• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Jo ukazuje mi to podobne pri 110 prumer do 6 ale od 130 uz je to o 1 -1,5 vic :) tohle se nekupuje na spotrebu :)
 
Pri dnesnich cenach paliv a energii bych skoro vsechno kupoval s ohledem na spotrebu, auta nevyjimaje. Pokud clovek udela treba 40 tis km rocne, dvoulitrovy rozdil spotreby je docela financni racha. A to i v kontextu ceny auta, behem par let do nej natankovat jednou tolik, co stalo. Zkratka aby to nebylo, ze kdo chce mit na opicku, musi mit na tri opicky…

Takze treba ja osobne jsem rad, ze se i s tou 2.5 da jezdit kolem sedmi osmi v poho. Kdyby to zralo 9 nebo 10, tak bych to zivit nechtel. A z druhyho auta, ktery jezdi +- za 6.3, mam pak vylozene radost…
 
Poslední úprava:
Takze treba ja osobne jsem rad, ze se i s tou 2.5 da jezdit kolem sedmi osmi v poho. Kdyby to zralo 9 nebo 10, tak bych to zivit nechtel.
Ano, jistě, vybírám i podle spotřeby. Proto jsem pře těmi cca 5 lety vyloučil Subaru. i když bych si tam asi jinak vybral.
Ale abych kvůli tomu jezdil po dálnici 120, tak to bych nemohl. Pro mě je to jednak uspávací rychlost, takže nebezpečná, jednak by mě předjíždělo o hodně víc aut, což považuji také za rizikovější. No a nepořizoval jsem 2,5 litr, abych s ním jezdil pod dálničním limitem. Ostatně svůj čas považuji také za cenný.
 
Myslim, ze fakt nejezdim pomalu, ale tohle jsem jeste nevidel :). Asi si vybiram prilis rozkopany cesty, nebo moc husty provoz... i na dlouhe cesty jsem vetsinou rad za neco kolem stovky.
 
Minulý týden před svátkem 28.9. jsem dělal služebně Praha - Stuttgart - Praha (tedy Po tam, St zpět) a počítám, že jsem mohl taky mít podobný průměr - jelo se jen po dálnici, s výjimkou příměstí a měst. Zapomněl jsem se podívat po návratu, kolik tam byl průměr. Kdyby nebylo na německých dálnicích za Norimberkem tolik omezení, tak by to dalo možná i víc. Jen jsem se musel kontrolovat, abych to nepřehnal, kolegova služební Scala, kterou mi půjčil, měla při odjezdu najeto jen 700 km, takže jsem mu ji vlastně zajižděl. Tedy spotřebu jsem měl o dost menší, asi je jasné proč :p
 
Tak ja jeste jednou zopakuju, ze by bylo dobry si na tech videich vsimnou i podminek (+18 a zimni pneu?), dlouhyho manualniho razeni, nevypnuty stabilizace (blika prokluz), chybejicimu infu o obuti, a taky toho faktu, ze 2.0 165k ma kratkou dvojku, takze ma proti automatu znacnou nevyhodu v nutnosti radit (pomalu manualne) jedenkrat navic - a zaroven to pro realnou dynamiku na silnici neni moc dulezity, protoze to rozhoduje spis zrychlovani treba 50 - 100 nebo 80 - 130. Ostatne v amaterskych podminkach, v jakych meri i tito Polaci, nedava porovnani zrychleni 0-100 velky smysl, a daleko vymluvnejsi by byly ruzne ty ctvrtmile apod.

Ja vam nadseni z 2.5 neberu, ale vy mi zase neberte moje ridicske zkusenosti a takrka pulmilion najetych kilometru vc. nemaleho zastoupeni ostrych aut. Myslim, ze oproti drtive vetsine beznych ridicu vyuzivam uplne jiny limity auta... a tudiz ze fakt dokazu porovnat, jak to jede, nikoliv jakej mam pocit, ze to jede :). S trojkou 165k jsem dokazal na technicke trati bez extra dlouhych rovin (kde by samozrejme chybel vykon) ujet Boxsteru S i snizene Z4 se sportovnim podvozkem a trilitrem, a v obou pripadech s docela zkusenymi ridici — nakolik diky lepsi stope nebo obuti nevim, nicmene prumerna byla 147 km/h.

Porovnani na letisti kazdopadne rozhodne. A samozrejme, jak uz jsem jednou psal, i ja se muzu plest, ale neverim, ze vyznamne.
Zdravím, asi jsem trochu mimo výkon a dobu ;-) ale po hledání jsem narazil na tuhle porovnávačku...hledal jsem vlákno ohledně rozdílu mezi G145 a G165 v řazení - reálné pocity, zkušenosti, ale zatím nic, tak třeba se chytnu tady ;-) Mám G145 upravenou od Šr3ka na 121kw, takže výkon by byl, ale trochu v sobě pořád řeším delší kvalty, co mám... Bohužel jsem neměl příležitost zkusit G165 s kratšími, tak by mě zajímalo, jestli je to tak zásadní rozdíl, když tady čtu tu diskusi...asi bude záležet na stylu jízdy a trasách...v mým případě dálnice na klid, klikaté okresky mě nenechaj v klidu ;-) Dík
 
Ja tu kratkou prevodovku ve 165k sestce nemel rad, hrozne vysoky otacky na dalnici, vyssi spotreba, k charakteru auta se to podle me moc nehodilo (vidim to i ve svem nekdejsim prispevku, ktery nasledoval po tom citovanem)... ted mam 6 s automatem, ten je - jeslti si to dobre pamatuju - podobne dlouhy, jako 145k verze, a navzdory vetsimu motoru mam skoro stejnou spotrebu, a celkove je proste znat, ze po okresce se otacky vetsinou prevaluji kolem 2000 a na dalnici v legalu malokdy prekroci 3000, coz je porad ticho a rozumna spotreba. Prave upravu 145 na 165 se zachovanim delsi prevodovky povazuju za genialni moznost, protoze podle me je to jedina kombinace, kterou kdy s manualem Mazda mela vyrabet. Ale nazory se lisi, me vadila pri beznem pouzivani kratka prevodovka (nebo spis kratka sestka) i v predchozi Mazde 3 se 165k, zatimco jini tuto konfiguraci chvali.
 
Poslední úprava:
Dneska jsem zkoušel při cestě do práce s referenčními 3000 otáčkami (rozumný při provozu) všechny kvalty a podle budíků +- na 1ku 30km/h, 2ku 55, 3ku 80, 4ku 100, 5ku 120 a 6ku 140-150 (tady se to blbě určuje - malý rozdíl otáček a 10km/h jinak). Někde jsem četl, že s M3 165k se točilo na 6ku ve 130Km/h 3500 otáček, teda jestli si to nepletu ;-) a to je nějak velký rozdíl...ale zase to bude mít bez podřazení trochu sílu, když vezeš rodinu na dálnici ;-)
 
Super grafy 😊 Nahodou 2.5 litr nemas taky? Minimalne pro zajimavost, ikdyz je to automat...dik
 
Dneska jsem zkoušel při cestě do práce s referenčními 3000 otáčkami (rozumný při provozu) všechny kvalty a podle budíků +- na 1ku 30km/h, 2ku 55, 3ku 80, 4ku 100, 5ku 120 a 6ku 140-150 (tady se to blbě určuje - malý rozdíl otáček a 10km/h jinak). Někde jsem četl, že s M3 165k se točilo na 6ku ve 130Km/h 3500 otáček, teda jestli si to nepletu ;) a to je nějak velký rozdíl...ale zase to bude mít bez podřazení trochu sílu, když vezeš rodinu na dálnici ;)
Ještě je třeba rozlišovat skutečnou rychlost, třeba změřenou podle GPS, a rychlost podle rychloměru, v tom může být velký rozdíl, i víc jak 5 km/h. A nevím, jaké rychlosti uvádí ty grafy od @Honzar .
 
No tak podle tech grafu to vypada, ze je 192k prevodama bliz ke 145k, teda az na 3kv, ktery je jako u 165k a cca 400-500 otackama na 5ku a 6ku...takze vlastne je to jiny 😁
 
Podle me jsou pro spotrebu a ticho rozhodujici otacky na sestku pri cca stovce a kolem 130 - 150... a 145 je skoro nerozeznatelne od 192/194k...
 
Jo jako udrzovacka je u 145k 6ka fajn. No pro me by byl optimalni automat na dalnici a manual na okresky a vykon 2.5 litru by mi k tomu nevadil...😉 Realne u 145k bych asi ocenil vymenu za 3ku ze 165k na bezny situace pro predjizdeni na okresce...u moji 145k bych musel pro kroutak radit na 2ku a neco pres 80km/h tocit uz ke 5000 a to je na normalni jizdu trochu moc a na 3ku to toci zase jenom neco pres 3000, coz jde, ale bez rodiny v aute 😉 Jinak na vyziti na bezny klikaty ceste (nemyslim serpentiny ani tahly okresky) je zase ta dlouha 2ka u 145k vlastne dobra...razeni me sice bavi (krom ciste dalnice), ale obcas je fajn se soustredit jenom na rizeni a mit k dispozici vsechny Nm. No treba nekdy zkusim 165k nebo 192k...
 
Mne i po tech vsech letech porad prijde, ze ta 194k je automatem dost zabita. A ze 165 nebyla vlastne skoro o nic linejsi. Ve sport modu je to s tim automatem lepsi, ale neni to moc pouzitelny na bezny jezdeni, protoze na okresce okolo legalni rychlosti nezaradi vic jak ctyrku :). Rekl bych, ze manual s 165k nebo 145k a shr3kovo uprava na 165k je ideal, pokud clovek nema problem s razenim nebo nestoji casto v kolonach, coz byl muj duvod pro porizeni automatu. Cvicit kazdej den ctyricet minut se spojkou me fakt nebavilo... a ted by mi to bylo jedno, protoze od Covidu uz do kanclu kazdej den nemusim (takze porad zvazuju, ze tu 6 prodam a poridim si neco mensiho a s mensi spotrebou - a manualem; treba novou 3 ve slabsi verzi a k tomu upgrade vykonu od shr3ka).
 
Ještě je třeba rozlišovat skutečnou rychlost, třeba změřenou podle GPS, a rychlost podle rychloměru, v tom může být velký rozdíl, i víc jak 5 km/h. A nevím, jaké rychlosti uvádí ty grafy od @Honzar .
To budou jen výpočty, a ne měření. Na těch stránkách - https://www.automobile-catalog.com/#gsc.tab=0 - jsou uvedeny převodové poměry jednotlivých kvaltů i stálý převod. To pak stačí hodit do nějakého SW, který umí grafy, nějak mezi sebou vynásobit převod a RPM, a nejspíš i obvod kola, a vyjede takovýto graf rychlostí. Sice je ten web takovej nepřehlednej, ale je tam pár zajímavých informací.
 
Mne i po tech vsech letech porad prijde, ze ta 194k je automatem dost zabita. A ze 165 nebyla vlastne skoro o nic linejsi. Ve sport modu je to s tim automatem lepsi, ale neni to moc pouzitelny na bezny jezdeni, protoze na okresce okolo legalni rychlosti nezaradi vic jak ctyrku :). Rekl bych, ze manual s 165k nebo 145k a shr3kovo uprava na 165k je ideal, pokud clovek nema problem s razenim nebo nestoji casto v kolonach, coz byl muj duvod pro porizeni automatu. Cvicit kazdej den ctyricet minut se spojkou me fakt nebavilo... a ted by mi to bylo jedno, protoze od Covidu uz do kanclu kazdej den nemusim (takze porad zvazuju, ze tu 6 prodam a poridim si neco mensiho a s mensi spotrebou - a manualem; treba novou 3 ve slabsi verzi a k tomu upgrade vykonu od shr3ka).
Mne tech 194ps staci a automat na pohodu, jenom na tu sestku by to na dalnici mohlo tocit trosicku min :)
 
Back
Top