• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Upřímně já vůbec nepochopil proč se někdo s deaktivací iSTOPu babrá. Vyždyť to funguje na základě tlaku na brzdový pedál, tzn. nechci iSTOP tak mám na brzdě lehkou nohu, chci iSTOP tak na brzdu pořádně šlápnu. Nejlíp řešenej start stop systém ever. Dokonce ho dobrovolně občas i použiju když stojím na dlouhým semaforu.
 
Upřímně já vůbec nepochopil proč se někdo s deaktivací iSTOPu babrá. Vyždyť to funguje na základě tlaku na brzdový pedál, tzn. nechci iSTOP tak mám na brzdě lehkou nohu, chci iSTOP tak na brzdu pořádně šlápnu. Nejlíp řešenej start stop systém ever. Dokonce ho dobrovolně občas i použiju když stojím na dlouhým semaforu.
Protože někdo třeba má manuální převodovku a to asi nechceš pořád stát na spojkovym pedálu, aby se neaktivoval. Někomu ten systém prostě vadí, ale přiznám se, že já ho třeba nikdy deaktivovanej neměl (pokud nepočítám záběh motoru).
 
Protože někdo třeba má manuální převodovku a to asi nechceš pořád stát na spojkovym pedálu, aby se neaktivoval. Někomu ten systém prostě vadí, ale přiznám se, že já ho třeba nikdy deaktivovanej neměl (pokud nepočítám záběh motoru).
Aha tak u manuálu to teda nemají vyřešený líp než ostatní výrobci, tak to chápu no.
 
V podstatě i-stop akceptuji taky, ovšem je třeba předvídat situace, kdy může být opravdu nevhodný. Speciálně v Praze na jedné křižovatce v kopci, kde dávám přednost, neohlídám vždy tlak na pedál a když potřebuji vystartovat, tak najednou tu cca sekundu nejedu a můžu mít problém. No a když to v zácpě stále vypíná a startuje, tak je potřeba to vypnout kvůli baterce a tomu přechytralému, no spíše dementnímu, způsobu jejího dobíjení.
 
Nechal jsem si ho u shreka deaktivovat, a je to takova pohoda. Ani bych neveril, ze to bude takovy rozdil. Navic mi ted porad nesviit oranzove na palubce... coz je o hodne prijemnejsi.
Taky jsem o tom uvažoval. Nakonec jsem si řekl, že se budu udržovat ve střehu a vypínám si to před jízdou sám. Ono není bez věci si zkontrolovat hejblata a budíky, zvlášť když se střídají řidiči. A už se mi párkrát stalo, že mi v servisu vypnuli světla. Než jsem si všiml a nahodil automatiku zpět, byl jsem ze lamu...:rolleyes:
 
Tak delal jsem to tak skoro deset let na vsemoznych Mazdach... a nikdy bych neveril, jakej je to rozdil, kdyz uz to nemusim resit, a kdyz to na ty palubce nesviti. Jednak jsem obcas zapomnel, druhak ty oranzovy veci na palubce me vzdycky iritovaly (z toho duvodu i mivam zapnuty LKA, ale nastaveny tak, aby mi do niceho nehrabal).

Svetla mi v servisu vypinaji temer pokazdy, to uz je klasika zkontrolovat pri prevzeti auta :-).
 
Tak delal jsem to tak skoro deset let na vsemoznych Mazdach... a nikdy bych neveril, jakej je to rozdil, kdyz uz to nemusim resit, a kdyz to na ty palubce nesviti. Jednak jsem obcas zapomnel, druhak ty oranzovy veci na palubce me vzdycky iritovaly (z toho duvodu i mivam zapnuty LKA, ale nastaveny tak, aby mi do niceho nehrabal).

Svetla mi v servisu vypinaji temer pokazdy, to uz je klasika zkontrolovat pri prevzeti auta :).
Jojo, každý máme někde tu hranici. Mě třeba víc vadí ta modrá placka dálky, kterou mám přímo uprostřed zorného pole.
Úplná chuťovka je dálnice ve vánici a potmě. Kdyby jen žlutá kontrolka. Všude se na displeje narvou červený trojúhelníky a jsem bez senzorů. Na všechny ty kamery, radary a infra šmejdily se nalepí sníh a auto začne protestovat. A chce, abych zastavil u každý pumpy a ometl ho koštětem, jinak řvát nepřestane...:cool:
 
Upřímně já vůbec nepochopil proč se někdo s deaktivací iSTOPu babrá. Vyždyť to funguje na základě tlaku na brzdový pedál, tzn. nechci iSTOP tak mám na brzdě lehkou nohu, chci iSTOP tak na brzdu pořádně šlápnu. Nejlíp řešenej start stop systém ever. Dokonce ho dobrovolně občas i použiju když stojím na dlouhým semaforu.
Nepodarilo sa mi nepoužiť istop a použiť autohold zároveň. Ak som zastavil v kopci, tak mi to vždy chcíplo keď som chcel, aby to autohold podržal, boli tam asi 2mm pohybu brzdového pedálu rozdiel.
Druhá vec je ten "dlhý semafor" čo je tiež sporné, pretože motor asi po polminúte aj tak nabehne, takže napríklad na železničnom prejazde sa to používať tiež neoplatilo.
 
Nebudu kvuli tomu zakladat nove tema, ale dnes sem zazil neco divneho:

Jedu si takhle domu, a najednou auto kratce zapipalo, takove to "ti-ti-ti", pak vterinu nebo dve pauza, pak zas, zas, a zas. 4x po 3 pipnuti, ne moc nahlas. Zastavim na krizovatce, cekam na zelenou, pohnu se, a opet: 3 pipnuti, 4x opakovano. A pak jeste potreti. Nikde na displeji nic, nesvitila zadna kontrolka (krom tech co sviti normalne, jako treba svetla). Auto normalne jelo, vse fungovalo. Co by to mohlo bejt, to divne pipani?
 
Únava neotravuje tak rychle za sebou. 4°C? Ale dnes bylo snad všude bezpečně chladněji ... :)
 
Nebylo to kvuli "unave", to normalne napise nakou hlasku ze si mam dat pauzu nebo neco takoveho. Ani kvuli pocasi, to znam, to se rozblika ukazatel aktualni venkovni teploty. Tohle bylo neco uplne jineho...
 
Ahoj, jdu si za vámi pro radu/názor.

Od listopadu mám první Mazdu i atmosférický motor, trochu se s ní peru a poznávám. Nyní jsem střídal několik různých aut a nejde mi do hlavy z mého pohledu až neskutečně slabý výkon Mazdy a relativně vysoká spotřeba, přičemž slabší motor jsem vybral právě z důvodu spotřeby netuše, že na spotřebu budu muset jezdit tak do 110 km a plyn moc neškádlit. Ve srovnání s Golfem 1.0 TSI 81kW a BMW 1 1.6 diesel něco kolem 90kW a moje Mazda 6 2.0I 107Kw. Všechno na stejný trase 80km dálnice denně.

Obě slabší auta jsou živější, reagují na plyn, táhnou v případě potřeby i na 6ku - situace např. zbrzdění kamionem na 110kmh, následná akcelerace na 140kmh. Akcelerace ze 140kmh výše bez problémů na 6ku. S divokou nohou na plynu je spotřeba kolem 7,5 l.
V případě Mazdy jsou tyhle akcelerace bez podřazení neskutečně líný. V případě podřazení to auto nějak vytahne, ale opět s citelnou leností. Dneska situace...říkám si, že zkusím, kolik z Mazdy vytáhnu. Dálnice, 6ka, 174 kmh při cca 4k otáčkách, mírný stoupání, plyn na podlaze a rychlost začala klesat. Nejsem si jist, jestli jsem někdy zažil u jakýhokoliv auta takový slabý projev. S autem normálně takhle nejezdím, jinak jezdím dálnici, tempomat 140kmh, relativní ohled na spotřebu a spotřeba 8l. Nejsem schopný se pod to dostat.

Opravdu udělá turbo u auta tak moc? Vždyť u při absenci turba mám oproti těm dvěma autům o 30kW více. 107 kW přeci není tak málo, abych musel podřazovat o dva stupně na dálnici.
 
Tady bude taky záležet v jakém stavu celkově ten motor je. Špatná a nedbala údržba plus karbonizace udělá své. Může vyhodnocovat příliš bohatou směs, špatné vstriky apod. Nicméně atmosféra nasává bez turba takže je za potrebi ji pro adekvátní výkon držet v otáčkách. Atmosféra je i o podrazeni o dva dolů. Něco si přečti o atmosférickém motoru než ho koupíš.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Atmosferický motor má sílu v otáčkách, takže bych to prohlásil za vlastnost. Někteří z nás to považují za výhodu a radost z řízení, někoho to může otravovat. Atmosféra vs turbo je přesně o čem píšeš. Turbo pomůže v nízkých otáčkách a největší sílu ty motory mají kolem 3-5k ot., pak už to většinou nemá moc smysl točit. Atmosféra se probere na 4-5k a táhne většinou do omezovače.

Edit: jiné důvody jako způsob zajetí motoru, údržbu, kvalitu paliva aj. bych hned nevytahoval, ale i to může mít vliv (lze zjistit porovnáním s jiným autem se stejným motorem). Můžeš zkusit aj nabrat 1-2 plné např. Verva 100, zda pocítíš nějaký rozdíl, ale to je dost subjektivní.
 
Za mě to rozhodně špatně nejede viz mé video. Mazda 3 2.0 129kW


107kW a těžší auto bude přirozeně horší. To jen pro představu...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
P09 to napsal hezky. Po Hondách (samozřejmě atmosféry) jsem přešel na Mazdy a měl 3ku 2004 ve 2.0 benzin, 6ku 2007 v 1.8 benzin a teď přes půl roku Skyactiva 2.0 benzin taky 107kW (odemčeno na 121kW) a je to prostě o té práci s motorem. Upřímně řečeno starší ročníky jsou sportovněji laděny, takže za mě pocitově živější, ale měl jsem 5 kvalty a na dálnici točily 4t, což z hlediska hluku a spotřeby nebylo optimální. Skyactive mě upřímně trochu zklamal, ale ne atmosférou v manuálu, která s úpravnou citlivostí plynu od Sh3ka mě prostě na okreskách baví, ale musí se točit (zvuk super, reakce taky), bohužel v jiném režimu, tj. dálnice, navíc s rodinou v autě se musí podřazovat klidně o 2 kvalty a 6ka je čistě udržovací záležitost na klidnou jízdu, ale je ticho a dobrá spotřeba - cesta asi 80% v klidu do Itálie s plným autem a průměrka 6,6l (v ČR 7,5 ;) ). Pak mám "docela unavenou" 3ku 2007 2.0 diesel v 6ti kvaltu a tam je to samozřejmě o zátahu turba a navíc diesel (krouťák) a to má (měla) 105kW. Pak to na šestku (3ka BK a 6ka GJ skoro stejně těžké) táhne vždycky, ale je to prostě o tom účelu užívání a přístupu k motoru a převodovce. Já to mám z hlediska účelu bohužel opačně ;) Ty oturbené downsizingované motory mají svoje, ale...
 
Back
Top