• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Je taky zajímavý, že v řadě testů si novináři stěžovali na poskakující, zmatkující a váhavé dvouspojkové automaty, třeba právě u koncernu. To se mi u šestky za deset let nikdy nestalo. A kick down miluju.:yum
 
Kazdopadne, cely to zacalo tim, ze Mazda 6 nejede a zere
To je nesmysl😋 SkyG pouze "nejede" spotřebu má výbornou... A teď do mě😁 Ale klid nechme toho.. S mojí 6GJ jsem maximálně spokojen, kdo chce silný benzín holt musí jít jinam a u Mazdy nepochodí... I tak má Mazda co nabídnout a koupím si ji zase znova🥳😀
 
Náhodou, třeba do trojky je podle mě Skyactive nejlepší motor. V trojce fungoval znamenitě. Pak jsem jednou dostal náhradní šestku se stejným dvoulitrem 121 kw a automatem a nestačil jsem se divit.

Jojo, já koncern nemusím, Passata jsem vybral náhodně, protože jej tu někdo zmínil.
 
@exBURN Ano přesne. Psal jsem to výše, SkyG je výborný v trojce ale šestka by si zasloužila něco lepšího... Bohužel je to jen moje zbožné přání a touhle generací šestky to asi skončí😕
 
Jojo, na podzim jsem si jel projet šestku a taky mi to prodejce sdělil :-(
Škoda, že jak se domluvila Mazda s Fiatem na 124 spider, tak by se mohla mazda domluvit s Alfou a překabátit Giulii.
 
Mimochodem, WLTP profil, jak je videt, realu porad moc neodpovida a hodne nahraje autu, ktery ma maly ztraty pri razeni a brzo vypina motor pri plachteni a dojezdu. Napr. neustaly zastavovani a rozjezdy, jako kdyby silnice nemely skoro zadny delsi rovinky a nebyly vzdalenosti mezi obcemi. Viz prilozeny grafy.

IMG_3877.png

Sestka uz je mrtva :) (Skoncila vyroba)
Se 192/194k ale fakt neni na silnici line auto, bez ctyrkolky a adaptivnich tlumicu uz by ta koncepce stejne moc vic nesnesla. Srovnavat to s BMW nebo Audi a jejich vykonnejsimi motory to zas pro zmenu nema smysl, kdyz to auto stalo pri stejny vybave pulku.
 
Jo jo, statistika něco říká, ale řidiči jezdí jinak. Test to říká, ale test je zmanipulovaný. Dynamika je sice horší, ale ne o moc tak je to vlastně stejný.

Mno, na mě byla šestka fakt pomalá :-( bohužel - hlavně na dálnici mě fakt nebavilo neustále poslouchat auto v omezovači aby to trochu jelo :-(
 
Prekrucujes cokoliv, co napisu, takova debata nema smysl.

O spritmonitoru jsem psal, ze tam je velmi malo dat k Passatu, a cim vic dat, tim mensi ovlivneni extremama (proto jsem pak rozevrel nuzky na delsi casovy interval). O tom, jak WLTP cyklus odpovida realnemu jezdeni, si taky kazdy muze z prilozeneho grafu udelat obrazek.

Nepru se, ze je mozna Passat s 2.0 TSI 190k o 2.5 az 4 % uspornejsi (zalezi zda dle WLTP nebo spritmonitoru), nebo ze ma o podobny procento lepsi dynamiku (chceme papirovou nebo youtube videa? v obojim je ten rozdil do 5 %), pisu, ze v praxi je rozdil par procent zanedbatelny a rozhodne to neznamena, ze Mazda 6 je proti nahodne vybranemu Passatu - a bavime se o srovnani s jednim z vyssich a drazsich modelu - line a uzrane auto. Nebo to chces poprit a rict, ze rozdil v radu jednotek procent je dramaticky? Pak se odlisuje nase vnimani, co je drama a co nemuze byt v realnych podminkach prakticky pozorvatelny, protoze tam vstupuje tisic jinejch faktoru.

A samozrejme gratuluji k tomu, ze mas jeste ridicak, protoze kdybych na dalnici s Mazdou 6 s 2.5 motorem furt musel do omezovace, tak ja bych si ho moc dlouho neudrzel :) (na trojku skoro 140, na ctyrku skoro 190... a i kdyby to bylo kvuli nutnosti trvaleho zrychlovani z 95 za kamionem na 135 v levem pruhu - coz je na trojku 5 vterin - rikal bych si, ze je mozna s mym jizdnim stylem neco spatne.)

Ale jako samozrejme, Mazda v 2000 ot netahne, protoze je to atmosfera. Takze do nejake miry urcite bude mit hlucnejsi projev, kdyz je potreba ji v beznych podminkach sem tam roztocit nekam aspon k 3500 ot/m, coz velky turbomotor nejspis ne. O tom se ale taky nikdo nepre... a zaroven 3500 nebo 4000 rozhodne neni tech 6200, nebo v kolika ma 2.5 s automatem omezovac.
 
Poslední úprava:
Při každém zrychlení na dálnici to podřazuje jak divé. Velmi nekultivovaný projev a musíš si pro výkon chodit nad 4000ot. To byla zábava v trojce, v šestce to akorát ruší. Navíc srovnáváme jen náhodně vybraný, celkem starý 140kw TSi a i tak je efektivita prostě lepší a pořád zapomínáš na vyšší váhu Passatu protože se ti nehodí.
Ale ok, můžeme mrknout na srovnání s moderním turbem co už trochu jede v přibližně stejně těžkých autech:


K tomu 2.0 tsi cca o půl litrů lepší spotřeba WLTP a dlouhodobě bude i v reálu jezdit za míň - velmi efektivní motor. Efektivita atmosféry je prostě omezená.
 
Poslední úprava:
Pánové, díky moc za reakce a diskuzi. Teď je mi jasný, že je potřeba tomuto motoru přizpůsobit jízdní styl a myšlení. Bohužel mi z toho vyplývá, že to moc není auto na zábavu, ale spíš takový rodinný mezek. :)

Pod tíhou toho, že tu všichni velebí spotřebu musím konstatovat, že je s mým autem asi něco špatně. Dlouhodobá spotřeba (cca 4k km) 8.1 l, spotřeba za posledních 1500km 8.1l. A nedokážu se pod to nedokážu dostat. A znovu připomenu, že se jedná v drtivý většině o dálnici, tempomat na 140kmh s občasnými akceleracemi po zpomalení kamionem, o víkendu nějaký město. Tankuju Vervu100.
 
Těch 8,1l/100km není tak hrozný, navíc jestli je těch 1500km teď v zimě - to má taky docela dopad a 140 dálnice není úplně pomalu.
 
No, upřímně ti tohle nezávidím. Měl si se na to vykašlat a svést se i s 2.5. Tam nic neřešíš. Potřebuješ jet rychleji a svižně? Pošleš tam sport režim a nebo si pádlama ťapneš dvakrát dolu. Spotřebu mám dlouhodobou 7.1 a co každý tankovaní to vychází od 6.9-7.2 dle stylu jízdy. Jezdím denně cca 90km po dálnici.
 
Bohužel mi z toho vyplývá, že to moc není auto na zábavu, ale spíš takový rodinný mezek. :)
Nevím, zda je to dobou, nebo čím, ale auto na zábavu bylo vždy to, které se rádo nechalo vytočit a táhlo až k omezovači, člověk řadil a s autem si hrál ... a člověk měl právě z toho rohlík na puse ... evidentně se stává pro spoustu lidí auto zábavné tím, že tam dají šestku a dupnou na plyn. Nic ve zlém, ale pak doporučuji elektromobil, nebo alespoň automat, který tu "zábavu"/"neskutečně namáhavou práci" - dle úhlu pohledu - převezme :p PEACE

Mě baví i Mazda 6 s automatem, ale rád se kolikrát svezu aj s Leonem 1.4 TSI právě kvůli tomu, že to auto mám s manuálem - ač motorově to taková zábava prostě není ... hold každý máme jiné priority a jiné představy o tom, jak by nám auto mělo sloužit a jezdit - dle toho by si také každý měl auto vybírat. A ke správnému výběru je vhodné min. pochopit rozdíl manuál vs automat, atmosféra vs turbo a s autem se před nákupem min. svézt ;)
 
@exBURN Mno...asi mi bude trvat se odprostit od toho, že za stejnou ne-li nižší spotřebu jsem zažil víc srandy, svižnost, větší sílu...

@lekarnicka No jo, nechal jsem se zvyklat vidinou nižší spotřeby, i cena byla relativně přijatelná, proto jsem do toho šel. Ale nejsi jedinej, co mi tohle říká - s 2,5 bys byl spokojenější. Ty už ale byly za hranou rozpočtu.

@P09 Řekl bych, že zábava je spíš individuální záležitost stejně jako chuť.

Za mě třeba rád vzpomínám ne svého předchozího Leona 1.8 TSI se 132kW. Tam bylo za mě svezení zábava. Dostatek výkonu na to, aby zvládnul celou dálnici na 6ku, tj. konstantní jízda, v případě potřeby svižné zrychlení. A není to o tom bořit rychlostní rekordy, ale třeba přidat, když chceš někoho předjet a auto za sebou nechceš zpomalit či podobně praktické důvody. A pak jsem se jel často projet...jen tak. Zrychlení, zvuk..to jsem si užíval. A to všechno za srovnatelnou spotřebu a bez jakéhokoliv ohledu na spotřebu. To se tady bohužel nekoná....na druhou stranu je to fakt krásný auto, to mu upřít nemohu. :)
 
Ano, je to individuální. Ano, věřím, že nejslabší motor pro Mazdu 6 není nejlepší volba - pak od toho člověk nemůže čekat zázraky, kor když ze 132kW s turbem (a zvyky s ním spojené) přesedne do 107kW atmosféry. Buď tomu přijdeš na chuť, nebo příště víš, že je pro tebe turbo ta správná cesta. Každý si hold musí vybrat dle toho, co mu vyhovuje a co mu tu zábavu a radost dává - naprostý souhlas ;) Atmosféra je pro klidnou rodinou jízdu v nižších otáčkách skvělá, pro výkon potřebuje otáčky. Turbo se tohle snaží spojovat a ten výkon posouvá níže (za cenu zpoždění, občasné nepředvídatelnosti nástupu aj.). Vše má svoje, každý nechť si vybere (dokud ta možnost výběru vůbec existuje).
 
Ahoj, rád by som sa tak isto zapojil do obecnej debaty o Mazde 6. Moja M6 2014 107kw benzín, manuál oslavuje tento rok jubileum 10 rokov, preto som si povedal že je najvyšší čas pozrieť sa po niečom novšom a priestrannejšiom. Po prehliadaní MPV a 7 miestnych SUV som si nakoniec povedal že mazdu nezradím a pôjdem do ďalšej, ale akej? CX5 - si priestorovo nič nepomôžem a komfortom už vôbec. CX9 tam sa bojím turba, všeobecne servisovania a spotreby. (Na mojej 6 jazdím za 6l v lete a v zime 6,5, dokonca v lete mi ju manželka vracia pravidelne so spotrebou okolo 5l.)

Nakoniec mi z toho vychádza najlepšie novšia (2020+) 6 wagon 2.0 a keď bude treba priestor prikúpim na strechu truhlu 🤣.

Ale čo je hlavná otázka, nedávno som mal zo servisu, ako náhradné vozidlo novú Mazdu 6 wagon najsilnejší 2.0 automat, benzín.
Celú cestu zo servisu domov do ČR cca 130 km radenie ako v závodom aute, neskutočne podraďovala a vytáčala motor. Potom som na nej jazdil asi týždeň krátke trasy a pri ceste naspäť do servisu sa prevodovka o dosť zlepšila, myslel som si že som si na ňu zvykol. V servise mi bolo povedané, že prevodovky sú inteligentné a prispôsobujú sa štýlu jazdy vodiča a predomnou musel mať auto nejaký závodník. Je to o tej inteligentnej prevodovke pravda? Ozaj sa prispôsobí? A ako podla vás funguje? Mal som ju ozaj krátko a chcel by som počuť názor niekoho kto s ňou najazdil viac ako mojich 300 km a či neje lepšie zostať pri automate? Ďakujem.
 
Ahoj, rád by som sa tak isto zapojil do obecnej debaty o Mazde 6. Moja M6 2014 107kw benzín, manuál oslavuje tento rok jubileum 10 rokov, preto som si povedal že je najvyšší čas pozrieť sa po niečom novšom a priestrannejšiom. Po prehliadaní MPV a 7 miestnych SUV som si nakoniec povedal že mazdu nezradím a pôjdem do ďalšej, ale akej? CX5 - si priestorovo nič nepomôžem a komfortom už vôbec. CX9 tam sa bojím turba, všeobecne servisovania a spotreby. (Na mojej 6 jazdím za 6l v lete a v zime 6,5, dokonca v lete mi ju manželka vracia pravidelne so spotrebou okolo 5l.)

Nakoniec mi z toho vychádza najlepšie novšia (2020+) 6 wagon 2.0 a keď bude treba priestor prikúpim na strechu truhlu 🤣.

Ale čo je hlavná otázka, nedávno som mal zo servisu, ako náhradné vozidlo novú Mazdu 6 wagon najsilnejší 2.0 automat, benzín.
Celú cestu zo servisu domov do ČR cca 130 km radenie ako v závodom aute, neskutočne podraďovala a vytáčala motor. Potom som na nej jazdil asi týždeň krátke trasy a pri ceste naspäť do servisu sa prevodovka o dosť zlepšila, myslel som si že som si na ňu zvykol. V servise mi bolo povedané, že prevodovky sú inteligentné a prispôsobujú sa štýlu jazdy vodiča a predomnou musel mať auto nejaký závodník. Je to o tej inteligentnej prevodovke pravda? Ozaj sa prispôsobí? A ako podla vás funguje? Mal som ju ozaj krátko a chcel by som počuť názor niekoho kto s ňou najazdil viac ako mojich 300 km a či neje lepšie zostať pri automate? Ďakujem.
Já mám teda automat s 2.5l, ale předpokládám že je to defakto stejná převodovka. Předpokládám že nějaká "intelegientní" funkce tam bude, tu mají od jisté doby všechny automaty. Ta moje řadí poměrně klidně, podřazuje spíš konzervativněji (když na to pořádně šlápnu nebo si šlápnu pro kickdown). Ještě otázka, neměl jsi zaplej sport režim? :D
 
Já mám teda automat s 2.5l, ale předpokládám že je to defakto stejná převodovka. Předpokládám že nějaká "intelegientní" funkce tam bude, tu mají od jisté doby všechny automaty. Ta moje řadí poměrně klidně, podřazuje spíš konzervativněji (když na to pořádně šlápnu nebo si šlápnu pro kickdown). Ještě otázka, neměl jsi zaplej sport režim? :D
Práveže som skúšal aj šport režim, pretože mi to nešlo do hlavy a úprimne to nebol veľký rozdiel.
 
No jo, nechal jsem se zvyklat vidinou nižší spotřeby, i cena byla relativně přijatelná, proto jsem do toho šel. Ale nejsi jedinej, co mi tohle říká - s 2,5 bys byl spokojenější. Ty už ale byly za hranou rozpočtu.
Tedy za mě nebyla volba 107 kW motoru nejšťastnější, zvlášť když jsi byl zvyklý na silnější. Já měl před GLkem GHčko se 114 kW a manuálem - viz můj podpis - a to byl vyhovující výkon pro auto významně lehčí jak novější GJ/GL. Proto jsem taky v roce 2018 šel do 2,5i, protože jsem z různých důvodů volil automat. Obě akcelerují velmi příjemně a zvuk ve 4,5 tis. ot. a víc je pro mě správný beat.
Tohle těžší auto potřebuje aspoň těch 121 kW s manuálem - ale dá se přečipovat, ne? Neváhal bych. A ano, spotřeba 8,1 je celkem dost, já ji držím obvykle na těch 7,9 pro stejné dálniční rychlosti jak uvádíš ty, a to jen proto, že jezdívám i po městě. Když jedu v létě dál za hranice, dostanu se pod 7,3, aniž bych ji šetřil.
 
Tohle těžší auto potřebuje aspoň těch 121 kW s manuálem - ale dá se přečipovat, ne? Neváhal bych. A ano, spotřeba 8,1 je celkem dost, já ji držím obvykle na těch 7,9 pro stejné dálniční rychlosti jak uvádíš ty, a to jen proto, že jezdívám i po městě. Když jedu v létě dál za hranice, dostanu se pod 7,3, aniž bych ji šetřil.
O tom přečipování přemýšlím, co jsem tak četl, tak mi to nepřijde jak čipování turbo aut, které už v základu jsou na hraně toho, aby díly ten zvýšený výkon vydržely bez úhony. U Mazdy to na mě působí, že je se 121 kW verzí je to stejnej motor i díly, takže by to mohlo být v cajku. Nebo jsou nějaký rizika? Nicméně se do toho chci pustit až po záruce, což je půl roku.
 
Back
Top