• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Turbo motory mají naopak mnohem větší výkonnostní rezervy

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Motory asi jo, ale díly už moc ne. Když to srovnám třeba se svým posledním autem, krouťák omezen na 250Nm, protože tam montujou převodovku, která víc nedá. A ještě nějaký další podobně slabší díly. Dodat tomu víc síly asi nebyl problém, ale jak dlouho to vydrží ty díly...?
 
Turbo motory mají naopak mnohem větší výkonnostní rezervy

Samsung S22 256GB Tapatalk
To slyším prvně.

U Mazdy to na mě působí, že je se 121 kW verzí je to stejnej motor i díly, takže by to mohlo být v cajku. Nebo jsou nějaký rizika?
Ano, řekl bych, že to tak je, je na to tady celé vlákno. Moje 2,5i už zvednout nejde, tak to zas tolik nesleduju.
 
Tak mi pošli odkaz, hledat to nebudu. Čeho umožní turbo mnohem více? Každý pohon má své limity, dané třeba omezeným točivým momentem převodovky, jak správně píše @DejvSest, nebo klikovkou, ventily, výfukovým potrubím, těsněním, chlazením, atp. A každý výrobce motoru, ať už atmosférického nebo přeplňovaného, se jistě snaží dostat z motoru to nejlepší (výkon a krouticí moment v co nejširším pásmu), ale při zachování spolehlivosti a rozumné spotřeby. Takže rezervy tam moc nebudou, protože potřebuje šetřit na materiálech a komponentách.
 
To snad není těžké najít. Tak třeba tady něco málo.


Nebavím se o tom čeho jsou schopné konkrétní komponenty. Ano, jisté úpravy vyžadují výměnu. Ostrá vačka či kovaná klika a více dimenzovane díly. Ale pokud někdo řeší pouhý Chip tunning tak u turba stačí zvýšit tlak nasavaneho vzduchu větším turbem. U atmosféry se dá ladit pouze časování a předstih. Takže přidaná výkonnostní rezerva bude u turba vždy o dost zajímavější v konečném nárůstu.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Koupil jsem tuto fičuru
Deaktivuje to i-stop po startu motoru bez nutnosti mačkat tlačítko. Prý I bez tohoto bazmeku stačí rozpojit konektor kapoty a i-stop se vypne trvale také, ale to prý zase neumožní uzamykat nádrž. Tohle má ještě jednu funkci. Pokaždé když jsou otevřené dveře, blikají výstražná světla. Dá se to vypnout, ale mám menší děti tak mi to přijde i celkem plus
taky sem zkusil koupit dva kousky, jeden v novy M2 G115 a druhej v novy M6 G194 a funguje v pohode hned po startu pipnuti jako bych zmacknul cudl a nemusim se starat a kdykoliv muzu vytahnout nebo jde cudlem aktivovat
 
Ahoj nad tým bazmekom som rozmýšľal aj ja. Len som nevedel ako to funguje a či nemá nejaké skryté odbery z batérie po vypnutí auta. Máš to dlhšie alebo krátko?

Odoslané z 23030RAC7Y pomocou Tapatalku
 
Jen mě zajímá proč to řešíte touhle cestou když existuje čistá varianta vypnutím trvale bez hlášky istop na budikach. Jakoby stop start nikdy nebyl
Stačí se domluvit @shr3k

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Lebo je to jednoduché riešenie za 10€ a kedykoľvek to viem vrátiť späť.

Odoslané z 23030RAC7Y pomocou Tapatalku
 
Tak pokud vím, tak vypnutí start stop záležitost pár stovek a lze kdykoli zapnout zpět a nemusím mít někde trvale zapojený pochybný čínský bazmek ale vaše volba
Beru to jako další možnost na trhu tak proč ne..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Áno to máš pravdu,len nie som z čiech a kôli tomu letieť na Čechy je cenovo nerentabilné. A neviem koho teraz na Slovensku zháňať. A až tak mi to nesuri. A toto je jednoduché riešenie. Áno je to pochybny čínsky bazmek,ale pokiaľ to už niekto má a funguje to tak prečo nie? Tiež keď ste začínali s týmto vypínanim tak tiež tomu niekto nemusel dôverovať,keďže sa ti niekto nabúra do riadiacej jednotky a nemáš potuchy čo tam správy,tak ako nemáš potuchy čo správy tá malá krabička. Kto vie možno obaja spravia to isté len tomu človeku už dôveruješ a tej krabicke ešte nie.

Odoslané z 23030RAC7Y pomocou Tapatalku
 
Ahoj nad tým bazmekom som rozmýšľal aj ja. Len som nevedel ako to funguje a či nemá nejaké skryté odbery z batérie po vypnutí auta. Máš to dlhšie alebo krátko?

Odoslané z 23030RAC7Y pomocou Tapatalku
Podle me ne ale nevim, tak na jednom to mam mesic ale jezdim s tim kazdy den a na m6 kratce ale s tou nejezdime prakticky a v poho
 
taky sem zkusil koupit dva kousky, jeden v novy M2 G115 a druhej v novy M6 G194 a funguje v pohode hned po startu pipnuti jako bych zmacknul cudl a nemusim se starat a kdykoliv muzu vytahnout nebo jde cudlem aktivovat

Jeden autoelektrikář mě jednou varoval od něčeho permanentně zapojeného v OBDII. V mém případě varování přišlo po výměně nefunkční páčky tempomatu, což přisuzoval právě zkratu kvůli BT adaptéru v konektoru. Dle jeho vyjádření zapojené zařízení stále odebírá, i při vypnutém motoru a je tam riziko nějakého problému. Kde je pravda a co bylo příčinou nefunkčnosti netuším, ale od té doby už jsem v konektoru nic nenechával.
 
Hlavně se ten konektor vymačká, takže pak do něj strčíte třeba diagnostiku a nejede vám jedna nebo žádná sběrnice...
 
no mi se za poslední 2 měsíce už asi 3x stalo, že při prohrábnutí kol na blátě/břečce, případně při přejezdu nějaké nerovnosti na mě vyskočily mraky chyb (StartStop - deaktivoval @shr3k , ABS, převodovka, Smart City Brake Support a nevím co ještě :) ). Takže taky jezdím s trvale zapoleným ELM modulem. Zatím to "řeším" jen výmazem chyb ve ForScanu, ale asi na to bude muset kouknout nějaký elektrikář nebo možná už je baterie na odchodu po 4 letech ... Co si o tom logu myslí místní experti pls ? ForScan Log
 
Back
Top