• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Po koupi Mazdy 6 mě pořád kontaktuje celkem dost lidí a ptají se na takové ty klasické věci. Jak jsem s autem spokojen, co říkám na motor, jestli se mi něco nelíbí atp. Řekl jsem si, že pro potenciální zájemce sepíšu hlavní kladné i záporné dojmy, jaké na mě tohle auto dělá po 4 měsících (nájezd 15K km). Pokud si tedy někdo přečte tenhle příspěvek, bude vědět, proč bych Mazdu 6 doporučil a na co by si naopak měl dát pozor.


+ Krásný design
Vím, že je to subjektivní hledisko, a pro spoustu lidí ani ne moc podstatné, ale mně se zkrátka Mazda 6 Wagon líbí. Na cestách jich moc nepotkávám, proto je neokoukaná a lidé se za ní pořád otáčí.

+ Luxusní interiér
Velké plus tohoto auta, protože interiér je skutečně nádherný a výborně zpracovaný. Nic nevrže, neskřípe a i v nižších výbavách vypadá hodně dobře. V těch nejvyšších pak atakuje kvalitou prémiovou třídu.

+ Skvělý benzínový motor
Už jsem to psal pár měsíců zpátky, že je to jedno z největších překvapení, kterým mě tohle auto dostalo. Kultivovaný, úsporný a přitom dostatečně výkonný motor, na kterém se snad nemá co pokazit. Plní Euro 6, takže nebude trnem v oku ani v Německu.

+ Automatická převodovka
Strašně se mi líbí, jak jemně a přirozeně HDM automat od Mazdy řadí. Mám spoustu zkušeností s DSG a o to víc si cením toho, jak krásně plynule umí řešení od Mazdy popojíždět na parkovištích. Všichni pořád řeší, že dvojspojka řadí rychleji než HDM. Ale že to pitomé DSG pořád cuká, když potřebujete zaparkovat v kopci, to je jim asi jedno. Desetkrát raději zvolím HDM od Mazdy než DSG, které jsem měl ve VW.

+ Vynikající podvozek
Výborné jízdní vlastnosti, okamžitá reakce na pohyb volantem a hlavně žádné rány od podvozku ani na velkých 19" kolech. Auto je překvapivě pohodlné i na nekvalitních cestách. Jasně, vzduchový podvozek to není, ale já bych Mazdu 6 doporučil i pro příjemnou a pohodlnou jízdu.

+ Nízká cena
Mazdy mají pověst poměrně drahých vozů, ale to platí spíše pro nižší výbavy. Čím vyšší výbava, tím úměrně klesá i celková cena auta. V nejvyšších výbavách je Mazda cenově bezkonkurenční. Nebo alespoň byla na podzim roku 2016, kdy jsem auto objednával.


A teď zápory, které mi vadí. Netvrdím, že jich Mazda nemá víc. Napíšu jen o těch, které štvou mě osobně:

- Kombinace 4x4 a benzín
Tohle je hodně individuální, ale náhon na všechna kola občas potřebuji. Mazda, bohužel, pro šestku nenabízí možnost koupit si AWD s benzínovým motorem. Kvůli tomu plánuji koupit nějakou čtyřkolku pro manželku, aby bylo alespoň jedno takové auto v rodině.

- Chybějící prvky výbavy
Mazdě toho chybí víc, ale mě štvou zásadně jen dvě věci. Tou první jsou zadní páté dveře, které nejsou v elektrice. Občas se nezavřou dobře a musí se s nimi trochu víc bouchnout. Druhou věcí je adaptivní tempomat, který neumí zcela zastavit. Přitom auto má vše, co potřebuje k tomu, aby to dokázalo. Od modelového roku 2018 ale prý budou i tyto věci ve výbavě.

- Stále o krok pozadu
Tohle Mazdě asi nelze úplně vyčítat. Je to malá automobilka, která veškeré náklady nese sama. Nicméně je evidentní, že jsou kvůli tomu v některých oblastech o krok pozadu. Už ten předchozí bod popisující adaptivní tempomat je jistou ilustrací toho, jak to vypadá. Ještě markantnější je jejich neschopnost dát na trh infotainment, který umí Apple Carplay nebo Android Auto. Mluví se o tom už druhým rokem a výsledek je v nedohlednu.

- Krátký podsedák
Dříve jsem si toho nevšiml. Za volantem sedím pohodlně, ale na dlouhých cestách (tak přes 400km) mě začne bolet spodní část stehen. Opora stehen není optimální a podsedák měl být delší alespoň o pár cm. Jsem ale vyšší postavy (187 cm) a menší řidiči to tedy nemusí zaregistrovat. Jinak sedačky bez výhrad.

- Úložný prostor
Kufr má sice háčky pro nákupní tašky nebo na upevnění sítě, ale Simply Clever to prostě není. Koupil jsem si i originální síť na upevnění nákupu, ale je prakticky k ničemu. Vyhozené peníze, nedělejte stejnou chybu.
 
Jen bych dodal, pevnost prostřední konzole s loketní opěrkou nedosahuje bohužel kvalit koncernu VW.
 
Viklajuca sa laktova opierka mi nikdy nevadila, ale je pravda, ze pred faceliftom 2015 to bolo horsie.
K tym zaporom od Krabata:
4x4 mi nechyba v tomto type auta, vybava nabieha trochu pomalsie, ale predsa :) , sedadla aj podsedak je ok (mam 185 cm). S kritikou ulozneho priestoru suhlasim, chcelo by to nejaky system na upevnenie roznych veci v kufri, kolajnicky alebo nieco podobne. Maju to aj korejci, staci to skopirovat. V sedane to je este horsie. Nie je tam vobec nic a vsetko tam lieta. Nakoniec som to vyriesil oddelovacmi z Tchibo :) , ktora sa lepia suchym zipsom na textilnu podlahu. Vyzera to hrozne, ale splna to ucel.
 
krátý podsedák se mi taky nezdá, ale jsem o kousek menší (180cm), naopak sedačky jsou mi celkem pohodlné Ne tak ale jejich pozice, která je příliš vysoko a pro větší lidi je problém se do auta nasoukat .... i já si zatím na nasedání a vysedání zvykám, ale to bylo stejné i u GH. Do kufru doporučuju originální gumovou vanu. Vždy jsem byl odpůrcem gumových van, tady jsem ji dostal zadara od APS a nemůžu si ji vynachválit. Nic po tom nejezdí jako po koberci, ale souhlasím, že sada háčků by se šikla.

Loketka se mi neviklá nebo to nevnímám ...

S adaptivním tempomatem souhlasím, nechápu, proč se ve 25km/h vypne a nedokáže zastavit. Včera mi do řízení nečekaně sáhlo nouzové brždění při docela standardním vyhýbacím manévru v centru a dost nepříjemně mě to překvapilo, hnul jsem si krkem ...... Skoro mi přijde, že se do do městského provozu moc nehodí, už se mi to stalo několikrát...
 
krátý podsedák se mi taky nezdá, ale jsem o kousek menší (180cm), naopak sedačky jsou mi celkem pohodlné Ne tak ale jejich pozice, která je příliš vysoko a pro větší lidi je problém se do auta nasoukat .... i já si zatím na nasedání a vysedání zvykám, ale to bylo stejné i u GH. Do kufru doporučuju originální gumovou vanu. Vždy jsem byl odpůrcem gumových van, tady jsem ji dostal zadara od APS a nemůžu si ji vynachválit. Nic po tom nejezdí jako po koberci, ale souhlasím, že sada háčků by se šikla.

Loketka se mi neviklá nebo to nevnímám ...

S adaptivním tempomatem souhlasím, nechápu, proč se ve 25km/h vypne a nedokáže zastavit. Včera mi do řízení nečekaně sáhlo nouzové brždění při docela standardním vyhýbacím manévru v centru a dost nepříjemně mě to překvapilo, hnul jsem si krkem ...... Skoro mi přijde, že se do do městského provozu moc nehodí, už se mi to stalo několikrát...

Včera jsem jel novou CX-5 a adaptivní tempomat sám zastavoval a rozjížděl (na pokyn). Prostě klasicky jak to mají některé koncerny. Asi to už v nové verzi dodělali a od teď to už budou mít všeci (snad) :)
 
Ten středový tunel se trochu houpe. Byla to první věc, kterou jsem ve svém autě zkoušel, protože jsem při čekání na Mazdu viděl recenzi v Autogefühlu, kde to Thomas kritizoval. Nicméně, on měl k dispozici model 2016 a já mám dojem, že u 2017 je to o něco lepší. Musím vyvinout opravdu sílu, aby se ta konzole pohnula. Nijak mi to ale nevadí. Důležité je, že nic nevrže.

Ještě k tomu úložnému prostoru, jak píše @Lubos1. Šestka má v modelové řadě 2017 dokonce háčky navíc. Ale jsou takové malé a nevzbuzují důvěru, že něco unesou. Mimo to ani jejich pozice není nejlepší. Na druhou stranu, spousta jiných značek úložný prostor vůbec neřeší. Mazda udělala aspoň něco, ale v tomto směru jedině Škodovka ukazuje, jak se to má dělat ideálně.

No a nová CX5 už má konečně adaptivní tempomat na úrovni, na jaké jej má mít i Mazda 6, ale až od příštího roku. On už ten stávající reaguje celkem slušně, ale neumí předvídat a jeho neschopnost zastavit mě vytáčí. Je to nad mé logické i kombinační schopnosti, že auto má nouzové brzdění, ale tempomat se vypne pod cca 30km/h. Selský rozum mi říká, že je to snad jen nějaký algoritmus, ale obávám se, že to bude chtít možná i lepší radar nebo lidar. :(
 
M6 je jedina mazda v sucasnosti, v ktorej mi vyhovuje dlzka podsedaku a je cca rovnaka dlzka ako v mojej M3. (Moja vyska 178cm)
S uzasom pozeram , ze v novej CX5 je podsedak kratsi ako v starsej :-(
2017-07-11 (1).png 2017-07-11 (2).png

O tych najnovsich technickych vychytavkach v aute sa velmi rozumne vyjadril sefdizajner KIA Stinger .

„Jsme značka, která stále používá velké množství tlačítek. Občas od vás (od médií) za to schytáváme kritiku, ale jsme jen opatrní v implementaci věcí, o kterých se sice mluví a píše, ale z nichž zákazník neprofituje "
 
Ad Kia Stinger - auto se mi zvenku líbí, ale interiér už tak moc ne. Vyjádření jejich designéra beru jako takový alibismus. Prostě to zatím neumí, tak se nepřiznají a zdůvodní tím, že chtějí dát zákazníkům čas, aby si nejprve zvykli. :) Víc sympatické mi přišlo vyjádření Mazdy, kde nějaký jejich šéf vývoje řekl, že neradi chodí na trh s neprověřenými věcmi. Já jsem si třeba teprve nedávno vyzkoušel Virtual Cockpit od Audi a je to fakt paráda. Všechno naprosto intuitivní a dokonale svižné. Mám rád tyhle vychytávky. Na nich je krásně vidět, jak perfektně promyšlený ten systém je. A tohle se prostě nedá udělat za rok nebo dva vývoje. Je za tím strašně velké množství práce, kterou Korejci, a obecně nikdo jiný mimo německé trojky, moc neumí. Čekám, že ostatní značky s něčím podobným přijdou až s další generací. Každý nový projekt, na kterém děláme, jsou už jen digitální clustery a to i pro zcela obyčejná malá auta.

Já, kdybych na to měl, bych pořídil něco takového. SUV moc nemusím, ale tohle je prostě famózní. Jen za tu cenu bych koupil dvě Mazdy 6 a ještě by mi hodně zbylo. Tak si aspoň fantazíruji v konfigurátoru a dráždím manželku. :D

GLC1.PNG GLC2.PNG
 
ještě, že co člověk, to vkus a názor :) Mě třeba hlava nebere, jak můžete uvažovat i KIA nebo Insignia a natož tenhle BMW X6 Mergl :))

tak jsem zacloumal s tunelem/loketkou a je to takové lehce "floating", ale nic děsivého. Pokud bych to měl obhájit, prohlásil bych to za kreativní záměr ve smyslu většího pohodlí posádky v případě kontaktu s tunelem (důmyslné použití speciálních materiálů) :D
 
Poslední úprava:
ještě, že co člověk, to vkus a názor :) Mě třeba hlava nebere, jak můžete uvažovat i KIA nebo Insignia a natož tenhle BMW X6 Mergl :))

Jel jsem v X6, Q7 i XC60. Ale teprve GLC mě dostalo. Fakt stojí za vyzkoušení. Myslím, že už jsem někde četl názor, že je to tak trochu jiné SUV. Mně to auto úplně uhranulo. Nikdy jsem neřídil nic tak dokonalého. Trochu to nabouralo můj pohled na svět aut. Pokud nějak zázračně nezbohatnu, tak o něm budu uvažovat i jako o ojetině. Cena za funglovku je prostě pekelná. :)
 
Nová Insignia vypadá dobře. Hlavně je to liftback. Ještě rok počkám a pak uvidím. Jinak Mazda je stále na prvním místě.
 
Nová Insignia vypadá dobře. Hlavně je to liftback. Ještě rok počkám a pak uvidím. Jinak Mazda je stále na prvním místě.

Na TopSpeed.sk je video recenze nové Insignie, ale vyznívá docela rozpačitě. Zklamání z motoru, převodovky a dalších věcí. Auto převážně chválí, ale je očividné, že čekali o dost víc. Já aspoň nelituji, že jsem na Insignii nečekal. :) V kombíku se mi více líbí Mazda 6.
 
Jel jsem v X6, Q7 i XC60. Ale teprve GLC mě dostalo. Fakt stojí za vyzkoušení. Myslím, že už jsem někde četl názor, že je to tak trochu jiné SUV. Mně to auto úplně uhranulo. Nikdy jsem neřídil nic tak dokonalého. Trochu to nabouralo můj pohled na svět aut. Pokud nějak zázračně nezbohatnu, tak o něm budu uvažovat i jako o ojetině. Cena za funglovku je prostě pekelná. :)

určitě to jede skvěle, je to Mercedes, o tom přece žádná. Já jen, že se mi to prostě nelíbí jako předmět.....
 
určitě to jede skvěle, je to Mercedes, o tom přece žádná. Já jen, že se mi to prostě nelíbí jako předmět.....

Každopádně nohama zpátky na zem. To auto stojí asi 2,5x tolik co Mazda 6, ale 2,5x tak dobré určitě není. :)
 
Asi o tom su ceny premioviek, cena je 2-nasobna, ale nie je lepsie 2-nasobne. Okrem toho (aspon na Slovensku) v MB dostanes minimalnu zlavu. V BMW a Audi bez problemov 20% dole.
To GLC je pekne, vobec skoro vsetky nove Mercedesy maju pekny design. Tu by som to porovnaval skor s novou CX-5, kde je cena trochu vyssia ako 6. Stale je to ale priepastny rozdiel.
 
Poslední úprava:
Je rozdiel porovnavat M3 165k s M6 192k ako M6 165k a M6 192k. M6, ktoru si zajtra vyzdvihnes, bude jednoducho lenivsia ako M3, na ktoru si zvyknuty. Ja som si bol 2.5 previezt a rozdiel medzi mojou M6 165k a 2,5 je podstatny.

Ale verim, ze si si bol M6 165k pred kupou vyskusat a tym padom vies, do coho ides. Inak zaujimave je, ze moja manzelka ma tiez CX-3 . Takze od zajtra budeme na tom rovnako :)

Pri mem ne-exaktnim srovnani mi dynamika sestky 2.5 AT prisla lehce horsi, nez moji trojky. Mozna jsem ji mel dobre zajetou a mel jsem v ni porad Vervu 100, kdezto s cim mi predavali sestku, to nevim. Kazdopadne jsem ji protahnul sam za volantem vsude mozne, kde jsem zvykly, a az tak nadseny jsem nebyl. Na muj vkus ten automat v normalnim modu hodne podtaci motor a reaguje pomaleji, takze aby mi nebylo motoru lito, a abych dosahnul slusne reakce razeni, musel jsem to po kazdem startu prepinat do dynamickeho modu. Neco z toho je urcite muj nezvyk davat povely k razeni plynovym pedalem namisto spojky-ruky, ale u automatu treba v GT-R nebo F-Type jsem tenhle pocit "lenosti odezvy" nikdy nemel :).

Sestka 165k mi prisla stejne rychla, jako ta 2.5 AT. Neco podobnyho jsem cetl i ve dvou novinarskych testech, kdy na silnici se pry tyhle dve motorizace, 2.0 MT a 2.5 AT, zdaji stejne rychle. Mozna pri mem srovnani byla vyhoda pro dvoulitr, ze to byl sedan, kdezto 2.5 wagon, ktery je o 75 kg tezsi. Koukat na udavany zrychleni 0-100 taky nejde, kdyz u 2.0 je potreba radit 2>3, kdezto automat se bez tyhle jedny zmeny stupnu obejde... to cca vterinku stoji. Pri srovnani 0-90 bych vsadil boty, ze i papirove bude s dobre radicim ridicem 2.0 sedan rychlejsi, nez 2.5 wagon. Na silnici pak clovek zrychluje casto treba 70 - 120 (predjeti nakladaku ci ridice s vejci na zadnim platu), kde uz to jde cely na trojku, pripadne pri svizny jizde treba 90 - 140.

Co se tyka M6 165k a M3 165k, trojka ma pomerne neprakticky kratkou prevodovku (130 km/h toci 3500 ot. na 6 st.), ktera to auto sice dela nepatrne "rychlejsim", ale neprilis idealnim na moje nejcastejsi vyuziti, tj. rychle jetou okresku a dalnici. Obvykle potrebuju behem predjizdeciho manevru dosahnout vyssich rychlosti, a musel jsem behem toho radit 3>4, protoze trojka koncila u trojky cca ve 130ti. A kazdy razeni je cca vterinova ztrata dynamiky a koncentrace, at se clovek snazi sebevic (otec jezdil mnoho let rallye, ucitele razeni jsem tedy mel toho nejlepsiho :)). Na dalnici, na ktere denne travim 80 - 100 km, byly zase nevyhodou vysoke otacky. Sestka s 165k ma sice porad kratsi staly prevod, nez sestka s 145k motorem, ale i presto jsou otacky na sestku na dalnici cca 3000, motor neslyset a okamzita spotreba rozumna. V praxi jezdim spis jeste rychleji, kde je ten rozdil jeste vetsi, protoze kolem 4500 ot. uz je u trojky motor dost slyset a spotreba roste...

Jak jsem mozna psal uz nekde vyse, je skoda, ze Mazda proste nedela 2.5 s manualem a bez neprakticky bily nebo nevkusne hnedocerveny kuze :). To bych nevahal ani vterinu, a ani kdyby stala to samy, co automatova s kuzi... v tyhle cenovy hladine uz nejakych 100 tisic nedela velkej rozdil.
 
Back
Top