• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil jaho
  • Datum založení Datum založení
Zdravím, mám prosbu. Chcel som kúpiť Mazdu CX3 s nájazdom 66000km rok výroby 2018.
Toto je ono https://www.autobazar.sk/26905522/mazda-cx-3/
Dal som si spraviť prehliadku za 260eur a výsledok bol že to auto je super.
Ale dostal som od predávajúceho návrh kúpnej zmluvy a tam je jedna vec čo ma zarazila.
V článku 6.1 sa píše že súčasťou predaja je aj výmena rozvodov a vodnej pumpy.
Nejako mi hlava nebere ako môže mať Mazda s nájazdom 66000km problém s rozvodmi?
Čo si o tom myslíte prosím vás? Prikladám aj zmluvu. Je to tam vyznačené žltou...
Pravděpodobně to "součástí prodeje"znamená, že byli měněny dva klinové řemeny, napínák a vodní pumpa. Podle fotky v inzerátu č25 to vypadá jako nové.Ber to jako bonus.V těchto km se dělá kontrola, když naznají, že kaliňák nebo napínák je poškozen, tak se mění nejlépe vše včetně vodní pumpy. Díly odhadem 4tis práce 1hod.Na YouTube zadej výměna remenu nebo vodní pumpy cx3, ať víš vo co de, a jich se na to zeptej jestli máš měnit ty nebo je vyměněno.Jinak toto se běžně mění, zjednodušeně, když ten řemen praskne tak auto začne vařit, nic vážného musí se zastavit, odtah atd, ale někdo jede dál a zničí motor. Rozvody jako takové je něco jinýho, to je kovový řetěz.
 
Samozrejme že som sa spýtal. Bolo to z iného auta.

Ešte mám otázku. Čo do toho tankujete? Existujú nejaké odporúčania? Chápem že sa pýtam ako lama ale toto je moje prvé auto v živote. Naposledy som jazdil asi pred 10 rokmi.
 
Ešte mám otázku. Čo do toho tankujete? Existujú nejaké odporúčania? Chápem že sa pýtam ako lama ale toto je moje prvé auto v živote. Naposledy som jazdil asi pred 10 rokmi.
Můžeš tankovat normální 95 E5 i E10 na všech pumpách ( na JRD radši ne). Můžeš tankovat i 100 oktanové benzíny, ty jsou lépe aditivované (udržují motor čistější) a neobsahují líh (benzín v nádrži déle vydrží, když nejezdíš). Ale jsou dražší a auto s nimi lépe nepojede, pokud si nenecháš motor upravit od Shr3ka na Stage 1
 
@Vladimír81 já třeba volím cestu standardní palivo + občasné manuální přidání aditiv (používám běžný vif). Jaký to má má vliv na zdraví motoru a jeho spokojenost říct neumím, pozná se to asi časem. Podle mě je důležitější (jsem taky jenom laik), nenechávat ten motor žít jen v nízkých otáčkách, ale pracovat s ním, jak se sluší s benzínovou atmosférou. To zdůrazňuju hlavně proto, že spousta lidí tohle neumí - zvlášť těch, kteří dlouho nejezdili, nebo jezdili v autech odlišné koncepce (typicky s turbem).
 
@biscuit

Čo to znamená nenechávať len v nižších otáčkach? Ja som naučený radiť tak aby bol motor čo najtichší? To považujem za správny chod. Vysoké otáčky sú načo dobré? Reve to ako tur a predpokladám že to aj viac žerie. Ale fakt neviem či to chápem správne.
 
@biscuit

Čo to znamená nenechávať len v nižších otáčkach? Ja som naučený radiť tak aby bol motor čo najtichší? To považujem za správny chod. Vysoké otáčky sú načo dobré? Reve to ako tur a predpokladám že to aj viac žerie. Ale fakt neviem či to chápem správne.
Děláš to správně, já taky jezdím v nízkých otáčkách a není žádný problém. Tady je holt spousta milovníků vysokých otáček, ale nadčtvercový Skyactiv není žádný vysokootáčkový motor. Jezdi podle sluchu a nedej na rady závodníků.
 
diskutujeme bez komentářů ad hominem
@Vladimír81 Každý motor má nějaký pracovní rozsah. Nejlépe je nastudovat si křivky průběhu výkonu a točivého momentu, abys dobře porozumněl tomu co, kdy a kde...

@PetrKk Koukám, že ty jsi jeden z těch, kterří si myslí, že když něco dělají oni, tak je to obecně správně a tudíž je dobré to také doporučovat ostatním, že? Dělej si sám co chceš, ale prosím tě, braň se obecným radám a soudům druhých, zejména rozumíš-li dané věci jako koza petrželi.
Zcela soukromě bych se pak rád dotázal na pojem "nadčtvercový Skyactiv" a vysvětlení tvého stanoviska, že se nejedná o vysokootáčkový motor (ideálně, když rovnou doplníš informaci, co to podle tebe je vysokootáčkový motor - stačí naznačit spektrum otáček).
 
Jen si tak večer čtu a zaujala mě vaše diskuze. Nechci se do ní plést, protože mám diesel, ale také mě zaujal termín "nadčtvercový motor". A protože jsem zvyklý si vše nastudovat a najít předtím, než si udělám vlastní úsudek, tak jsem si to našel. Snad vám to pomůže v případné další odborné diskuzi ;).
Tady to je:
Parametr vrtání × zdvih určuje tvar pracovního prostoru válce. Číselně jsou to podobné hodnoty a zhruba lze rozlišovat motory na nadčtvercové (zdvih je delší než vrtání), čtvercové (vrtání = zdvih) a podčtvercové (vrtání > zdvih). Nadčtvercový motor má vyšší účinnost (nižší spotřeba), ale nízké maximální otáčky. Naproti tomu podčtvercový motor je vysokootáčkový a díky tomu disponuje vyšším maximálním měrným výkonem. Dříve se používaly motory silně nadčtvercové. Dnešní běžné zážehové motory jsou slabě nadčtvercové, lehce výkonnější varianty jsou čtvercové a výkonné varianty jsou mírně podčtvercové. Vznětové motory jsou výrazně nadčtvercové.
 
Hmm zaujímavé.
Tak čo @biscuit? Ako sa ti pozdáva definícia nadčtvercového motora od Radka? Zdá sa že to dáva zmysel a nieje to vysokotáčkový motor.
 
Hmm zaujímavé.
Tak čo @biscuit? Ako sa ti pozdáva definícia nadčtvercového motora od Radka? Zdá sa že to dáva zmysel a nieje to vysokotáčkový motor.
Popis pojmu týkajícího se poměru zdvihu a vrtání je hezký. Nicméně jako takový jen teoreticky vysvětluje obecnou problematiku. My se tady ale bavíme o konkrétním autě a konkrétním motoru. A u něj víme, že u verze přiškrcené (tedy 88 resp. 89 kW) je špička výkonu kolem 4600 RPM a u verze ostřejší nebo odemčené kolem 5800 RPM. To ani v jednom případě nejsou otáčky nízké, jakkoliv je tento termín subjektivní a rozhodně při nich motor již není tichým (jestli jej někdo v tu chvíli přirovnává k dobytku, nechávám taky zcela na něm). Já osobně rád využívám motor efektivně ve všech ohledech a to nejen ve vztahu k okamžité spotřebě, nebo jeho momentálnímu zvukovému projevu (který je navíc naprosto skvělý právě ve vyšších otáčkách - vím, jsem závodník a deviant). Navíc, jak už jsem psal, myslím, že ten motor se má používat právě tak, tedy v celém pracovním rozsahu.
 
Osobne si myslím že z hľadiska čisto fyzikálneho sú pre akýkoľvek stroj lepšie nižšie otáčky ako vyššie otáčky. Preto sa Teslove turbíny neujali hoci majú 99% účinnosť. Konštrukcia sa totiž rozvibruje tak že sa rozpadne. Možno má lepšiu účinnosť ale to automaticky neznamená že je to pre motor zdravé.
 
... zejména rozumíš-li dané věci jako koza petrželi.
Zcela soukromě bych se pak rád dotázal na pojem "nadčtvercový Skyactiv"
Máš hodně sebevědomé vyjadřování na někoho, kdo ani neví co je nadčtvercový motor.
 
Nerad vám do toho vstupuju, mládeži, ale ono to nakonec, bez ohledu na odbornou způsobilosti každého z vás, je o tom, jak chce člověk s tím autem jezdit a taky o tom, kde s ním jezdí. Tankuju povětšinou 100 oktan, protože mi auto občas nějaký den v garáži stojí a nechci, aby mi ten bordel, co do něj přidávají dělal problémy. Když jedu delší štreku, klidně mu dám 95 oktan, protože ho prostě hned spálím. Spotřebu nijak zvlášť něřeším, ale aktuální realita je taková, že většina běžných jízd je někde v koloně a tam držet motor v otáčkách nedává smysl, zvlášť, pokud jezdíš s automatem. Benzínové motory jsou přímovstřikové, takže aditivama ochráníš, jak mi vysvětlil @shr3k , jenom vstřiky a výfukové ventily. Sání a sací ventily nakonec nějakej karbon naberou a je jenom otázka, jak rychle to bude. Nakonec, jak říká klasik, tam budeme (na dekarbonizaci) muset všichni. Přestal jsem si s tím dělat starosti a jezdím tak, abych s autem nebojoval. Proto mi v koloně občas spotřeba spadne k šesti litrům, protože nemá cenu nikoho předjíždět. Jenom si držím trochu větší odstup od auta před sebou, abych nemusel furt zrychlovat a brzdit. Když mám občas štěstí nebo hravou náladu, holku protáhnu ve vyšších otáčkách na volné silnici, ale to je spíš pro zábavu, protože karbon, kterej se nasbírá v sání v kolonách už to neovlivní. Obdivuju všechny, kteří si na autě udělají první poslední, baví je to a mají k tomu hromadu znalostí. Ale sám jsem spíš člověk, který tyhle věci svěří někomu, kdo to umí a při jízdě upřednostňuju pohodu před nějakou kalkulací, jak mě nízký otáčky přivedou dřív do servisu. Mazda po silnici spíš majestátně pluje, než jede a ten pocit mi stojí i za tu dřívější návštěvu servisu. Chápu lidi, kteří to mají jinak, ale pro mě je důležitější, že se tady sejdou lidi se společným zájmem o ty nádherný auta, než abych se s nima handrkoval, jak mají věci být. Prostě, spousta z nás, tady, jsou jenom laici, kteří "jenom" jezdí a myslím si, že to ničemu nevadí.
 

Hlavní je pístový motor nepodtáčet a je jedno jestli dokáže točit maximálně 3000ot./min. nebo +12000ot./min.
 
Poslední úprava:
Back
Top