Ahoj, tak moje poznatky a trochu porovnání M3 BP a M3 BM.
BP mám už půl roku a najeto skoro 10k km, tak můžu trochu porovnávat. A v úvodu mohu říci, že jsem ze současnou generací spokojen a za BM už bych tedy až na drobnosti neměnil. Vše to je viděno mýma očima, jako nenáročného řidiče.
Podvozek je u BP malinko tvrdší nebo to je spíš 18´´ koly, které jsem na BM neměl, tak nemám porovnání. Vzadu jsem jednou seděl, ale ještě nejel, tak nevím jak to sedí vzadu. Zatáčky se více užívám v BP, nevím jestli to je tím gvectoring+ nebo je auto jinak naladěné, ale projet zatáčkami je teď zábavnější, můžu jet rychleji a auto v zatáčkách krásně sedí. Motor má být sice u BP o 2 kW silnější, ale znát to není, spíše naopak. U BM jel lépe, ale tam všichni psali, že nemá 88 kW, ale při měření měl 105-110 kW. Uvidíme tedy, až jestli ho nechám odemknout na těch 110 kW. V autě ale sám moc nejezdím a s rodinou jezdím normálně, takže ten výkon neřeším.
Istop jsem dvakrát vyzkoušel a překvapila mě rychlost reakce auta, ale to je asi tím mildhybridem. Jinak istop pravidelně vypínám.
Ohledně mildhybridu, auto z kopce moc nejede nebo spíš se moc nerozjede, rekuperace ho na můj vkus až moc brzdí.
Vypínání válců není v 90% poznat. Trochu ho vnímám jen při nízkých rychlostech, třeba na kruháči když jedu 20 na dvojku, tak auto malinko vibruje.
Na brzdy jsem u zkušební jízdy a prvních pár dnů docela nadával, že nemají takovou účinnost. U BM jsem na to trochu šlápl a auto stálo, tady na to musí šlápnout více. BM už nemám a už jsem si na to asi uvyknul, takže mi to teď nepřijde, ale prvních pár jízd to znát bylo.
Dříve jsem u auta el. ručku neměl, ani jsem o ní nestál, ale teď mi to nevadí a docela si ji užívám. Nasednu, připoutám a jedu, o brzdu se nestarám. Stejné při příjezdu. Zastavím, vypnu motor a o brzdu se opět nestarám. Pokud ručku nechci, tak jen na pár sekund zmáčknu tlačitko, vypnu motor a ručka se nezabrzdí. Stejně dobrá je funkce AUTOHOLD, na kterou jsem si také rychle zvyknul a používám ji pořád. Jen škoda, že se musí po každém nastartování aktivovat. Ale už mam rituál, že nastoupím, připoutám se, nastartuju, vypnu istop, zmáčknu autohold a jedu.
U BM jsem hluk v kabině ani nevnímal, ale tady je krásné ticho. Když zavírám dveře, tak je cítit kus materiálu a ne jen plech s držadlem. Nejen materiály, ale i celá kabina je na top úrovni. Konečně má auto dlouhou loketku a tak mám celou ruku na loketce a ne jen loket na kusu výběžku. Ovládaní infotaimentu je stejné, jen je samozřejmě znát nový infotaiment a jeho nastavení, kde lze nastavit cokoliv a kromě istopu si auto vše pamatuje. Ovládaní klimatizace je velmi podobné, jen u BM bylo takové intuitivnější, tady se pořád musím koukat. U BM mi také přišla klima účinější. Jezdil jsem jen na ECO režim a teplotu 22-23°C, teď mám 21°C a ECO režim tu není. Ale plusem je taková maličkost, že když mám stěrače na auto, tak svítí dioda na páčce. Nebo osvětlení ovládání oken i vzadu. Stejně tak, že si vzadu můžou individuálně zapnout střešní světlo.
U BM mi zase vyhovovaly neschované stěrače, kde jsem je mohl odklopit, umýt a hlavně v zimě pod ně dávat fólii. Tady jdou odklopit na 1 cm. Integrované ostřikovače jsou dobré kromě letního počasí, kdy roprsknutý hmyz pořádně nenamočí a spíš se víc rozmaže.
Digitální kapličku by ani být nemusela, stejně se všechny informace zobrazují na HUD. A ten je opravdu parádní. Velikost, barevnost i čitelnost (i v polarizačních brýlích) je super. Automatické snížení nebo zvýšení jasu je také stoprocentní a ještě se nestalo, že by svítil moc jasně nebo tlumeně. HUD je prostě návykový a další auto bez něj bych už nechtěl.
Stejně návyková jsou adaptivní světla. Svítí a vykrývají super až na dálnice. Světla mám stále na automatiku, přes den svítí denní, jakmile začne šero (nebo podle nastavení), tak se zapnou potkávačky a když je tma větší tak se zapnou adaptivní světla s tím, že ve městě svítí potkávačky a mimo město při rychlosti nad 40 km/h se rozsvítí dálkové a vykryvají provoz. Za mě vykrývají dobře a rychle, ještě se nestalo, že by na mě protijedoucí auto nebo auto přede mnou bliklo. Bál jsem se i vykrývání do zatáček, protože když člověk vidí, že tam jede auto, tak dá automaticky potkávačky, aby ho neoslnil, ale automatika je tak rychlá, že to protijedoucí řidič ani nevnímne (vyzkoušeno v druhém autě). To vše platí pro klasické cesty. Na dálnici to už taková sláva není. Na dálnici se světla ještě nadzvednou a svítí snad 2 km daleko. Kvůli středovým zábranám, ale kamera nevidí světla kamionů a pere to dálkovými i do protisměru. Osobáku to nevadí, ten je nízko, ale kamionům to svítí přímo do kabiny. A tak několik kamiónů mě už probliklo. Při provozu se to neděje, ale jakmile je dálnice prázná, světla si přizvednou a naproti vyjede kamion, tak po chvilce hned bliká. Tam jsem teda musel automatiku vypnout a světla přepínat sám. Naštěstí po dálnici jezdím jen 2x ročně na dovolenou a u nás vůbec. Sem tam se také automatika lekne nějakých cedulí a značek, tak se občas ztlumí, ale to je minimum.
Kufr má být v BP trochu menší, ale těch pár litrů nejde poznat. Je hlubší, ale trochu kratší, takže kufr co jsem vozil položený na boku, se sem o 3 cm nevejde. Ale zase se mi vejdou dvě přepravky na sebe. U BM také byla uzaviratelná kapsa napravo za světlem a volný prostor nalevo za světlem. To tady není.
Výhodou BP je i rýchlá instalace střešních příčníků, kdy to zabere tak 2 minuty, oproti šroubování a dotahování u BM. I když to není autem ale konstrukcí příčníků.
Vzhled je individuální. BP je krásná zepředu a z boku. Zadek se mi moc nelíbí. U BM se mi zase líbila žraločí ploutev.
U BP jsem také rád za rošířenou konektivitu. Jelikož s autem moc nejezdím, tak se aspoň na mobilu podívám na stav benzínu a dojezd, ať vím kdy musím manželce natankovat. Také když manželka volá, že auto ukazovalo nějaké upozornění, tak se na mobilu podívám co to je za upozornění. Také jsem už asi 5x poslal do navigace manželce adresu, ať dojede správně.
Spotřeba u BM za 92 200 km bylo 6.79 l/100 km
BP za 9500 km je 6.51 l/100 km