• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Podvozek nevzrušeně polyká nerovnosti, tak to maj asi v Portugalsku jiný silnice než my. :confused:. Já u nás citím každej propadlej kanál, kterýmu se nestačím včas vyhnout....a to nemám vzadu torzku. :cool:
Zrovna dnes cestou do prace jsem premyslel, proc na novem, nadstandardne drahem privadeci k prazskym tunelum, nejsou desitky kanalu uplne na kraji mimo vozovku nebo naopak uplne uprostred. Jsou presne tam, kde je idealni draha pro pneu a stridave o 15 cm rozhazene, aby se mezi nedalo vejit primou drahou, ale pouze losim testem.
Vite nekdo proc?
 
Zrovna dnes cestou do prace jsem premyslel, proc na novem, nadstandardne drahem privadeci k prazskym tunelum, nejsou desitky kanalu uplne na kraji mimo vozovku nebo naopak uplne uprostred. Jsou presne tam, kde je idealni draha pro pneu a stridave o 15 cm rozhazene, aby se mezi nedalo vejit primou drahou, ale pouze losim testem.
Vite nekdo proc?

Protože jsou nad kanalizací, která má asi nějaký tvar. Ale ony hlavně mají být podle normy téměř v rovině. Párkrát jsem takhle někde po rekonstrukci silnice nahlásil, ze nedorovnali kanaly a ať dají reklamaci (obec), a pokazdy mi řekli, že nejsem první kdo to hlasi. Pokazdy to napravili. Praha - Radlická nahoru, Terezín u památníku. Teď to je na obou mistech neznatelně.
 
Jinak taky vám najednou nakonec po odhalení CX-30 dává smysl u trojky ta torzka + možnost 4x4? Ta platforma byla rovnou plánovaná na obojí, čímž se vysvětlují tyhle dvě věci, které by se mi jinak k trojce moc nezdály (proč dávat 4x4 do spíše průměrně výkonného hatchbacku, a proč tám dávat torzku, když se zdá, že o prostor nešlo)... CX-30 má mít snad 430 litrů zavazadlový prostor a delší interiér, což je konečně konkurenceschopné, viz
No jo musime si zvyknout na to, ze Mazda je malinkata automobilka nyni vlastnena bankovni korporaci a ta hledi JEN a POUZE na pozitivni revenue..NIC jineho se nepripousti . A kdyz pripocitas aktualni problemy s odbytem v Cine..vysledek je jasny..a pro nas spatny.
 
No jo musime si zvyknout na to, ze Mazda je malinkata automobilka nyni vlastnena bankovni korporaci a ta hledi JEN a POUZE na pozitivni revenue..NIC jineho se nepripousti . A kdyz pripocitas aktualni problemy s odbytem v Cine..vysledek je jasny..a pro nas spatny.
Buďme pozitivně kritičtí. Odvaha Mazdy jít proti fake-eko-trendu v motorizaci a přitom nepropadnout domácí konkurenci největší a velmi bohaté automobilky je hodná obdivu. Proto ji odpouštím experimenty s C sloupkem, zadní nápravou apod.
 
Protože jsou nad kanalizací, která má asi nějaký tvar. Ale ony hlavně mají být podle normy téměř v rovině. Párkrát jsem takhle někde po rekonstrukci silnice nahlásil, ze nedorovnali kanaly a ať dají reklamaci (obec), a pokazdy mi řekli, že nejsem první kdo to hlasi. Pokazdy to napravili. Praha - Radlická nahoru, Terezín u památníku. Teď to je na obou mistech neznatelně.
Norma je hezká věc, ale doufat, že teplotní stárnutí 3 různých materiálů (podloží, asfalt nebo jiný povrch a kov víka kanálu) bude po celou životnost kanálu rovnoměrné je asi naivní, i kdyby v den D+1 víka přesně lícovala. Proč třeba v Německu tak často nedrncají?
A konkrétně Radlické by pomohlo pouze vybagrování a navrácení do původního stavu před X-lety. Považuji ji za neuvěřitelný logistický nonsens prolobovaný vedením ČSOB.
 
Norma je hezká věc, ale doufat, že teplotní stárnutí 3 různých materiálů (podloží, asfalt nebo jiný povrch a kov víka kanálu) bude po celou životnost kanálu rovnoměrné je asi naivní, i kdyby v den D+1 víka přesně lícovala. Proč třeba v Německu tak často nedrncají?
A konkrétně Radlické by pomohlo pouze vybagrování a navrácení do původního stavu před X-lety. Považuji ji za neuvěřitelný logistický nonsens prolobovaný vedením ČSOB.

Jsme sice v offtopicu, ale ty kanály se po letech leckde dorovnávají... Moje zkušenost prostě není tak zlá, jen je potřeba tlačit i zespodu od nás občanů na stát, aby se o svůj majetek staral s péčí řádného hospodáře - když ti nahoře to sami od sebe nedělají :). Ostatně i v zaměstnání málokterý manažer vysává zpětnou vazbu od lidí, a lepší strategie je mít takové lidi, kteří tu zpětnou vazbu nahoru sami dávají. S občany to je stejné a v ČR to zatím lidi neumí tak dobře, jako leckde jinde, kde je demokracie déle.

Buďme pozitivně kritičtí. Odvaha Mazdy jít proti fake-eko-trendu v motorizaci a přitom nepropadnout domácí konkurenci největší a velmi bohaté automobilky je hodná obdivu. Proto ji odpouštím experimenty s C sloupkem, zadní nápravou apod.

Taky si myslím. Kdyby Mazda byla (jen) o maximalizaci zisku, bude se podle mého chovat jinak. V jedné takové korporaci se 140 tisícema lidí (a bez odvahy těch u kormidla) pracuju, a pro plno dalších jsem dělal... To, jak se tržně chová Mazda, rozhodně není čistá "sázka na jistotu" a snaha o hlídání nákladů a udržení stavu věci (například inovací), dokud sypou, která frčí ve většině větších korporací (kam automobilky až na pár vyjímek patří), kde to akcionáři nebo majitelé tlačí jen k zisku. Za Mazdou a jejím chováním posledních 20 let je nějaká jiná, záhadná, strategie - což může být i něčí silné ego/slovo. Jinak si její chování nedokážu vysvětlit. Ale já jsem za to rád.
 
Za Mazdou a jejím chováním posledních 20 let je nějaká jiná, záhadná, strategie - což může být i něčí silné ego/slovo. Jinak si její chování nedokážu vysvětlit. Ale já jsem za to rád.
Odvaha Mazdy jít proti fake-eko-trendu v motorizaci a přitom nepropadnout domácí konkurenci největší a velmi bohaté automobilky je hodná obdivu. Proto ji odpouštím experimenty s C sloupkem, zadní nápravou apod.
A neni to prave to? Ze kdyby nezkouseli jit trosku tou vlastni cestou, tak by nemuseli zvladnout ustat tu jejich lokalni silnou konkurenci?
 
A neni to prave to? Ze kdyby nezkouseli jit trosku tou vlastni cestou, tak by nemuseli zvladnout ustat tu jejich lokalni silnou konkurenci?

Těžko spekulovat, ale věřím, že je jednodušší a tudíž levnější kopírovat konkurenci a jet jen tu svou designovou linku (která nic víc nestojí; nějak to navržené být musí a lisy umí cokoliv), a s již vybudovaným brandem a tržní pozicí by jim to jistě na nějaký čas stačilo a snižovalo náklady. Trh má obří setrvačnost. A než by se to propadlo do červených čísel, byl by čas hledat kupce nebo strategického partnera. Místo toho netlačí jen to, co (nejpíš) nejvíc prodává nebo co se jim osvědčilo, tedy design, marketing (viz BMW, Volvo a trochu celá prémie) a pověst o spolehlivosti (tradiční japonská záležitost), ale zkoušejí nové a zdánlivě zbytečné a riskantní směry na odlišení se od konkurence, jako další rozvoj wankelu, vyhýbání se čistě elektrickým autům, důraz na zvýšení efektivity spalování bez turba, malé interiéry a důraz na tvrdší/sportovnější feel, donedávna i výbavy bez balíčků, apod. — samozřejmě nevíme, zda to všechno není podložené pečlivými výzkumy trhu. Mně to každopádně bez znalosti výzkumů trhu víc přijde jako něčí ego-trip (nemusí být staromilství nebo zájem o technologie jednoho člověka, může to být i celé oddelení, například silné historické postavení R&D divize; fakt nevím), a to protože to co zkouší Mazda, nezkouší prakticky nikdo jiný, ani menší. A nechce se mi věřit, že kdyby to bylo promyšlené, že by se podobně nechoval — protože výsledky tržních studií by měl stejné — jiný z těch mnoha desítek, možná stovek, motoristických brandů (ač je samozřejmě všechny do detailu nesleduju; je možné, že mi někdo v podobné situaci s podobným chováním uniká). Když použiju analogii k technologickému světu, Mazda se z mého pohledu prostě chová spíš jako startup, než jako 15. největší automobilka.
 
Tak co dosla vam taky ta knizka co po otevreni nastartuje auto a rozsviti svetla ? :D
 
Těžko spekulovat, ale věřím, že je jednodušší a tudíž levnější kopírovat konkurenci a jet jen tu svou designovou linku (která nic víc nestojí; nějak to navržené být musí a lisy umí cokoliv), a s již vybudovaným brandem a tržní pozicí by jim to jistě na nějaký čas stačilo a snižovalo náklady. Trh má obří setrvačnost. A než by se to propadlo do červených čísel, byl by čas hledat kupce nebo strategického partnera. Místo toho netlačí jen to, co (nejpíš) nejvíc prodává nebo co se jim osvědčilo, tedy design, marketing (viz BMW, Volvo a trochu celá prémie) a pověst o spolehlivosti (tradiční japonská záležitost), ale zkoušejí nové a zdánlivě zbytečné a riskantní směry na odlišení se od konkurence, jako další rozvoj wankelu, vyhýbání se čistě elektrickým autům, důraz na zvýšení efektivity spalování bez turba, malé interiéry a důraz na tvrdší/sportovnější feel, donedávna i výbavy bez balíčků, apod. — samozřejmě nevíme, zda to všechno není podložené pečlivými výzkumy trhu. Mně to každopádně bez znalosti výzkumů trhu víc přijde jako něčí ego-trip (nemusí být staromilství nebo zájem o technologie jednoho člověka, může to být i celé oddelení, například silné historické postavení R&D divize; fakt nevím), a to protože to co zkouší Mazda, nezkouší prakticky nikdo jiný, ani menší. A nechce se mi věřit, že kdyby to bylo promyšlené, že by se podobně nechoval — protože výsledky tržních studií by měl stejné — jiný z těch mnoha desítek, možná stovek, motoristických brandů (ač je samozřejmě všechny do detailu nesleduju; je možné, že mi někdo v podobné situaci s podobným chováním uniká). Když použiju analogii k technologickému světu, Mazda se z mého pohledu prostě chová spíš jako startup, než jako 15. největší automobilka.
Reknu to jednoduse Mazda nezkousi Mazda je nucena jit touto cestou uz od roku 12 kdy prisla se Skyactiv programem. Na jednu stranu rozviji v cem je jeji sila, nsdruhou stranu nema finance na cokoliv noveho. Partnerstvi s Toyotou (tusim od 2015) je nejen vhodne, ale hlavne ekonomicky zcela jiste.. Mazda potrebuje najet ve strednedobem casovem horizontu na overenou hybridni a ele cestu stejne jako vsichni na trhu a tu ma Toyota nejrozvinutejsi a nejefektivnejsi technologie ze vsech..tak to proste je. Navic je tu stale ten vodik se kterym oba vyrobci uz radu let koketuji a kterou ja vidim jako jedinou rozumnou volbu pohonu nasich standarfnich aut pro hromadnou osobni prepravu... ale kazdy mame svuj nazor.. a tak je to sprsvne.. Ale Mazda bohuzel musi delat primarne ekonomicke rozhodnuti, aby prezila.. Pokud tak cin8t nebude.. Tak ji zrovna ta Toyota muze slupnout jak hrusku uz par let.....

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Zdravim, brzy budu nový majitel nové mazdy 3 v sedanu, červenec 2019 a jelikož je to mé první auto, mám na Vás pár otázek:

- ochrana laku nového vozidla - prodejce mi nabídl nástřik nano GardX. Jak pečovat o nové auto, voskování, nano technologie nebo folie např. OptiShield ? Co mi doporučíte, případně kde, kdo to dělá?

- dle různých diskuzí zde na foru, bych rád získal kontakt na člena, odborníka @Max6? Ohledně následného servisu, výměna oleje, apod.

k nové Mazdě 3 - motor Sky-G122 AT

- vypínámí válců, lze v servisu nechat vypnout? Mělo by to být podobné jako G194 u CX-5, výhody a nevýhody?

- funkce star/stop lze vypnout? výhody a nevýhody?

- antikorozní nástřik dutit u nového vozidla? má to smysl nebo to nemusím řešit?

- ošetření interiéru, kůže? Vaše doporučení?

Těším se na nové auto a nechci nic zanedbat v jeho péči, proto zjištuji výše uvedené informace. Budu rád za jakákoliv doporučení, Vaše rady. Postupně pročítám diskuze výše na foru, ale zatím jsem nenašel odpověďi na mé otázky. Dík
 
Back
Top