• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Měrka hladiny oleje

Tak tmavý olej na tmavej kovovej ryske asi na 3-4x som objavil že je okolo spodnej rysky. Škoda mohli tam dať plastovu .
 
Ona i obyč nerezová by byla ok, netuším proč ji udělali tak tmavou
 
Vytáhneš, utřeš měrku, zasuneš, vytáhneš a je to. Neměl jsem nikdy problém s přečtením.
tak to jsi měl asi jinou měrku než všichni ostatní, viděl jsem jich už hafo u jiných značek aut a GH je bezkonkurenčně nejhorší. například stařičká civic 2006 má žlutý plast a v části odečtení hladiny oleje je jakoby tvar včelí plástve. naprosto přepychově je vidět ryska
 
Hééééélp. Hoši co dolít do motoru za olej,když nevím jaký tam je a k výměně se dostanu tak za týden a ještě cca 20km daleko?
 
Dej tam jakýkoliv 5W/30,ten tam je předepsán,tak je velká pravděpodobnost,že tam byl nalit.
 
Záleží kolik potřebuješ dolit ale na 20km když pojedeš klidně tak cokoliv, ideálně střední cestu nějakou 5W-40 A3/B4 dojeď dom a pak co nejdříve vyměnit i s proplachem, ať víš co tam je, další výměna po proplachu si bude žádat kratší interval než běžný

@Míra Jenže 5W-30 může být lehkoběžnej A5/B5, nebo nekterej Cx pro DPF nebo standard A3/B4... Takže stejně je to tapani ve tmě
 
Díky. Takže
CASTROL Magnatec 10W-40 A3/B4 bude problém? Ten bych mohl dolít hned.
 
Magnatec rozhodně ne, nic horšího už po ruce nebylo? :D udělá vic škody než užitku se svými "magnetickými" částicemi
 
Magnatec rozhodně ne, nic horšího už po ruce nebylo? :D udělá vic škody než užitku se svými "magnetickými" částicemi
Proč horšího? Ten valím do báva a spokojenost,mám ho zrovna po ruce. Jinak co doporučíš teda,i když počítám že se tu objeví víc druhů co je top :)
 
Na to dojetí cokoliv co má A3/B4 ať už 5W-30 nebo 5W-40 a ne castrol, a různý rebrandovany oleje z obchoďáku
 
@erha1 Čau, pokud chceš doplnit olej jen kvůli tomu, že tam žádný není a máš v plánu do výměny ujet maximálně pár set kilometrů, tak klidně dolij tu polosyntetiku 10w40 (zvlášť když nevíš co tam bylo) při výměně idealně nějaký plně syntetický idealně 5w40 nebo výrobcem předepsaný 5w30 a hlídej si stav, jestli neubývá....:rolleyes:
 
@erha1 Čau, pokud chceš doplnit olej jen kvůli tomu, že tam žádný není a máš v plánu do výměny ujet maximálně pár set kilometrů, tak klidně dolij tu polosyntetiku 10w40 (zvlášť když nevíš co tam bylo) při výměně idealně nějaký plně syntetický idealně 5w40 nebo výrobcem předepsaný 5w30 a hlídej si stav, jestli neubývá....:rolleyes:
Čau,díky.Šlo mi o to jestli ten 10w40 můžu na chvíli dolít než se dostanu na kanál.Auto jsem teď koupil a tenhle olej mám doma. Počítám že doliju pár deci. jen nechápu proč by měl být Castrol takový shit jak píše @no_hits. Klidně se poučím proč tomu tak je. Zrovna na ten Ravenol jsem našel zajímavé video,tak taky mě to moc neoslovilo
 
@erha1 Z toho si nic nedělej, na Castrolu tu jezdí mnoho členů, kteří na této značce oleje mají najeto bez problémů obrovské množství kilometrů a jsou spokojeni ;)
 
na Castrolu tu jezdí mnoho členů
Osobně leju do auta Castrol Edge TITANIUM FST 5W-40 už nějakých skoro 50000km a auto vypadá spokojeně :cool: za chvilku mě čeká další výměna (měním po 15000km) a půjde tam opět. Nejsem žádný okruhový závodník, ale občas Mazdu trochu proženu. Od výměny do výměny zatím nemám potřebu dolívat (ubyde trošku v rámci tolerance na měrce) auto má teď najeto 125000Km :D:D:D
 
@erha1 Z toho si nic nedělej, na Castrolu tu jezdí mnoho členů, kteří na této značce oleje mají najeto bez problémů obrovské množství kilometrů a jsou spokojeni ;)
Víš jak,pokud mi někdo napíše,spíše víc lidí že Castrol je špatný a proč,zkusím jiný. Já ho dával do staré 325 bmw a jezdil jsem od výměny po výměnu. A to jsem jej celkem drtil. Teď mi šlo en o to,jestli můžu dolít polosyntetiku do syntetiky,pokud tam je na chvíli. To že byl vyměněn olej před prodejem,bych celkem věřil,je krásně čistý,jen zapoměl na cedulku napsat jaký tam dal. Stejně jej vyměním. Taky je možné že jsem blbě měřil,špatně je to vidět.
 
Lepsi hocijaky olej jak ziaden olej na tych par km to prezije a vymenit co najskor ale myslim ze by sa nemali miesat rozne viskozity na dlhodobejsie pouzivanie
 
Rozdělovat olej na minerál a polosyntetiku je v dnešní době nesmysl a přežitek. Rozdělovat oleje na plnou a polosyntetiku je ještě větší nesmysl protože k pravé plné syntetice se běžnej spotřebitel nedostane a i to co je obchodně označováno jako plná syntetika má v sobě část minerálu.
Já si s magnatecem užil dost u prvniho auta, hlavně ho dostat z motoru to bylo něco.

@devil5 Titanium FST je jediná řada od castrolu, proti které nic nemám.

@erha1 0W-40 je olej u kteryho musí aditiva fungovat od nižších teplot (vhodnej na poskakování po městě a krátký trasy s neprohřátým motorem) není to olej na neustálý drcení motoru, takže je pochopitelný, že když se v testu váleček v třecím místě pod zátěží dostává mimo tepelnou pracovní oblast aditiv, může být výsledek horší , přesto má v testu 1Kg/5min hodnotu 0,07, to je hodně dobrej výsledek. Nicméně tento test je dost specifickej a u oleje určenýho na častý studený starty nemá až takovou vypovídající hodnotu.

Můžu s klidem říct, že s SSL je 2.5 hodně tichá, možná víc jak s VST, mechanik se mě na semaforu diví jak je to tichý, že je to jak start stop. Dnes jsem vezl kolegu z obchodu, divil se že jsem se rozjel, nepostřehnul nastartování když nasedal. Já motor na volnoběh slyším, např u baráku kdye je ticho, ale když jedu po okresce v konstantnich otáčkách, jsou slyšet jen gumy. Rozhodně stojí na zimu za vyzkoušení pokud motor nežere olej 5w-40. (SSL je obecně tužší jak 5W-30, jen má lepší čerpatelnost za studena) na jaře dám zas VST, který je vhodnější pro letní sezónu.

@Kuko116 když to měníš v rámci stejné ACEA normy a jde o sousední třídy, navíc od stejnýho výrobce, kde se nebudou hádat aditivační balíčky, tak není problém. Je to taky jeden z přežitků a mýtů dob dávno minulých ;)
 
Rozdělovat olej na minerál a polosyntetiku je v dnešní době nesmysl a přežitek. Rozdělovat oleje na plnou a polosyntetiku je ještě větší nesmysl protože k pravé plné syntetice se běžnej spotřebitel nedostane a i to co je obchodně označováno jako plná syntetika má v sobě část minerálu.
Já si s magnatecem užil dost u prvniho auta, hlavně ho dostat z motoru to bylo něco.

@devil5 Titanium FST je jediná řada od castrolu, proti které nic nemám.

@erha1 0W-40 je olej u kteryho musí aditiva fungovat od nižších teplot (vhodnej na poskakování po městě a krátký trasy s neprohřátým motorem) není to olej na neustálý drcení motoru, takže je pochopitelný, že když se v testu váleček v třecím místě pod zátěží dostává mimo tepelnou pracovní oblast aditiv, může být výsledek horší , přesto má v testu 1Kg/5min hodnotu 0,07, to je hodně dobrej výsledek. Nicméně tento test je dost specifickej a u oleje určenýho na častý studený starty nemá až takovou vypovídající hodnotu.

Můžu s klidem říct, že s SSL je 2.5 hodně tichá, možná víc jak s VST, mechanik se mě na semaforu diví jak je to tichý, že je to jak start stop. Dnes jsem vezl kolegu z obchodu, divil se že jsem se rozjel, nepostřehnul nastartování když nasedal. Já motor na volnoběh slyším, např u baráku kdye je ticho, ale když jedu po okresce v konstantnich otáčkách, jsou slyšet jen gumy. Rozhodně stojí na zimu za vyzkoušení pokud motor nežere olej 5w-40. (SSL je obecně tužší jak 5W-30, jen má lepší čerpatelnost za studena) na jaře dám zas VST, který je vhodnější pro letní sezónu.

@Kuko116 když to měníš v rámci stejné ACEA normy a jde o sousední třídy, navíc od stejnýho výrobce, kde se nebudou hádat aditivační balíčky, tak není problém. Je to taky jeden z přežitků a mýtů dob dávno minulých ;)
Vidíš,tahle tvoje odpověď už vypadá líp,než když jsi jen napsal - Castrol je srajda z Kauflandu - v uvozovkách. Teď už to beru jinak. Nejsem odborník přes olej,jen jsem se ptal na to,jestli můžu dolít na těch pár km to,co jsem psal. Co tam dám při výměně,to už je jiná otázka a dík za odpověď :cool:
 
No spíš jsem napsal vyhnout se Castrolu a různým laciným rebrandovaným olejům z obchodů. On ten castrol diky jménu co si za několik desetiletí udělal není zas tak levnej ;)
Rád jsem pomohl
 
Back
Top