• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Motor R2 (2.2 MZR-CD) - výměna řetězu

Zdravím všechny ,,mazďáky,,
Neřešil jste prosím někdo tuhle závadu ? Bliká dpf a v diagnostice závada P 1336. Kalibrace snímačů rozvodů jde spustit ale neproběhne. Děkuji za tipy beru vše.
 
Zeptám se tedy jinak. Je tu prosím někdo zabývající se řešením problémů s dpf a ad Blue u CX7 na software úrovni ? Filtr dpf mám nový,ale tím to zřejmě nekončí Já to asi nevyřeším, takže přijedu zaplatím poklona a odjíždím. Děkuji.
 
M6 2.2 mzr-cd 120kW. Bliká DPF, chybový kód P1336.
Po resetu DTC , opět P1336 na volnoběh. Asi jsem tady zprávně, že?

Najeto ~150 tisíc. Je to na výměnu nebo tento typ závady moc brzo?

Mužete sem prosím dát někdo postup jak změřit úhel přes FORScan ?

Taky se chci zeptat kolik se s tím dá ještě najezdit? Tím myslím jak dalekou cestu si můžu dovolit cestu do servisu. Žádný nemám uplně za rohem :(

Díky
 
Poslední úprava:
Tak ůhel naměřen 10,62 za studena. Jestli se to ještě zvětšuje jak psal Shrek, tak to je asi nejvyšší čas.

Je to na 150k hodně brzo? Měl jsem za to, že řetezy "jsou na vždy".
 
Tak než jsem sehnal servis, tak mi DPF blikat přestalo. Najel jsem s blikajícím DPF okolo 100km. Je možné, že je nastaveno, že má po nějaké době blikat přestat?
Zvláštní je, že DTC už P1336 nehlásí, ale Forscan ukazuje natočení za studena stále 10.61 stupně.


Odesláno z mého SM-A202F pomocí Tapatalk
 
Kdybych pres Forscan nevidel stejne hodnoty natoceni, jako kdyz DPF blikalo, tak bych si to taky myslel.
 
Kdybych pres Forscan nevidel stejne hodnoty natoceni, jako kdyz DPF blikalo, tak bych si to taky myslel.
Tak jedině kontaktovat Hirošimu, třeba vysvětlí logiku detekce tohoto DTC (diagnostic trouble code) P1336...
Příčin může být vícero:
• CKP sensor connector or terminal malfunction
• Foreign material on CKP sensor
• Damaged or scratched CKP sensor pulse wheel
• CKP sensor malfunction
• CMP sensor connector or terminal malfunction
• Foreign material on CMP sensor
• Damaged or scratched CMP sensor pulse wheel
• CMP sensor malfunction
• PCM connector or terminal malfunction
• Improper valve timing
• Stretched timing chain
 
Zdravím,
tak jsem právě na mojí M6 2.2 mzr-cd 136kW vyměnil rozvodový řetěz podle postupu od shr3ka, ale nejde mi spustit ta kalibrace řetězu (nastavení základní hodnoty vzájemné polohy vačkového a klikového hřídele) a stále bliká DPF a ukazuje to chybu P1336. Kalibrace vstřiků šla spustit a proběhla v pohodě (5x propojení kontrolního konektoru a kostry), kontrolka žhavení se rozsvítila, po doběhnutí kalibrace 5x zablikala a zhasla.
Když ale propojím kontrolní konektor s kostrou a 5x současně sešlápnu spojku a brzdu do 5ti sekund, tak se kontrolka žhavení vůbec nerozsvítí, ani nebliká.
Jinak úhel natočení mi ForScan po výměně na zahřátém motoru ukazuje 7,28°. Chyba P1336 nejde smazat.
Nevíte někdo, proč ta kalibrace nejde spustit, případně jak smazat tu chybu P1336?
 
Zdravím,
tak jsem právě na mojí M6 2.2 mzr-cd 136kW vyměnil rozvodový řetěz podle postupu od shr3ka, ale nejde mi spustit ta kalibrace řetězu (nastavení základní hodnoty vzájemné polohy vačkového a klikového hřídele) a stále bliká DPF a ukazuje to chybu P1336. Kalibrace vstřiků šla spustit a proběhla v pohodě (5x propojení kontrolního konektoru a kostry), kontrolka žhavení se rozsvítila, po doběhnutí kalibrace 5x zablikala a zhasla.
Když ale propojím kontrolní konektor s kostrou a 5x současně sešlápnu spojku a brzdu do 5ti sekund, tak se kontrolka žhavení vůbec nerozsvítí, ani nebliká.
Jinak úhel natočení mi ForScan po výměně na zahřátém motoru ukazuje 7,28°. Chyba P1336 nejde smazat.
Nevíte někdo, proč ta kalibrace nejde spustit, případně jak smazat tu chybu P1336?
Je potřeba dodržet teploty:
Engine coolant temperature: 65—95 °C
Intake air temperature: 15—65 °C
Fuel temperature: 30—60 °C
 
Je potřeba dodržet teploty:
Engine coolant temperature: 65—95 °C
Intake air temperature: 15—65 °C
Fuel temperature: 30—60 °C

Tak problém nejspíš vyřešen. Teploty jsem dodržené měl, ale problém byl asi v tom, že bylo potřeba nejdřív udělat reset servisního intervalu oleje. Já totiž nedával nový olej, protože jsem ho měnil cca 2 tis. km zpátky, takže jsme nedělal ani reset intervalu. Teď jsem to zkusil vyresetovat a procedura na kalibraci řetězu se spustila a kontrolka DPF zhasla.
 
Chlapi nemáte postup na nastavení olejového čerpadla / vyvažovací hřídele? Nějak mi nesedí označeny články řetízku na značky...
Bral jsem sadu od energiteam a tam je i spodní řetízek...

IMG_20221003_164648.jpg
takhle to vychází podle nastavení jak to bylo... Na spodním kole je článek na značce, ale horní kolo žádnou nemá, ani originál nemá pro tento řetěz značku ?
 
Je možný že ten vršek je nastavovanej na počet článků od spodní značky
 
Je možný že ten vršek je nastavovanej na počet článků od spodní značky
Koukal jsem ještě na YouTube a na fotky rozvodů na netu a maj to stejně... Takže to tak taky nechám, prostě 11 článku od spodní značky ke klíčku na horním kole.

Říkal jsem si jestli nepreskocil nebo to někdo už nedělal a nedal to špatně... Svítilo dpf s tím, že nesouhlasí nastavení rozvodů, ale na to by spodní řetízek neměl mít vliv ?
 
Ne to nemá. To se měří mezi snímačem otáček vačky a klikovky.
Starej řetízek se mi nezdá oproti novýmu vytahanej, ale oni budou i kola opotřebený a lišty a když se to sečte bude problém...
Diag ukazovala 14,5°
Kdyby byl nejakej soatnej snímač klika/vacka tak to bude hlásit snímač ne?
 
14,5 je 4 stupně za tím, co začne hlásit jednotka rozblikáním kontrolky. Kdyby byl špatnej snímač, bude to i špatně pálit, mimo chyb.
 

Podobná vlákna

Back
Top