• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Na jaký tlak hustit 16" pneumatiky

Mercer

nový člen
Zprávy
4
Zdar, dotaz na Mazda odborníky: ví někdo jaký je důvod toho že zimní pneu je nutno hustit více zadní než přední nápravu? Šestnáctky letní podle manuálu 2.5 na předek i zadek, zima 2.5 předek a 2.7 zadek (to už mi přijde tako fakt hodně). Osmnáctkám se ten poměr dokonce převrací, z letních kde se fouká více předek na zimní kde se fouká více zadek. Docela by mě zajímal důvod tady tohoto laborování s tlakem.
 
Kašli na hledání nesmyslů. Foukej léto i zima předek 2.4 a zadek 2.3 a cajk.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zdar, dotaz na Mazda odborníky: ví někdo jaký je důvod toho že zimní pneu je nutno hustit více zadní než přední nápravu? Šestnáctky letní podle manuálu 2.5 na předek i zadek, zima 2.5 předek a 2.7 zadek (to už mi přijde tako fakt hodně). Osmnáctkám se ten poměr dokonce převrací, z letních kde se fouká více předek na zimní kde se fouká více zadek. Docela by mě zajímal důvod tady tohoto laborování s tlakem.

Zimné ako aj letné fúkam na 2,4 ako ich nahodím a neskôr trochu klesne tlak na 2,3 a to je správne aj podla mechanika z Mazdy. Je aj rozdiel či je auto zaťažené jednou osobou ale plne zaťažené aj z batožinou kde by tých 2,5 bolo aj vhodné nechať. Mestské jazdy by bolo aj vhodné ešte menej fúkať ale kdo by to stále fúkal a sfukoval. Oni napíšu 2,5 a šmitec.
 
Napsat smahem, foukejte na 2.4, je za me dost blbost, protoze trefit vyhovujici tlak je dost alchymie. A to, ze neco tvrdi mechanik z Mazdy, bych na zaklade životních zkusenosti vubec nebral vazne...
 
Napsat smahem, foukejte na 2.4, je za me dost blbost, protoze trefit vyhovujici tlak je dost alchymie. A to, ze neco tvrdi mechanik z Mazdy, bych na zaklade životních zkusenosti vubec nebral vazne...

No a teda ako fúkať?
 
Kašli na hledání nesmyslů. Foukej léto i zima předek 2.4 a zadek 2.3 a cajk.

Samsung S22 256GB Tapatalk
To sú tlaky pre 18" pneu u BM, nie 16".

@Mercer možno sa mýlim, ale osobne si myslím, že tie rozdielne tlaky leto vs zima sú kvôli požiadavku na iné jazdné vlastnosti na zimných pneu. Já fúkam podľa výrobcu už 10r, čo mám trojku a neriešim, v zime mám 16", v lete 18"
 
Asi takto je to u mňa.
Zimné pneumatiky Dunlop WINTER SPORT 5 215/45 R18 93V (XL)* #D,B,B(72dB)
IMG_0096.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
Keď človek jazdí po dobrých cestách a dialniciach tak tie maximálne tlaky sú v pohode. Pri nejakých kostkách ako napr. v Prahe by som fúkal o 0,2-0,3 menej. Všetko je teraz hnané na spotrebu a aj tieto desatiny vo finále spravia svoje. Je to ale zase na úkor komfortu a aj zvýšeného namáhania podvozkovej časti.
 
Přesně. Z obyčejného foukání tlaku a je mi teď jedno jestli 16 18 nebo 34 tu bude zase debata na dvě stránky Výrobce má nějaký předpis či doporučení tak se toho držím a neřeším.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jak KIIR007 posílal tabulku, tak ta je pro všechny Mazdy 3 (BM, BN i BP). Já to také foukám podle té tabulky, jen vždy dávám o 0,1 míň. V létě na 18'' 2,4 a v zimě na 16'' 2,4 předek a 2,6 zadek.
 
Ty hodnoty v tabulce uvádí výrobce pro homologaci při měření spotřeby, tehdy NEDC. Můžete pochopitelně přiměřeně ubrat.
 
Přesnost kompresorů na pumpách je plus mínus autobus, můžou se lišit klidně o
půl baru... běžné ruční pneuměriče taky nic moc takže řešit jestli nafoukám o 0,1 míň nebo víc je úplně mimo☺️ a každých 10 stupňů Celsia dělá zhruba rozdíl 0,1bar takže kdo měří ve vytápěné garáži má venku stejně míň..
Taky si hlídám tlak v pneu, mám rád věci v pořádku ale jestli to není zase zbytečná hysterie kolem toho jestli o 0.1bar víc nebo min😋
 
Back
Top