• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 3

Možná jo, je to zvláštní. Na kontrolatachometru.cz je první technická až 2020, což by odpovídalo tomu co píše majitel :D Zkusím se ho zeptat, je první majitel, tak by vědět mohl.
 
Netuším kde to vzal, píše že i na oknech má psané 2015
Oprava 14.08.2015:
JSON:
{
    "jobNo": "0053884328",
    "vin": "3MZBM64661M128193",
    "modelCategory": "",
    "catalogNo": "AEBAM1",
    "modelName": "MAZDA3",
    "modelYear": "2014",
    "lineoffDate": "20150814",
    "modelCode": "BSH9 EAC",
    "exteriorColor": "42S",
    "exteriorColorName": "TITANIUM FLASH MICA",
    "interiorColor": "BV0",
    "interiorColorName": "BLACK/BLACK",
    "seatType": "STH",
    "doortrimType": "TDA",
    "grade": "",
    "posValDataList": [
        {
            "posVal": "B24M2",
            "posValDescription": "TYPE OF AFTER MINOR CHANGE"
        },
        {
            "posVal": "B3S00",
            "posValDescription": "W/O SUNROOF"
        },
        {
            "posVal": "B3104",
            "posValDescription": "HATCHBACK"
        },
        {
            "posVal": "B3305",
            "posValDescription": "5-DOOR"
        },
        {
            "posVal": "B4D01",
            "posValDescription": "W/I-STOP"
        },
        {
            "posVal": "B4K00",
            "posValDescription": "W/O I-ELOOP"
        },
        {
            "posVal": "B4101",
            "posValDescription": "GASOLINE"
        },
        {
            "posVal": "B4220",
            "posValDescription": "2000"
        },
        {
            "posVal": "B5101",
            "posValDescription": "MANUAL TRANSMISSION"
        },
        {
            "posVal": "B5206",
            "posValDescription": "6-SPEED"
        },
        {
            "posVal": "B6EP0",
            "posValDescription": "W/O EPB"
        },
        {
            "posVal": "B6W02",
            "posValDescription": "2WD"
        },
        {
            "posVal": "B82EE",
            "posValDescription": "ECE"
        }
    ],
    "statusData": {
        "className": "AIC",
        "methodName": "search",
        "status": 0,
        "errorMessage": ""
    }
}
 
Každopádně asi klasika - ověřit cebiu (s kodem ODCHYT od mistniho dashcamera se slevou -100), vzít si měrku laku, kouknout na rez na podvozku, zkontrolovat shodnost vyrobnich cisel svetlometu a skel, kouknout na olej jestli neni cerny a jak se vpije do filtraku, vyzkouset klimu max chlazeni, max topeni (s tim i ten ventilator), funkcnost vsech interierovych a vnejsich svetel, kouknout na servisni historii, brzdeni pri ruznyh rychlostech (myslim ze nejvetsi problemy pokud jsou tak jsou pri pribrzdovani kolem 120km/h). Ta 2016 vypada zachovale, je otazka jaky servis uz byl udelany a co by te pripadne cekalo jako vstupni. Spis si ale dej majzla na prodejni podvody, kdyz jsem shanel ja mel jsem inzeraty od 2 "doktoru" z ciziny za levny peniz a nakonec jsem bral za 300t, 2016 s najezdem 120tkm.
K běžným věcem, které člověk při koupi auta kontroluje, bych konkrétně u M3 (BM, BN) přidal kontrolu řazení (výrobní bolest u těchto dvou modelů). Zvláště u prvních ročníků. Zaměř se jak lehce zapadají jednotlivé kvalty, zda řazení nedrhne, nejde přes zuby (kromě řazení z 1 na 2, kde to občas jde "přes zub" u mnohých M3 BM,BN). Zda nedrnčí řadící páka. Projevuje se při jízdě pod zátěží, např. do kopce, na pětku nebo šestku v nižších otáčkách kolem 2 tis. (běžně tak normální řidič nejezdí, ale pro test bych to vyzkoušel). U některých aut dokonce vypadávala pětka. Zkrátka na kontrolu převodovky si dej čas.
Dále u některých aut (řešil jsem i u mé M3) ráda zatuhla nebo zarezla táhla ruční brzdy na zadních třmenem. Projevuje se přibrždovaním kola. Po zkušební jízdě opatrně sáhni na kotouče, zda jsou na každé nápravě přibližně stejně zahřáté.

Vzpomínals auto ze záplavové oblasti. Určité vodítko mohou být "ošoupané" hlavy šroubů u sedaček (pokud nemá auto dodatečně odhlučněnou podlahu, mohlo by to svědčit o vyndání sedaček kvůli vysušení), dále pokud je výrazně převoněný interiér maskující zápach nebo bych lehce odkryl tapecírunk podlahy, zda tam nejsou pozůstatky bláta.
Šťastnou koupi.
 
Poslední úprava:
Back
Top