• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6 GH

Ja si pamatuju,kdyz jsem ji vezl z Plzne domu. Takovy rohlik jsem nemel dlouho a zatim me neopustil. To auto (typove) ma sve nedostatky a urcite to neni nejlepsi auto ve vesmiru, ale je to aktualne nejlepsi pro me z urcitych hledisek - prostor, dynamika, atmo benzin, na sve stari velmi svezi vzhled.

S tím nejde nesouhlasit :) Ano má i své mouchy, byť zrovna ty mé věřím vyřeším a taky to není nejmladší, ale mě až překvapuje, jak nadčasově vypadá, to auto je fakt pěkné i dnes no a to svezení, to je skvělé.

Jinak vlákno již zde https://www.mazdaklan.cz/threads/bellsova-sestka-2-5-gt-liftback.5951/ tady mohu dalším nově shánějícím popřát, ať se taky zadaří a rozhodně do toho jděte, já jsem 100% lapen.
 
tady mohu dalším nově shánějícím popřát, ať se taky zadaří a rozhodně do toho jděte, já jsem 100% lapen.
"Jsem 100% lapen" ... krásné shrnutí :D já sám jsem ještě před pár lety, kdy jsem byl ještě na výšce student bez peněz, měl jako modlu oktávku 1.9 TenDýmIgnoruj :D
Pak jsem přičuchl benzínu, posléze Mazdě a už mám doma krásné dvě dvoulitrové šestky :D
 
Tak tímto jsem si neprošel, Škodovky jsou úplně mimo mě, vlastně na ně mám tak trošku averzi :grinning: ale vím o čem mluvíš, modla to byla, je a bude mnohých stále.
U mě to byl vždy benzín, nejdřív Fordí, pak teda i koncernový v podobě VW a Seatu (ano oblouk kolem té Škodovky), bohužel ty prokleté TSI a jsem moc rád, že jsem se vrátil k poctivé atmosféře v podobě Mazdy. Ono ty motory s turby samozřejmě maji své pro, ne že ne, ale tohle mi sedí mnohem víc, fajn zvuk a skvěle se chová, jo baví mě to moc.
 
fajn zvuk a skvěle se chová, jo baví mě to moc.
Tak jeste ke shr3kovi ??
 
Kuci, kolega z práce by rád pořídil Mazdu. Vyhlídl si tady tuhle. Je nějaká past ve dvoulitru a automatu? Nemá neomezenej budget, takže se dívá na +- tuhle cenovou hladinu... Potahy doufám neukrývají něco strašlivýho :D

 
Kuci, kolega z práce by rád pořídil Mazdu. Vyhlídl si tady tuhle. Je nějaká past ve dvoulitru a automatu? Nemá neomezenej budget, takže se dívá na +- tuhle cenovou hladinu... Potahy doufám neukrývají něco strašlivýho :D

Já bych se pokusil vyzjistit:
1) jestli motor žere olej
2) jak je na tom automat - je tam tažný + už nějaký ten nájezd (cuká/necuká při rozjezdu hlavně za studena, řadí plynule nebo s cuknutím,....)
3) 14 let starý auto - jak je na tom zavěšení (ramena, tlumiče,...)

Past 2.0 + automat bych viděl hlavně v tom že ten automat tenhle motor v tomhle autě docela výkonově zabíjí (moc to nejede tak nebejt překvapenej).
 
Kuci, kolega z práce by rád pořídil Mazdu. Vyhlídl si tady tuhle. Je nějaká past ve dvoulitru a automatu? Nemá neomezenej budget, takže se dívá na +- tuhle cenovou hladinu... Potahy doufám neukrývají něco strašlivýho :D

Jak psal Max, pojede to tak cca v optimistickem odhadu jako o 10kW slabsi. Me stock GG hatch AT 122kW (stejna AT jako v GH) jelo cca jako stock Primera hatch MT 103kW (je tam rozdil jeste 200+kg ve vaze). Plus tohle je jeste kombi. Na druhou stranu i u dvolitru dokaze automat znatelne vykompenzovat jedna navsteva shr3ka. Automat ma 5° jen, takze na dalnici toci zbytecne moc. I dvoulitr by urcite sestku utahnul. At zjisti, zda v nem byl meneny olej. Pokud alespon jednou jo, tak bych se uplne nebal. Ale hned po koupi bych ho vymenil. Bud do servisu udelat proplach a tam natlaci celou napln najednou a nebo po domacku vypustit z vany 3 litry a neco, projet a zase vypustit a takhle alespon 5x, az bude olej pekny jako cervene vino.
Olej drahy neni, ja kupoval 10l sud asi za 700, tak i kdyby stal ted 1200. Z meho pohledu je vymena oleje snazsi jak menit spojku. A hlavne si to udelam sam.
A pak takova klasika u koupi automatu, jak na tom je olej kouknout, jestli nejsou nejake piliny, nesmrdi spaleninou. Muze byt takovy sedy nebo hnedy jako listi na podzim, to znamena ze uz je zoxidovany a na konci zivotnosti.
Skoda ze nedavali automat do 2.5, to nevim proc jako.
 
Mě by asi spolehlivě odradily ty tygří potahy. Přemýšlím co za člověka to bude :D
A věcně k autu - z hlediska údržby (stav laku) bych už černé auto nikdy nechtěl (měl jsem 2). Je to elegantní a švihácké, ale je to hrozné.
 
Kuci, kolega z práce by rád pořídil Mazdu. Vyhlídl si tady tuhle. Je nějaká past ve dvoulitru a automatu? Nemá neomezenej budget, takže se dívá na +- tuhle cenovou hladinu... Potahy doufám neukrývají něco strašlivýho :D


vídám ji tady ve Znojmě docela často, žádnej vozík jsem za ní nikdy neviděl, takže s tím nepoužívaným tažným asi moc nekecá
 
vídám ji tady ve Znojmě docela často, žádnej vozík jsem za ní nikdy neviděl, takže s tím nepoužívaným tažným asi moc nekecá
Dle inzerátu jí vlastní od 2017, takže předchozí majitel mohl, ale i nemusel, za tím 9 let tahat cokoliv. Podle mě by se to dalo poznat podle opotřebení koule i když ta se dá taky vyměnit za "neošoupanou".

Přiznám se, že po zkušenostech jak s autobizárama typu AAA nebo i soukromejma prodejcema při projíždění inzerátů a čtení popisků, kde jsou schopný napsat/nakecat takřka cokoliv, bývám hodně nedůvěřivej a raději si všechno ověřuji až na místě u auta...

Mě přijde jako jeden z hlavních parametrů kolik peněz bude mít příští majitel na dodatečný opravy/úpravy, který se zjistí jak jinak než po koupi.
 
Tak jeste ke shr3kovi ??

Popřemýšlím, teď chci vyřešit hlavně věci, které jsou vysloveně potřeba a s autem se pěkně sžít, pak příjdou na řadu případné úpravy :) Musím to i pročíst, zda to má smysl, přece jen u atmosféry se výkon nějak zásadně chipem asi nezmění a byl jsem tedy vždy spíš pro originální stav, ale jak se to říká...nikdy neříkej nikdy :)

@Generic Já mohu dát trošku jiný pohled a to člověka, který v inzerátech a výběru ležel několik posledních měsíců. Krom toho, že by mě odradili právě ty potahy, jak tu bylo i zmíněno, aneb kdo by proboha dával takové potahy do auta :grinning: Tak poté i to, o čem píše Max a to, že lidi jsou do inzerátu schopní napsat cokoliv a otázkou je pak realita. Mě třeba přijde zvláštní, že majitel píše o udržovaném stavu, nástřicích atd., ale zároveň byl schopný dát letňáky na nějaké hrůzostrašné gumy...já bych na něčem takovém nejezdil, jestli na něčem fakt nešetřit, tak na gumách, vždyť ty člověka na té silnici drží, ty mohou rozhodnout v krizové situaci atd. a tady se očividně šetřilo pořádně. Chápu, že dát za sadu gum 12k + není zrovna příjemné (sám budu muset po koupi řešit zimáky), ale nešetřil bych. Já to kopit na takových gumách, tak si rovnou připočítám náklad právě na nové.
 
Díky všem za názory :) potahy jsou šílenost, o tom žádná :D a o fantasmagoriích v inzerátech ani nemluvě. S kolegou jsme se shodli, že se mrkneme asi spíš i po manuálu a uvidí se. Jak něco najde a nebude to přes celou republiku (zákon schválnosti že jo) tak se na to zajedeme mrknout.
 
T25 je vzhledem k Mazdě 6 GH citelně zastaralejší auto - myšleno co do vzhledu a interiéru. Pocitově ale bytelnější. Prostorově cca na stejno. Pokud nehledím na parádu a chci kvalitní, velmi trvanlivé auto, sáhnul bych raději za 80 po T25, než za 130 po Mazdě GH (moje stála už skoro 200 a tam se T27 sehnat dá - taky byla u mě ve výběru a nekoupil jsem kvůli parkovací brzdě kolabující do roku 2012 a oprava je za 50+. To jsem ale ještě nevěděl, že GH má problémy s řízením za 70). Kdyby stály stejně, tak raději po GH, ale s vědomím, že to není auto na dalších 10let.

1.8i nepřímovstřik (nájezd údajně asi 180 000Km) - jednodušší motor, ale na auto je to fakt výkonové minimum. Kamarád provozuje +/-2 roky. Naprosté prase, řidič z donucení. Olej měnil poprvé po půl roce co to koupil a od té doby zase 2 roky ne. Za 2,5roku do toho na údržbě nedal korunu a na moje opakované výzvy, že v autě vozí 2 děti a brzdy měl na 30% loni v říjnu nijak nereaguje. Kromě toho, že jezdil měsíc se stávkujícím startérem a nakonec vyměnil za 120Kč uhlíky, když už to přestalo startovat úplně. A jednou na dovolené mu praskla přímo hřídel poloosy. Oprava v lokálním servisu za 3000Kč a táhli to tam na laně, protože jeho baba pracuje v pojišťovně, ale jaksi neměli sjednanou asistenci....To auto s tím člověkem zažívá fakt hrozné věci. On je schopen ve 35km/hod při dojíždění do křižovatky tam dát v této rychlosti jedničku (jakože aby si to nachystal na rozjezd už dopředu) a nic. To auto se buď bojí protestovat, nebo je to taková kovadlina (jakože asi je), že prostě ani necekne. Zatáčku 90° ve městě je schopen projíždět na trojku ve 20km/hod při 900 otáčkách. Auto nic. Mlčí.

2.0i přímovstřik (nájezd tuším 250 000Km) - naprosto bez problémů. Absolutně to nekarbonuje. Obden do práce 12km tam, 12km zpět, jízdy po městě, velmi občasně někam okreska, nebo dálnice. Takto to jezdí asi 3roky. A vlastně neznám žádný problém s tímto motorem stran toho, že to je přímovstřik. Známému akorát umřely katy, takže se za 6000Kč daly nové anglické katy a auto takto už rok jezdí bez problémů. Taky měnil chladič klimatizace, jinak nic. - běžná údržba - olej, filtry, svíčky a 1x preventivně čištěná škrtící klapka,

Drobná nevýhoda obou je, že ve 135km/hod to točí 4000otáček na dálnici. Nicméně to auto je velmi dobře utlumené na svoje roky, takže to není vůbec problém.

Koroze u obou kusů = NULA. Nikde (nepočítám olezlé ramena atd. Kastle samotná je jak nová)
Podvozek je kvalitní, řekněme jistý, ale rozhodně ne sportovně laděný. Není to auto pro náruživého řidiče co krájí zatáčky.
Elektrika, stahovačky a jiné = vše OK
Obecná slabina jsou brzdy, které jsou takové nevýrazné a účinnost spíše slabší.
U obou motorů nádherná servisní přístupnost prakticky kamkoliv.
+ ty auta si solidně drží cenu.
Na těchto Toyotách jde fakt vidět, že to auto stálo nové hodně peněz, protože ty auta JSOU kvalitní.
 
Poslední úprava:
Jj Toyota jsou drzaky, i cenove. Bohuzel pro kupujici. Sam jsem o Avensisu uvazoval, kdyz jsem vybiral neco misto Primery. Ale chtel jsem neco podvozkove podobneho, takze nakonec do nejuzsiho vyberu se dostal Accord a Mazda 6. Ale jako druhe auto do marastu a takove to bezne jezdeni bych bral hned i T25. Navic to se delal jeste i liftback.
 
@Generic Já mohu dát trošku jiný pohled a to člověka, který v inzerátech a výběru ležel několik posledních měsíců. Krom toho, že by mě odradili právě ty potahy, jak tu bylo i zmíněno, aneb kdo by proboha dával takové potahy do auta :grinning: Tak poté i to, o čem píše Max a to, že lidi jsou do inzerátu schopní napsat cokoliv a otázkou je pak realita. Mě třeba přijde zvláštní, že majitel píše o udržovaném stavu, nástřicích atd., ale zároveň byl schopný dát letňáky na nějaké hrůzostrašné gumy...já bych na něčem takovém nejezdil, jestli na něčem fakt nešetřit, tak na gumách, vždyť ty člověka na té silnici drží, ty mohou rozhodnout v krizové situaci atd. a tady se očividně šetřilo pořádně. Chápu, že dát za sadu gum 12k + není zrovna příjemné (sám budu muset po koupi řešit zimáky), ale nešetřil bych. Já to kopit na takových gumách, tak si rovnou připočítám náklad právě na nové.
No vidíš a já gumy Landsail používám už na třetím autě a jsem naprosto spokojený, vyrábí je firma co obouvá letadla Boeing. Podle toho by jsi soudil, že se o auto nestarám a já měním olej po 6000km (kvalitní s PAO a estery). Podvozek mám v perfektním stavu, kvalitně nastříkaný a každý rok kontroluju. Každý rok rozeberu brzdy a promažu. X krát do roka ošetřuju kožená sedadla celkově mám interiér jako nový. Z venku dvakrát do roka komplet dekontaminace rozleštění a kvalitní vosk. Co dva roky nová brzdovka každý rok doplnění klimatizace. Dvakrát do roka desinfekce klimy a každý rok nový pylový filtr od MANN s fungicidním účinkem. Proplach převodovky a výměna oleje jak má být, svíčky měněny preventivně. Prostě se o ní starám 2,5l 2011 s nájezdem 130 000km. Takže až jí budu jednou prodávat takoví jako ty jen mávnou rukou a koupí orezlou bouračku na continentálech? :-) no super...
 
A jistě jsi četl i poslední větu: "Já to koupit na takových gumách, tak si rovnou připočítám náklad právě na nové". Stejně tak jsem psal, že mi to přijde zvláštní, nic útočného, takže ani není potřeba se čílit. Když by mi dotyčný (třeba i ty) vše doložil, tak budu maximálně spokojený, auto koupím a přičtu si to zmiňované ohledně výměny gum. Tak jako tak je to čistě můj subjektivní pohled, nic víc, nic míň, stejně jako to, že bych na takových gumách prostě jezdit nechtěl, ale pokud na nich jezdíš a jsi spokojený, tak pohoda, však si každý může obout co chce :) Vážně no offense.
Stejně tak budu teď shánět sadu kol na zimu a vídám inzeráty, kde jsou kola obutá, ale do něčeho, co nechci, takže pak přesně počítám s tím, že bych je přezul.
 
Kuci, kolega z práce by rád pořídil Mazdu. Vyhlídl si tady tuhle. Je nějaká past ve dvoulitru a automatu? Nemá neomezenej budget, takže se dívá na +- tuhle cenovou hladinu... Potahy doufám neukrývají něco strašlivýho :D

Tuhle kombinaci benzínového dvoulitru a automatu před FL mám ve své Mazdě. Hlavně do města je ten automat super, ale jak už bylo řečeno je potřeba počítat s horší dynamikou a vyšší spotřebou. U takto ojetýho auta bych se bál zanedbanýho servisu převodovky. Ostatně, Mazda považuje olejovou náplň za celoživotní a interval pro výměnu oleje není předepsaný.
 
Jak psal Max, pojede to tak cca v optimistickem odhadu jako o 10kW slabsi. Me stock GG hatch AT 122kW (stejna AT jako v GH) jelo cca jako stock Primera hatch MT 103kW (je tam rozdil jeste 200+kg ve vaze). Plus tohle je jeste kombi. Na druhou stranu i u dvolitru dokaze automat znatelne vykompenzovat jedna navsteva shr3ka. Automat ma 5° jen, takze na dalnici toci zbytecne moc. I dvoulitr by urcite sestku utahnul. At zjisti, zda v nem byl meneny olej. Pokud alespon jednou jo, tak bych se uplne nebal. Ale hned po koupi bych ho vymenil. Bud do servisu udelat proplach a tam natlaci celou napln najednou a nebo po domacku vypustit z vany 3 litry a neco, projet a zase vypustit a takhle alespon 5x, az bude olej pekny jako cervene vino.
Olej drahy neni, ja kupoval 10l sud asi za 700, tak i kdyby stal ted 1200. Z meho pohledu je vymena oleje snazsi jak menit spojku. A hlavne si to udelam sam.
A pak takova klasika u koupi automatu, jak na tom je olej kouknout, jestli nejsou nejake piliny, nesmrdi spaleninou. Muze byt takovy sedy nebo hnedy jako listi na podzim, to znamena ze uz je zoxidovany a na konci zivotnosti.
Skoda ze nedavali automat do 2.5, to nevim proc jako.
Omlouvám se za dva příspěvky za sebou.

Z vlastní zkušenosti bych řekl, že ten pětikvalt je tomu staršímu benzínovýmu dvoulitru tak akorát a těch cca 2500 otáček za min ve 130 km-h je takový nějaký snesitelný minimum, aby člověk měl alespoň nějakou rezervu pro případný zrychlení. Pro nějaký razantní zrychlení je i tak potřeba podřadit na 4. V nějakým snižování otáček jízdou na ještě delší převod nevidím za daných podmínek moc smysl. K tomu dieselu, nebo hypoteticky k té 2,5 by to třeba smysl mít mohlo.
 
Back
Top