• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Mazdar :) (super pozdrav), tak jsme se na ni dnes byli kouknout.

Nevěš hlavu, jednou tu pravou najdeš. ;)
Já na svou narazil náhodou po tom co jsem hledal snad 3/4 roku octávie. :)
Akorát to chce, jak uvidíš nějakou co se ti líbí, tak hned se na ní jet podívat a jednat, protože o tu mou byl taky zájem, ale já jsem přispěchal první a první jsem řekl že hned kupuju. :)
 
Chlapi z praxe vím, že za dobrou cenou se vždy schovává něco a neexistuje,že by to tak nebylo. A jestli se auto průměrné prodává o 30000,- víc, tak očekávat, že to bude panenka je trochu naivní.
 
Chlapi z praxe vím, že za dobrou cenou se vždy schovává něco a neexistuje,že by to tak nebylo. A jestli se auto průměrné prodává o 30000,- víc, tak očekávat, že to bude panenka je trochu naivní.

Eh, dá se říct že ve většině případů ano, ale víš jak se říká, vyjímka potvrzuje pravidlo a ta vyjímka jsem zrovna já, řekl by jsi že ta moje 6 stála 210.000,- při koupi najeto 142 tisíc a nějaký drobný, jinak v plně funkčním stavu. Dá se najít, ale musí se chvíli hledat no.
Pravdou je, že výhodou u té mé 6 bylo, že bývalí majítelé si koupili už novou 6 a chtěli tuto "rychle" prodat.
 
Neexistuje tato náhoda, vždy je zohledněna výbava, rok a celkový stav. Lidi nejsou blbý, mají internet a cenu si zjistí před prodejem, pokud chtějí prodat rychle dají cenu o něco nižší. Jenom si teda rozeberu tvé auto - je to před FL a bez xenonu, tedy výbava TE, rok 2008 a pokud porovnám co je na trhu (včetně DE), tak si to koupil za normální cenu.
 
Eh, dá se říct že ve většině případů ano, ale víš jak se říká, vyjímka potvrzuje pravidlo a ta vyjímka jsem zrovna já, řekl by jsi že ta moje 6 stála 210.000,- při koupi najeto 142 tisíc a nějaký drobný, jinak v plně funkčním stavu. Dá se najít, ale musí se chvíli hledat no.
Pravdou je, že výhodou u té mé 6 bylo, že bývalí majítelé si koupili už novou 6 a chtěli tuto "rychle" prodat.

Souhlasím s tebou :), člověk musí hledat a mít trochu štěstí, před 5 lety, když jsem kupoval Focuse, tak jsem za plnou Ghia výbavu dal 80t, kupoval jsem to na inzerát od holky, co prachy opravdu neřešila, už měla koupený nový auto, nový barák, auto udržovaný super stav, obratem bych ho prodal za 100, ale byl jsem tam první. Za 5let a 50tis jsem dělal standardní údržbu a ani koruna navíc,...
 
Eh, dá se říct že ve většině případů ano, ale víš jak se říká, vyjímka potvrzuje pravidlo a ta vyjímka jsem zrovna já, řekl by jsi že ta moje 6 stála 210.000,- při koupi najeto 142 tisíc a nějaký drobný, jinak v plně funkčním stavu. Dá se najít, ale musí se chvíli hledat no.
Pravdou je, že výhodou u té mé 6 bylo, že bývalí majítelé si koupili už novou 6 a chtěli tuto "rychle" prodat.
Jelikož mám přehled v ojetých Mazdách,tak si myslím,že jsi to autko koupil za výbornou cenu.Nesmíme se bezhlavě dívat,co servery nabízejí.Ono hodně vozů z velkých autobazarů ,které jsou nabízeny za super ceny,jsou vozy fiktivní.Důvodem je nalákat zákazníky do bazaru a pak mu vnutit jiný.Je to jejich politika.Normální cena benzínového dvoulitru v TE výbavě v dobrém stavu se dnes pohybuje u nás od 230-240 000 Kč .Nabídka je malá,poptávka velká.Já jsem vloni koupil 2,5 za 220 000Kč,nyní bych ji prodal klidně za 250 tisíc.A už jsem měl dokonce i nabídky.
 
Normální cena benzínového dvoulitru v TE výbavě v dobrém stavu se dnes pohybuje u nás od 230-240 000 Kč

Taky si myslím že jsem koupil dobře za dobrou cenu. A i dnes když se 3/4 roku po koupení dívám na ceny a porovnávám, tak kolikrát ty stejný/podobný modely (se stejnou výbavou) se cena pohybuje kolem 250 tisíc.
Navíc jsem k tomu dostal nosníky na střechu Thule (né že bych je nějak extra využil) a sadu nových zimních pneumatik (Goodyear ultragrip 9) s liťákama za 4000,-.

Souhlasím s tebou :), člověk musí hledat a mít trochu štěstí

Jak říkám, nevěš hlavu, tu pravou najdeš. ;)
 
Poslední úprava:
Štěstí může být, to netvrdím. Ojetá auta dělám přes 13 let a v tomto obchodě štěstí neexistuje, existuje náhoda. Pokud člověk koupí z privátu, tak to je jediná možnost jak koupit dobře. V DE se do cca 7500 Euro dá vybrat hromadu aut i u autorizovaných dealerů. Jinak auto ocení jenom člověk, který tomu rozumí a který ví co chce, jinak půjde za lepší cenou.
 
Díval jsem se, že v DE za 8000€ se dá pořídit 2.5 do 125tkm, a u nas to půjde taky ;). Po novém roce, by ceny mely zase trošku padnout, tak uvidime... Budget mám 250, ale 20 chci na základní servus plus povinný a havarijní...
 
V tomto případě bych obětoval cestu do DE, tak jak čekat, co se objeví tady. Jak si se již poučil, tak pokud si někdo takové auto pořídil (firma), tak chovat se k tomu bude jako k firemnímu (i když to může být majitel). Na obchod bazar do Mazdy nepůjde, aby to v DE koupil a tady to prodával, to se nevyplatí. A přiznejme si, že dovoz je dnes velice jednoduchý, koupíš, přivezeš, uděláš dovozové STK a jdeš si na úřad pro značky a hotovo.
 
Olej černý jako bota, na to, že výměna údajně proběhla při 70tkm loni, ale to bych ještě byl schopen zkousnout, ale problém byl v tom, že žádný olej tam nebyl
buď zdráv, no tohle se tady řešilo mnohokrát a najdeš to v topicu o olejích... každopádně z mé zkušenosti, kdy měním poctivě olej každý rok v rozmezí cca 12-15tkm je ta barva jak píšeš = černá jak bota. loni prvně jsem zkusil výplach nějekým přípravkem, tak uvidím po zimě. co se týče úbytku oleje tak ten opravdu mizí. taky mě to celkem děsilo ale už jsem si na to zvykl. pokud chceš mít olej v rámci rysek měrky tak od-do výměny doleješ cca 1-2 litry, podle stylu jízdy. víc lidí už mi říkalo, že to je v pořádku a ten motor prostě olej žere. opět se to tady na foru někde už řešilo.

určitě ale super volba a hledej dál, nebudeš co se jízdních vlastností a spolehlivosti vůbec litovat
 
Jen tak mimochodem, zabyval se nekdo nejakou analyzou trhu, jak je efektivni prodej puvodne noveho vozu a nakup dalsiho noveho? Ne, ze by to uplne bylo idealni vlakno pro toto tema, ale zase na druhou stranu predpokladam, ze nakupu ojete mazdy predchazi prodej :D.

Cena stejne asi pada nejvice na zacatku, takze o efektivite tu vlastne nemuze byt rec, ale stejne. Kolik je tak vhodna doba si auto nechavat, aby jeste melo nejakou rozumnou zustatkovou cenu a nekdo o nej stal? Prislo mi, ze se tu nekteri v tom docela orientuji. Ne, ze bych mel nejake choutky na prodej, jen tak me to napadlo.
 
@Ter Leeloo II
Na to ti řeknu asi jen svou domnělou úvahu.
Řekl bych, že nějakej zaručnej model, prodat auto ve 4.roce a pak koupit nový, podle mě neexistuje.
Každý auto je jiný, každý auto se prodává jinak, trh se každou chvíli mění.

Třeba GHčka si od doby co jsem já kupoval auto (jaro-léto), pořád drží cenu, ba co mi přijde, spíš ještě trošku podražili.

Sice to asi nebude úplně nejlepší příklad ale, asi bych to přirovnal k burze, která se taky neustále mění.
Sice je jasné, že auto průběhem doby prostě ztrácí na hodnotě, ale jak jsem řekl, zaručenej model podle mě není.
 
No když to beru podle služebních ,tak to bývá většinou do 3 maximálně 4 let stáří a max 160 tis. km.
Předpokládám ,že to mají spočítaný dobře. Jde asi o hranici, když už jsou možné investice z důvodu opotřebení jiných než běžně měněných dílu, jako desky, zad. kotouče, náplně atd.
Někde se končilo i před děláním rozvodů.
Což asi běžný smrtelník neudělá ,jelikož má k tomu autu nějaký vztah.:)
 
Tak u svého GH to mám spočítané skoro přesně. Auto budu prodávat asi až bude mít skoro 300000 km a kalkulačka je jednoduchá. Prodejní cena toho auta bude cca 100000,- za tohoto předpokladu vychází ztráta na km 1,8,- Kč. Jelikož mám auto skoro 9 let, tak jsem už 2x jej zkoušel nabídnout k prodeji. Když auto mělo 2 roky a 80000 km, tak ztráta vycházela 2,5,- Kč/km. Když mělo auto 150000 km/5let, tak ztrátovost při prodeji byla 2,2,-Kč/km.
Je potřeba si propočítat veškeré faktory, tedy kolik to auto ročně najede (mám průměr 30000km/rok), potom na jak dlouho to auto chci atd. Když vemu, že mám na předku stále původní kotouče (najeto 260000 km), tak investice byla - 2xrozvody, jinak každých 20000km to co určuje výrobce, jediná investice navíc, bylo pravé přední ložisko, 2 výbojky a teď se chystám na komplet brzdy - předek i zadek.
Jinak vše je původní - vstřiky, turbo, spojka, dvouhmota, DPF.

PS: do ztráty na km není započítán pravidelný servis a pneu a samozřejmě ani pojištění či tankování. Jinak autem proteklo - cca 14000 litrů nafty a stálo to cca 450000,- :D
 
buď zdráv, no tohle se tady řešilo mnohokrát a najdeš to v topicu o olejích... každopádně z mé zkušenosti, kdy měním poctivě olej každý rok v rozmezí cca 12-15tkm je ta barva jak píšeš = černá jak bota. loni prvně jsem zkusil výplach nějekým přípravkem, tak uvidím po zimě. co se týče úbytku oleje tak ten opravdu mizí. taky mě to celkem děsilo ale už jsem si na to zvykl. pokud chceš mít olej v rámci rysek měrky tak od-do výměny doleješ cca 1-2 litry, podle stylu jízdy. víc lidí už mi říkalo, že to je v pořádku a ten motor prostě olej žere. opět se to tady na foru někde už řešilo.

určitě ale super volba a hledej dál, nebudeš co se jízdních vlastností a spolehlivosti vůbec litovat

Díky, o volbě nepochybuji, to že žerou olej vím, jen si netroufnu koupit firemní auto, kde očividně to, že je olej pod minimem moc neřešili,... Ještě se zeptám, Mazda nemá kontrolku hladiny(tlaku) oleje, jak třeba škodovky, že když dochází, tak oranžová, když není tak červená? :)
 
No pokud by cena klesala u toho auta linearne, tak je to asi skutecne jen o tom, kolik clovek do toho chce/muze vrazit. Ikdyz spis bych rekl, ze to bude spise takova limitni funkce, takze je to mozna vlastne take jedno, protoze to pada tak rychle na zacatku, ze je to pak fuk. Jen jsem si rikal, zda tam nejsou nejake zasadni skoky, ktere by to mohly ovlivnit (coz teda jich par bylo zmineno).

Nebo aby si clovek udelal nejaky data mining na TipCars a zanalyzoval si to podle grafu :D.
 
Propad ceny je v prvních 3 letech největší, tedy auto má rozumní kilometry a nejvíce ztrácí :D, ale pak ten propad není tak velký. Takže pak je to, co je člověk schopný akceptovat.
 
Back
Top