• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Naturalovy reference leštění / Vosk od Doris

Mám s prací Naturala/voskem od Doris:

  • Negativní zkušenost

    Hlasy: 0 0,0%

  • Celkem voličů
    64
Taktéž zdravím,

Napíšu jen pár řádků.
Zaprvé tu nebylo řečeno nic o tom, že detailování je špatné. Rozhodně by si to chtělo zjistit pár faktů a souvislostí před tím, než začne člověk se závažnými obviněními.
Sám říkám, že použití vosku se nerovná ekvivalentu renovace laku. Jsou to dvě různé nesrovnatelné věci a je na každém, v jakém stavu chce mít lak vozidla. S klidným srdcem mohu napsat, že jsem několik majitelů odkázal po vzájemné dohodě na renovaci laku (čti k detailerovi) a nyní jsou to mí spokojení zákazníci již nějakým tím rokem.
Hlavně jde ale o to, jak precizně je práce odvedená. Už se mi stalo nespočetněkrát, že jsem po „mistrech“ v oboru strojní leštění lak spravoval. O opravách odlesků na rovných plochách, které jsou na sluníčku viditelné, jako kruhy v obilí, až po totální zničení laku a jeho úplném vyšisování a poškrábání. Viz. foto opravy tohoto BMW.
11899855_1458534874452006_2248470827375665623_n.jpg
Neříkám, že to je Váš případ a rozhodně bych si netroufal toto tvrdit, spíše to píšu pro výstrahu lidem, kteří by měli zájem o strojní leštění a hledali vhodné info.

Jde o to, jak určitě díky nejen „zahraničnímu dění“ víte, že lak vozidla má tloušťku v řádu mikronů a že u nových vozidel tato tloušťka (kvůli různým nařízením) je opravdu tenká. Určitě také jako zkušený detailer měříte a víte, o kolik tenčíte lak při takovém běžném strojním leštění laku. Takže se tu asi nemusíme bavit o tom a není pochyb, že je tímto laku ubíráno na vrstvě.
A to je ten hlavní rozdíl. Ohledně používání předražených přípravků, je to samostatná kapitola a řeknu jen, že marketing dělá divy.

Opravdu nemám rád, když si někdo bere do úst jméno člověka, o kterém nic neví a potom háže od stolu moudra ohledně srovnávání nesrovnatelného. Ano žádný z marketingově propagovaných a nebo komerčně dostupných přípravků nesplňuje požadavky, které by člověk čekal (maximálně splňuje zlomek z nich) a proto také na popud vznikl tento druh vosku.

Když už jsme u té propagace. Je hezké, že (určitě jako mazďák) jste neváhal využít této stránky ke své propagaci, ale popravdě Vám poradím. Když někam přijdete a začnete o sobě říkat, že jste nejlepší a ostatní jsou špatní a klamou lidi, může se Vám to vymstít. Zvlášť, když si tyhle informace přečte spousta spokojených majitelů mazd, ať už nových nebo starších. A že jich několik desítek je a stále přibývají další.

A závěrem pár fotografií, jak vozidla vypadají po několika letech, po této „špatné péči o vozidlo“.
12038173_1476181232687370_6650614375633850114_n.jpg 12046906_1475991596039667_7293500277878416255_n.jpg 11895939_1466950206943806_8176561969517886616_n.jpg 11917675_1466950213610472_1232130648959030911_n.jpg

Každopádně pro jakou cestu se každý rozhodne, nechávám vždy na majitelech vozidel. Je to svobodná volba každého.

Nechávám prostor pro @Doris , která se určitě také s radostí zapojí.
 
Omlouvám se, za nedorozumění.
Toto jsou fotky přípravků, které skutečně fungují a fungují trvale a především prokázání, že nekecám jen tak z cesty, ale skutečně vím co píšu-za mě mluví výsledky práce.
Zkuste si před použitím vašeho přípravku přelepit lepící páskou(papírovou) třeba polovinu kapoty a pak zkoušet odleštit nějaké škrábance, následně si na to zasviťte halogenem nebo led bleskem z telefonu a uvidíte, co to umí nebo neumí.

Mimochodem vosk se hodnotí npř dle kritérie tzv beading: schopnost vosku vytvářet kuličky vody-čím vyšší a kulatější kapička vznikne, tím kvalitnější ochrana laku a hydrofobní efekt.
Ohledně chování vosku ilustrační fotka.
Asi vám vrtá hlavou proč to sem píšu.
Uvědomění to je oč tu běží. Dříve lidi neznali ocel a byly u vytržení z pouhopouhého kamene...a vy jste bohužel ještě právě v té době kamenné díky neinformovanosti o pokroku a přípravcích, které skutečně fungují a tím myslím fungují.
Nejsem prodejce ani distributor žádných přípravků, jsem člověk, který auta má rád a baví ho.
Tahle vaše ochranná bublina před skutečným světem autokosmetiky mě opravdu fascinuje.
24325650362_9183f74ba3_o.png
 
Nechci tu být za chytrolína, nebo poměřovat "různé části těla", ale když jsme u objektivního porovnávání před/po - potopních procesů a progresů, vyvstává otázka:
O jakých se tedy bavíme značkách a cenových relacích? To dle mě totiž také hraje svou podstatnou roli... Bavím se čistě o materiálu
 
Když už jsme u srovnání a doby kamenné. Já bych nešel tak do historie. Také se začal hojně využívat downsizing, jako nedílná součást pokroku a boji proti emisím. A teď Mazda se svými atmosferickými motory "doby kamenné" válcuje konkurenci. A čas postupně ukazuje, která možnost, jde ve finále více do peněz a je trvanlivější...
 
Jsem rád že to berete takto.
Obvinění se nekoná, jen uvádím věci na pravou míru-ono sahat na lak nového auta směsí blíže nespecifikovanou a obsahující kdovíco mi nepříjde zrovna bezpečné(netvrdím že to bezpečné být nemůže, jen že mám pochyby)
Ty odlesky jsou tzv hologramy/buffertails a jsou známkou amatérské práce a takoví lidé detailery rozhodně nejsou.
Ano, souhlasím, lidé by si měli dávat pozor komu auto svěřují.
Tloušťku laku běžně kontroluju a také máte pravdu, že nová auta mají tenčí vrstvy.
Npř u starších aut 150-200um a nová auta zhruba polovinu.
Ano, leštění je mechanický úběr, pro trvalý efekt se musí poškozená vrstva odebrat, takže to v extrémech bývá i nad 5 um
Předražené přípravky...to jest pravda, ale ne vždy.
Konkrétně swisswax je předražená průměrná, možná nadprůměrná autokosmetika, ale kupříkladu vosk, který používám stojí na prvních pohled obrovských 7stovek a vydrží na autě půlrok také, takže by to nebylo nic levného...jenže z toho balení navoskuju klidně 50 aut, takže z velké investice po rozpočítání se dostaneme třeba na 15korun za půlroční ochranu laku, což si myslím je v pohodě a i hrozivě vypadající cena za balení je v konečném důsledku levná.
Nevím kolik toho tady na klanu máte odzkoušeno, ale za sebe vím co funguje a nefunkčních přípravků je pár procent, ty které fungují to bohatě vynahrazují.
Kdybych se chtěl propagovat, tak umístím odkaz na web, což jsem neudělal, takže propagaci zmiňovat nebudeme.
Neprohlašuji o sobě že jsem nejlepší, jen že moje slova jsou podložené nějakými zkušenostmi a schopnostmi.

Nemám v úmyslu se někomu vysmívat nebo se tady propagovat, jen bych byl rád, kdyby lidi odložili růžové brýle :)
 
Značky ani přesné ceny nejsou podstatné.
Materiál na jedno auto při pravidelné půlroční údržbě vychází v řádku stokorun,
pokud se bavíme pouze o samotném vosku, tak to je otázka desetikorun (co používám já vychází na 1 auto do 20koruny)

To o době kamenné bylo pro nastínění.
Dokud lidi nepoznají nic lepšího, tak jim stačí to co používají byť to je třeba podprůměrné, přesto jsou spokojeni.(tohle platí obecně nejem u kosmetiky)j
 
O jakých se tedy bavíme značkách a cenových relacích? To dle mě totiž také hraje svou podstatnou roli... Bavím se čistě o materiálu
Značky ani přesné ceny nejsou podstatné.
Materiál na jedno auto při pravidelné půlroční údržbě vychází v řádku stokorun,
pokud se bavíme pouze o samotném vosku, tak to je otázka desetikorun (co používám já vychází na 1 auto do 20koruny)

To o době kamenné bylo pro nastínění.
Dokud lidi nepoznají nic lepšího, tak jim stačí to co používají byť to je třeba podprůměrné, přesto jsou spokojeni.(tohle platí obecně nejem u kosmetiky)j
Obávám se, že to je ten zásadní problém...
Jednak, je tu porovnáváno něco, co si nikdo nemůžeme alespoň dohledat, protože "Značky... ...nejsou podstatné" a druhak, celé tohle vlákno, práce a materiály jsou pouze a jen o vosku, o ničem jiném.
Ptal jsem se z důvodu, že jsem řešil několikero běžně dostupných produktů a rozdíly mezi nimi nebyly tak teatrálně odlišné. Proto by mě to zajímalo, o co se jedná, zda se změna vyplatí apod...
Cena 700,- mi nepřijde extrémně přestřelená (neříkám ale ani levná), není řečeno za jaký objem atd...
 
Uzvávám, kdybych neuvedl nic konkrétního, takže například tento
za 650,- objem 250ml při správném nanášení(neplýtvání vystačí klidně na 50x navoskování karoserie)
Tady je krásně uvedeno klamání spotřebitelů, jelikož výrobce uvádí výdrž až 12 měsíců a přitom je otestováno, že toliko nevydrží-mám otestováno něco nad 6 měsíců výdrže.
http://www.detailingshop.cz/ochrana...llinite-super-doublecoat-auto-wax-476s-250ml/
 
Dobrý den,
Váš komentář na MK považuji za irelevantní a neopodstatněný. To, co zde prezentujete, je pouze obyčejný výbrus laku el. leštičkou, kdy ho na úkor zmírnění škrábanců nebo odstranění hologramů z myček výrazně ztenčíte. Zkuste to udělat u nových Mazd a garantuji vám, že budete majiteli platit náklady za lakovnu, protože těch pár mikronů čirého laku sundáte kotoučem během chvilky. To, co předvádíte na vašich stránkách je pro moderní tenké laky na Mazdách i mnoha jiných autech naprosto nevhodné. Naproti tomu já hledám šetrnou cestu, jak ochránit a udržovat lak i další materiály auta, aby to nedopadlo tak žalostně, jako je vidět na vašich fotkách. Chápu, že když by se lidé začali řídit tím, co jim na základně letitých zkušeností doporučuji a auta udržovali a myli šetrně, tak vy nebudete mít co leštit....
Detailing.cz sleduji pravidelně a vaše kritické komentáře k výrobkům, které jste nikdy ani nevyzkoušel, jsou pouze ukázkou zaujatosti a zaslepenosti, kdy si prosazujete jen to své, byť mohou existovat i mnohem lepší technologie. Já jsem zkoušela postupy i přípravky, které propagujete, rovněž mi jich prošlo rukami desítky - dala jsem do toho velkou sumu peněz, avšak krásně jsem se přesvědčila, jaká je to blamáž a podvod na lidi, z nichž se akorát tahají značné peníze. Marketing je krásná věc, tak proč toho nevyužít, že? Proč dělat něco jednodušeji a levněji, když to jde složitě a draze, jak prosazujete vy? Vnutit lidem spoustu zbytečností a předražených serepetiček, které neudělají o nic lepší ani kvalitnější výsledek, než běžné výrobky dostupné na trhu, které jsou však podstatně levnější.....
Na rozdíl od vás ale nemám potřebu k vám na detailng fórum chodit prudit a špinit to, co používáte, a propagovat sebe sama, jak jste udělal zde hned ve svém prvním příspěvku, kde jste lidem ukázal pouze jediné - zbroušení poškrábaného laku, čímž jste z něho výrazně ubral a snížil tím jeho ochranné vlastnosti pro karoserii. Možná to nevíte, ale lak není jen na parádu, ale má především chránit karoserii.

Naproti tomu já pracuji s voskem, který nemá za úkol vybrousit škrábance, ale má je přiměřeně a zároveň trvale zmírnit a lak dlouhodobě chránit (včetně dekontaminace, oživení jeho glazury a uzavření povrchu) + usnadnit jeho údržbu při mytí. Zakládám si na šetrném a trvanlivém výsledku a ruční práci. Můj vosk na rozdíl od vašeho výbrusu lak neztenčuje.

V níže uvedených odkazech je krásně vidět, kdo tady koho klame:
http://www.mazdaclub.cz/user_images_category.php?id=590
http://www.mazdaclub.cz/user_images_category.php?id=678
Je dobře vidět, jak je možné za použití samotného vosku zmírnit škrábance a zároveň nikde neuvidíte hologramy/odlesky. Mohu klidně udělat i nové fotky pdo LED osvětlením. Pokud tam uvidíte jakékoliv vady, klidně uznám chybu. Jinak by bylo na místě, abyste si uvědomil, že vaše hanobení není na místě a měl byste se řádně omluvit.
Já si za kvalitou svých produktů stojím i s o ohledem na mnohaleté zkušenosti i prověřování a nehodlám o tom polemizovat.

Ukažte mi jiný vosk, který dokáže udělat totéž, co ten můj. To jest šetrně dekontaminovat, jemně vyleštit a dlouhodobě chránit nejen lak daného odstínu a typu, ale i veškeré další hladké materiály na exteriéru auta, vydrží vysoké teploty v motorovém prostoru, odolává běžným chemikáliím a také umožní snadné umývání auta čistou vodou bez použití čistící chemie, přičemž jedno navoskování dokážete zrealizovat za cca 250-300Kč.


Profesionálně stavím i modely aut, která voskem ošetřuji. Porotci na soutěžích (i na mezinárodní úrovni, kde jsem uznávána jako jedna z nejlepších v oboru) zkoumají lak na modelech doslova pod lupou a kdyby na něm byly vady, určitě by mne na to upozornili strhnutím bodů. Moje vosky používají i profesionálové a jsou s nimi maximálně spokojeni. Není to zvláštní, že za cca 6 let, co jsou tyto vosky k dispozici pro další zájemce, jsem se nesetkala s jedinou reklamací a pouze nějaký "joshiki", který ho ani nevyzkoušel, má potřebu ho pošpinit? Konkurenční boj je silný, takže chápu, že je vaším cílem mne zdiskreditovat, zejména když lidé pochopí, že předražené věci nemusí být ty nejlepší a že se najde někdo, kdo nabízí něco lepšího za příznivou cenu....... Vosk jsem testovala mnoho let nejen na skutečných autech a modelech, ale i v laboratoři na VŠB, kde mám přístup; zároveň spolupracuji s dalšími odborníky přes nanotechnologie a lakýrnické materiály. Složky, z nichž je vosk připraven, pocházejí z profesionálních produktů nejvyšší jakosti. Takže než někoho nebo něco zkritizujete, měl byste si nejprve zjistit informace.
Neprodávám přípravek určený k renovaci laku, to jste, jak vidím, vůbec nepochopil, když tady předvádíte obyčejný výbrus laku el.leštičkou. Já toto neuznávám vzhledem k tomu, že nové laky jsou velice tenké (u Mazdy cca 70-80 mikronů) a nehodlám ztenčovat už tak tenký lak výbrusem, jak to děláte vy. Chápu, že jsem konkurentům trnem v oku, ale také mi prošlo rukama mnoho produktů včetně velice drahých a nic z toho nenaplnilo moje očekávání. Nejpřísnější testování probíhalo na 1K lacích na modelech ( síla laku cca 25-30mikronů), kde se ony drahé přípravky vůbec neosvědčily. Proto jsem byla nucena vyvinout něco lepšího, co bude fungovat a splní ony přísné požadavky. Já svůj produkt nikomu nevnucuji, je to v prvé řadě moje záliba, když pečuji o auta; začala jsem ho připravovat pro dalších lidi na základně jejich přání, neboť s obdivem koukali na naše auta a nechápali, jak je možné, že vypadají stále tak nádherně. Naše nejstarší auto má 24 let a lak má jako sklo (voskuji ho pomocí této technologie už více jak 12 let ( předtím jsem používala komerční vosky různých značek), Mazda je v provozu přes 10 let, lak je rovněž bez chybičky a po celou dobu byl ošetřován zmíněným voskem.Yaris prošel třetím voskováním ( máme ho něco málo přes rok a čtvrt), původní výrazné škrábance od myček a nešetrného zacházení jsou výrazně zmírněné a lak i po cca půl roce od voskování stále odpuzuje vodu velmi účinně.

Nehodlám přeplácet výrobky, které opěvují nějací "detaileři", co si myslí, že pobrali všechnu moudrost světa...Viděla jsem mnoho aut, která byla opečovávána super drahými produkty a celou škálou serepetiček, jež mají zajistit špičkový výsledek. Bohužel o špičkovém a trvanlivém výsledku mne to vůbec nepřesvědčilo a jak obvykle ukazujete negativní efekt některých komerčních výrobků, bývá to často mimo mísu, protože když je člověk opravdu náležitě aplikuje, tak dojde k jiným výsledkům než vy . Ale jak už to bývá - když má někdo potřebu psa bít, hůl si k tomu najde (aneb vždycky si "detailer" k tomu el. leštičku vezme.... ) . Tlachání "detailerů", kteří s oblibou kritizují všechno ostatní, aniž by to sami vyzkoušeli, je směšné. Když pročítám některá fóra, nestačím se divit, co jsou lidi schopni vyplodit za hlouposti. Například když přišel Sonax s karnaubským voskem, tak někteří "znalci" psali, jak to bude druhořadé a k ničemu, ale sami to vůbec nezkoušeli. Totéž Pikatec... není to vzhledem k výši ceny žádný zázrak, ale musím se smát, jak tam hned kritizujete věc, kterou jste ani nezkusili. Já na rozdíl od vás nejprve prověřuji a až pak vyřknu ortel.

Je zvláštní, že hodně lidí včetně náročných a opravdových detailerů, kteří používali ony drahé a uznávané výrobky, po vyzkoušení mého vosku už u něho zůstali a opakovaně ho ode mne kupují. K těm předchozím značkám se už nevrátili.

Jinak pokud chce mít někdo auto bez jediného šrámečku, tak je jediná možnost, postavit ho do obýváku a nejezdit s ním vůbec + zajisti, aby se na to auto ani neprášilo.

S přáním hezkého dne
Doris Obručová
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdravím vás,
to strojní leštění je vysoce sofistikovaný proces a kdyby to laku ubližovalo, tak bych to rozhodně nedělal.
Npř běžně lak(myslím tím všechny vrstvy na karoserii) má výšku průměrně 80-200um z toho leštitelná vrstva mívává minimálně 30um, a při totálně zničeném laku se leštěním ubírá vrstva silná většinou kolem 5um, takže čistě teoreticky se lak dá zachránit až 6x(pouze teoreticky)
Ano, mazdy jakožto asijské auta mají velmi slabé nástřiky barvy, proto se u takových aut postupuje jiným postupem-daleko opatrnějším.
Ono stačí auto jen špatně utírat od vody nevhodným způsobem a kupříkladu jelenicí a práce je hned-člověk by nevěřil, jak jde za půlrok nového auta doškrábat lak jen nevhodným sušením.
Přiznávám že můj pohled na věc může vypadat zaujatě-jenže vím co lze očekávat od vosku, co od různých leštěnek apod.
Souhlasím, že marketing a oškubávání peněz se v automotive projevuje značně-npř ten swisswax, který si řekne va kelímek vosku až 30 tisíc.
Serepetičky:
Používáte ph neutrální šampon šetrný k všem povrchům?
Používáte při umývání motodu 2 kýblů s mřížkami uvnitř kvůli minimalizaci rizika poškrábání?
Umýváte molitanovou houbou nebo mycí pomůckou z jemného materiálu npř ovčí vlna nebo mikrovlákno?
Dodržujete předoplach tlakovou vodou pro odstranění hrubých nečistot?(písek, štěrk pod)
Sušíte jelenicí nebo něčím vhodnějším?
Při voskování používáte clay a chemické odstraňovače železitých částic z laku?(na bílých autech jsou vidět maličké rezavé tečičky od zrezlých částic)
Tohle podle mě předražené zbytečné serepetičky rozhodně nejsou-tohle jsou ověřené pomůcky, které minimalizují poškození laku.

Dovolím si opravit-poškrábaný lak má daleko horší ochranné vlastnosti než lak vyleštěný.
To je jako umývat nový nepoškrábaný hrnec vs poškrábaný přesně tak to je i s lakem.
Laky na pozinkovaných karoseriích plní funkci především estetickou-každý přece chce, aby jeho auto vypadalo a dělalo dojem.

Pokud váš přípravek dokáže škrábance zmírnit trvale, tak i on vrstvu odebírá a ztenčuje, ikdyž nepochybně méně, než u leštění strojem.
Skutečně váš přípravek dokáže odstranit šetrně asfaltové skvrny a především tvrdé zrezlé částice železa pevně zapíchané v laku? Pokud si za tím stojíte, rád si vzorek odkoupím a otestuju-dekontaminuju vaším přípravkem,dokonale odmastím a následně nanesu indikační kapalinu zvýrazňující železité částice jako na fotce.

23808425753_55dd70bd67_o.jpg

Připomínám. že nejsem žádný prodejce kosmetiky ani nic podobného.
Pokud si opravdu za vaším přípravkem stojíte, rád jej otestuji a test zdokumentuji
 
Pikatec zkoušený byl a přesvědčivé kvality rozhodně neukázal-vydržel v průměru do 3 měsíců, což umí i sonax brilliant shine detailer za zlomek ceny.
Konkrétně sonax brilliant shine detailer spousta "namachrovaných" detailerů používá, jelikož se jedná o bezkonkurenční tekutý vosk ve své kategorii.
 
Taky si myslím, že už dále nemá co rozepisovat. Všechno už tu je popsáno dávno i v jiných tématech a hlavně se tu furt bude zbytečně srovnávat nesrovnatelné. Prostě tu budeme jen ztrácet čas...
Rozhodně si každý tyto řádky přebere po svém a každý má možnost si udělat konkrétní obrázek sám.
 
Moc nerozumím těm fotkám. To jsou fotky čeho?
Řekl bych, že karosérií po strojním leštění. :) V principu s kolegou souhlasím, ono obecně nic převratného na poli vosků a leštěnek asi nic vymyslet nelze.
 
Upřimě ja tomu po odborné stránce nerozumím vůbec. Jsem jenom uživatel. Svá auta voskuji jenom cca 20 let a vyzkoušel jsem toho mraky.....s něčím se dělalo dobře a s něčím úplně na ho....

Pro mě je důležitý výsledek.....a jedno je jasné s voskem od Doris se mi dělalo dobře a s výsledkem jsem byl velice spokojený. Věřte nevěřte, hned po zimě budu opět voskovat voskem od Doris i když to ještě nebude zapotřebí..........bo mě to baví :)
 
Ano, za kvalitou svých produktů si plně stojím a to co píšete ohledně mytí aut je i v mém článku, který jsem zveřejnila na tomto i dalším fóru už hodně dávno. Věřte mi, že já taky rozumím péči o auta a je to pro mne záliba. Nejsem prodejce autokosmetiky, pouze v případě, že se na mne někdo obrátí a má zájem o moji technologii, tak mu ji poskytnu s tím, že každý zájemce má možnost přijet ke mne a vše si důkladně vyzkoušet, než si vosk nebo i jiné věci ode mne koupí. Toto dokonce všem zájemcům doporučuji, což je i důkaz, že si stojím za kvalitou toho, co používám a nabízím. Takže když byste měl seriózní zájem, můžete ke mne přijet a já vám klidně a mile ráda vše ukážu a vysvětlím. Možná ode mne něco užitečného pochytíte a třeba i já něco pochytím od vás. Člověk se stále učí, že.....
U Pikatecu je nutné mít dokonale připravený podklad a dodržet přesně jejich postup, jinak jsou výsledky o ničem. Deklarovaná trvanlivost je závislá na stylu provozování auta, může vydržet až rok, ale je nutné auto garážovat, umývat origo šamponem + nejezdit s tím denně. U daily cars vydržel ošetřený povrch Pikatecem maximálně půl roku, po 3-4 měsících už byl znát výrazný úbytek. Spotřeba politury Pikatec na auto střední velikosti je v reálu daleko vyšší, než výrobce uvádí, takže se to i prodraží. Ochranné vlastnosti Pikatecu vůči mechanickému poškození, jak uvádějí v propagačních materiálech i videu, se opravdu nekonají. Fyziku prostě ošálit nelze.
Ad dekontaminace - vše dělám jen za použití svého vosku, přičemž postupuji ve více krocích. Je to uvedeno i v návodu zde. Ano, asfalt, polétavou rez, zbytky pryskyřic, organické nečistoty nebo i otěrovou barvu od jiných aut, jejichž majitelé neumí parkovat, to umí bez problému odstranit. Trvá to poprvé o něco déle, než za použití claye, ale je to šetrnější. Na druhou stranu vosk dokáže díky své účinné konzervaci odpuzovat takovéto nečistoty a při dalším voskování je dekontaminace mnohem snadnější, navíc těch nečistot už tam tolik mít nebudete. Dost mne zaráží ta fotka SPZ, takový binec jsem na autě nikdy neměla a to používám jen ten vosk.
Ad zaleštění škrábanců - vosk je umí zmírnit - zahladit okraje v poškozeném místě a částečně vyplnit mikrotrhliny, ale z laku neubírá skoro nic - to byl ostatně jeden z nejdůležitějších důvodů, proč tento vosk vzniknul, neboť konvenční leštící materiály vydřou lak na hranách a exponovaných místech až do metalického nebo barevného pigmentu - lak na modelech je mnohem tenčí, než krycí vrstva čirého laku u reálných aut a pokud byste se pokoušel ho vyleštit, tak vás čeká reparát v podobě nového nástřiku nebo koupeli celého modelu v brzdovce, což není ideální. Jenže u profesionální modelařiny si toto moc dovolit nemůžete, protože další nebo třeba silnější vrstva nastříkaného laku znehodnotí detaily a model tím padá na druhořadý amatérismus. Já si to dovolit nemohu. U funkčních lodních modelů naopak potřebujete nejen šetrný vosk, ale musí i vydržet v extrému - zkoušel jste někdy, co udělá s přírodními vosky mořská voda s vyšší salinitou? Takže i zde vyvstala nutnost dokonale konzervace a ochrany citlivého povrchu a to se ukázalo úspěšné nejen na těch modelech, ale i u aut v reálném provozu.

Ad antikorozní ochrana - to myslíte vážně s tou pozinkovanou karoserii? Zkoušel jste někdy pozorovat, jak se mění vlastnosti holého pozinkovaného plechu vlivem působení soli a povětrnostních vlivů? Pokud Vám kamínek prosekne lak až na pozink, za pár dnů to zčerná a pak už se na vás jen smutně červená ranka plná rzi. Mazdy dodnes nemají celopozink karoserie, takže to jediné, co je chrání, je ten slabý lak. Mimochodem, není pravda, že dnes mají auta poloviční vrstvu laku oproti starším modelům, Mazda bohužel patří k těm, co mají opravdu tenký lak a navíc i hodně měkký, ale změřte si třeba lak u Corolly, ten má kolem 140 mikronů, VW až 170.
Ad drahé serepetičky - mne na veškerou údržbu laku stačí pouze minimum prostředků a jeden jediný vosk, opět se můžete o tom přesvědčit v návodu a článcích, které uvádím zde i na jiných fórech.

Jsem velice náročná na kvalitu, šetrnost a dokonalý výsledek.Na svá auta bych nikdy nepoužila něco, co by tato kritéria nesplňovalo. Můžete posoudit sám, v jakém stavu mám lak na 24 let starém Nissanu ( najeto hodně přes 400.000km) a 10 let staré Mazdě 6 ( ta má na kontě jen 60.000km, ale po koupi byl lak docela poškrábaný, jak to nešetrně umývali u autorizovaného prodejce).
Já osobně myji pouze čistou vodou a 1x ročně auta voskuji, jsou garážovaná.
Dlouho jsem si dnes prohlížela lak na našich autech pod ostrým světlem i na slunku, taktéž fotky jsem zvětšovala a hledala ty škrábance, které uvádíte, že tam určitě jsou a že je ukážete případným zájemcům, kteří se Vám ozvou, abyste jim ukázal, jak mají správně o auta pečovat. Nevím jak vy, ale já je tam nemohu nějak najít......:)



24140685940_ba0838eea5_o.jpg

24436309265_8881f1ea63_o.jpg

24410117526_a3af23bf1e_o.jpg

24353887241_8af6547b9f_o.jpg

24436345415_a3d67657b4_o.jpg

24353907081_705e459e14_o.jpg

24410156806_03e6f8a3f1_o.jpg

24068583899_f6fdf2d055_o.jpg

24353940191_5523da2f51_o.jpg

24068605409_63d2b9d260_o.jpg

24410200776_58e2e5a911_o.jpg

24068624129_dc02c13f2f_o.jpg


A jako perlička na závěr, obě auta byla nasokována před cca rokem, jde totiž i o to, že s každým dalším voskováním je trvanlivost konzervace lepší a interval se tak prodlužuje. U garážovaných aut s menším kilometrovým nájezdem ( do těch 15.000km za rok) mi stačí voskovat opravdu jen 1x za rok až rok a půl. Je to i o údržbě a šetrném ručním mytí, které si myslím, že ovládám velmi dobře.
 
Poslední úprava moderátorem:
Včera jsem přemýšlel že až dostanu v létě nebo na podzim nové auto (služební ) jestli si jo nechám navoskovat voskem od @Doris . Teď po přečteni ,dle mě zbytečné obhajoby, už vim, že do toho určitě půjdu.
Takže dik;););)
PS: pochopitelně rukou mistra @Natural
 
Back
Top