• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Lucie_89

člen KLANu
75
Dnes na dalnici v mirnem kopci jsem s hruzou zjistila , ze mam pedal az na podlaze a nic se jaksi nedeje. Rucicka tachometru se ustalila na 140km/h a ani se nehla , dokud jsem se nedostala na rovinu. Podotykam , ze ten kopec byl opravdu mirny. Na rovine se vzpamatovala , ale docela me to vydesilo. Mam verzi se 129kw. Jinak prubeh vykonu , pridavani plynu az doposud ok, v nizsich rychlostech tez ok. Mazdicka ma najeto 85 000. Asi to muze byt spousty veci... Nejake nejcastejsi? Na co se zamerit? Moc dekuju.
 
Poslední úprava:
Sání zanesené karbonem případně ojetá výfuková vačka. Motor bych nechal vyčistit sání, včetně všech tlakoměrů, shodit víko ventilů, podívat se na vačku případně vyměnit, a vyměnit podložky pod vstřiky. Nutný mechanik, který dodrží předepsané postupy utahování vstřikovačů.
 
Spoléhala jsem na to, že při takto nízkém nájezdu nebudu muset tyto věci ještě řešit.... Ale díky.
 
Bohužel není to ani tak o nájezdu ale spíš o způsobu používání a ježdění :-( S oheldem na km bych spíš tipoval ten karbon, ale určitě bych provedl kompletní kontrolu jak to tu popisoval Shr3k
 
Ahoj všem, prosím o radu. Už jsem celkem zoufalá. Zakoupila jsem nově 2,2 , 129kw , r.v. 2016 , nájezd 86tkm. Od okamžiku koupě řeším neúměrně vysokou spotřebu + DPF malfunction + DPF soot too high kontrolky. Dáno na diagnostiku do Mazda Jeremiášova , kde bylo zjištěno nefunkční čidlo výfukových plynů + popraskaný klíňák.
Oprava za 17 000,- Kč - výměna čidla, kalibrace vstřiků , nucená regenerace DPF , nový klíňák (vím, ten s tím nemá co společného) . Auto mi předali s tím, že je naprosto v pořádku a nic jiného tam nenašli. Diagnostika originál Mazda. Jezdím s tím pouhých 9 dní a opět se mi rozsvítila kontrolka DPF. Jsem z toho už na prášky. Řešit jako reklamaci ? Co s tím, když je auto údajně v pořádku? Zaplatila jsem 17 000,- Kč a závada vlastně stále přetrvává. Naftu tankuji zásadně bez biosložky, jezdím převážně do práce , tzn. 100 km , občas jezdím kratší ale ne nikterak výrazně. Vím, že těch problémů tam může být spousty (už jsem něco načetla) , ale předpokládám že by to v autorizáku přeci museli zjistit ?
Díky za každou radu.
 
Ahoj všem, prosím o radu. Už jsem celkem zoufalá. Zakoupila jsem nově 2,2 , 129kw , r.v. 2016 , nájezd 86tkm. Od okamžiku koupě řeším neúměrně vysokou spotřebu + DPF malfunction + DPF soot too high kontrolky. Dáno na diagnostiku do Mazda Jeremiášova , kde bylo zjištěno nefunkční čidlo výfukových plynů + popraskaný klíňák.
Oprava za 17 000,- Kč - výměna čidla, kalibrace vstřiků , nucená regenerace DPF , nový klíňák (vím, ten s tím nemá co společného) . Auto mi předali s tím, že je naprosto v pořádku a nic jiného tam nenašli. Diagnostika originál Mazda. Jezdím s tím pouhých 9 dní a opět se mi rozsvítila kontrolka DPF. Jsem z toho už na prášky. Řešit jako reklamaci ? Co s tím, když je auto údajně v pořádku? Zaplatila jsem 17 000,- Kč a závada vlastně stále přetrvává. Naftu tankuji zásadně bez biosložky, jezdím převážně do práce , tzn. 100 km , občas jezdím kratší ale ne nikterak výrazně. Vím, že těch problémů tam může být spousty (už jsem něco načetla) , ale předpokládám že by to v autorizáku přeci museli zjistit ?
Díky za každou radu.
Ahoj a kde jsi auto kupovala? Nějaká záruka by se vztahovat měla, ale spíš ke koupi než k opravě. Možná bych poradil dojet do Mazda Tábor, tam se většinou snaží řešit příčinu a ne jen "měnit díly."
Taky by pomohla výměna oleje v motoru s proplachem. A nalít aditivum načištění DPF-ka.

Ale stejně bude zadělané sání karbonem.
 
Oprava za 17 000,- Kč - výměna čidla, kalibrace vstřiků , nucená regenerace DPF , nový klíňák (vím, ten s tím nemá co společného) . Auto mi předali s tím, že je naprosto v pořádku a nic jiného tam nenašli. Diagnostika originál Mazda.
Můžeš sem hodit rozpis z faktury?
 
Ahoj a kde jsi auto kupovala? Nějaká záruka by se vztahovat měla, ale spíš ke koupi než k opravě. Možná bych poradil dojet do Mazda Tábor, tam se většinou snaží řešit příčinu a ne jen "měnit díly."
Taky by pomohla výměna oleje v motoru s proplachem. A nalít aditivum načištění DPF-ka.

Ale stejně bude zadělané sání karbonem.
Auto jsem kupovala v bazaru, záruku jsem uplatnila, podíleli se částkou 5 000,- Kč . Problém ale očividně přetrvává. Tak bohužel Tábor mám "krapet" z ruky, mírně řečeno. Toto je autorizovaný servis, takže jsem předpokládala nějakou odbornost a profesionalitu. Olej byl měněn hned po koupi, vč. filtrů . To aditivum jsem ještě nezkoušela, ale trochu pochybuji že by to mohlo pomoci...
 
No podle mě je problém ve vstřikovačích. Je to jen věštění z koule, protože tyhle motory trpí na hodně závad, ale vždycky když se předčasně ucpávalo DPFko, tak zároveň s jeho čištěním/výměnou se vyndavali vstřikovače a dávali na dignostiku.
 
No podle mě je problém ve vstřikovačích. Je to jen věštění z koule, protože tyhle motory trpí na hodně závad, ale vždycky když se předčasně ucpávalo DPFko, tak zároveň s jeho čištěním/výměnou se vyndavali vstřikovače a dávali na dignostiku.
Vstřikovače byly zkalibrovány a zkontrolovány autorizovaným servisem, jak jsem psala.
 
To dle mého názoru není totéž jako je vytáhnout fyzicky z auta a dát je do testeru.
Bylo mi řečeno , že dávají to, co mají , měli to na diagnostice... Tak já nevím.....Bylo to přímo v Mazdě (Praha - Jeremiášova)

To dle mého názoru není totéž jako je vytáhnout fyzicky z auta a dát je do testeru.
Hlavně mi úplně není jasné , jak by u nově zajetého auta (86tkm ) , pravidelně servisovaného , měly být špatné vstřiky....
 
To si z tebe dělají prdel s těmi časy. Namátkou výměna snímače tlaku výfukových plynů, co je hned pod víkem, 3 hodiny místo 0,3 hodiny. Korekce vstřiků hodina místo 0,4. Vypalování filtru asi hodina a půl místo max. hodiny?
EGP.PNGFIC.PNG
Odvez jim to tam zpátky, ať to opraví, auto není opravené, záruka na práci je půl roku.
 
Ten rozpis prací a ty ceny to je šílený....
Mohly by to být podložky pod vstřiky...
A co dnes taky zlobí? Někdy to chce nějakou chvíli, aby se to po resetu srovnalo, kór v těhle mrazech, až bude tepleji, možná se umoudří.
 
To si z tebe dělají prdel s těmi časy. Namátkou výměna snímače tlaku výfukových plynů, co je hned pod víkem, 3 hodiny místo 0,3 hodiny. Korekce vstřiků hodina místo 0,4. Vypalování filtru asi hodina a půl místo max. hodiny?
Zobrazit přílohu 43706Zobrazit přílohu 43707
Odvez jim to tam zpátky, ať to opraví, auto není opravené, záruka na práci je půl roku.
Povezu jim to tam ve středu, prý když uznají, že je to jejich chyba , bude to v rámci reklamace, když to bude něco jiného... budu to platit a těžko se s nima budu hádat , když tomu nerozumím....
 
Buď jsou to vstřiky, nebo visí nějaký EGR ventil nonstop mírně otevřený, předpokládám že underboost na malém mebo velkém turbu by načetli jako chybu.
 
Respektive jim nic platit nebudu , neb jsem za tu opravu dala poslední peníze... takže budu holt jezdit se svítícím DPFkem....

Buď jsou to vstřiky, nebo visí nějaký EGR ventil nonstop mírně otevřený, předpokládám že underboost na malém mebo velkém turbu by načetli jako chybu.
na EGR ventily se předpokládám koukli... no , ve středu je tam vyzpovídám... ale těžko se budu s někým dohadovat o tom, že na youtubu co měli za půl hodiny a oni mi účtovali tři.... prostě už tam holt asi nepojedu, tedy poté , co se s nimi pokusím dořešit tohle..

Ten rozpis prací a ty ceny to je šílený....
Mohly by to být podložky pod vstřiky...
A co dnes taky zlobí? Někdy to chce nějakou chvíli, aby se to po resetu srovnalo, kór v těhle mrazech, až bude tepleji, možná se umoudří.
po resetu výměně oleje ...? to jezdilo v pohodě... po výměně , tak nepředpokládám , že by to začalo zlobit po měsíci... Dělala jsem manuální reset na palubním počítači.
 
po resetu výměně oleje ...? to jezdilo v pohodě... po výměně , tak nepředpokládám , že by to začalo zlobit po měsíci... Dělala jsem manuální reset na palubním počítači.
Nn myslím po resetu hodnot dpfka a vstřiků. Takže po “opravě” ti třeba 1000km najelo v pohodě a teď se rozsvítilo DPF-ko a svítí stále?
 
Back
Top