• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Nechce se mi věřit, že i po inovaci by tak brzy odešly (to by nesměl vyměnit olej za celou dobu, ne?)
Kdyby to mělo dvojnásobný nájezd, tak bych tomu věřil.
Jestli to přesto je těmi vačkami, nejlepší by teď bylo dát to pojistit, než se odporoučí i turba.
V Auto Efektu měnili vačku na prvních tvrdých vahadlech i po 20000 km u nového auta. Paní jezdila jen po městě.
 
V Auto Efektu měnili vačku na prvních tvrdých vahadlech i po 20000 km u nového auta. Paní jezdila jen po městě.
To by chtělo zjistit, jak na to přišli, že je v háji. Podle diagnostiky ani podle pohledu bez demontáže to prý nejde?
 
To by chtělo zjistit, jak na to přišli, že je v háji. Podle diagnostiky ani podle pohledu bez demontáže to prý nejde?
Když tahle vačkoidní aféra vypukla tak se dělal jednoduchý test. Stačilo nechat ohřátý auto blafat na volnoběh a cca 3x za sebou zmáčknout brzdový pedál (na volnoběh když auto stálo na místě). Pokud pedál postupně vytvrdnul, tak to znamenalo že byla zanesená podtlaková vývěva od pilin z ohoblovaný vačky.
 
Když tahle vačkoidní aféra vypukla tak se dělal jednoduchý test. Stačilo nechat ohřátý auto blafat na volnoběh a cca 3x za sebou zmáčknout brzdový pedál (na volnoběh když auto stálo na místě). Pokud pedál postupně vytvrdnul, tak to znamenalo že byla zanesená podtlaková vývěva od pilin z ohoblovaný vačky.
to zkusím
 
Max6 - tak to snad tvrdne na úplně každým autě, když sešlápnu pedál 3x hned po sobě... ? ? Asi záleží jak rychle a co přesně znamená " 3x za sebou"...Ale asi neznám auto (staré, nové, benzin, naftu), kde prošlápnutí 3x svižně za sebou je pedál pocitově stále stejně tuhý,.

Nebo má moje noha nějaký speciální erotický náboj, že ty pedály tvrdnou co na ně takhle stoupnu :joy:
 
Max6 - tak to snad tvrdne na úplně každým autě, když sešlápnu pedál 3x hned po sobě... ? ? Asi záleží jak rychle a co přesně znamená " 3x za sebou"...Ale asi neznám auto (staré, nové, benzin, naftu), kde prošlápnutí 3x svižně za sebou je pedál pocitově stále stejně tuhý,.

Nebo má moje noha nějaký speciální erotický náboj, že ty pedály tvrdnou co na ně takhle stoupnu :joy:
Tak nesmíš na to dupat jak králící v říji. Tady je hlavně podtlaková vývěva, která dokáže podtlak v posilovači brzd udělat daleko rychleji než u auta (starší benzíny), který se spoléhají jen na podtlak ze sání. To hlavní ale bylo, že ten pedál se začal chovat jako by byl motor chcípnutej a posilovač brzd úplně vypnul/vyfoukal se, protože ta vývěva byla zahnojená kovovym otěrem.
 
Max6 - tak to snad tvrdne na úplně každým autě, když sešlápnu pedál 3x hned po sobě... ? ? Asi záleží jak rychle a co přesně znamená " 3x za sebou"...Ale asi neznám auto (staré, nové, benzin, naftu), kde prošlápnutí 3x svižně za sebou je pedál pocitově stále stejně tuhý,.

Nebo má moje noha nějaký speciální erotický náboj, že ty pedály tvrdnou co na ně takhle stoupnu :joy:
Asi bude rozdíl pak v rychlosti propadávání (nepropadávání se zanesenou pumpou) pedálu
 
To by chtělo zjistit, jak na to přišli, že je v háji. Podle diagnostiky ani podle pohledu bez demontáže to prý nejde?
No auto prostě nejelo - mělo malý výkon a navíc nebrzdilo na volnoběh.
 
Je fakt, že tento pocit my s atmosférickými benziňáky neznáme. Ale je pravda, že taky neznáme ty problémy co řešíš... :cool:

Každopádně servis bych konfrontoval s těmi normočasy co poskytl Shr3k, zjistil četnost regenerace toho filtru a požadoval, aby se autorizák choval jako autorizák. Tzn. že pracuje efektivně, vědomě a seznamuje mě dopředu s cenou.

Zkusmo měnit kde co a nakonec neuznat chybu umí kde kdo. A hlavně včas fakturovat a inkasovat...
 
Je fakt, že tento pocit my s atmosférickými benziňáky neznáme. Ale je pravda, že taky neznáme ty problémy co řešíš... :cool:

Každopádně servis bych konfrontoval s těmi normočasy co poskytl Shr3k, zjistil četnost regenerace toho filtru a požadoval, aby se autorizák choval jako autorizák. Tzn. že pracuje efektivně, vědomě a seznamuje mě dopředu s cenou.

Zkusmo měnit kde co a nakonec neuznat chybu umí kde kdo. A hlavně včas fakturovat a inkasovat...
No já mám skoro pocit, že takhle v ČR funguje bohužel tak 50% autorizáků, možná i víc ☹️ Řešil jsem např. s Ostravou resetovaní rádia, říkám jim, přehravali jsme soft. a zkoušeli jiné CMU. A oni na to... Bude to softwarem, nahrajeme nový za cca 1400,- A ja jim říkám, to jsme dělali, nezabralo. A otázka na ně byla, když to nezabere, tak co? Oni na to....tak vyměnit CMU (cca 45tis). Já říkám, to jsme zkoušeli a opět nic. Trvali na svém, Tak jsem je nechal nahrát ten soft za 1400,- a co byste řekli. No samozřejmě pořád stejný. Na víc jsem neměl nervy..... ? Podobné zkušenosti jsem slyšel o servisech v Praze a okolí. Brno taky žádná sláva, tam zase neví levá ruka, co dělá pravá. Záměrně nikoho nejmenuji konkrétně, nechci to pak s nikým řešit ?
 
Naopak přeci benzín jede lépe, ne ? Nebo , měl by být živější....
Oni mě tu kalkulaci dali předem , to je zase pravda... I tak je to přehnané a určitě se je na ty časy zeptám. To jsou přímo časy oprav dané výrobcem , někde z manuálu, že ?
Je fakt, že tento pocit my s atmosférickými benziňáky neznáme. Ale je pravda, že taky neznáme ty problémy co řešíš... :cool:

Každopádně servis bych konfrontoval s těmi normočasy co poskytl Shr3k, zjistil četnost regenerace toho filtru a požadoval, aby se autorizák choval jako autorizák. Tzn. že pracuje efektivně, vědomě a seznamuje mě dopředu s cenou.

Zkusmo měnit kde co a nakonec neuznat chybu umí kde kdo. A hlavně včas fakturovat a inkasovat.
 
Naopak přeci benzín jede lépe, ne ? Nebo , měl by být živější....
Oni mě tu kalkulaci dali předem , to je zase pravda... I tak je to přehnané a určitě se je na ty časy zeptám. To jsou přímo časy oprav dané výrobcem , někde z manuálu, že ?
Bez turba nejede, resp. aspoň ne v otáčkách, co jede diesel. Diesel bere už od cca 1200-1300ot a díky vysokému krouťáku má oproti benzínu mnohem větší "sílu". Maximálně bude "živější" na rozjezdech a popojizdeni po městě díky lepším reakcím na plyn
 
Tak po infu cos doplnila...jednoznacne to chce zjistit jak casto a jak dlouho filtr vypaluje...tzn zase jak se tu pise..forscan nebo jiny programek a OBD konektor aby se to presneji zjistilo...bez nej je to hadani z koule a hlavne servis muze porad vymenovat a zkouset za tvoje penize cokoli. Rozhodne to chce aby to resil nekdo kdo uz ma zkusenost s chovanim tohohle motoru..i proto, ze co se jednomu muze zdat ze jede jak prak muze znalemu prijit jako mrtvola. Sam za sebe muzu rict ze jsem mel vacky v haji a motor celkove toho mel dost ale bez porovnani s jinym autem stejne specifikace to cloveku vubec neprislo ze je neco spatne dokud nevyhodil hlasku o chybe v motoru. Vstrikovace bych rozhodne nevyloucil i z toho duvodu ze sice muze byt ucpany filtr ze mu ani regenerace nepomuze..ale to je az nasledek...a pokud jak pises jezdi auto 100 km trasy nemel by byt filtr zaneseny jen poskakovanim po.meste..kde by doslo samozrejme k ucpani uz po par stovkach km.ale zase asi by to driv nahlasilo zredenej olej. A jeste jedna poznamka..kalibrace jde provest softwarove..ale to je uprava rekneme soft. Opravdovy kontroly a rekneme serizeni delaji firmy specializovane..podobne jako na turbo nebo dpf filtry apod. kdy se vstriky vyndaji ven ( u toho se muze zkontrolovat i vacka a karbon) a ony provedou kontrolu na stolici jesli treba nedava vic nafty tesni (stacilo treba tankovaz driv nekvalitni naftu) apod....to by pak mohlo odhalit tu chybu. Kazdopadne je to na nejaky zkoumani a zjistovani..coz bohuzel v dobe kdy auto clovek potrebuje denne moc nepotesi
 
@Reddwarf Jestli jsem to dobře pochopil, tak 100km auto jezdí až "teď", takže problém bude u předchozího majitele.
Kam to auto jezdilo do servisu předtím?
Nejezdilo čistě náhodou do stejného servisu?... že by řekli původnímu majiteli prodejte to a teď to nenápadně metou pod koberec ?
 
jj chtělo by to vědět kde a kdo s tím jezdil i dřív..to je jasny..i to bude dost zásadní.
 
Hlavně bych stejně někoho nechal zkontrolvat preventivně vačku a nevěřil slepě autorizáku, pokud jí fyzicky nezkontroloval (osobně bych chtěl vidět foto). Pokud je problém skutečně tam, může se výsledná oprava několikanásobně prodražit, pokud se to nebude řešit. Tím bych začal. Pokud bude v pořádku, tak pořídit OBD II a sledovat po nějakou dobu hodnoty DPF a vstřiků a pak se uvidí....ono to z toho postupně "vypadne" :) Jen je potřeba to řešit včas. Jedině tak to nemusí být drahá oprava.
 
@Reddwarf Jestli jsem to dobře pochopil, tak 100km auto jezdí až "teď", takže problém bude u předchozího majitele.
Kam to auto jezdilo do servisu předtím?
Nejezdilo čistě náhodou do stejného servisu?... že by řekli původnímu majiteli prodejte to a teď to nenápadně metou pod koberec ?
S touto variantou jsem taky počítala, ale bylo to servisováno v Mazda Algon Cheb , teď jsem to dala do Prahy .... ještě mohu zavolat do Chebu s tím, zda náhodou neví něco co já ještě ne :D já tam teda už volala ale jen kvůli ověření km , ty sedí...
 
Jinak spotřeba kolem 8l nemusí být teoreticky nic nenormálního. Je to AWD, což ze zkušenosti bere o cca 1l více než FWD a teď v zimě....jestli to má nějaký "drapáky" od Nokianu a jezdí se s tím svižnějc (např. po dálnici kolem 160) a ještě třeba lehce podhuštěné pneu, skoro bych řekl, že je to "normál".
Já mám třeba trvalou spotřebu 7,7-7,8 (2.2 AWD 2016 129kW manuál najeto 75tis), se švárovým automatem FWD v pohodě kolem 6.5 při svižnější jízdě, takže nohama to snad nebude ?

Obecně bere Mazda diesel více oproti např. VW a důvod je ten, že "nekašle" na emise tzn. regeneraci DPF. Tak trochu paradoxem pak je ono ředění oleje naftou atd. atd. atd. když se jezdí krátké trasy nebo se tankuje někde v prasečáku ?

Ale 9-10l .....tam budou příčinou podle mého příliš časté regenerace protože se buď řádně nevypálil a pořád se o to pokouší nebo se zanáší více, než je zdrávo z některého důvodu, který jsme tady probírali.

Že by za to mohly vstřiky se mi nezdá, když je navíc kontrolovaly a nic neřekli. Oni by se velmi rádi ozvali s tím, že jsou na výměnu ???
Příště bych možná požadoval výpis hodnot na vstřikovačích před korekcema a po korekcích, ať se pak nemusí nikdo domýšlet, ale je mi jasné, že tohle člověka, co jede do autorizáku vůbec nenapadne a možná ani 99% zbytku lidí :)
 
Back
Top