• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Ahoj,

mam mazdu 6 GJ kombi 110 kW r.v. 2014, najezd 215 000 a uz delsi dobu trpi na problemy s DPF a vyssi hladinou merky oleje.

Doslo to az do stavu, kdy i pres ruzne preventivni i reaktivni opravy v neautorizovanem servisu (diagnostiky, vymeny oleje, vynucene vypalovani apod), se auto dostalo do nepojizdneho stavu.

Nejprve jsem myslel, ze pri cukani behem jizdy vznikl problem se vstriky a nefunguji tak vsechny valce, ale pri prevozu do servisu auto uz nemohli na druhy den ani rozjet a bylo treba jej odtahnout do dalsiho servisu, kde zjistili, ze je DPF uplne hotove.

Domluvili jsme se, ze ale otestuji jeste i vstriky, abych vedel, jestli s autem vubec jeste pocitat nebo je rovnou na odpis. Ty byly vsechny ctyri v poradku.

EGR byly znecistene, nechaly se vycistit.

Jelikoz ale vse trvalo shruba 3 mesice a ja uz potreboval aspon nejak pojizdne auto a pripadne resit DPF po vlastni ose, je nakonec ve stavu, kdy ma DPF docasne pryc a doufal jsem, ze dokud nesezenu novy DPF, tak auto aspon prevezu a v nejakutnejsich pripadech pouziju.

Chova se ale velmi zvlastne, hodne smrdi, pri razeni cuka a po par km spadne do rezimu, kdy sviti kontrolky SCBS inspection required, engine inspection required, kontrolka smyku, motoru, blika i-stop a sviti obecny cerveny trojuhelnik s vykricnikem.

A ja se aktualne rozhoduju, co s autem dal.

Nasel jsem novy DPF na ebay za 36 000, coz by jeste byla castka, kterou jsem ochotny do toho dat, kdybych vedel, ze uz pak vse bude v poradku.

To ale nevim, jak zjistit - mozna se pokusit najit moznost auto na novy rezim docasne preprogramovat, at neni ridici jednotka zmatena z tech zmen, zaroven u toho snad zjistit, zdali vse ostatni bude fungovat, kdyby byl DPF dostupny. Pokud ano objednat ho a nechat jej do auta dat (vite nekdo o necem takovem? Nebo to nedava smysl?)

Pokud ne, auto prodat - ale taky nevim, jakym stylem. Papiry od vstriku mam, coz verim, ze nejakou hodnotu ma, stejne tak pokud by to bral nekdo, kdo tomu lepe rozumi, dokazu si predstavit, ze auto dostane zpet do fajn stavu.

Nebo jestli se ani nesnazit uz ani po tom ctvrt roku trapeni a rovnou ho prodat ve stavu v jakem je.

Auto mi ted stoji v Brne na Lesne, domluvil jsem si mezitim nahradni auto za 14 dni, takze pojizdny uz konecne budu lepe, ale rad bych mazdu nejak doresil - bud dolecil, nebo ji prodal.

Nemeli byste par tipu, co by z vaseho pohledu bylo rozumne (kde, za kolik, jak) udelat?

Sam tomu opravdu nerozumim a tapam, co je a neni rozumne delat.
 
Dieslová Mazda je čierna mora, tak ako dieslové Subaru...
Z toho plynie iba jedna vec - zbaviť sa toho.
Otázka je komu a za kolko, ked každý čo pozná google vie že má od toho utekať čo najdalej...
Kamoš kupoval "staré" benzinové GH a ich ceny sú takmer na úrovni o 5 rokov mladších dieslových GJ, prečo asi???
Trochu si o tých motoroch niečo prečítaj na Google aby si pochopil že novým DPF to zdaaaaaleka nekončí

PS: z môjho pohladu by som do toho nedal už ani korunu
 
Asi takto. Sám mám dieselovou Mazdu, byť starší, ale DPF mě bohužel už potkalo taky. Můj názor-pokud si myslíš, že výměna DPF za 36 tisíc Ti bude stačit k tomu, aby to jezdilo jak má, tak nebude. Já do toho auta nasypal za ty roky opravdu hodně. Jasně, musel jsem řešit ložiska, náboje, korozi-prahy atd., klimakompresor, alternátor, intercooler, nové vstřiky, výfuk.... to časem odejde u tak starého auta. Ale řešil jsem dokola také DPF, teplotní čidla, čidlo diferenčního tlaku, hadice k turbu a turbo samotné. A to se ještě dělal motor-šály, kroužky atd. Auto nyní sice nyní jezdí úžasně, ale není to auto na popojíždění či do města. No to jsme museli koupit něco jiného. Tím chci říct, že to auto určitě lze dát do pořádku, ale abys měl 100% jistotu, že je opravdu OK, muselo by se toho projít víc. A navíc to musí udělat opravdu někdo, kdo těmto autům rozumí a ne ten, kdo opravuje většinou všechno, co mu přivezou stylem "to bude asi tohle". Takže si rozmysli, jestli jsi připraven dát pravděpodobně víc peněz a zažít si ty nervy, nebo to utneš hned zkraje :) . Já osobně bych tohle už zažít nechtěl, ale tenkrát jsem o dieselech věděl prd (měl jsem jen benzíny) a Mazda se mi prostě "jen" líbila. Dnes už si ji nechám až do její smrti, protože jsem vše za ty roky vyměnil a opravil a už vím, jak s ní jezdit. A to mě baví :) .
 
Pridam este za seba jeden prispevok tykajuci sa DPF (posledny, kedze auto je uz prec).

Mazda 6 2.2 D, pri predaji 140tis km. Poslednych par rokov som riesil problem s DPF, nakoniec regeneracie kazdy 30 km pri kratsich trasach (rekord je 10km pri ceste z domu do dvoch nakupnych centier, skolka, domov) a max 50 km na dialnici (cesta Kosice - Bratislava - Kosice bola 14 regeneracii so spotrebou 12l). Vymeny oleja v priemere kazdych 3000km kedze bol na X.

Okrem toho, ze obcas pri horucom oleji a pocas regeneracie vyhodilo "Vehicle Inspection Required" - po kontrole cez Forscan "Oil pressure circuit stuck open" nemalo nikdy ziadnu chybovu hlasku, po kazdej regeneracii som sa dostal s DPF na 0,2-0,4g/l. Problem bol tiez zo zaciatkom regeneracie - pri jazde po dialnici sa standardne spustila pri 6g/l, nasledne hodnota stupala az k 7,5g/l a musel som ubrat plyn, pri volnobehu zacali hodnoty klesat, nasledne pridat a regeneracia prebehla.

Vramci prvych servisov som riesil diferencne snimace, snimac tlaku vyfukovych plynov, lambda sondu, regulaciu turba - v podstate vsetko co podla mojho nazoru nemalo normalne hodnoty a mohlo byt pricinou. Vacka riesena pri 90tis. km, spolu s cistenim DPF. Nakoniec som auto rozhodil v garazi celkom na 3 etapy tesne pred predajom a par postrehov nizsie.

1. Turbo - relativne malo resp. stopy oleja v turbe a za turbom, normalne by som neriesil, ale kedze malo vôlu tak vymena. Vysledok - regeneracie kazdych 120-130 km, spotreba pod 10l/100km. Okrem toho som dalej nasiel asi liter oleja v intercooleri, hadiciach atd. az po klapku.

2. Vstreky - pred rokom testovane, podla vysledkov OK. Vratil som sa k nim len preto, ze po jednej nutenej regeneracii zlyhala korekcia vstrekovacov. Vymena. Vysledok - regeneracie 180 km pri kratkych trasach, 220 pri dlhych (rekord 480 km, ale to bol v nadrzi STP DPF Cleaner, ktory z mojho pohladu dost pomaha a pocas tejto jazdy sa DPF vypalilo pri 180km/h - pri stupani do kopca na dialnici realne hodnoty klesli na nulu).

3. Cistenie sania - doma chemicky / manualne a nakoniec s pomocou, v ultrazvukovej cisticke. Na to, ze bolo riadne zanesene, vybral som asi 2 litre sadzi nasiaknutych olejom, to nemalo na DPF ziaden vplyv.

Celkovy naklad do 1000 Eur s tym, ze vstreky a turbo boli z ineho auta, kde to uz nedala vacka a kluka, teda vstreky 450 Eur, Turbo 350 Eur, zvysok su "drobnosti" typu skrutky a matice pre vstreky, par tesneni, drziak vstrekovaca, ktory pri montazi praskol. Riesenie je urcite docasne kedze diely su z auta, ktore malo 150tis. km...
 
Back
Top