Ahoj,
mam mazdu 6 GJ kombi 110 kW r.v. 2014, najezd 215 000 a uz delsi dobu trpi na problemy s DPF a vyssi hladinou merky oleje.
Doslo to az do stavu, kdy i pres ruzne preventivni i reaktivni opravy v neautorizovanem servisu (diagnostiky, vymeny oleje, vynucene vypalovani apod), se auto dostalo do nepojizdneho stavu.
Nejprve jsem myslel, ze pri cukani behem jizdy vznikl problem se vstriky a nefunguji tak vsechny valce, ale pri prevozu do servisu auto uz nemohli na druhy den ani rozjet a bylo treba jej odtahnout do dalsiho servisu, kde zjistili, ze je DPF uplne hotove.
Domluvili jsme se, ze ale otestuji jeste i vstriky, abych vedel, jestli s autem vubec jeste pocitat nebo je rovnou na odpis. Ty byly vsechny ctyri v poradku.
EGR byly znecistene, nechaly se vycistit.
Jelikoz ale vse trvalo shruba 3 mesice a ja uz potreboval aspon nejak pojizdne auto a pripadne resit DPF po vlastni ose, je nakonec ve stavu, kdy ma DPF docasne pryc a doufal jsem, ze dokud nesezenu novy DPF, tak auto aspon prevezu a v nejakutnejsich pripadech pouziju.
Chova se ale velmi zvlastne, hodne smrdi, pri razeni cuka a po par km spadne do rezimu, kdy sviti kontrolky SCBS inspection required, engine inspection required, kontrolka smyku, motoru, blika i-stop a sviti obecny cerveny trojuhelnik s vykricnikem.
A ja se aktualne rozhoduju, co s autem dal.
Nasel jsem novy DPF na ebay za 36 000, coz by jeste byla castka, kterou jsem ochotny do toho dat, kdybych vedel, ze uz pak vse bude v poradku.
To ale nevim, jak zjistit - mozna se pokusit najit moznost auto na novy rezim docasne preprogramovat, at neni ridici jednotka zmatena z tech zmen, zaroven u toho snad zjistit, zdali vse ostatni bude fungovat, kdyby byl DPF dostupny. Pokud ano objednat ho a nechat jej do auta dat (vite nekdo o necem takovem? Nebo to nedava smysl?)
Pokud ne, auto prodat - ale taky nevim, jakym stylem. Papiry od vstriku mam, coz verim, ze nejakou hodnotu ma, stejne tak pokud by to bral nekdo, kdo tomu lepe rozumi, dokazu si predstavit, ze auto dostane zpet do fajn stavu.
Nebo jestli se ani nesnazit uz ani po tom ctvrt roku trapeni a rovnou ho prodat ve stavu v jakem je.
Auto mi ted stoji v Brne na Lesne, domluvil jsem si mezitim nahradni auto za 14 dni, takze pojizdny uz konecne budu lepe, ale rad bych mazdu nejak doresil - bud dolecil, nebo ji prodal.
Nemeli byste par tipu, co by z vaseho pohledu bylo rozumne (kde, za kolik, jak) udelat?
Sam tomu opravdu nerozumim a tapam, co je a neni rozumne delat.
mam mazdu 6 GJ kombi 110 kW r.v. 2014, najezd 215 000 a uz delsi dobu trpi na problemy s DPF a vyssi hladinou merky oleje.
Doslo to az do stavu, kdy i pres ruzne preventivni i reaktivni opravy v neautorizovanem servisu (diagnostiky, vymeny oleje, vynucene vypalovani apod), se auto dostalo do nepojizdneho stavu.
Nejprve jsem myslel, ze pri cukani behem jizdy vznikl problem se vstriky a nefunguji tak vsechny valce, ale pri prevozu do servisu auto uz nemohli na druhy den ani rozjet a bylo treba jej odtahnout do dalsiho servisu, kde zjistili, ze je DPF uplne hotove.
Domluvili jsme se, ze ale otestuji jeste i vstriky, abych vedel, jestli s autem vubec jeste pocitat nebo je rovnou na odpis. Ty byly vsechny ctyri v poradku.
EGR byly znecistene, nechaly se vycistit.
Jelikoz ale vse trvalo shruba 3 mesice a ja uz potreboval aspon nejak pojizdne auto a pripadne resit DPF po vlastni ose, je nakonec ve stavu, kdy ma DPF docasne pryc a doufal jsem, ze dokud nesezenu novy DPF, tak auto aspon prevezu a v nejakutnejsich pripadech pouziju.
Chova se ale velmi zvlastne, hodne smrdi, pri razeni cuka a po par km spadne do rezimu, kdy sviti kontrolky SCBS inspection required, engine inspection required, kontrolka smyku, motoru, blika i-stop a sviti obecny cerveny trojuhelnik s vykricnikem.
A ja se aktualne rozhoduju, co s autem dal.
Nasel jsem novy DPF na ebay za 36 000, coz by jeste byla castka, kterou jsem ochotny do toho dat, kdybych vedel, ze uz pak vse bude v poradku.
To ale nevim, jak zjistit - mozna se pokusit najit moznost auto na novy rezim docasne preprogramovat, at neni ridici jednotka zmatena z tech zmen, zaroven u toho snad zjistit, zdali vse ostatni bude fungovat, kdyby byl DPF dostupny. Pokud ano objednat ho a nechat jej do auta dat (vite nekdo o necem takovem? Nebo to nedava smysl?)
Pokud ne, auto prodat - ale taky nevim, jakym stylem. Papiry od vstriku mam, coz verim, ze nejakou hodnotu ma, stejne tak pokud by to bral nekdo, kdo tomu lepe rozumi, dokazu si predstavit, ze auto dostane zpet do fajn stavu.
Nebo jestli se ani nesnazit uz ani po tom ctvrt roku trapeni a rovnou ho prodat ve stavu v jakem je.
Auto mi ted stoji v Brne na Lesne, domluvil jsem si mezitim nahradni auto za 14 dni, takze pojizdny uz konecne budu lepe, ale rad bych mazdu nejak doresil - bud dolecil, nebo ji prodal.
Nemeli byste par tipu, co by z vaseho pohledu bylo rozumne (kde, za kolik, jak) udelat?
Sam tomu opravdu nerozumim a tapam, co je a neni rozumne delat.