• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Mazdar, mám úplne podobné symptómy ako veľa z vás (rýchle zasvinenie DPF a regenerácia každých 50km, PM_ACC z 0 na 6), síce na CX-3, 1.5D a tak mi to tiež vychádza na problém so vstrekovačmi.

Skúšali ste niekto aj čistenie injektorov špeciálnymi prípravkami buď bez vymontovania alebo vymontované von? Chcel by som to vyskúšať ako prvé.
U starších vstřiků se používal https://www.mazdaklan.cz/threads/cisteni-vstriku-pomoci-tec-2000.171/
 
Zdravím, už delší dobu řeším problémy s DPF filtrem na naší Mazdě 6 r.v. 2015 2.2D Skyactiv 129kW. Auto neustále hlásí problémy s DPF, několikrát resetováno přes diagnostiku, provedena nucená regenerace, vyměněn snímač diference tlaku. Chtěl bych se zeptat jak standartně probíhá regenerace DPF při provozu? Auto asi hlásí že bude provádět regeneraci nebo ne? Nikdy mi tam žádná informace ohledně regenerace nevyběhla, vždy hlásí poruchu DPF a žádá návštěvu servisu. Auto máme něco málo přes rok.
 
Zdravím, už delší dobu řeším problémy s DPF filtrem na naší Mazdě 6 r.v. 2015 2.2D Skyactiv 129kW. Auto neustále hlásí problémy s DPF, několikrát resetováno přes diagnostiku, provedena nucená regenerace, vyměněn snímač diference tlaku. Chtěl bych se zeptat jak standartně probíhá regenerace DPF při provozu? Auto asi hlásí že bude provádět regeneraci nebo ne? Nikdy mi tam žádná informace ohledně regenerace nevyběhla, vždy hlásí poruchu DPF a žádá návštěvu servisu. Auto máme něco málo přes rok.
Ahoj, auto nic nehlásí, poznáš to jen nenulovou spotřebou z kopce, když neslapeš na plyn a v aplikacích někde v té spotřebě, jak jsou ty tři ikony (klima, motor, akumulátor), tak v průběhu regenerace nesvítí ikona motoru (bacha, při studeném motoru taky nesvítí). Pokud jsi dělal několik nucenych rege, radši výměn olej. Už jsme viděli, že se hodně ucpaný DPF "prošťouchnul" třeba až při druhé až třetí regeneraci. Obecně je problém, pokud jezdíš krátké pojížďky a třeba ještě se studeným motorem, to se toho nezbavíš nikdy, interval regenerace bude pak velmi častý a auto nebude mít moc šancí jí dokončit. Ideálně asi koupit OBDII a přes Forscan chvilku sledovat četnost rege a hodnoty zanesení DPF.
 
Takže zkusit znovu udělat nucenou regeneraci? Krátkým pojížďkám se snažíme vyvarovat, na krátké trasy máme benzíňák ale občas se tomu prostě nevyhneme.
Mám třeba uvažovat o chemickém čištění DPF? Jinak momentálně svítí chyba DPF a průměrná spotřeba 10l, sice je to AWD ale i tak je to podle mě hodně.
 
Takže zkusit znovu udělat nucenou regeneraci? Krátkým pojížďkám se snažíme vyvarovat, na krátké trasy máme benzíňák ale občas se tomu prostě nevyhneme.
Mám třeba uvažovat o chemickém čištění DPF? Jinak momentálně svítí chyba DPF a průměrná spotřeba 10l, sice je to AWD ale i tak je to podle mě hodně.
Těžko říct, chce to chvilku jezdit s napichnutou diagnostikou a přes mobil sledovat hodnoty a pak by se vidělo.Duvodem vysoké spotřeby budou podle mne velmi časté regenerace. Ukazuje to vyměněné čidlo správně? Měřil to někdo?
 
Regenerace se nechá poznat podle zvuku motoru, když sundáš nohu z plynu, motor hluboce hučí, častá regenerace, problémy s DPF jsou často příčinou špatných vstřiků....
 
Regenerace se nechá poznat podle zvuku motoru, když sundáš nohu z plynu, motor hluboce hučí, častá regenerace, problémy s DPF jsou často příčinou špatných vstřiků....
ano, to vypalovanie sa naozaj da spoznat okrem toho ze pri volnobehu je nejakych 2 az 4 litre aktualna spotreba aj podla toho hlbokeho az duniveho zvuku..na nasej Mazde jazdi 90% moja zena a aj ju som uz naucil ze to ma sledovat. Minule normalne za mnou dosla, ze prisla domov a vypaluje, ze ci ma vypnut motor alebo sa ma ete previest a dokoncit regeneraciu....trvalo jej to len par rokov :)...Inak k tomu castemu vypalovaniu kvoli kratkym tratiam este pridam koment, ze je podstatne skratit vymenu oleja - ked som auto kupil, vymena sa robila po 15 000 km ako radil autorizak Mazda, potom sa to skratilo na 10 000 km, posledny rok (od kedy som vymenil pol motora kvoli karbonu a ohlodanym vackam) sa k CX5 spravam tak, ze menim po 5 -6000 km. A ten olej je nariedeny naftou takym sposobom, ze mechanik ma stary olej pri vylievani az po okraj.
 
Daj si skontrolovať vstrekovače pod záťažou, stojí to 20€/kus. Ak nemáš nejako úplne ucpaté to DPF, tak to budú pravdepodobne kvapkajúce vstrekovače Denso. Odsledoval som si to cez OBD2, vymenil vstrekovače a interval regenerácie mi stúpol z 50 na 400 km.

Všetky následne problémy s olejom a vyššou spotrebou plynú z častých regenerácii. Takisto si skôr zničíš DPF mriežky.
 
Dobrý den, vlastním M6 2,2 129kw 2018, má najeto 154000 a přišel jsem na stejní problém jako @Lucie_89
Prosím Vás, doporučte servis na čištění saní, a td. A kolik to muže stát.
Děkuji
Jsem od Hradce Kralove.
 
Dobrý den, vlastním M6 2,2 129kw 2018, má najeto 154000 a přišel jsem na stejní problém jako @Lucie_89
Prosím Vás, doporučte servis na čištění saní, a td. A kolik to muže stát.
Děkuji
Jsem od Hradce Kralove.
Pokud po nechceš reakci přímo po Lucii, netaguj ji. Jiný servis, než ten autorizovaný, co by se specializoval na čištění sání kolem Hradce, myslím není. Můžeš zkusit nějaké přes Google. Hledej dekarbonizace tryskáním sodou nebo ořechovými skořápkami.
 
Pokud po nechceš reakci přímo po Lucii, netaguj ji. Jiný servis, než ten autorizovaný, co by se specializoval na čištění sání kolem Hradce, myslím není. Můžeš zkusit nějaké přes Google. Hledej dekarbonizace tryskáním sodou nebo ořechovými skořápkami.
Díky za odpověď , zkoušel jsem něco najít a mi to moc nepovedlo Praha, Mladá Boleslav, Brno, Ostrava:))) tak že min 100km musím někam dojet. Tak v tom případě dojel bychom k někomu od mazdaklanu:)
 
Zdravím, tak na naší Mazdě jsme nechali chemicky vyčistit DPFko, bylo dost zacpané a zanešené sazemi. Vstřiky šly ven ke kontrole - zjistilo se že dávají málo, provedeno odborné čištění a kalibrace. Následně proběhla kontrola EGR - bez problémů. Auto teď tři měsíce jezdilo bez problémů, lepší odezva na plyn, snížila se spotřeba. Ovšem dnes při cestě ze Vsetína domů, cca 130 km, opět vyběhla chybová hláška závada DPF 🤔 Zítra zajedu do servisu na diagnostiku.
 
Zdravím, tak na naší Mazdě jsme nechali chemicky vyčistit DPFko, bylo dost zacpané a zanešené sazemi. Vstřiky šly ven ke kontrole - zjistilo se že dávají málo, provedeno odborné čištění a kalibrace. Následně proběhla kontrola EGR - bez problémů. Auto teď tři měsíce jezdilo bez problémů, lepší odezva na plyn, snížila se spotřeba. Ovšem dnes při cestě ze Vsetína domů, cca 130 km, opět vyběhla chybová hláška závada DPF 🤔 Zítra zajedu do servisu na diagnostiku.
Co je to za rok? Je měněné čidlo tlaku spalin za modifikované? Pokud ne, tak vyměnit. Původní může ukazovat nesprávné hodnoty a spoustět pak příliš často regenerace DPF.
 
Rok 2015 2.2D Skyactiv 129kW AWD
Čidlo bylo měněno chvíli před čištěním DPF a servisem vstřiků. Ovšem nevím jaké se tam dávalo.
 
Najeto okolo 230 tis., teď jezdíme minimálně 20 km trasy, spíš více. Jezdíme jak je potřeba, někdy několikrát do týdne a někdy auto týden stojí.
 
Keďže tie motory trpia na opotrebovanie vačky tak tipujem že tam bude problém, lebo tie časté regenerácie sú vždy z nejakého dôvodu že sa tvorí veľa sadzí = motor nespaluje správne.
 
Back
Top