• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Upřímně? Bylo to pro mě několik let auto snů.... po všech stránkách... Jen jsem původně chtěla benzín, ty ale nebyly..... A jakožto ženská koukám samozřejmě na design , musí se mi to líbit. Nechtěla jsem jít cestou downsizingu a tohle si myslim že je jeden z mála posledních normálních modelů se silným motorem. Motorizace , výbava ... kombík ... ta elegance, rysy, dokonalé linie, křivky...... úplně mě uchvátila , AWD a možnost přepínání automatu na sekvenční řazení je pro mě opravdovou třešničkou na dortu. Několik let jsem říkala, že tohle je jediné auto, které se mi skutečně líbí...Podmínkou byla taky bílá kůže :D , což jsem se později dozvěděla , že je pouze ve verzi Revolution Top , takže ... bylo to trochu hledání , v kombinaci s dobrým stavem a nízkým nájezdem.
A abych doplnila , je to nejsilnější naftová verze , jediná dodávaná s automatem (nechtěla jsem si odvyknout na manuál, ale ... na to si člověk zvykne tak zatraceně rychle :D) ... 175 koní, nejvyšší výbava , když nepočítám Takumi...Svezení v ní je jako jiná dimenze... je to prostě požitek, potěšení... je jako vesmírný koráb.... nebýt toho zas...DPF... tak řeknu že je dokonalá!
Před koupí jsem načetla spousty hodnocení, recenzí atd., i tak jsem do toho šla ... o zkrácených intervalech výměny oleje jsem věděla (kvůli ředění) . Nečekala jsem ale, že to bude takový extrém...:/. Šla jsem do toho i přesto, že jsem věděla, že naftová varianta může být problémová...
Já bych to tak černě neviděl, mám stejnou motorizaci, jezdíme s tím většinou 8-10km a občas delší trasu a ten problém nemám. Najezdil jsem na tom zatím cca 10tis km a mám najeto 75tis. Možná bych nechal preventivně vyměnit palivový a vzduchový filtr (pokud nejsou měněné). Nespíš se neudelala pořádně statická rege. Asi ji provedli, ale už to zpětně nekontrolovali. Chce s tím ideálně chvilku jezdit, podívat se na hodnoty DPF, jak rychle se zanáší atd. a když to není dobrý, provést rege opakovaně. Což podle mne neudělali.

Máš info co tam nalili za olej? Nenalili tam moc? Bylo mi řečeno že jednou za čas by se měla výměna resetovat přes diagnostiku, že manuálně přes palubní počítač nestačí….
Ano, jde o kvalitu oleje. Když se neresetne, tak se to časem ozve. Předpokládám, že to udělali, když měnili olej.
 
Já bych to také tak černě neviděl. Je pravda, že jsi tak trochu otrok svého auta, ale když tomu chceš dát to nej, tak se s tím dá jezdit jak kratší tak občas jí protáhnout. Po opravě jezdím jak jsem psal za 7,2l/100, vždy když se blíží regenerace mám zapnutý forscan a rege si pohlídám. Výměna oleje po 10k km, olej nepřibývá vždy originál olejový fitlr FILTR 2,2D. Odstavený egr, iStop, čip VersaTune 147kW vše by @shr3k ?, Regenarece probíhají cca od 160 - 200km
Možná se to zdá málo, ale pro tento motor SH a CX-5 je to prý normál, když tak mne opravte.
Přeji pevné nervy.....
 
Jo vidíš, správný tip, napadlo mně to, ale zapomněl jsem to napsat. Asi bych taky trvale odstavil iStop. Myslím v případě @Lucie_89 . S EGRem nevím, tam si netroufnu vydávat nějaký doporučení.

Pro lasku se v takovem pripade musi trpet.

A k te motorizaci - pokud neco konkretniho opravdu moc chci, lepsi je pockat. Kompromisy prilis nefunguji. A tech benzinu je na prodej podle toho co ja osobne vidim naprosto dostatek. Awd ale ne,to je pravda.

Jenom tenhle jich ma "až běda"

Tam bych si ohlidal kvalitu případných oprav (lakování atd.) a celkově ty auta prolezl horem dolem, pár těch aut skončilo na servise u šváry a jedna CX5 2018 brzdový destičky z modelu 2016, který tam nemají co děla, další auto půl auta lakovanýho, ale kvalita bídná (lakovaný je kde co a problém s tím nemám, když je to udělané profi) atd. atd. Ale třeba to byla zrovna jen smůla...
 
Jvejskrab - Od nej mam auto napriklad mimo jine i ja a vsechno bylo 110%.
Ok, tak třeba to byla zrovna nějaká blbá náhoda. Stane se. My taky přivezli jednou z DE a až tady jsme si všimli, že byl lakovaný práh, ale nekvalitně, protože se začala lehce odlupovat barva, když jsem odhrnul spodní gumu pod prahem. Tak to šlo na přelak do autorizované lakovny.
 
Odstavením EGRu tomu jen prospěješ, a pokud by byl špatný a ta příčina zanášení by byla kvůli němu, je to nejlepší řešení. Samozřejmě i-stop to stejné, v motoru to nemá co dělat je to jen na zbytečné problémy směřující k poškození motoru. A každopadně ježdění 100 km tras není nutné..a vlastně nemusí hrát ani roli, protože když by ti vycházela regenerace zrovna ke konci té trasy, tak dojde opět k jejímu přerušení a jsi tam kde ve městě. Bohužel prostě pokud tady tento motor má být v kondici, nezbývá než opravdu jezdit s OBD a aspon trochu si to hlídat. Osobně jsem dojížděl regeneraci tak aby mi fakt vyšla až do konce i s tím že jsem prostě někdy vzal návrat domů delší cestou. Samozřejmě jak píšeš nechceš být otrok auta, ale hlídání regenerací je to stěžejní, a měnění oleje po 10 tis. skoro nutností.
 
Máš info co tam nalili za olej? Nenalili tam moc? Bylo mi řečeno že jednou za čas by se měla výměna resetovat přes diagnostiku, že manuálně přes palubní počítač nestačí….
Předepsaný Mazda 5W30, nemyslim si, že to přelili ... ale to jsou jen spekulace

Pro lasku se v takovem pripade musi trpet.

A k te motorizaci - pokud neco konkretniho opravdu moc chci, lepsi je pockat. Kompromisy prilis nefunguji. A tech benzinu je na prodej podle toho co ja osobne vidim naprosto dostatek. Awd ale ne,to je pravda.

Jenom tenhle jich ma "až běda"

jo a taky ty ceny....:confounded: ja měla budget kolem 400tk .. tohle je úplně mimo...

Odstavením EGRu tomu jen prospěješ, a pokud by byl špatný a ta příčina zanášení by byla kvůli němu, je to nejlepší řešení. Samozřejmě i-stop to stejné, v motoru to nemá co dělat je to jen na zbytečné problémy směřující k poškození motoru. A každopadně ježdění 100 km tras není nutné..a vlastně nemusí hrát ani roli, protože když by ti vycházela regenerace zrovna ke konci té trasy, tak dojde opět k jejímu přerušení a jsi tam kde ve městě. Bohužel prostě pokud tady tento motor má být v kondici, nezbývá než opravdu jezdit s OBD a aspon trochu si to hlídat. Osobně jsem dojížděl regeneraci tak aby mi fakt vyšla až do konce i s tím že jsem prostě někdy vzal návrat domů delší cestou. Samozřejmě jak píšeš nechceš být otrok auta, ale hlídání regenerací je to stěžejní, a měnění oleje po 10 tis. skoro nutností.
jasně , chápu.... mohl bys mi sem prosím odit případně odkaz jakou tu konkrétní diagnostiku si mám pořídit ? Abych nekoupila něco úplně jiného..? Díky
 
:) si mě předběhl
jinak ještě doplním po zakoupení OBD a jeho zasunutí do konektoru v aute je velmi dobrý prográmek...pro laika jednodušší a plně dostačující (pokud se v tom nechceš piplat víc) Smart Control stačí i ve verzi zakladní bez Premium verze...jen se musí nastavit typ auta a pak už ukazuje i vypalování a prubeh čistění popřípane zanešení dpf. Podle něj jsem v minulosti jezdil...někde jsme tu k tomu dělali taky vlakno ;)
 
:) si mě předběhl
jinak ještě doplním po zakoupení OBD a jeho zasunutí do konektoru v aute je velmi dobrý prográmek...pro laika jednodušší a plně dostačující (pokud se v tom nechceš piplat víc) Smart Control stačí i ve verzi zakladní bez Premium verze...jen se musí nastavit typ auta a pak už ukazuje i vypalování a prubeh čistění popřípane zanešení dpf. Podle něj jsem v minulosti jezdil...někde jsme tu k tomu dělali taky vlakno ;)
? ještě doplním, pokud mas kousnutý jablko jako já tak budeš potřebovat OBD s wifi-č ?
 
? ještě doplním, pokud mas kousnutý jablko jako já tak budeš potřebovat OBD s wifi-č ?
nemám, nikdy :D

:) si mě předběhl
jinak ještě doplním po zakoupení OBD a jeho zasunutí do konektoru v aute je velmi dobrý prográmek...pro laika jednodušší a plně dostačující (pokud se v tom nechceš piplat víc) Smart Control stačí i ve verzi zakladní bez Premium verze...jen se musí nastavit typ auta a pak už ukazuje i vypalování a prubeh čistění popřípane zanešení dpf. Podle něj jsem v minulosti jezdil...někde jsme tu k tomu dělali taky vlakno ;)
super snad to nebude k dostání jen přes Google play ... Ale... když ano, tak holt použiju firemák...
 
tak on i Forscan je dobrý ale tam už je to přeci jen trošku narocnejsi na nastavení
 
Já vypalování hlídám jednoduše podle obrazovky v autě. Pokud si tam dáš na velkém displeji obrázek s autem kde je vespod i-eloop napsáno - připraven/nepřipraven, obrázek motoru, baterky a ovladače klimatizace. Tak pokud je vše v pořádku obrázek motoru zmodrá a pokud během jízdy přestane mít modré zbarvení, DPF-ko vypaluje. Žádné OBD není potřeba ?
 
Odstavením EGRu tomu jen prospěješ, a pokud by byl špatný a ta příčina zanášení by byla kvůli němu, je to nejlepší řešení. Samozřejmě i-stop to stejné, v motoru to nemá co dělat je to jen na zbytečné problémy směřující k poškození motoru. A každopadně ježdění 100 km tras není nutné..a vlastně nemusí hrát ani roli, protože když by ti vycházela regenerace zrovna ke konci té trasy, tak dojde opět k jejímu přerušení a jsi tam kde ve městě. Bohužel prostě pokud tady tento motor má být v kondici, nezbývá než opravdu jezdit s OBD a aspon trochu si to hlídat. Osobně jsem dojížděl regeneraci tak aby mi fakt vyšla až do konce i s tím že jsem prostě někdy vzal návrat domů delší cestou. Samozřejmě jak píšeš nechceš být otrok auta, ale hlídání regenerací je to stěžejní, a měnění oleje po 10 tis. skoro nutností.
Což z pohledu šetření motoru tomu odstavenymu EGRu rozumím, ale co emise, projde to na STK? Má to někdo ověřený? I-stop je jasná věc ? U té délky tras je to "v průměru" tak, že čím kratší trasy se jezdí, tim je větší šance na nedokončene regenerace, pokud to běžný uživatel cíleně nesleduje.

Já vypalování hlídám jednoduše podle obrazovky v autě. Pokud si tam dáš na velkém displeji obrázek s autem kde je vespod i-eloop napsáno - připraven/nepřipraven, obrázek motoru, baterky a ovladače klimatizace. Tak pokud je vše v pořádku obrázek motoru zmodrá a pokud během jízdy přestane mít modré zbarvení, DPF-ko vypaluje. Žádné OBD není potřeba ?
No jo, ale to aby sis pak zapisovat km, kdy to regenerovalo, abys zjistil "intervaly" regenerace....
 
Což z pohledu šetření motoru tomu odstavenymu EGRu rozumím, ale co emise, projde to na STK? Má to někdo ověřený? I-stop je jasná věc ? U té délky tras je to "v průměru" tak, že čím kratší trasy se jezdí, tim je větší šance na nedokončene regenerace, pokud to běžný uživatel cíleně nesleduje.
Odpojeno na konektorech, jedu STK tak ho jen zapojím. Jinak výfuky mám krásně čisté, žádné uhlí tam není.
 
Já používám smart control co zmiňoval @Reddwarf, zapínám ho jen když mi přijde, že mám zrovna vysokou spotřebu a nepadá k nule po uvolnění plynu, což značí regeneraci, abych viděl kolik km jsem od minulé regenerace najel.

Zrovna včera regenerace běžela tak jsem si udělal 6 km zajížďku, ať se dokončí a interval mezi regeneracemi krásných 256 km.
A to jezdím převážně krátké trasy kolem šesti až deseti km a jen sem tam nějakou delší což je nejhorší způsob jak diesel používat, ale zatím to zvládá dobře a snad mu to nějakou dobu vydrží. Zítra budu mít auto rok a asi 14000 km (najeto 236000km), olej sem vyměnil za tu dobu dvakrát, průměrná spotřeba 7,2 l. Peripetie s jeho motorem včetně výměny vačky jsou tu popsány @Reddwarf em v mnoha dieselových tématech.
 
Poslední úprava:
Já vypalování hlídám jednoduše podle obrazovky v autě. Pokud si tam dáš na velkém displeji obrázek s autem kde je vespod i-eloop napsáno - připraven/nepřipraven, obrázek motoru, baterky a ovladače klimatizace. Tak pokud je vše v pořádku obrázek motoru zmodrá a pokud během jízdy přestane mít modré zbarvení, DPF-ko vypaluje. Žádné OBD není potřeba ?
aha tak to je vážně super rada.... jestli to tak je, tak celkem vyřešeno a nemusím nic kupovat a shánět :) moc děkuju , vím kde to tam je... už jsem na to koukala
 
Když přestane vypalovat, vymažu si kilometrovník B v budíkách, pořád mám nastaveno na kilometry B a případně mažu, kilometry A mažu jen při tankování :)
přesně tak jsem to dřív dělal, tím člověk i věděl kdy se mu blíží regenerace když probíhalal cca po 200-220 km a nemusel pořád jezdit s mobilem....ikdyž po pravdě , já tam měl ještě nastavený hodnoty teplot oleje, vody, baterky a turbo takže jsem s ním jezdil skoro pořád :) :)
 
Poslední úprava:
Já vypalování hlídám jednoduše podle obrazovky v autě. Pokud si tam dáš na velkém displeji obrázek s autem kde je vespod i-eloop napsáno - připraven/nepřipraven, obrázek motoru, baterky a ovladače klimatizace. Tak pokud je vše v pořádku obrázek motoru zmodrá a pokud během jízdy přestane mít modré zbarvení, DPF-ko vypaluje. Žádné OBD není potřeba ?
Tak právě jsem to "chytla". Spotřeba začala stoupat i při uvolněném plynu, podsvícení ikony motoru ale zhaslo až za půl minuty... takže když už jsem byla před barákem, udělala jsem si nuceně další kolečko - asi 15 min... když jsem dojížděla k baráku stala se zvláštní věc... spotřeba klesla na 2,7 ... potom 0 ... (oboje když jsem se plynu nedotkla)... ale motor byl stále šedý... už jsem něměla čas kroužit kolem .. takže to očividně opět neproběhlo... :(
 
Back
Top