• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Tak i já mám update . Vzhledem k tomu, že se mi kontrolka DPF rozsvítila po odjetí ze servisu, kde mě skálopevně ujistili, že je auto naprosto v pořádku , jen jezdím krátké trasy... a ujela jsem 2x po cca 7 km a 1x po 120 ...Byly Vánoce atd., neřešila jsem to.
Včera jsem zjistila ze olej smrdí naftou a je tam cca 0,5-1 l nafty v oleji... prostě průser jak ... Dnes budu olej měnit . Pak to budu sledovat a jestli bude přibývat stejně rychle jako teď, asi se půjdu oběsit... tato hladina tam narostla po ujetí cca 800km , podotýkám... je pravdou že nebylo funkční čidlo výfuk.plynů, které mezitím opravili.... ale nevím, zda to mohla být příčina... Už začínám být fakt krapet zoufalá...Doteď jsem se nechtěla smířit s myšlenkou že bych to prodala...ale přiznám se, pokud nebude řešení...tohle je stále dokola..
Je možné , že mechanismus automaticé regenerace prostě nefunguje správně? Že se třeba nedokončí vlivem něčeho..? Myslím teď něčeho jiného, než krátké trasy...Nebo to stříká víc nafty než má...?
 
Poslední úprava:
pullitr nebo litr nafty v oleji..to by znamenalo že už ti to teče ven i vrchem motoru :) Obecně to vrácení nafty po nedokončené regeneraci je řádově v daleko menším množství ikdyby se nevypalovalo jak má a nafta se opravdu takto vracela nepoznáš to určitě po 300 km na rysce..troufnu si říct že možná první známky by byly vidět tak po 1000 km v opravdu špatném režimu ježdění.
Podle čeho usuzuješ že tam je tolik nafty? Vy jste olej vypustili?
Za mě by to chtělo opravdu OBD a zjistit ten stav věci aktualně. Idealně za jízdy co děla DPF a hlavne jakou chybu to vyhazuje když se rozsvítí kontrolka motoru.
 
pullitr nebo litr nafty v oleji..to by znamenalo že už ti to teče ven i vrchem motoru :) Obecně to vrácení nafty po nedokončené regeneraci je řádově v daleko menším množství ikdyby se nevypalovalo jak má a nafta se opravdu takto vracela nepoznáš to určitě po 300 km na rysce..troufnu si říct že možná první známky by byly vidět tak po 1000 km v opravdu špatném režimu ježdění.
Podle čeho usuzuješ že tam je tolik nafty? Vy jste olej vypustili?
Za mě by to chtělo opravdu OBD a zjistit ten stav věci aktualně. Idealně za jízdy co děla DPF a hlavne jakou chybu to vyhazuje když se rozsvítí kontrolka motoru.
No, je tam dost nad ryskou... tak buďto to brutálně přelili, nebo nevím... a olej smrdí naftou... podle toho jsem to usoudila... nic jiného, než to OBD mi asi nezbyde...
 
mohli klidně přelít..ono ikdyž se to nezdá, mezi ryskami hraje roli cca 2 deci, takže jestli to tam někdo dal odhadem, protože se mu zdálo malo a pak ještě třeba dolil mohl klidně dostat olej až nad rysku. A smrad z nafty...no aby ne když naftou smrdí celej motor..OBD ti dá určitě přesnější odpovědi. Hlavně uvidíš jak moc je DPF zanesené a co vůbec dělá a podle toho bude rozhodující co dál.
 
mohli klidně přelít..ono ikdyž se to nezdá, mezi ryskami hraje roli cca 2 deci, takže jestli to tam někdo dal odhadem, protože se mu zdálo malo a pak ještě třeba dolil mohl klidně dostat olej až nad rysku. A smrad z nafty...no aby ne když naftou smrdí celej motor..OBD ti dá určitě přesnější odpovědi. Hlavně uvidíš jak moc je DPF zanesené a co vůbec dělá a podle toho bude rozhodující co dál.
Ahjote mazdaci, tak sa pridam zas aj ja. Zajtra idem do Mazdy na vymenu oleja v rozvodovke a diferaku tak som auto po tyzdni zobral manzelke a pripojil ho na Forscan. Co som videl, ma veru nepotesilo...po 1056 km od vymeny oleja (minus 105 km od poslednej regen) mi auto sice regenerovalo len 7 krat co je cca 136 km na jednu regeneraciu - co je ok, ale nariedeny olej je uz na hodnote 13,7 g. To ma trosku soklo, tak som isiel pozriet hladinu na mierke a pekne tam teda olej stupol. Neviem ci to mam dat v Mazde preverit, lebo neverim ze si s tym budu vediet rady a ci nepockam na Shreka, ku ktoremu som sa ohlasil na buduci stvrtok...co Vy na tu hodnotu nariedenej nafty? Je to uz velmi zle, ci? Prikladam aj snapshot z Forscanu z dnesku ak by mi chcel niekto vylozit s karat Forscanu moju mazdiu buducnost :)

Screenshot 2023 Jan 11.JPG
 
Ahjote mazdaci, tak sa pridam zas aj ja. Zajtra idem do Mazdy na vymenu oleja v rozvodovke a diferaku tak som auto po tyzdni zobral manzelke a pripojil ho na Forscan. Co som videl, ma veru nepotesilo...po 1056 km od vymeny oleja (minus 105 km od poslednej regen) mi auto sice regenerovalo len 7 krat co je cca 136 km na jednu regeneraciu - co je ok, ale nariedeny olej je uz na hodnote 13,7 g. To ma trosku soklo, tak som isiel pozriet hladinu na mierke a pekne tam teda olej stupol. Neviem ci to mam dat v Mazde preverit, lebo neverim ze si s tym budu vediet rady a ci nepockam na Shreka, ku ktoremu som sa ohlasil na buduci stvrtok...co Vy na tu hodnotu nariedenej nafty? Je to uz velmi zle, ci? Prikladam aj snapshot z Forscanu z dnesku ak by mi chcel niekto vylozit s karat Forscanu moju mazdiu buducnost :)

Zobrazit přílohu 43995
Tak to mame , rekla bych, velice podobny problem... Rekla bych az totozny.... :/. Presne , po ujeti cca 1000km hladina cca centimetr nad horni ryskou.... Jinak jestli jedes do Mazdy v Praze, tak presne vim co ti reknou....
Ja mam jeste "bonus" z dneska k chybe dpf dalsi hlasku... Ta se objevuje pravidelne cca co tyden.. po poradnym projeti sice zmizi....ale hadam , ze normalni to taky asi uplne neni....
IMG_20230111_172518.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak to mame , rekla bych, velice podobny problem... Rekla bych az totozny.... :/. Presne , po ujeti cca 1000km hladina cca centimetr nad horni ryskou.... Jinak jestli jedes do Mazdy v Praze, tak presne vim co ti reknou....
Ja mam jeste "bonus" z dneska k chybe dpf dalsi hlasku... Ta se objevuje pravidelne cca co tyden.. po poradnym projeti sice zmizi....ale hadam , ze normalni to taky asi uplne neni....
Zobrazit přílohu 43998
Bez vyčtení chyb je to na křišťálovou kouli. :cool:
Ja dnes idem do Mazdy v Banskej Bystrici..ale asi tento problem s nimi riesit nebudem, kedze sa tak nejak spolieham, ze to spolu preberieme vo stvrtok ked za Tebou pridem.....aj ked musim dodat ze olej som si menil sam pred 2 tyzdnami a mierne som ho prelial, lebo bolo mierne nad rysku MAX...den po vymene oleja bola hodnota OIL DIL 4,6 tak ako som pisal pred tym, a po 1000 km stuplo na 13,7. co Ty na to, vies sa mi pozriet na ten screenshot z FORSCANU? dik
 
Ja dnes idem do Mazdy v Banskej Bystrici..ale asi tento problem s nimi riesit nebudem, kedze sa tak nejak spolieham, ze to spolu preberieme vo stvrtok ked za Tebou pridem.....aj ked musim dodat ze olej som si menil sam pred 2 tyzdnami a mierne som ho prelial, lebo bolo mierne nad rysku MAX...den po vymene oleja bola hodnota OIL DIL 4,6 tak ako som pisal pred tym, a po 1000 km stuplo na 13,7. co Ty na to, vies sa mi pozriet na ten screenshot z FORSCANU? dik
Ahoj, údaj OIL_DIL by som nebral asi až tak vážne. Podelím sa so skúsenosťou:
po vykonaní statickej regenerácie DPF filtra mi to vyskočilo cez 100g/l a po pár dňoch som to z nejakého dôvodu zopakoval
(lebo nejaký sídliskový mechanik ma presviedčal, že chyba musí byť v DPF) a to už som bol cez 220g/l, olej riadne stúpol, ale stále som bol pod mierkou X.
Po každej regenerácii mi to vyskočí medzi 3-6g/l, ale po prejdení 100+ km sa to vráti na pôvodnú hodnotu.
Dôležité je, aby hladina oleja bola na mierke pod úrovňou X a pokiaľ možno neprerušovať jazdu keď sa riadiaca jednotka rozhodne regenerovať.

Len pre info: v minulosti som mal problém s častými regeneráciami rádovo po 50-70km, pričom výmena zodratej vačky, snímačov a čistenia sania
mi nejak výrazne nepomohla vyriešiť časté regenerácie. Olej som po cca 6k km mal na mierke X, jazdiť krátke trasy bol problém, podľa smradu som vedel, že zas regenerujem a nemal som nervy čakať a častokrát som regeneráciu nedokončil. Skutočnými vinníkmi boli vstrekovače a EGR.
Po výmene vstrekovačov a odstavení EGR mi regeneráciu spúšťa PM_GEN a PM_ACC_DSD nemá ani 2g/l.
V praxi mám interval medzi 200-400km (podľa štýlu jazdy) a to mám automat. Olej po novom mením po 10k km a zvýšenú hladinu oleja neregistrujem, krátke trasy v kombinácii sem-tam nejakou dlhšou teraz úplne v pohode.
 
Ahoj, údaj OIL_DIL by som nebral asi až tak vážne. Podelím sa so skúsenosťou:
po vykonaní statickej regenerácie DPF filtra mi to vyskočilo cez 100g/l a po pár dňoch som to z nejakého dôvodu zopakoval
(lebo nejaký sídliskový mechanik ma presviedčal, že chyba musí byť v DPF) a to už som bol cez 220g/l, olej riadne stúpol, ale stále som bol pod mierkou X.
Po každej regenerácii mi to vyskočí medzi 3-6g/l, ale po prejdení 100+ km sa to vráti na pôvodnú hodnotu.
Dôležité je, aby hladina oleja bola na mierke pod úrovňou X a pokiaľ možno neprerušovať jazdu keď sa riadiaca jednotka rozhodne regenerovať.

Len pre info: v minulosti som mal problém s častými regeneráciami rádovo po 50-70km, pričom výmena zodratej vačky, snímačov a čistenia sania
mi nejak výrazne nepomohla vyriešiť časté regenerácie. Olej som po cca 6k km mal na mierke X, jazdiť krátke trasy bol problém, podľa smradu som vedel, že zas regenerujem a nemal som nervy čakať a častokrát som regeneráciu nedokončil. Skutočnými vinníkmi boli vstrekovače a EGR.
Po výmene vstrekovačov a odstavení EGR mi regeneráciu spúšťa PM_GEN a PM_ACC_DSD nemá ani 2g/l.
V praxi mám interval medzi 200-400km (podľa štýlu jazdy) a to mám automat. Olej po novom mením po 10k km a zvýšenú hladinu oleja neregistrujem, krátke trasy v kombinácii sem-tam nejakou dlhšou teraz úplne v pohode.
Zajímavý. Takže co ..? Odstavit EGR...? To zas neprojdu přes technickou... resp. emisema... Měnit vstřikovače v 88tkm , když jsou v pořádku (dle vyjádření servisu) mi přijde jako vyhozený peníze... Nedokážu zhodnotit jak moc jsem ten olej měla naředěný, bylo to pod X ... S diagnostikou a Forscanem budu chytřejší...
 
Zajímavý. Takže co ..? Odstavit EGR...? To zas neprojdu přes technickou... resp. emisema... Měnit vstřikovače v 88tkm , když jsou v pořádku (dle vyjádření servisu) mi přijde jako vyhozený peníze... Nedokážu zhodnotit jak moc jsem ten olej měla naředěný, bylo to pod X ... S diagnostikou a Forscanem budu chytřejší...
EGR mi odstavil @shr3k a emisnou kontrolou som touto úpravou prešiel, treba sa pohrať s tým forscanom, pretože problém môže byť aj niekde inde.
 
S timhle to ocividne asi nepujde co... Diagnostiku to vubec nevypise... Mam to pujcene... Zkusim jeste dalsi..

IMG_20230112_191927.jpg IMG_20230112_191708.jpg IMG_20230112_193022.jpg
 
Používam android appku (predpokladám, že na iOS je to to isté) s bluetooth OBD adaptérom za pár korún (čiže čínska kópia elm327) a funguje mi to bezproblémov. S windowsáckou verziou som to zatiaľ neskúšal.
 
Používam android appku (predpokladám, že na iOS je to to isté) s bluetooth OBD adaptérom za pár korún (čiže čínska kópia elm327) a funguje mi to bezproblémov. S windowsáckou verziou som to zatiaľ neskúšal.
Jo, tuhle moznost taky mam... Jen ta na wincky je zadarmo, aplikace 200 ... Ale co uz... Nacpala jsem do ni uz 25tk, tak me tohle uz nezabije....
 
pořád řešíme situaci jak říkáme se Shr3kem jen z křišťálové koule....v prvé řadě to opravdu je nutné koupit OBD..ideálně přes bluethoot spárovat s telefonem a jak už jsem tu psal s pomocí aplikací at jednodušších nebo složitějších (záleží na každém) načíst chyby, zjistit v jakém, stavu je DPF a jak často opravdu vypaluje. To že má auto najeto 80 tis. je sice pěkné, ale nic to neznamená o tom, že by nemohl být v háji nějaký vstřikovač, nebo EGR, opravdu to hodně závisí na stylu ježdění těch 80 tis. km. Od začátku tvrdím, že ikdyž nevíme pořád ty DTC kody, tak vše nasvědčuje buď podfouklím podložkám nebo špatný vstřik nebo EGR...nepříjde mi uplně normální, že by se filtr tak brutálně ucpal jen nedodržováním intervalu vypalování...to by fakt muselo to auto nakaákat všechny km jen ježděním po městě a ničím jiným...a k tomu si troufnu říct že by dřív zadřelas motor kvůli špatnému oleji....Každopádně jak se tu dočteš, EGR nebývá moc často příčinou...je vcelku dobře umístěný ( podotýkám jsou tu dva EGRY) a mohl by byt teoreticky zanešený a pak třeba nedovíral, ale to vše se dá zjistit přitom když stejně budeš řešit ty vačky.K Egru ještě maličkost...pokud nebude vyřešený DPF filtr stejně přes emise normálním způsobem nejde projít...protože to bude vykazovat zcestné hodnoty. Takže stejně je nutno vyřešit vše dřív než na emise pojedeš. U toho Egru je jedna velká výhoda...která stojí asi nejmíň ze všech nasledujících oprav....Shr3k tady má vlákno a je schopný EGR elektronicky odstavit...máme to tu vyzkoušené bezproblémů na několika autech...a jelikož je to elektronicky a jsou pouze vycvaklé konektory není žádný problém je kdykoli nacvaknout a kdykoli zase vycvaknout a vyzkoušet si nejen na emisích co to dělá.
 
Před vánoci jsem měl taky problém s čidlem tlaku výfukových plynů. Ale hláška závady byla jiná, špatný tlak turbodmychadla.
Po výměně čidla se zase vše ustálilo. Díky rychlé domluvě s Autopalkovice jsem vyměnil za cca 300 km od poslední regenerace. Cena výměny byla myslím 6000 Kč, v případě zájmu můžu najít fakturu.
Jinak já mám odstavený EGR od Shreka a emisemi jsem prošel hladce, dostal jsem i pochvalu. Stačí zapojit konektory a vše funguje bez chyby. Kouřivost 0,01 (na minulé prohlídce byla 0,00). Regenerace se mi spínají cca 260-300 km od ukončení poslední, a regenerace trvá 20 km, někdy déle, záleží na trase.
Pokud jezdím dálnici, interval je kratší, když jezdím okresky, interval je delší. Zanesení filtru se na diagnostice ukazuje, ale po vypálení je to čistá nula, takže ty hodnoty nejsou úplně směrodatné, je třeba sledovat, jak se auto chová.
 
Muzete mi prosim nekdo poradit co delam spatne...? Projela jsem vse ale udaje o naredeni oleje a poctu regeneraci to nenacte... zalozka "nacist udaje PIDu" je prazdna , jak pris.deska, osciloskopy tak tabulka... Kdyz dole kliknu na "provest", nic se nedeje....
Jinak jsem ujela cca 200 km a hladina oleje se zvysila... Asi to nebude pouze regeneracemi.

IMG_20230116_120501.jpg IMG_20230116_120742.jpg
 
Muzete mi prosim nekdo poradit co delam spatne...? Projela jsem vse ale udaje o naredeni oleje a poctu regeneraci to nenacte... zalozka "nacist udaje PIDu" je prazdna , jak pris.deska, osciloskopy tak tabulka... Kdyz dole kliknu na "provest", nic se nedeje....
Jinak jsem ujela cca 200 km a hladina oleje se zvysila... Asi to nebude pouze regeneracemi.

Zobrazit přílohu 44088 Zobrazit přílohu 44089
Asi najviac user-friendly bude zakúpiť bluetooth OBD adaptér (https://www.alza.cz/mobilly-obd-ii-bt-d4624328.htm - uvádzam len ako príklad)
a mobilnú aplikáciu FORScan Lite. Po úspešnom pripojení je hneď na úvodnej obrazovke forscanu možnosť prečítať chybové kódy a v tabuľke sa dajú pridať/vyklikať jednotlivé PIDká, mali by stačiť tieto: (možno bude treba sa trošku zoznámiť s ovládaním aplikácie, ale nieje to nič hrozné).

DPF_REG_CNT - počet DPF regenerace
REG_DIS - vzdálenost od poslední regenerace DPF
REG_REQ_A - požadavek na automatickou regeneraci
PM_ACC_DSD - požadované akumulované množství PM (g/l)
PM_GEN - vivíjené množství PM (g/l)
OIL_DIL - množství rozředeného oleje
 
Poslední úprava:
Asi najviac user-friendly bude zakúpiť bluetooth OBD adaptér (https://www.alza.cz/mobilly-obd-ii-bt-d4624328.htm - uvádzam len ako príklad)
a mobilnú aplikáciu FORScan Lite. Po úspešnom pripojení je hneď na úvodnej obrazovke forscanu možnosť prečítať chybové kódy a v tabuľke sa dajú pridať/vyklikať jednotlivé PIDká, mali by stačiť tieto: (možno bude treba sa trošku zoznámiť s ovládaním aplikácie, ale nieje to nič hrozné).

DPF_REG_CNT - počet DPF regenerace
REG_DIS - vzdálenost od poslední regenerace DPF
REG_REQ_A - požadavek na automatickou regeneraci
PM_ACC_DSD - požadované akumulované množství PM (g/l)
PM_GEN - vivíjené množství PM (g/l)
OIL_DIL - množství rozředeného oleje
ty zkratky znam... navic to sem kolega daval.. neni problem rozpoznat zkratky, problem je , ze mi je to neukaze....
myslim, ze mam tento : https://www.torriacars.cz/diagnostika-obdlink-lx-bluetooth-cz-program-touchscan-3-roky-zaruka-sixtol
 
@Lucie_89 Jestli se někdy pohybujes kolem Smíchova, hodím do kapsy jednu OBD jednotku a dočasně zadarmo klidně zapůjčím.
Případně ta z Alzy za 300 funguje bez problémů úplně stejně ?
 
Back
Top