• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

@Lucie_89 Jestli se někdy pohybujes kolem Smíchova, hodím do kapsy jednu OBD jednotku a dočasně zadarmo klidně zapůjčím.
Případně ta z Alzy za 300 funguje bez problémů úplně stejně ?
ja to OBDcko mam , dekuju ... zkusim stahnout Forscan aplikaci , jestli se mi zobrazi aktualni udaje ... Tak jako tak mam chybu P243C ... Cetne regenerace DPF... Asi bych to potrebovala dat nekomu schopnemu , kdo jenom nekasiruje penize... v Jeremiasovce udelali opravu za 20tk ... a neujela jsem ani 300 km a tu chybu tam mam znovu....
 
Ikona Osciloskop > Vybrat kartu Přístrojová deska, Osciloskop nebo Tabulka > Nastavení ukazatelů > Roletka PCM > Vybereš > Ikona šipky doprava > Ikona zatržení dole. To fakt nejde?
Zobrazit přílohu 44105Zobrazit přílohu 44106
Moc se omlouvam , netusila jsem , ze to musim takto otrocky vyklikat... Tady to je :
Pocet regeneraci je 54 ... nevim od kdy to pocita, ale je to hodne... posledni reg. pred 31 km... mnozstvi rozredeneho oleje po 300 km (menil se) je 30.5 g. Ty hodnoty asi nejsou nic moc... ze..? :(
Plus porucha recirkulace vyfuk.plynu 99%
IMG_20230117_190814.jpg IMG_20230117_190814.jpg IMG_20230117_190832.jpg IMG_20230117_190843.jpg IMG_20230117_190900.jpg IMG_20230117_190910.jpg IMG_20230117_191604.jpg
 
Poslední úprava:
Bude to chtít to OBD a zjistit si přesný stav věci sama, protože jak je vidět servis tomu zatím nepomohl. Jakmile ho budeš mít a zjistíš co ti to vyhazuje za chyby, popřípadě jak se DPF chová určitě se posuneme dál.
tak uz mam vysledky...muzete mi prosim poradit co s tim dal...? dekuju
 
Moc se omlouvam , netusila jsem , ze to musim takto otrocky vyklikat... Tady to je :
Otrocky si vyklikáš co chceš (případně si to můžeš uložit a příště jen otevřít profil, na rozdíl od originální diagnostiky), čím více je údajů, tím delší je odezva, canbus nemá takovou kapacitu.
 
Moc se omlouvam , netusila jsem , ze to musim takto otrocky vyklikat... Tady to je :
Pocet regeneraci je 54 ... nevim od kdy to pocita, ale je to hodne... posledni reg. pred 31 km... mnozstvi rozredeneho oleje po 300 km (menil se) je 30.5 g. Ty hodnoty asi nejsou nic moc... ze..? :(
Plus porucha recirkulace vyfuk.plynu 99%
Treba odsledovať chovanie za jazdy.

Počet regenerácií 54 znamená, že nedávno bolo zresetované DPFko, v opačnom prípade by pri danom nájazde boli regenerácie po vyše 1000km, čo je nezmysel. Najlepšia metóda na zistenie riedenia oleja je kontrolovať rysku, údaj OIL_DIL ako som písal vyššie by som bral s rezervou.

Teraz skúsim pomôcť so správaním algoritmu a ako to asi môže vyzerať:

keďže PM_GEN je prakticky na nule, tak regenerácia takmer s istotou bola aktívna, avšak spúšťa sa až od 15 km/h a overiť je to možné PIDkom REG_REQ_A. Mám to odsledované tak, že na spustenie regenerácie majú vplyv PM_ACC_DSD alebo PM_GEN po dosiahnutí približne 5,6 g/l (závisí od rýchlosti, teploty motora atď. skrátka v rozsahu 5,5-6,1 g/l sa to vždy aktivuje.

Ak bola predtým regenerácia neukončená, tieto údaje už na to nemajú vplyv a zakaždým sa aktivuje, keď teplota motora presiahne 40 °C (teraz neviem či berie údaj z teploty chladiacej kvapaliny alebo oleja, keďže rastú takmer zhodne).

Druhá vec je, kedy ju RJ ukončí, z praxe za to môže opäť PM_GEN alebo PM_ACC (PM_ACC_DSD nemá na to vplyv) a stane sa tak, keď je hodnota približne okolo 0 g/l.

Po regenerácii je ideálne ak je PM_ACC_DSD na čo najnižšej úrovni - čím bližšie k nule, tým lepšie, ak je to pod 0,2 g/l, dá sa považovať, že je to v poriadku (samozrejme opäť to závisí od záťaže motora v daný moment).

Čiže mať 2.0 g/l na PM_ACC_DSD po 31 km nie je OK, navyše táto vzdialenosť sa počíta aj s aktívnou regeneráciou, ktorá kľudne mohla prebiehať už dobrých 15 km, čiže vychádza mi to na na začarovaný kruh neukončených regenerácií, kedy RJ po dosiahnutí 40 °C to celé spustí znovu a takto sa to deje dokola a stále.
 
Treba odsledovať chovanie za jazdy.

Počet regenerácií 54 znamená, že nedávno bolo zresetované DPFko, v opačnom prípade by pri danom nájazde boli regenerácie po vyše 1000km, čo je nezmysel. Najlepšia metóda na zistenie riedenia oleja je kontrolovať rysku, údaj OIL_DIL ako som písal vyššie by som bral s rezervou.

Teraz skúsim pomôcť so správaním algoritmu a ako to asi môže vyzerať:

keďže PM_GEN je prakticky na nule, tak regenerácia takmer s istotou bola aktívna, avšak spúšťa sa až od 15 km/h a overiť je to možné PIDkom REG_REQ_A. Mám to odsledované tak, že na spustenie regenerácie majú vplyv PM_ACC_DSD alebo PM_GEN po dosiahnutí približne 5,6 g/l (závisí od rýchlosti, teploty motora atď. skrátka v rozsahu 5,5-6,1 g/l sa to vždy aktivuje.

Ak bola predtým regenerácia neukončená, tieto údaje už na to nemajú vplyv a zakaždým sa aktivuje, keď teplota motora presiahne 40 °C (teraz neviem či berie údaj z teploty chladiacej kvapaliny alebo oleja, keďže rastú takmer zhodne).

Druhá vec je, kedy ju RJ ukončí, z praxe za to môže opäť PM_GEN alebo PM_ACC (PM_ACC_DSD nemá na to vplyv) a stane sa tak, keď je hodnota približne okolo 0 g/l.

Po regenerácii je ideálne ak je PM_ACC_DSD na čo najnižšej úrovni - čím bližšie k nule, tým lepšie, ak je to pod 0,2 g/l, dá sa považovať, že je to v poriadku (samozrejme opäť to závisí od záťaže motora v daný moment).

Čiže mať 2.0 g/l na PM_ACC_DSD po 31 km nie je OK, navyše táto vzdialenosť sa počíta aj s aktívnou regeneráciou, ktorá kľudne mohla prebiehať už dobrých 15 km, čiže vychádza mi to na na začarovaný kruh neukončených regenerácií, kedy RJ po dosiahnutí 40 °C to celé spustí znovu a takto sa to deje dokola a stále.
Take si myslim ze jsou ve hre caste a neukoncene regenerace.... Ale proc.... Dnesni jizda 100km do prace.... Kolony , takze nevim zda tomu vadi, kdyz clovek stoji v kolone atd. Jsem z toho uz fakt tumpachova...
Vse by tomu nasvedcovalo.... Zvysena spotreba (9,6 mesto - lahudka!) , hlasky o dpf... A mno.rozredeneho oleje..
 
@lowend to tady popsalpoměrně dopodrobna a přesně. Jelikož k těm regeneracím dochází to vypadá že u tebe dochází v podstatě nepřetržitě bude potřeba dopátrat v čem je problém dál a to by mělo napovědět právě to chování za jízdy a jaké chyby jednotka vykáže. V prvé řadě je vůbec otázkou v jakém stavu opravdu je DPF filtr, protže, se klidně mohlo stát, že neřešením nějákého problému nebo popojížděním bez pořádného vypalování mohlo dojít už k jeho poškození (ucpání) které už běžná regenerace nevyřeší. Nevím jestli jsi tu psala, ale předpokládám, že filtr není zkontrolován jinak než diagnostikou a venku ho nikdo neměl že? Existují na to specializované firmy, které ho i v případě hodně špatného stavu dokáží uvést do funkčního stavu. A pak samozřejmě je otázka jestli není v něčem ještě chyba (myšleno at softwarově třeba řídící jednotka nebo nějakáké čidlo,vstřik apod. která by ho i pak zanášela...ale to už se dá pátrat pokud budeš mít zjištěno jak by se auto chovalo dál...no je to běh na dlouhou trať...každopádně teĎ se uvidí jak se filtr fipaluje, jestli se vubec vypaluje a co se s ním opravdu děje během tvého ježdění.
@Lucie_89 bohužel, ne že by tomu uplně vadili..ale moc mu to nepřidá pokud k vypalování dojde například stylem, že jedeš po dálnici...začne regenerovat, ale ty už jsi třeba na sjezdu do města a čeká tě cesta poskakování městem dalších 15 min ..on když tu regeneraci zahájí tak se ji snaží dokončit, ale každé zastavení zanmená uvedení regenerace do klidu (ne vypnutí a vstřiknutí nafty do oleje..spíš jakoby pohotovosti...motor pořád běží a naftra se spaluje) ale poklesnou teploty a to pro ten filtr není dobrý..zjednodušeně řečeno je to jako s ohnistěm ...když se hodí polena a je rozhicováno, hoří to krásně,a všude je žhavý, nezustane ani popel..v opačném případě je spousta dýmu a komín je ucpanej
 
Poslední úprava:
Take si myslim ze jsou ve hre caste a neukoncene regenerace.... Ale proc.... Dnesni jizda 100km do prace.... Kolony , takze nevim zda tomu vadi, kdyz clovek stoji v kolone atd. Jsem z toho uz fakt tumpachova...
Vse by tomu nasvedcovalo.... Zvysena spotreba (9,6 mesto - lahudka!) , hlasky o dpf... A mno.rozredeneho oleje..
Kolóny tomu vadia pretože sa to neustále zapína a vypína, ak sa to ale trochu hýbe a nestojí sa na jednom mieste dlho, tak to ešte nejak zregeneruje.
 
Kolóny tomu vadia pretože sa to neustále zapína a vypína, ak sa to ale trochu hýbe a nestojí sa na jednom mieste dlho, tak to ešte nejak zregeneruje.
Hmmm a co mam kua delat kdyz jezdim z prahy do prahy... :) To je neresitelne toto.... Fakt..

@lowend to tady popsalpoměrně dopodrobna a přesně. Jelikož k těm regeneracím dochází to vypadá že u tebe dochází v podstatě nepřetržitě bude potřeba dopátrat v čem je problém dál a to by mělo napovědět právě to chování za jízdy a jaké chyby jednotka vykáže. V prvé řadě je vůbec otázkou v jakém stavu opravdu je DPF filtr, protže, se klidně mohlo stát, že neřešením nějákého problému nebo popojížděním bez pořádného vypalování mohlo dojít už k jeho poškození (ucpání) které už běžná regenerace nevyřeší. Nevím jestli jsi tu psala, ale předpokládám, že filtr není zkontrolován jinak než diagnostikou a venku ho nikdo neměl že? Existují na to specializované firmy, které ho i v případě hodně špatného stavu dokáží uvést do funkčního stavu. A pak samozřejmě je otázka jestli není v něčem ještě chyba (myšleno at softwarově třeba řídící jednotka nebo nějakáké čidlo,vstřik apod. která by ho i pak zanášela...ale to už se dá pátrat pokud budeš mít zjištěno jak by se auto chovalo dál...no je to běh na dlouhou trať...každopádně teĎ se uvidí jak se filtr fipaluje, jestli se vubec vypaluje a co se s ním opravdu děje během tvého ježdění.
@Lucie_89 bohužel, ne že by tomu uplně vadili..ale moc mu to nepřidá pokud k vypalování dojde například stylem, že jedeš po dálnici...začne regenerovat, ale ty už jsi třeba na sjezdu do města a čeká tě cesta poskakování městem dalších 15 min ..on když tu regeneraci zahájí tak se ji snaží dokončit, ale každé zastavení zanmená uvedení regenerace do klidu (ne vypnutí a vstřiknutí nafty do oleje..spíš jakoby pohotovosti...motor pořád běží a naftra se spaluje) ale poklesnou teploty a to pro ten filtr není dobrý..zjednodušeně řečeno je to jako s ohnistěm ...když se hodí polena a je rozhicováno, hoří to krásně,a všude je žhavý, nezustane ani popel..v opačném případě je spousta dýmu a komín je ucpanej
Filtr byl venku pred cca 2,5 mesici, kdy delali manualni regeneraci...pry byl zacpany jen ze 20% ... Tak nevim zda je realne aby to pri teto hodnote hodilo chybu... No a pak to 2x videl utorizak ... Ten filtr , pry je ok....
 
Hmmm a co mam kua delat kdyz jezdim z prahy do prahy... :) To je neresitelne toto.... Fakt..
je to riesitelne..predat a kupit benzin xixi..ale nie, s tymto radsej nezartujem, kedze mas auto len kratko, viem ze ani mne by sa do toho nechcelo...ja ho mam 5,5 roku a stale rozmyslam ci ho zene predam alebo nie..nejako to cloveku prirastei ku srdcu....
 
Filtr byl venku pred cca 2,5 mesici, kdy delali manualni regeneraci...pry byl zacpany jen ze 20% ... Tak nevim zda je realne aby to pri teto hodnote hodilo chybu... No a pak to 2x videl utorizak ... Ten filtr , pry je ok....
No tak v tom případě by jsi měla být o krůček dál....pokud byl filtr v pořádku a průchozí a zkontrolován i fyzicky...musí být problém v jeho velkém zanášení,nebo vyhodnocení jednotky že je zanešen a je potřeba ho čistit....Osobně jsme měli kdysi Mondeo a u něj docházelo k regeneracím "zbytečně" protože byl problém na jednotce, která idkyž všechna čidla byla ok, měla nějákou vadu (přeci jen je to kus křemíkové kalkulačky) a chtěla si vypalovat podle sebe...tenkrát se to vyřešilo vykucháním filtru...což samozřejmě dnes už není řešení, ale prostě pokud by vše selhalo, mohl by to být problém i tady
 
je to riesitelne..predat a kupit benzin xixi..ale nie, s tymto radsej nezartujem, kedze mas auto len kratko, viem ze ani mne by sa do toho nechcelo...ja ho mam 5,5 roku a stale rozmyslam ci ho zene predam alebo nie..nejako to cloveku prirastei ku srdcu....
Ja to auto jinak mam rada.... A tyhle vsechny problemy ktere resim prakticky od zacatku, mi tu radost dost kazi..... Jen co je pravda... Ale verim, ze kazdy problem ma sve reseni... Jsem s ni jinak spokojena a tato varianta se hleda strasne tezko... Takze bych ten problem radeji vyresila , nez ji poslala dal... A hlavne... Kazdy komu bych to prodala by me to za par mesicu prijel hodit na hlavu kvuli pribyvajicimu oleji (minimalne), takze bych si moc nepomohla...
 
Obavam se , ze moje technicke badani vystupem z ForScanu asi konci...
Tezko budu za jizdy na notebooku sledovat a zapisovat hodnoty, navic jim jako laik moc nerozumim...
Myslela jsem , ze by ten vystup mohl pomoci nekomu, kdo se tim zabyva , kdo by to mohl pripadne opravit... A ja bych mohla jezdit a ne se jen chodit koukat jak ji to v ty cerveny slusi.....
Je tu prosim nekdo takovy? Praha nebo pobliz...? Auto potrebuji pouzivat a v tomhle stavu je prakticky nepouzitelne pokud nechci ku...t motor... A jezdit za 10litru.... Popripade kdybyste mel nekdo kontakt na nekoho schopneho , kdo by dokazal najit pricinu a opravit, budu vdecna! Dekuji.
 
Poslední úprava:
Pro vypozorování toho, jak se auto chová, nic jiného než jezdit a logovat nejde. Na to je pochopitelně pohodlnější ForScan Lite do mobilu a Bluetooth adaptér.
Zkus poptat někoho z https://www.fcd.eu/?tab=t22&section=s2

Ještě pár poznatků k automatické regeneraci z Mazda ESI:
Automatické řízení regenerace DPF

- PCM řídí spalování a odstraňování pevných částic, pokud vozidlo jede 10-20 minut a jsou splněny všechny následující podmínky.
Podmínky spuštění automatického řízení regenerace DPF
- Motor je zcela zahřátý (teplota chladicí kapaliny motoru: 80 °C nebo více*1).
- Rychlost vozidla: Po dosažení rychlosti 15 km/h nebo vyšší (pokud je zjištěna dopravní zácpa, po dosažení rychlosti 5 km/h nebo vyšší).
- Nahromaděné množství PM: Stanovená hodnota*2-10,0*3 g/L.
- Po spuštění řízení regenerace DPF pracuje, dokud se množství akumulovaných PM nesníží na přibližně 0 g/L.
*1: Pokud je frekvence úplného zahřátí motoru malá, je nejnižší teplota chladicí kapaliny motoru pro spuštění 40 °C nebo vyšší.
*2: Údaj kolísá v závislosti na ujeté vzdálenosti/podmínkách.
*3: Pokud nahromaděné množství PM dosáhne 10,0 g/l nebo více, provede se výstupní kontrola (snížení množství PM ve výfukových plynech a teploty výfukových plynů) a automatická kontrola regenerace DPF se zablokuje.

Dej sem ještě hodnoty při spuštěném motoru:
FI_LRN_01 až FI_LRN_44
INJ_AL_DIS, INJ_AL_FRQ, INJ_WL_DIS, INJ_WL_FRQ
EGRP a EGR_C_BP
 
Pro vypozorování toho, jak se auto chová, nic jiného než jezdit a logovat nejde. Na to je pochopitelně pohodlnější ForScan Lite do mobilu a Bluetooth adaptér.
Zkus poptat někoho z https://www.fcd.eu/?tab=t22&section=s2

Ještě pár poznatků k automatické regeneraci z Mazda ESI:
Automatické řízení regenerace DPF

- PCM řídí spalování a odstraňování pevných částic, pokud vozidlo jede 10-20 minut a jsou splněny všechny následující podmínky.
Podmínky spuštění automatického řízení regenerace DPF
- Motor je zcela zahřátý (teplota chladicí kapaliny motoru: 80 °C nebo více*1).
- Rychlost vozidla: Po dosažení rychlosti 15 km/h nebo vyšší (pokud je zjištěna dopravní zácpa, po dosažení rychlosti 5 km/h nebo vyšší).
- Nahromaděné množství PM: Stanovená hodnota*2-10,0*3 g/L.
- Po spuštění řízení regenerace DPF pracuje, dokud se množství akumulovaných PM nesníží na přibližně 0 g/L.
*1: Pokud je frekvence úplného zahřátí motoru malá, je nejnižší teplota chladicí kapaliny motoru pro spuštění 40 °C nebo vyšší.
*2: Údaj kolísá v závislosti na ujeté vzdálenosti/podmínkách.
*3: Pokud nahromaděné množství PM dosáhne 10,0 g/l nebo více, provede se výstupní kontrola (snížení množství PM ve výfukových plynech a teploty výfukových plynů) a automatická kontrola regenerace DPF se zablokuje.

Dej sem ještě hodnoty při spuštěném motoru:
FI_LRN_01 až FI_LRN_44
INJ_AL_DIS, INJ_AL_FRQ, INJ_WL_DIS, INJ_WL_FRQ
EGRP a EGR_C_BP
FI_LRN_01 až FI_LRN_44 - to v tabulce nemam..... musim to udelat znovu a zjistit.....
INJ_AL_DIS, INJ_AL_FRQ, INJ_WL_DIS, INJ_WL_FRQ - 65 535.0km , 42 , 65 535.0km , 3
EGRP a EGR_C_BP - 0.00% , 9.41%
 
Hm, EGR cooler bypass valve otevřený na volnoběh? Leda u studeného motoru...
 
Back
Top