• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Mám trochu rozpor v názorech zda jsou uvedené podložky na fotce ještě ok , nebo kaput.
Mechanik říká, že jsou už špatné... Kamarád, že jsou ok.
Já to nemohu posoudit. Prosím o váš názor. Díky. Přikládám i vstřiky.
Řeším dlouhodobý problém, který stále není vyřešen a jelikož na starém vláknu už na mě nikdo nereaguje (ani se nedivím) , založila jsem nové.

IMG-20230220-WA0015.jpg IMG-20230220-WA0013.jpg IMG-20230220-WA0014.jpg
 
Nově se dávají ty stříbrné ocelové, měděné už se nemontují, natož měděné vymačkané.
 
Nově se dávají ty stříbrné ocelové, měděné už se nemontují, natož měděné vymačkané.
Tomu rozumím a vím , nebyl dotaz které se dávají. Dotaz byl, zda ty původní měděné jsou ok, nebo mohly být příčinou problému :). To vedle je jen na ukázku co by tam samozřejmě přišlo/jak vypadá nová podložka. Možná jsem se špatně vyjádřila...
 
Tie medené podložky sú kaput, veď na fotke je vidieť, že vnútorný priemer je rozožratý a oválny. Veko ventilov sa otváralo tiež?
 
Tie medené podložky sú kaput, veď na fotke je vidieť, že vnútorný priemer je rozožratý a oválny. Veko ventilov sa otváralo tiež?
Dobře dobře, jak říkám.. mám dva rozdílné názory, chtěla jsem to hodit ještě sem. Tím líp, že jsou kaput. Doufám totiž, že to byla příčina problému. Na další opravy už fakt nemám...Ne , víko ventilů se neotvíralo... Mám učet celkem za 33tk , takže toto už jsem dělat nenechala.
 
Dobře dobře, jak říkám.. mám dva rozdílné názory, chtěla jsem to hodit ještě sem. Tím líp, že jsou kaput. Doufám totiž, že to byla příčina problému. Na další opravy už fakt nemám...Ne , víko ventilů se neotvíralo... Mám učet celkem za 33tk , takže toto už jsem dělat nenechala.
To že nešlo veko von je na škodu, pretože teraz nevieme či vstrekovač nepodfukoval, nevieme v akom stave je vačka, atď...
Vstrekovače boli vybraté len za účelom pretesnenia? Boli vôbec zmerané či sú ok?
Ak sa menili len podložky, tak podľa môjho názoru bude problém s predošlého vlákna stále pretrvávať.
 
Vstřiky mají hodnoty v pořádku , na měřící stolici se ale nedávaly.
Rozebrané komplet celé sání - karbonu minimálně. Myslíš, že podložkama to být nemůže...?
Vstřikovače byly vyndané za účelem pátrání po problému a technikovi bylo divné, že v motoru už někdo byl... Takže chtěl přijít na to, co se tam dělalo.
V servisce není samozřejmě žádná zmínka.
 
Budem sa opakovať, ale ak boli vstrekovače vonku a pri tejto príležitosti sa nepozrelo pod veko, tak sa k riešeniu týmto štýlom nemusí nikdy dopracovať.

Pokiaľ to chceš riešiť ekonomicky, treba si najprv odsledovať prečo sú tie regenerácie tak časté, kedy sa spúšťajú a končia, aké hodnoty mi zostanú
a ideálne dlhodobo. Praktickejšie je kúpiť za pár korún forscan lite na andorid / iOS a budeš mať prehľad.
Nie je nutné počas jazdy čumieť do mobilu, záznam sa dá po ukončení jazdy prehrať a uložiť.
Z predošlého vlákna zistíš aké PIDká sú užitočné, netreba mať vyklikané všetko.

Ak tých dát bude viac, bude sa dať vytvoriť o celom probléme lepší obraz a s tým automaticky prichádza aj možné riešenie.

Alebo to radšej vzdať a pozrieť sa po menej problémovej verzii - benzínovej, tam regenerovať nebudeš.
 
Budem sa opakovať, ale ak boli vstrekovače vonku a pri tejto príležitosti sa nepozrelo pod veko, tak sa k riešeniu týmto štýlom nemusí nikdy dopracovať.

Pokiaľ to chceš riešiť ekonomicky, treba si najprv odsledovať prečo sú tie regenerácie tak časté, kedy sa spúšťajú a končia, aké hodnoty mi zostanú
a ideálne dlhodobo. Praktickejšie je kúpiť za pár korún forscan lite na andorid / iOS a budeš mať prehľad.
Nie je nutné počas jazdy čumieť do mobilu, záznam sa dá po ukončení jazdy prehrať a uložiť.
Z predošlého vlákna zistíš aké PIDká sú užitočné, netreba mať vyklikané všetko.

Ak tých dát bude viac, bude sa dať vytvoriť o celom probléme lepší obraz a s tým automaticky prichádza aj možné riešenie.

Alebo to radšej vzdať a pozrieť sa po menej problémovej verzii - benzínovej, tam regenerovať nebudeš.
To já už vše mám za sebou.... výstupy z Forscanu, která hodnota to spouští, jak to probíhá atd, kdy končí...Jinými slovy vím proč jsou regenerace tak časté. Protože hodnota PM_ACC_DSD nastoupá na cca 60 km na hodnotu přes 5 , což spouští regeneraci... Na tuto hodnotu by to mělo nasotupat až tak kolem 200km. Už je to v druhém servisu, rozebralo a zkontrolovalo se snad úplně vše, krom vačky a výměny vstřiků.... Aktuálně je pro mě výměna vstřiků naprostý ekonomický nesmysl, takže se snažíme postupovat od nejméně nákladných věcí, což je asi logické....
 
Poslední úprava:
To já už vše mám za sebou.... výstupy z Forscanu, která hodnota to spouští, jak to probíhá atd, kdy končí...
A aký je teda záver, na čo sa prišlo?

Stále je to iba minimum informácií - napr. koľko g/l zostalo na PM_ACC_DSD po regenerácii, aký je diferenciálny tlak na voľnobehu, EXHTEMP2 má počas reg. viac ako 500 °C? , zatvárajú sa EGR? a dalo by sa pokračovať...

A mechanik veru niesom, ak by som mal po sebe čítať tieto veci pred dvoma rokmi, tak by som bol z toho mimo. Bohužiaľ, ak sa majú redukovať výdaje spojené s návštevou servisov, chce to silnú motiváciu, nechať veci hlavne urobiť poriadne a nie len čiastočne, inak to nemá zmysel a lepšie je to v takom prípade poslať preč.
 
Poslední úprava:
A aký je teda záver, na čo sa prišlo?

Stále je to iba minimum informácií - napr. koľko g/l zostalo na PM_ACC_DSD po regenerácii, aký je diferenciálny tlak na voľnobehu, EXHTEMP2 má počas reg. viac ako 500 °C? , zatvárajú sa EGR? a dalo by sa pokračovať...

A mechanik veru niesom, ak by som mal po sebe čítať tieto veci pred dvoma rokmi, tak by som bol z toho mimo. Bohužiaľ, ak sa majú redukovať výdaje spojené s návštevou servisov, chce to silnú motiváciu, nechať veci hlavne urobiť poriadne a nie len čiastočne, inak to nemá zmysel a lepšie je to v takom prípade poslať preč.
Po reg. je hodnota PM_ACC_DSD temer nula stejne jako PM_ACC a PM_GEN. Tzn. regenerace dobehne uspesne. EXTEMP je od 500-650 , tzn.v poradku , egr otviraji/zaviraji jak maji ...
 
Predpokladajme teda, že RJ vykonáva svoju činnosť automatických regen. správne.
Filter je po regen. čistý, ale napriek tomu sa rýchlo zanesie.

Treba ísť krok po kroku vylučovacou metódou a ideálne si spísať, čo bolo skontrolované / vyčistené / vymenené.
Nemali by sa prehliadať ani banality typu: čistý vzduchový a palivový filter, vhodný bezpopolový olej acea c3, atď.
Ak bolo niečo vyčistené alebo vymenené, tak cez diagnostiku by sa mal urobiť reset / korekcia hodnôt danej oblasti / snímaču.

V istom bode sa tie možnosti minú, ktoré si vie uživateľ sám skontrolovať a v takom prípade treba navštíviť servis, ktorý skyactiv-d motorom rozumie
a hlavne nechať vec dotiahnuť do konca aj keď by to malo stáť viac.

Zatiaľ nevieme stav vačky, vstrekovačov a napadá ma ešte vôla na turbe, ktoré by mohli riešiť problém.
Žiaľ, treba sa zmieriť s tým, že si to bude vyžadovať ďalšie výdavky. Good luck!
 
další téma..stejny problém, jen podložky pod vstřiky vyměněny (je asi zbytečny patrat jestli je ještě ok nebo ne - stejně se vymění) a pokud byly vstřiky venku jak bez toho že by se sundalo víko se zjistí jestli v motoru není karbon? To víko mělo být samozřejmostí protože ta práce kolem shození je minimalní...a pokud zjistiš že ses neposunula nikam dál nakonec ho stejně budes muset shodit.
 
další téma..stejny problém, jen podložky pod vstřiky vyměněny (je asi zbytečny patrat jestli je ještě ok nebo ne - stejně se vymění) a pokud byly vstřiky venku jak bez toho že by se sundalo víko se zjistí jestli v motoru není karbon? To víko mělo být samozřejmostí protože ta práce kolem shození je minimalní...a pokud zjistiš že ses neposunula nikam dál nakonec ho stejně budes muset shodit.
bylo čištěno sání, egr + chlazení + škkrtící klapka a vše co s tím souvisí.... prostor u ventilů... všude karbonu minimálně (mám foto) ..... co tam máš dál krom vačky....? :)

Jinak.... pánové , zkušení.... dokáže mi tu někdo říci z jakého "vzorečku" se reálně vypočítává hodnota PM_ACC_DSD .... ? je to opravdu požadované (desired) akumulované množství sazí v čidlu za DPF ? Přemýšlím totiž o tom, že pokud jedna z hodnot, respektive dané čidlo, neposílá do jednotky správné údajne pro výpočet této hodnoty , mohla by to být možná příčina....
 
Poslední úprava:
Ahoj, mám úplně stejný problém s častým vypalováním DPF se stejným motorem. vyměnil jsem skoro všechny senzory, vyčistil kde co, vyměnil vačku, DPF dal na čištění, vstřiky na diagnostiku, vyměnil jeden EGR, ale stav se po tom všem ani nepatrně nezlepšil. Potom jsem nechal od shreka odstavit oba EGRY a rozdíl byl poznat hned. Interval mezi regeneracema se zvedl na 180 až 250km. Regenerace je ovšem stále spouštěna parametrem PM_ACC_DSD a ne PM_GEN jak by to mělo být. Při vypalování filtru mi PM_ACC_DSD nikdy nespadne na 0. Někdy to skončí na hodnotě 2,5 a jindy na 1,2 nebo 0,8. Na 0 to nevypálí nikdy. Při vypalování se taky běžně stává, že PM_ACC_DSD začne stoupat, když třeba jedu do kopce. Asi proto se nestihne vypálit do 0.
Celkový stav se sice zlepšil, ale příčina nebyla odstraněna. Zbývá vyzkoušet výměnu vstřikovačů. Podle mě to špatně rozprašuje a dělá moc sazí, které rychle ucpávají filtr.
 
Jinak.... pánové , zkušení.... dokáže mi tu někdo říci z jakého "vzorečku" se reálně vypočítává hodnota PM_ACC_DSD .... ? je to opravdu požadované (desired) akumulované množství sazí v čidlu za DPF ? Přemýšlím totiž o tom, že pokud jedna z hodnot, respektive dané čidlo, neposílá do jednotky správné údajne pro výpočet této hodnoty , mohla by to být možná příčina....
Táto úvaha je správna. Ak je RJ kŕmená zlými údajmi dôsledkom chybného snímača, môže to narušiť prípadne zmeniť správanie algoritmu.

Berme to tak, že PM_ACC_DSD skutočne vypovedá o množstve sadzí v DPFku, ale stále tento údaj treba brať s rezervou, pretože je to len výsledná hodnota
rôznych premenných, ktorú vidíme. Odkiaľ sa berú dáta a čo všetko ovplyvňuje tento parameter nedokážem zodpovedať. To by som aj ja rád vedel popravde a bol by som za túto informáciu vďačný - nemusel by som konšpirovať a vyviedlo by ma to z možných omylov.

V ideálnom prípade je regenerácia spustená na základe generovaných častíc (PM_GEN), tí, čo majú motor v poriadku a majú navyše odpojené EGR môžu mať nepomer väčšinou 2:5, takže akumulované častice zďaleka nedosahujú potrebný stav na začatie regenerácie, no napriek tomu regenerujú.
Častokrát platí zákon schválnosti, keď idem napr. 250km po diaľnici bez regenerácie a následne sa potrebujem pohybovať v meste a už vidím hraničné hodnoty. Zistiť sa mi podarilo to, že PM_GEN klesá ak je vysoká teplota pred alebo v DPFku a vidieť to pod EXHTEMP2, snímač som aj lokalizoval a identifikoval, že sa jedná o NTC a paralelne s 820 Ω odporom simulujem vyššiu teplotu aká v skutočnosti je, čo má za následok, že po krátkom čase mi začnú klesať generované častice a ja si tak umelo predlžujem interval, naposledy som regeneroval po 438km. Pozorovaniami som zistil, že to vplýva aj na PM_ACC_DSD, čo je neželaný stav a skôr sa zameriavam na diferenciálny tlak. Takže keď sa vrátim na úvod, tak PM_ACC_DSD v pohode rozhodí jeden snímač.
 
další téma..stejny problém, jen podložky pod vstřiky vyměněny (je asi zbytečny patrat jestli je ještě ok nebo ne - stejně se vymění) a pokud byly vstřiky venku jak bez toho že by se sundalo víko se zjistí jestli v motoru není karbon? To víko mělo být samozřejmostí protože ta práce kolem shození je minimalní...a pokud zjistiš že ses neposunula nikam dál nakonec ho stejně budes muset shodit.
Kdyz ten karbon nebyl nikde jinde...? Servisak by si rekl dalsi 4tk , uz jsem na to nemela finance, proto. To vse co tam delal uz je tak za 17tk.

Táto úvaha je správna. Ak je RJ kŕmená zlými údajmi dôsledkom chybného snímača, môže to narušiť prípadne zmeniť správanie algoritmu.

Berme to tak, že PM_ACC_DSD skutočne vypovedá o množstve sadzí v DPFku, ale stále tento údaj treba brať s rezervou, pretože je to len výsledná hodnota
rôznych premenných, ktorú vidíme. Odkiaľ sa berú dáta a čo všetko ovplyvňuje tento parameter nedokážem zodpovedať. To by som aj ja rád vedel popravde a bol by som za túto informáciu vďačný - nemusel by som konšpirovať a vyviedlo by ma to z možných omylov.

V ideálnom prípade je regenerácia spustená na základe generovaných častíc (PM_GEN), tí, čo majú motor v poriadku a majú navyše odpojené EGR môžu mať nepomer väčšinou 2:5, takže akumulované častice zďaleka nedosahujú potrebný stav na začatie regenerácie, no napriek tomu regenerujú.
Častokrát platí zákon schválnosti, keď idem napr. 250km po diaľnici bez regenerácie a následne sa potrebujem pohybovať v meste a už vidím hraničné hodnoty. Zistiť sa mi podarilo to, že PM_GEN klesá ak je vysoká teplota pred alebo v DPFku a vidieť to pod EXHTEMP2, snímač som aj lokalizoval a identifikoval, že sa jedná o NTC a paralelne s 820 Ω odporom simulujem vyššiu teplotu aká v skutočnosti je, čo má za následok, že po krátkom čase mi začnú klesať generované častice a ja si tak umelo predlžujem interval, naposledy som regeneroval po 438km. Pozorovaniami som zistil, že to vplýva aj na PM_ACC_DSD, čo je neželaný stav a skôr sa zameriavam na diferenciálny tlak. Takže keď sa vrátim na úvod, tak PM_ACC_DSD v pohode rozhodí jeden snímač.
Diky. Tusim, ze v predchozim vlaknu mam screeny z Forscanu pred/behem/po regeneraci. Je mi totiz divne , ze hodnota PM_gen (coz by melo byt realne mnozstvi sazi v dpf) je pomerne nizka a uz se spousti regenerace , na zaklade pm_acc_dsd , ktere je kolem hodnoty 5 g/l. Soucasne mam dsd uz behem 30km od regenerace zase treba na 2,5-3 g/l, hodnotu pm_gen na 0,6.
Hodnota pm_gen me klesa pouze pri regeneraci a to az na 0.

Ahoj, mám úplně stejný problém s častým vypalováním DPF se stejným motorem. vyměnil jsem skoro všechny senzory, vyčistil kde co, vyměnil vačku, DPF dal na čištění, vstřiky na diagnostiku, vyměnil jeden EGR, ale stav se po tom všem ani nepatrně nezlepšil. Potom jsem nechal od shreka odstavit oba EGRY a rozdíl byl poznat hned. Interval mezi regeneracema se zvedl na 180 až 250km. Regenerace je ovšem stále spouštěna parametrem PM_ACC_DSD a ne PM_GEN jak by to mělo být. Při vypalování filtru mi PM_ACC_DSD nikdy nespadne na 0. Někdy to skončí na hodnotě 2,5 a jindy na 1,2 nebo 0,8. Na 0 to nevypálí nikdy. Při vypalování se taky běžně stává, že PM_ACC_DSD začne stoupat, když třeba jedu do kopce. Asi proto se nestihne vypálit do 0.
Celkový stav se sice zlepšil, ale příčina nebyla odstraněna. Zbývá vyzkoušet výměnu vstřikovačů. Podle mě to špatně rozprašuje a dělá moc sazí, které rychle ucpávají filtr.
Diky za vstup.... Jsem na tom stejne co se tyce tech hodnot. Musim zpetne projit zaznamy z FS. Nicmene jak pises, spoustec je pm_acc_dsd a ano , kdyz jedu do kopce , pri spustene regeneraci , chvilemi cisla u teto hodnoty naskakuji ... Behem reg. se ale nakonec dostanou temer k nule.... Nechce se mi moc verit ze by v 88tkm byly spatne vstrikovace i kdyz mozne je vse...
Nechala jsem vycistit komplet sani , i kdyz to nebylo pricinou (sazi minimum) , vymeneno cidlo tlaku vyfuk.plynu, zkontrolovany egry , skrtici klapka, senzory (hadicky k diferencnimu cidlu) , dpf ok , hodnoty vstriku ok , ted se meni podlozky pod vstriky.... Turba v poradku... Auto v patek vyzvedavam ze servisu... Jestli toto nepomuze , pak mam jeste v zaloze vstriky "na zkousku" ... Uz mi z toho jde hlava kolem... Vacku jako moznou pricinu jsem vyloucila, neb ta by nezpusobovala caste regenerace. Nicmene ano, casem by bylo dobre ji zkontrolovat... Nejdriv ale musim poresit tenhle problem..
 
Vacku jako moznou pricinu jsem vyloucila, neb ta by nezpusobovala caste regenerace.
Když se ti třeba neotvírají 4 výfukové ventily z 8, neřekl bych, že to zrovna prospívá k dokonalosti spalování (a tím dochází i ke generování sazí pro zachycení v DPF)... :)
 
Back
Top