• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neustálý problém s DPF

Tak právě jsem to "chytla". Spotřeba začala stoupat i při uvolněném plynu, podsvícení ikony motoru ale zhaslo až za půl minuty... takže když už jsem byla před barákem, udělala jsem si nuceně další kolečko - asi 15 min... když jsem dojížděla k baráku stala se zvláštní věc... spotřeba klesla na 2,7 ... potom 0 ... (oboje když jsem se plynu nedotkla)... ale motor byl stále šedý... už jsem něměla čas kroužit kolem .. takže to očividně opět neproběhlo... :(
Sežeň OBD a budeš to vědět na 100%
 
No tak zítra už to dojede ? ( když jezdí manželka, někdy to vypaluje i na 3x) musíš najet v kuse kolem 20km bez zastavení, je to hodně ? nebo lze to na polovinu zkrátit, pokud manuálně pákou budeš řadit tak, aby byly otáčky motoru přes pořád min. 3000 ?
 
Bohužel přesně vím, jak se cítíš. Moje předešlé auto, ačkoliv to nebyla Mazda, bylo taky v naftě a nakonec jsem tam řešil všechny ty obvyklý naftový strašáky. Dvouhmota ve 150tkm, turbo 180tkm a těsně před 200tkm se DPF odporoučelo. Na vstřiky už jsem nečekal a poslal ho dál...

Ta trochu lepší spotřeba finančně nedává smysl proti nákladům na opravu těchto drahých komponent. Nemluvě o času promrhaným v servisech a nervech, co to člověka stojí.

Snad se Vám podaří ji časem nahradit za benzínovou.

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
 
právě to přerušení a obzvlast nekolikrat za sebou (myšleno kdy dojde k vypnutí motoru a nespálí se nafta) udělá naředění oleje a z toho mohou vzniknout nasledne problémy (pokud se tak stane vícekrát) Zkušenosti s kontrolou přes infotaiment nemam...neměl jsme original radio a na servise používáme OBD, ale každopadně ze zkušeností OBD a telefonu můžu potvrdit následující...na vypálení (funkčního) filtru je potřeba obyvkle ujet cca 15 km normální jízdy idealne v otáčkách kolem 2 500, bez velkého přeřazování a plynule.JAkekoli zrychlování nemá na vypalování moc vliv, protože o to víc zase dochází k zvětšení objemu spalin do filtru. Naopak při jízdě po dálnici se kolikrát čištění zapína i daleko dřív samovolně..protože dochaází ke zvýšení teploty v potrubí a jednotka..pokud bere že se jede po dálnici vyšší rychlostí vypaluje filtr tak nějak "preventivně". Vypalovani filtru podle OBD nastává v době obvykle když je zanešen cca na 60 % a končí téměř v nule...ale obcas se stane, že dojde k jakemusi dočištění filtru..kdy ikdyž se dojede do nuly jednotka ho nevypne, nechá ho ještě zanést do 10 % a pak se znovu dovypaluje...tohle chování podle mne nejde odhalit ničím jiným než OBD, ze svého ježdění ..obzvlast v době kdy auto zlobí a je potřeba zjisti co opravdu dělá bych se rozhodně nespolehal jen na zvýšenou spotřebu na palubáku.
 
Sežeň OBD a budeš to vědět na 100%
Přesně tak. Osobně bych se nespolehal na ikonku v autě a koupil OBD za pár korun a buď stáhnul zadarmo základní verzi Smart Control nebo dal tuším nějakých 200,- za Forscan. Minimálně po dobu, než se přesně zjistí, jak to regeneruje, jak se přesně ucpává DPF atd. Myslím, že ta "investice" za to stojí. Pár týdnů to nechat na mobilu a sledovat to. Když uvidím, že není problém, tak klidně jezdit podle ikonky. Ale věštit z ikony stav DPF.....no nevím. Ale je to každého volba...
 
Ale tak auto výkon má, vačky jsou snad v pořádku, pouze to chce vypálit DPF-ko delší jízdou a ono se to možná srovná.
Zatím co to tady neustále řešíme, Lucka jezdí (nestojí s autem na krajnici a nevolá asistenci), pouze by mě zajímalo jestli bliká kontrolka DPF-ka nebo teď ne?
 
Ale tak auto výkon má, vačky jsou snad v pořádku, pouze to chce vypálit DPF-ko delší jízdou a ono se to možná srovná.
Zatím co to tady neustále řešíme, Lucka jezdí (nestojí s autem na krajnici a nevolá asistenci), pouze by mě zajímalo jestli bliká kontrolka DPF-ka nebo teď ne?
Přesně tak, jezdim jak ďas :D. Vačky a celá motorová soustava je dle vyjádření servisu v pořádku, to už jsem tu psala. Aktuálně kontrolka DPF nesvítí a asi je třeba hlídat ty regenerace. Toť celé (snad).
 
Přesně tak. Osobně bych se nespolehal na ikonku v autě a koupil OBD za pár korun a buď stáhnul zadarmo základní verzi Smart Control nebo dal tuším nějakých 200,- za Forscan. Minimálně po dobu, než se přesně zjistí, jak to regeneruje, jak se přesně ucpává DPF atd. Myslím, že ta "investice" za to stojí. Pár týdnů to nechat na mobilu a sledovat to. Když uvidím, že není problém, tak klidně jezdit podle ikonky. Ale věštit z ikony stav DPF.....no nevím. Ale je to každého volba...
Jo souhlas. Tak já z ikony nechtěla věštit stav DPF - ten znám , bylo to 2x v servisu. Ale spíš jsem si chtěla pohlídat ty rege.
 
Takze mame tady opet zmenu stavu. Pote co jsem opustila servis jsem udelala dve trasy po cca 7 km a jednu po 120 km. A DPF sviti vesele zas..... Uz fakt nevim co s tim...:(
 
Bude to chtít to OBD a zjistit si přesný stav věci sama, protože jak je vidět servis tomu zatím nepomohl. Jakmile ho budeš mít a zjistíš co ti to vyhazuje za chyby, popřípadě jak se DPF chová určitě se posuneme dál.
 
A nejde tam proste diagnostikou spustit regenerace za jizdy misto stacionarni? Staci jeden clovek a max hodina diagnostiky....Minule mi takhle sice stejne clovek odjizdel i pres dve uspesne regenerace na zaplneni dpf 104%, ale taky to byl 14let stary Peugeot...nicmene spustit to slo a vybrat si mezi regeneraci stacionarni a za jizdy taky
 
Regenerace jde spustit i manuálně. Stačí otevřít kapotu, nastartovat, propojit test terminal kablíkem a dvakrát rychle sešlápnout a pustit plyn. Otáčky se zvýší a dál už to jede automaticky. Kapotu nechat otevřenou. Po snížení otáček zpět ze 1750 na volnoběh je pak regenerace hotova.
ac5wzw00005508.png
 
Bude to chtít to OBD a zjistit si přesný stav věci sama, protože jak je vidět servis tomu zatím nepomohl. Jakmile ho budeš mít a zjistíš co ti to vyhazuje za chyby, popřípadě jak se DPF chová určitě se posuneme dál.
nazdar..tak som sa zacal hrat s Forscan uz aj ja...vcera som menil olej a resetoval kvalitu oleja, dnes som kalibroval vstrekovace, a obnovoval par naucenych hodnot. Teraz vsak pozeram, ze sa mi pocitadlo DPF regeneracii zmenilo z nejakych 970 na 1. Od vymeny oleja mam cca 130 km a dpf mi urobilo regeneraciu uz 3 x, po malych ciastkach a taktiez OIL DIL ma hodnotu 4.6 gramu, co nemalo ani pri vymenen oleja po 6 000 km. Neviem ci som nieco urobil zle, zajtra idem dlhsiu trasu tak uvidim po kolko bude regenerovat. Co sa tyka ale toho nariedenia oleja, moze to byt naozaj taka velka hodnota po par km od vymeny?
 
ahoj..posledně jsi psal že auto se zastavilo, a že je problém s tlakováním hadic. Dělali jste i nějakou vizuelní kontrolu? Když jsi teď dělal olej změnilo se něco? Protože podle toho co jsi psal v PM tak to podle popisu vypadalo spíš na závadu na těsnění hlavy (zkroucená, prasklá, podfouklá)
Každopádně není normální ani to že by došlo k vypalování DPF hned 3x do 130 km. Jedině snad že by ti mělo dojít k vypálení DPF před výměnou a tys měl třeba nedokončenou regeneraci ještě z minula. To pak regenerace začne hned znovu jak se nahřeje motor aby se co nejdřív dokončila. A pokud bys poskakoval jen po městě tak se může spusti na několikrát
 
ahoj..posledně jsi psal že auto se zastavilo, a že je problém s tlakováním hadic. Dělali jste i nějakou vizuelní kontrolu? Když jsi teď dělal olej změnilo se něco? Protože podle toho co jsi psal v PM tak to podle popisu vypadalo spíš na závadu na těsnění hlavy (zkroucená, prasklá, podfouklá)
Každopádně není normální ani to že by došlo k vypalování DPF hned 3x do 130 km. Jedině snad že by ti mělo dojít k vypálení DPF před výměnou a tys měl třeba nedokončenou regeneraci ještě z minula. To pak regenerace začne hned znovu jak se nahřeje motor aby se co nejdřív dokončila. A pokud bys poskakoval jen po městě tak se může spusti na několikrát
ahoj...myslel som ze som pisal na vlakno, ze sa nakoniec ta hlava, ci tesnenie pod hlavou sa nepotvrdilo...praskla tam len priruba na hadice, tak ju vymenili za origo mazda diel.upgrade uz nie z plastu ale normalne kovova, vymenil som aj termostat, kvapalinu a vsetko zatial ide, nic netlakuje, nic neprehrieva..taktiez pocistili egr, klapku a nejake trubky a vraveli ze nebola za tak zanesena....takze som ako dalsi krok robil olej, a ako som pisal hral sa s Forscanom a nejako som vymazal aj historiu DPF regeneracii..tak som myslel ze to ze sa mi po par km zacalo regenerovat, ze to je nejaky novy cyklus haha..no uvidim, prebehnem to cez 200 km zajtra a v nedelu, dufam ze ma milo prekvapi. Ale skorej ma serie ta hodnota zriedeneho oleja, kedze mam po vymene oleja a cakal som nulu...aj ked minule som mal nieco okolo 5 g a potom sa mi to opat hodilo na nulu...este idem kupit tu OBD lepsiu diagnsotiku Vgate vLinker FD+, co tu Shrek odporuca, nech to meria spravne. Tieto motory to je zazrak ..clovek sa pritom stane pomaly polomechanik :)..ale hned v Januari pri prvej prilezitosti skocim za Shrekom odstavit EGR a skusit pocarovat s tou jeho novou mapou a hadam mi aj nieco povie na moje vysledky z Forscan.
 
ahoj...myslel som ze som pisal na vlakno, ze sa nakoniec ta hlava, ci tesnenie pod hlavou sa nepotvrdilo...praskla tam len priruba na hadice, tak ju vymenili za origo mazda diel.upgrade uz nie z plastu ale normalne kovova, vymenil som aj termostat, kvapalinu a vsetko zatial ide, nic netlakuje, nic neprehrieva..taktiez pocistili egr, klapku a nejake trubky a vraveli ze nebola za tak zanesena....takze som ako dalsi krok robil olej, a ako som pisal hral sa s Forscanom a nejako som vymazal aj historiu DPF regeneracii..tak som myslel ze to ze sa mi po par km zacalo regenerovat, ze to je nejaky novy cyklus haha..no uvidim, prebehnem to cez 200 km zajtra a v nedelu, dufam ze ma milo prekvapi. Ale skorej ma serie ta hodnota zriedeneho oleja, kedze mam po vymene oleja a cakal som nulu...aj ked minule som mal nieco okolo 5 g a potom sa mi to opat hodilo na nulu...este idem kupit tu OBD lepsiu diagnsotiku Vgate vLinker FD+, co tu Shrek odporuca, nech to meria spravne. Tieto motory to je zazrak ..clovek sa pritom stane pomaly polomechanik :)..ale hned v Januari pri prvej prilezitosti skocim za Shrekom odstavit EGR a skusit pocarovat s tou jeho novou mapou a hadam mi aj nieco povie na moje vysledky z Forscan.
No ja mam zvysenou hladinu oleje uz po 800km od vymeny.... Nevim tedy o kolik, ale uz je zvysena.... Uplne se toho desim...
 
No ja mam zvysenou hladinu oleje uz po 800km od vymeny.... Nevim tedy o kolik, ale uz je zvysena.... Uplne se toho desim...
A kolik to je, je to trochu nad horní rysku? V Mazdě mi vždy většinou dali trochu nad. Dají předepsané množství a nezajímá je, že všechen oleje nestačí vytéct….
 
ahoj..posledně jsi psal že auto se zastavilo, a že je problém s tlakováním hadic. Dělali jste i nějakou vizuelní kontrolu? Když jsi teď dělal olej změnilo se něco? Protože podle toho co jsi psal v PM tak to podle popisu vypadalo spíš na závadu na těsnění hlavy (zkroucená, prasklá, podfouklá)
Každopádně není normální ani to že by došlo k vypalování DPF hned 3x do 130 km. Jedině snad že by ti mělo dojít k vypálení DPF před výměnou a tys měl třeba nedokončenou regeneraci ještě z minula. To pak regenerace začne hned znovu jak se nahřeje motor aby se co nejdřív dokončila. A pokud bys poskakoval jen po městě tak se může spusti na několikrát
tak mam update..auto sa mi vratilo k povodnemu rezimu na vypalovanie...po cca 130km, co je asi ani dobre ani zle, takze to uz nebudem riesit...len ma trochu prekvapilo, ze pred vymenou oleja som mal nariedenie oleja OIL DIL vacsinou na nule, a teraz po 500 km od vymeny mam uz 6,1 gramu...nechapem cim to je....kolko moze byt maximalna hodnota aby olej bol este ok?

No ja mam zvysenou hladinu oleje uz po 800km od vymeny.... Nevim tedy o kolik, ale uz je zvysena.... Uplne se toho desim...
asi to netreba ani sledovat, lebo clovek len nic ine nerobi len sleduje udaje :) ak sa jazdia kratke trasy na tychto dieseloch, vraj treba menit aj po 6000 km..takze ja asi ostanem pri tychto intervaloch..medzi 6 az 10 tisic
 
Back
Top