• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

Zdarec. Chcu vyměnit baterku v 6 Wagon ročník 2017, 121kW benzín. V příručce je psané 12V 65Ah Q85. Co je to Q85 abych nevybral nějak špatně.
Díky za odpovědi.
 
@Lars Ahoj, Q85 je označení nádoby tý baterie. Když zadáš do Google "Q85 battery" tak na tebe vyběhnou přesně-pasující baterie, ale problém je, že tenhle kód se tady v EU nejak moc nepoužívá, takže na tebe vyběhnou stránky spíš z Asie. Pokud mi jde o přesný rozměr, tak si buď změřím tu starou baterku a podle toho vyberu nebo použiju OEM kód náhradního dílu z VIN.
 
Poprosím o radu:
Pred odpojením a dobitím baterky (RECOND na CTEK-u) som ju chcel aktivovať podľa postupu šlapaním na pedále. Na displeyi mi mala začať blikať varovná správa, ale nezačala. Postup som skúšal niekoľkokrát, ale bez úspechu. Správy na displeyi som mal dve, jednu v súvislosti s poruchou systému správy batérie, druhú že mám stlačiť brzdový pedál - obidve som odklikol cez info, ale varovná správa stále žiadna. Kde je problém?
Ďakujem.
 
Predpokladám teda, ze GJ a GL ma rovnaký postup aktivácie baterky…
 
Ještě jednou díky všem za rady s baterií. Varta Blue Dynamic EFB 12V, 65Ah, 650A, N65 už je pod kapotou a vše nyní funguje jak má. Rozměrově je stejná jako originál YUASA. Nastavení nové baterky i u mé M3 funguje přesně podle návodu k M6. Blikající kontrolka I-stop s výstražným trojúhelníkem automaticky zhasla po ujetí cca 20 km. Jen taková zajímavost po ujetí pár km se rozsvítí kontrolka tlaku v pneu, tak jsem za jízdy podržel tlačítko tlaku pneu kvůli konfiguraci, kontrolka sice zhasla, ale ono se to Mazdě asi moc nelíbilo😃. Po pár km se kontrolka zase rozsvítila, tak jsem tedy auto zastavil, znovu podržel tlačítko a od té doby klid.
Protože zde koluje několik návodů, tak přikládám návod, kterým jsem naučil mou M3 na novou baterku:)
Zobrazit přílohu 47945
Není mi to zcela jasné, tato inicializace se provede na staré baterii a po provedení bodu 6. se provede osazení nové baterie ? nebo se osadí nová baterie a provede se výše uvedený postup "učení" ? Dík za radu.
 
Není mi to zcela jasné, tato inicializace se provede na staré baterii a po provedení bodu 6. se provede osazení nové baterie ? nebo se osadí nová baterie a provede se výše uvedený postup "učení" ? Dík za radu.
Jo jo, já to udělal přesně tak (inicializace se starou baterkou) a vše v pořádku 👍
 
Tak nová baterka už je v autě. Sedí přesně místo staré (ta byla Panasonic, myslel jsem,že dávali tu yuasu) i do toho obalu. Ani jsem nemusel nic nastrihavat. Provedl jsem iniciaci dle návodu šlapáním plynu. Auto startuje, žádný kontrolky neřvou. Diagnostické chyby nejsou, ale mám jen forscan lite na ios, tam není ani to battsoc,jak jsem pochopil. Každopádně díky za rady tady na fóru. Moc to pomohlo.
4039f283c73a02d51512771ffeb52d8c.jpg
 
mám jen forscan lite na ios, tam není ani to battsoc,jak jsem pochopil
Mám FORScan lite, taky na iOS a batt soc tam vidím. Třeba tady jsem našel screen z nějakýho pozorování.

edit: Ale je tu někde z dneška debata o tom, že novější modely Mazda nenačtou různé info přes FORScan.

IMG_3519.png
 
Moje blbost. Neuměl jsem s tím forscanem a už našel i battsoc. Omluvám se za dezinformace.
Jjnak proces iniciace baterky šlapáním u mě úspěšný, baterka ukazuje Day 1. Batsocka mi nyní ukazuje 86% (na novou dle mě nic moc), ale zase na tom připojená kamera přes pojistky. Odběr kamery viofoA129 plus (nejnovější FW) ale neznám.
 
Dnes som tiež vymenil, 2 týždne mi svietil power management, dobitie nepomohlo, takže som pochopil že baterka sa po 4,5 roku rozlúčila. Po naštudovaní tohto fóra a podľa doporučenia @shr3k objednaná nová BANNER z eshopu, stará (Panasonic) odvezená do zberného dvora (aj 200 kč je peníz :laughing:). Nová sadla ako riť na šerbel, rozmery presne odpovedali pôvodnej. Nič som neinicializoval, naštartoval som mašinu a šiel do mesta, start-stop zafungoval na prvej križovatke.
Som zvedavý koľko vydrží, ale som spokojný že som našiel čo som tu hľadal a problém som rýchlo vyriešil.

1702468243473.jpg
 
Moje blbost. Neuměl jsem s tím forscanem a už našel i battsoc. Omluvám se za dezinformace.
Jjnak proces iniciace baterky šlapáním u mě úspěšný, baterka ukazuje Day 1. Batsocka mi nyní ukazuje 86% (na novou dle mě nic moc), ale zase na tom připojená kamera přes pojistky. Odběr kamery viofoA129 plus (nejnovější FW) ale neznám.
Jak dlouho ti vydrží baterka napájet tu kameru v parkingModu? Já to měl podobně, na podzim jsem koupil právě Viofo A119 mini2 a jak praštila zima, tak baterka způsobila varování v baterryManagmentu, istop přestal fungovat (to by mi ani tak nevadilo). Ale po pár dnech jsem začal pozorovat opravdu horší starty (baterka měla 4roky, tzn.asi na to měla nárok). Provedl jsem tedy výměnu, inicializaci v autorizáku a vše teď šlape. Nicméně kamera běží v parking modu max. 24h, pak už dojde k limitu napětí (dle přepínače) a dál už nesnímá (v módu detekce odebírá snad ještě méně než 1watt). Záleží na velikosti autobaterie samozřejmě:
 
Nijak jsem zatím nemeril odběr a čas, jak dlouho to dokáže napajet ani to battsoc nesledoval. To až teď nově .
Na kameře mám nastaven ten parkovací režim na pohyb či naráz 48h a pak se vypne. Taky tam mam tu ochranu napětí před pojistkovou skříní. Kameru provozuju od října 2021 a auto od dubna 2019 nové. Baterka umřela teď. Nijak jsme se o ní moc nestaral, poslední teda asi půlrok ji občas dobil doma do plna, předtím jsem ani neměl nabíječku. Jinak již delší dobu baterka v infotainmentu nesvítila modře a občas byly stavy, kdy nenabihaly modré články z ieloop. Auto ale startovalo normálně, většinou je mám v garáži, občas venku. Poruchu dobíjení a istopu to nahlásilo hned po startu po noci na mrazu jednou a hláška odpoledne ten den zmizela. Ale pak asi za 10-14 dní baterka už ko.
 
Ja som menil baterku v mojej BM tiez, bola tam este povodna od vyroby, nemali 65ah, tak som kupil 60ah, pred predajnou za 5 minut vymenil, ziadna inicializacia, uprimne netusim co to je a naco akurat okno neslo automaticky, urobil som 2x hore a dole a potom to fungovalo, asi si potrebovalo prejst trasu.
 
Z odkazu a v popisku maju že tá tebou vybratá je 60 Ah aj keď na titulku je 65 Ah. Over si to.

Ja som dal tú zatracovanú Vartu :) Sedí presne a je aj odporúčaná výrobcom na moju M3 BM. Pôvodná mi vydržala bez mála 10 rokov. Keby som ju ešte pravidelne dobíjal tak by ešte leto určite dala.

Varta - Autobatéria Blue Dynamic EFB 12V 65Ah 650A P+

 
Poslední úprava:
Mě by zajímalo jestli se dá ještě sehnat originál do BM. Tuším že Yuasa ale už netuším přesné označení na benzín..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top