• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

Zdravím... Mám takú otázku:
Pozerám práve doporučovanú batériu "Banner Running Bull EFB 12V, 65Ah, 550A, 565 15"
Taký maličký detail... 565 15 je doporučovaná verzia ASIA... Ibaže ono je to v skutočnosti zrejme tak, že:
565 15 - má kontakty tak ako potrebujeme
565 16 - opačné usporiadanie
Označenie Asia nie je v eshop-och bežné, navyše niekde majú obrázky opačné...
 
Zdravím... Mám takú otázku:
Pozerám práve doporučovanú batériu "Banner Running Bull EFB 12V, 65Ah, 550A, 565 15"
Taký maličký detail... 565 15 je doporučovaná verzia ASIA... Ibaže ono je to v skutočnosti zrejme tak, že:
565 15 - má kontakty tak ako potrebujeme
565 16 - opačné usporiadanie
Označenie Asia nie je v eshop-och bežné, navyše niekde majú obrázky opačné...
Asia neAsia. Potřebuješ hlavně +pól vpravo a tomu odpovídá z tebou nabízených 56515
 
Údajně by měly být dobrý i baterie Brit, který mají trochu větší kapacitu a zkratovací proud při testu než mají uvedeno, podobně jako Exide, navíc by mělo jít doplnit elektrolyt / destilku viz video - tam je sice obyč Pb řada Skyway, ale konstrukce je stejná jako u EFB varianty a taky by měly jít nabíjet větším proudem - díky otevření článků a volnému odchodu plynů. Jako malej bonus , u čepka jsou baterky vždycky plně nabitý a u této je záruka 36 měsíců.

Vzhledem k tomu , že moje dle bazaristy nová baterka (Bosch S4 EFB E40, výroba květen 22) je nafouklá a má tvrdý boky - pokročilá nevratná sulfatace, jí moc života nedávám. Před nabíjením měla 12,0V, SOH 57% a SOC 0% . Když jsem ji teď nabíjel, měla na konci nabíjení proud 1,2A což je fakt dost - běžně se má proud ustálit okolo 100mA. Po nabití a odpočinku přes noc měla 12,6V, SOH, 67%, SOC 98% a vnitřní odpor 4.86 mOhm, což jsou ještě slušný hodnoty, a v infotainmentu teď pořád svítí modře. Jak klekne , zkusím tu BRITku

BRIT EFB 60Ah 640A 12V

 
Pre CX-5 som podobnú tému nenašiel, opýtam sa tu. Chcel by som nvoú baterku, aktuálne po dlhšom stání mám pocit že motor ledva chytí a to je vonku +10, takže počítam že v zime ma to časom niekde nechá. Jazdil som v poslednej dobe dlhé diaľničné trasy, takže priestor na nabitie mala, ale druhý deň vždy ledva motor nahodí.
Z druhého príspevku ale nie som moc múdry, ktorá je dobrá pre CX-5 2.5.

https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-banner-running-bull-efb-12v-65ah-550a-565-15-1 pro GJ/GL 2.0-2.5 benzin, také EFB jako originál, kapacita shodná originál
https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-banner-running-bull-efb-12v-55ah-460a-555-15-1 pro benzíny s DC-DC měničem vedle baterky (CX-3 4x4 atp.)

Neviem vybrať medzi týmito dvoma.. na jednu stranu mám 2.5 benzín, na druhú stranu mám asi ten DC menič (netuším ako to vyzerá). Tá prvá má vyššiu kapacitu aj vyšší prúd, ale neviem koľko potrebujem a či 460A v pohode nestačí.

Prípadne to vôbec nemusí byť jedna z nich, hlavne nech tam pasuje.
 
Určitě těch 65 Ah,ale pozor,v popisku píší,že je pravá,ale na fotce je vyobrazena levá.
 
Dc - dc menic je i-Eloop systém. Délka trasy není úměrná nabití. Nabíjí se to jen když sundáš nohu z plynu a nevím jestli u i-Eloop to není jen při brždění

Mě u Banneru vadí ty malý startovací proudy. Proto bych šel do Exide a nebo Britu s možností údržby nebo rychlejšího dobití
 
Neviem vybrať medzi týmito dvoma.. na jednu stranu mám 2.5 benzín, na druhú stranu mám asi ten DC menič (netuším ako to vyzerá). Tá prvá má vyššiu kapacitu aj vyšší prúd, ale neviem koľko potrebujem a či 460A v pohode nestačí.
Samozřejmě 565 15. DC měnič je tam napsáno vedle baterky.
555 15
All-new-Mazda_CX-3_SP_2015_Detail_23.jpg
565 15
All-new-Mazda_CX-3_SP_2015_Detail_11.jpg
Je jasné, proč je tam rozdíl?
 
Poslední úprava:
Dc - dc menic je i-Eloop systém. Délka trasy není úměrná nabití. Nabíjí se to jen když sundáš nohu z plynu a nevím jestli u i-Eloop to není jen při brždění

Mě u Banneru vadí ty malý startovací proudy. Proto bych šel do Exide a nebo Britu s možností údržby nebo rychlejšího dobití
U i-Eloop to funguje stejně jako bez něho.Pokud jezdím po městě,popojíždím,často startuji,tak nabíjí naplno.Jen při delších trasách se IN někdy aktivuje.Jo a pokud jsou zapnuty hlavní světlomety,ventilátor atd,tak se baterie nabíjí pořád.Zatím mám napětí za studena na svorkách 12,9 V.
 
Dnes jsem po cestě z práce sledoval forscanem dobíjení za jízdy
Napětí altik kolísá 14,4 - 14,6V
Napětí baterka 13,9V (po vyjetí) - 14,1V (u domu)
Proud do baterky 12-15A, po par km spadl na 7A a postupně klesal až k 5A(u baráku)

Když nebudu řešit zakolísání při změně jízdního režimu tak ustálená jízda, pod plným plynem, bez plynu v otáčkách (nad 3000) z kopce, i varianta bez plynu + brzda, neměly žádnej vliv na velikost nabijecího proudu nebo napětí. Je ale pravda, že i přes odpojovací proceduru baterie, Forscan nyní i po 3 dnech užívání ukazuje SOC 0%, možná proto to jede furt
 
Back
Top