• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nová Verva100

císla mazivosti jsou sice pěkný, al zas verva je E10, motion je stále E5, posledně když jsem zkusil vzít celou nádrž vervy tak auto tak nějak smrdělo jinak a byla větší spotřeba a bylo to i línější
 
Jo ale furt je to větší podíl něčeho co není benzín, i když je to menší zlo než klasika s E10 tak to poznat bylo
 
Myslím to tak, že to není benzín, je to tím "naředěno"
 
Přesně jak píše no_hits! Verva žádná sláva. Od té doby,co Benzinu koupil ORLEN,šla kvalitou paliva dolů.Za mě nejlepší OMV!
 
Sak jo čím min poniku tím vyšší vliv na kvalitu paliva - sranda ?
 
Právě, že musíme. Součástí tankování by někdo být proces ,,rehabilitace” kdy za každých 10l můžeš dát majiteli benzínky facku ?
Z toho bych nemel takovou radost. Spise pekne provedene Kin Geri by mohlo potesit.
 
Ano je E10 ale na bázi ETBE a ne biolihu. Což má trochu jiné vlastnosti.
 
ETBE bude urcite lepsi, jak klasicky biolih, nicmene pořád je to nejaka nahrazka biolohu primichavana do benzinu...Proc si toho do auta lit 2x tolik, když se u nas porad daji koupit premiove benziny E5 s polovicnim množstvím teto nahrazky? To ze cim vic ETBE v benzinu, tim lip tvrdi snad jen marketingove oddeleni Benziny ne? ? Jinak z praxe: v M6 GH jsem vyzkousel temer vsechny premiovky u nas, nejlepsi pocit z chodu motoru a reakce na plyn jsem mel subjektivně u Maxxmotion od OMV, oproti Verve to bylo fakt poznat, a to byla jeste Verva e5. U M6 GJ porovnat moc nemuzu, protoze z 99% jezdi jen na Maxxmotion ? Kazdopadne vždy bude i Verva 100 e10 lepsi, jak klasická 95, to nerozporuju ani nahodou.
 
Jenom se obávám, jestli ta 98 z ONO není obyč bez aditiv .....

TEST MAZIVOSTI - v podstatě se jedná o test otěru kuličky po ocelové destičce, která se právě maže zvoleným palivem po určitou dobu. Na závěr se změří průměr otěrové stopy na kuličce. Čím je menší, tím je lepší:

Benzina Verva 95 - 385
Benzina Verva 100 - 282

OMV Maxxmotion 95 - 463
OMV Maxxmotion 100 - 400
OMV Natural 95 - 669
Shell V-power Nitro+ 95 - 675
Shell V-power Nitro+ Racing 100 - 419

LukOil Natural 95 -756
EuroOil Natural 95 - 757
Tank ONO Natural - 760

LukOil Natural 98 - 844 (hraniční mazivost)
LukOil Natural 98 + VIF - 254 (dasaženo přimícháním VIF aditiva k benzínu LukOil Natural 98)

Orlen Verva 98 - 791
Tak ta polská Verva 98 je docela zklamání, škoda, vycházela před pár dny na Orlenu v Cieszyne lehce pod 35 kč/l. V té tabulce u Benziny je opravdu správně Verva 95? Nemá tam být Effecta 95? Jinak mezi Effectou 95 na Benzině a u PL Orlenu by rozdíl být neměl, ne?
 
Někde bývalá k dispozici i Verva 95 ale nechytla se, podobně na tom je Motion 95
 
ETBE bude urcite lepsi, jak klasicky biolih, nicmene pořád je to nejaka nahrazka biolohu primichavana do benzinu...Proc si toho do auta lit 2x tolik, když se u nas porad daji koupit premiove benziny E5 s polovicnim množstvím teto nahrazky? To ze cim vic ETBE v benzinu, tim lip tvrdi snad jen marketingove oddeleni Benziny ne? ? Jinak z praxe: v M6 GH jsem vyzkousel temer vsechny premiovky u nas, nejlepsi pocit z chodu motoru a reakce na plyn jsem mel subjektivně u Maxxmotion od OMV, oproti Verve to bylo fakt poznat, a to byla jeste Verva e5. U M6 GJ porovnat moc nemuzu, protoze z 99% jezdi jen na Maxxmotion ? Kazdopadne vždy bude i Verva 100 e10 lepsi, jak klasická 95, to nerozporuju ani nahodou.
Teď jsem zkoušel různé benzíny na moji 2.5i GL a musím rovněž říct, že Maxxmotion 100 subjektivně rovněž nejlepší a spotřeba rovněž. Zkusím teď tankovat víc nádrží s Maxxmotion a uvidím. Jinak podle OMV změnili 'recepturu' tento rok od května, takže ty hodnoty mazivosti budou jiné (asi lepší) než z toho testu výše.

OMV MaxxMotion Natural 100Plus přichází od května 2021 s novou recepturou pro snížení tření.
 
všiml jsem si poslední měsíc , že výfukový plyny nesmrdí jako novoroční ohňostroj ale jako hořící uhlí, všiml jsem si toho i u ostatních aut v domácnosti ... asi zase nějaká změna :D
 
Tak ta polská Verva 98 je docela zklamání, škoda, vycházela před pár dny na Orlenu v Cieszyne lehce pod 35 kč/l. V té tabulce u Benziny je opravdu správně Verva 95? Nemá tam být Effecta 95? Jinak mezi Effectou 95 na Benzině a u PL Orlenu by rozdíl být neměl, ne?
Ano, mělo by to být Efecta 95. Benzina to bere z Kralup. Orlen PL si to bere a míchá jinde.
 
rakusaky bojkotuju jeste od dob kdy blokovali Temelin, takze zustanu u vervy :cool:
 
ETBE bude urcite lepsi, jak klasicky biolih, nicmene pořád je to nejaka nahrazka biolohu primichavana do benzinu...Proc si toho do auta lit 2x tolik, když se u nas porad daji koupit premiove benziny E5 s polovicnim množstvím teto nahrazky? To ze cim vic ETBE v benzinu, tim lip tvrdi snad jen marketingove oddeleni Benziny ne? ? Jinak z praxe: v M6 GH jsem vyzkousel temer vsechny premiovky u nas, nejlepsi pocit z chodu motoru a reakce na plyn jsem mel subjektivně u Maxxmotion od OMV, oproti Verve to bylo fakt poznat, a to byla jeste Verva e5. U M6 GJ porovnat moc nemuzu, protoze z 99% jezdi jen na Maxxmotion ? Kazdopadne vždy bude i Verva 100 e10 lepsi, jak klasická 95, to nerozporuju ani nahodou.
ETBE v podstatě vlastnosti benzínu nemění.

ETHANOL ano, jde o kyselost a vodní páry.

Tedy pořad je lepší mít 10% něčeho co je pro motor neškodné než 5% něčeho co mu škodí.

 
Back
Top