• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Odhlučnění vozidel

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Za mě není tolik slyšet cvakání vstřiků, když auto stoji na místě. Je ale pravda že zelenej Softwave Expert tlumí hlavně vysoký tóny a trochu střední. Na celý spektrum zvuků bude lepší nějakej chlupatej fousatej materiál jako je třeba geofilc. Takovej materiál je ale zase lehce vznětlivej a zkoušet to nemám odvahu ani já

Taky ten kryt působí docela pevně a mohutně
 
Co doporucite odhlucnit na CX-5 2.5 2021, zajima me jen hluk pri jizde na hrubem asfaltu. Hluk od podvozku jako takoveho nepozoruju, tak jsem premyslel jestli jen neodhlucnit podbehy z venku. Ne jen ten plast a plochu pod ni, ale poradne celou plochu jako na obrazku nize, ale klidne ve 2-3 vrstvach.

1738947388821.png

Mam zkusenost s odhlucnenim Corolly TS 2019, kde jsem delal kufr, podlahu a podbehy, kapotu i dvere, ale i tak je to hlucnejsi jak tahle CX-5 o_O Delal jsem to sice postupne, ale prijde mi ze to celkove neni moc znat na tom hrubym asfaltu. CX-5 ma rozhodne tuzsi plechy a lepsi tovarni odhlucneni, tak by efekt mohl byt vyraznejsi, ale nerad bych delal vse a daval do toho 50k.

Kdyz jsem testoval rocnik 2024, tak sni nebyl zadny problem. Je krasne ticha a zajimave je, ze celkova pohotovostni hmotnost u me je o cca 30kg vyssi (mam max vybavu) nez u te novejsi :eek: By me zajimalo jake zmeny tam jsou ze je tam takovy rozdil pri nizsi hmotnosti. Preci jen ta vybava je +- stejna a ma to navic baterii (mild hybrid).
 
Hluk od asfaltu nezměníš. Bohužel. Zkusil jsem všechno. Záleží na výrobě z továrny. Nebo minimálně ovlivnis...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Začal bych podběhama zevnitř + podlaha a kufr pokud ti jde o tento druh hluku. Z venku dávat tlumící materiál jen pod kryt podběhu
 
Hluk od asfaltu nezměníš. Bohužel. Zkusil jsem všechno. Záleží na výrobě z továrny. Nebo minimálně ovlivnis...

Samsung S22 256GB Tapatalk
S tím bych si dovolil nesouhlasit!Použil jsem jen tohle https://www.ahifi.cz/vibrofiltr-premium-4-0.html#tab-rating a rozdíl právě v hlučnosti na různých druzích asfaltu je nebetyčný.Hlavně zadní podběhy a podlahu kufru.Dělal jsem jen vnitřní části.Všimla si toho i má žena a to je co říct.Nejlepší srovnání je u našich zálivů na MHD,které jsou udělány z drsného betonu.Dříve jsem se až lekl,když jsem po něm projel,to auto až zadunělo.A dnes?Sotva to zaregistruji.
 
Začal bych podběhama zevnitř + podlaha a kufr pokud ti jde o tento druh hluku. Z venku dávat tlumící materiál jen pod kryt podběhu
Proč jen pod kryt, to pak ztrácí smysl. Zůstane tam totiž velká plocha kterou se hluk bude šířit dál.
 
Protože mimo kryt ti kaminky a stříkající voda časem materiál obrousí a odlepí. Na fotce máš zadní podběh z nějakýho merc V nebo VW T6, tam je ten kryt velkej a je to celý schovaný
 
Poslední úprava:
S tím bych si dovolil nesouhlasit!Použil jsem jen tohle https://www.ahifi.cz/vibrofiltr-premium-4-0.html#tab-rating a rozdíl právě v hlučnosti na různých druzích asfaltu je nebetyčný.Hlavně zadní podběhy a podlahu kufru.Dělal jsem jen vnitřní části.Všimla si toho i má žena a to je co říct.Nejlepší srovnání je u našich zálivů na MHD,které jsou udělány z drsného betonu.Dříve jsem se až lekl,když jsem po něm projel,to auto až zadunělo.A dnes?Sotva to zaregistruji.
Tenhle materiál neznám tak třeba funguje. Asijská auta jsou citelne hlučnější od asfaltu a ačkoli celé auto výrazně utichlo tak změny v hrubosti asfaltu vnímám stále nejvíce ze všech aut v rodině. Možná že přidám ten tvůj materiál jako vrstvu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ten vibrofiltr premium je to samý co SGM air 4, nebo comfortmat viper = antivibrační materiál, používá se jako PRVNÍ vrstva na karoserii, konkrétně na dveře, torpédo, boční plechy, kufr, střecha. Na podběhy a podlahu jsou dnes už za podobnou cenu účinnější materiály navíc s nižší hmotností urcený právě na tyto místa, ideálně se 2 foliemi (com Extreme, sgm dual) protože tam jsou vibrace od kol nejsilnější.

Samozřejmě se i na podběhy a kapotu dají použít výše zmíněný materiály, (cca 2 roky zpět se používaly běžně), ale účinek bude nižší a za téměř stejnou cenu už jsou materiály lepší.

Dávat to jako další vrstvu na již nalepenej materiál je nesmysl. Nárůst účinku není zdaleka takový jako když se rovnou použije 1 vrstva účinnějšího materiálu a navíc se tím dost navyšuje hmotnost. Konkrétně Vibrofiltr je jeden z nejtěžších materiálů vzhledem k účinku.
 
Poslední úprava:
A co bys dal třeba dnes na zadní podbehy vnitřní stranu tedy uvnitř kufru jako ideální?
Ještě zamyslím dát něco pod zadní sedáky na ten holy plech..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Polsonside
Když nemáš doma / v dílně pec nebo topení , kterým bys mohl nahřát na 55°C Comfortmat Extreme, tak je asi nejlepší SGM Dual a na to jsem dával SGM Barrier Mix (oranžovej). Dával jsem ho do GH, navíc se s ním dobře pracuje (není to jak tvrdá deska). Oproti starýmu comfortmat D3 + Blockshot byl rozdíl velkej.

Bohužel teď dost materiálů není skladem včetně těch SGM. Sám je chci znovu použít do GL, protože nic účinnějšího pro domaci montáž s co nejnižší hmotností nemáme. Záleží jak na to spěcháš. Pokud to budeš chtít řešit teď tak z toho co máme skladem můžeš použít

Varianta zaměřena na nízkou hmotnost :
- Comfortmat Viper
- SGM Barrier Lite

Varianta na účinnost :
- Vibrofiltr Premium 4.0 (mám výhrady viz předchozí příspěvky, ale nic jinýho použitelnýho není skladem)
- Comfortmat Titan Lite

@howkey
jen když si to zákazník vyžádá předem při objednání montáže (v rámci jednoho dne na celkovou montáž na to není moc čas). Oficiálně při celkovým odhlučnění auta je rozdíl na dálnici při 130km/h okolo 5dB. Za mě je to nic neříkající udaj, protože každá část auta vyzařuje jinou míru hluku a o jinych frekvencích. Můžu ti to říct asi tak když jsem v GH udělal odhlučnění předních podběhů a přední části podlahy (po sedačky) tím SGM Dual a Barrier Mix, rozdíl byl dost velkej i při běžný jízdě (měl jsem dost hlučný gumy a na dálnici to bylo poznat ještě víc
 
Poslední úprava:
Na první GJ jsem použil nějaký Gladen a tam jsem moc spokojen nebyl.Hlavně kvůli hluku od kol.Ale GJ před FL nemělo od výroby takové odhlučnění jako GL,takže to tak nelze porovnat.Já ještě ten filc u zadních podběhů natírám několika vrstvami gumoasfaltu zvenku i zevnitř .Dělám to kvůli nasáklivosti a možná to má vliv i na hlučnost.
 
Nesmrdí to pak v autě?
 
Protože mimo kryt ti kaminky a stříkající voda časem materiál obrousí a odlepí.
Cekal bych ze nektery naterialy jsou na to delany a vydrzi to. Ta voda se tam dostane tak jako tak.

Kazdopadne, na me CX-5 jsou ty plasty temer po cele plose. Tak snad tam bude i dost mista min na dve vrstvy :)
 
Ty materiály jsou měkký a vzhledem k funkci ani tvrdý být nemůžou a právě na to jdou dělaný.

Ono se víc vrstev ani neaplikuje
1. vrstva Antivibrační - omezuje vibrace co se šíří v karoserii
2. vrstva Odhlučňující - omezuje hluk, pronikající z venku dovnitř
 
Ja to myslel tak, ze pokud tam bude dost mista, tak bych dal dve vrstvy odhlucnujiciho matrose. :)

Co by jsi doporucil za materialy na ty venkovni podbehy? A jaky odhlucnovaci matros na kapotu? Byla tam asi kuna, tak bych ten originalni matros vymenil. Koukaj z toho cary a tak.
 
2 vrstvy stejnyho materiálu na sebe nebudou mít dvojnásobný účinek navíc by to na sobě ani moc nedrželo, ta druhá vrstva má na povrchu většinou látkový potah a na něm to lepidlo nedrží

Co na podběhy z venku, to je stejný jako zevnitř viz příspěvek 412

Na kapotu aby nebyla pak těžká jak šutr tak Comfortmat Cobra, případně ten Vibrofiltr Premium 2.0, ten není o tolik těžší, ale max 1 plát a druhá vrstva se lepí na originální tapec z vnitřní strany 1ks Comfortmat Vision 1000 XL, ale pokud máš benzínovej motor, je odhlučnění kapoty podle mě zbytečný
 
Back
Top