• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

OEM kódy náhradních dílů

1681205557573.png
správně tedy:

2.0 benzín (alternátor/klima) - PE08-15-909C ?? (nevím tedy, co odlišuje to "B" či "C".
 
Koncové písmeno odlišuje jen modifikaci = čím dál v abecedě, tím je díl lepší/vychytanější/nebo se jen změnil dodavatel dílu/atd...
...a zároveň je zpětně kompatibilní s předchozíma písmenama.
V drtivý většině případů to na těch dílech ani není poznat co se tam změnilo, protože pokud se díl překope/změní doslova od základu (třeba změna tvaru dílu), tak je mu většinou přiřazen úplně jiný kód a ne jen jeho poslední písmeno.
V roce 2017 kdy jsem to psal, tak bylo na konci B. Dneska je tam C.
 
Poslední úprava:
@Max6 je to dobře?
Na M3 BN z Mexika ten malý řemen na vodní pumpu?
Všude se píše PE01-15-908 ale mě prodali PY01-15-908.
Zřejmě to bude asi totéž.. 283bbe8acf53a54993894692cc1d88d3.jpg

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Polsonside Totéž to není, protože PE01-15-908 (případně záměný díl pro mexiko kód PEDD-15-908) je dlouhý 798mm a PY01-15-908 je dlouhý 817mm. A jelikož se jedná o řemeny typu stretch fit, který nepoužívají napínací kladku (jsou samonapínací), tak i tenhle malý rozdíl bude hrát velkou roli. Přiznám se že to je takový na ho.... prolejzat katalog OEM dílů nahoru a dolů bez dodání VIN a hledat jestli to na to auto může sedět nebo ne, protože těch údajeů je tam docela hodně. Co jsem kouknul zběžně, tak PY01-15-908 je určený pro Sky-G 2.5.
 
Poslední úprava:
Promiň. Tak ještě pro ověření mám VIN 3MZBN64660M331577.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Promiň. Tak ještě pro ověření mám VIN 3MZBN64660M331577.


Samsung S22 256GB Tapatalk
Malý klíňák: PEDD-15-908 (lze zaměnit s PE01-15-908) a konkrétní díl doporučuji GATES 3PK798SF
Velký klíňák: PE08-15-909C a konkrétní díl doporučuji GATES 6PK963
Napínací kladka: PE03-15-980C a konkrétní díl doporučuji INA 533012910 (to je v podstatě originál od Mazdy jen s vybroušeným logem)
 
No určitě děkuji za ty správné kódy. Nicméně já už koupil originál oba řemeny. Z toho co uvadis chápu, že řemen alternatoru mám dobře a ten od vodní pumpy nechám vyměnit? Oni měli můj VIN a stejně mi prodají špatný řemen. Bože ?
Teď po telefonátu do auto Louda se mi omlouval, že mi skutečně měl dát PE01 a zítra mi ho vymění.
Ještě jednou moc děkuji Honzo.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Poslední úprava:
Oni měli můj VIN a stejně mi prodají špatný řemen. Bože ?
Teď po telefonátu do auto Louda se mi omlouval, že mi skutečně měl dát PE01 a zítra mi ho vymění.
Jako stane se, ale člověk aby byl pořád ve střehu :oops:
 
Přesně. Říkám mu, vpoho tak stane se ale že si člověk jako laik musí vše stejně zjistit a ověřit a jak je vidět, vyplatilo se. Až se sám divil co k tomu všechno vím Jenže to člověk zase zjistí od zdejšího mistra řemesla @Max6...
Postupně si všechny OEM kódy píšu a třeba se to jednou bude hodit a nebude třeba to znovu hledat.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Bude někdo znát OEM kódy nebo alespoň náhrady za ty přítlačné plíšky na brzdové destičky? Hodně obchodů má společné na BM/BN ale na BN kvůli elektronické brzdě jsou myslím, že jiné. Děkuji.
 
Nikdo neví? Chtěl bych ty plechy mít do pátku

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Polsonside
Zadní brzdy s elektronickou ručkou:
Protipískací plíšky a vodící plíšky jsou součástí destiček. Neexistuje na ně tudíž samostatný OEM kód. Vodící plíšky jsou přinejtovaný k destičce a protipískací plíšky u originálních destiček (což jsou TRW) by měli být přilepený. Proto na ně mazda žádný OEM kód nedává a ostatní výrobci je už dávají jako součást nových destiček.

Přední brzdy:
Protipískací plíšky a vodící plíšky má mazda pod jedním OEM kódem BHY3-33-29Z. Takže když zajdeš do mazdy s tímhle kódem tak dostaneš krabičku ve který budou protipískací plíšky co se zacvaknou na destičky, vazelína na podmazání těch protipískacích plíšků a vodící plíšky destiček co se dávají do úchytu destiček.
 
Zdarec, taky řeším přední brzdy a jsem z toho zmatený :D nevím jestli mám TRW nebo AKEBONO brzdy jestli jsem to dobře pochopil že mohou být tyto dva typy, kde se liší rozměry destiček. Prosím o radu, případně kde to s jistotou dohledat takové věci abych už neotravoval. KOTOUČE jsou doufám stejné

VIN: 3MZBM64661M142813
 
Zdarec, taky řeším přední brzdy a jsem z toho zmatený :D nevím jestli mám TRW nebo AKEBONO brzdy jestli jsem to dobře pochopil že mohou být tyto dva typy, kde se liší rozměry destiček. Prosím o radu, případně kde to s jistotou dohledat takové věci abych už neotravoval. KOTOUČE jsou doufám stejné

VIN: 3MZBM64661M142813
Ahoj. U tvýho auta jsou originální brzdy na předku i na zadku od Akebono. Pokud už ti někdy v autorizáku měnily brzdy, tak na předku můžeš mít Feroda. Akebono u nás neseženeš (mimo origo v Mazdě) a vlastně k tomu ani není důvod je shánět - není to nic speciálního.
Každopádně až budeš hledat bzdy, tak hledej pod kódama (je to dle VIN co jsi dodal):
přední kotouče - BJT2-33-251A
přední destičky - BHY1-33-28ZA

zadní kotouče - BJS7-26-251B
zadní destičky - B4Y0-26-48ZB
 
Mohu poprosit o číslo pro vodící čep brzdového třmenu, popř. sady?
IMG_3944.jpeg
Jeden mi trochu zreznul a i po čištění a rozhýbání se kazí. Na předek.
VIN 3MZBN64660M328211


A teď dotazy ?
1. Mění se oba na třmenu / na celé nápravě / na všech kolech?
2. Mění se preventivně po x letech / nájezdu, nebo se čeká na první nedostatek a pak se mění dle dotazu 1?
3. Jsou stejné na předek i na zadek?

Děkuji.
 
Mohu poprosit o číslo pro vodící čep brzdového třmenu, popř. sady?
Zobrazit přílohu 45708
Jeden mi trochu zreznul a i po čištění a rozhýbání se kazí. Na předek.
VIN 3MZBN64660M328211


A teď dotazy ?
1. Mění se oba na třmenu / na celé nápravě / na všech kolech?
2. Mění se preventivně po x letech / nájezdu, nebo se čeká na první nedostatek a pak se mění dle dotazu 1?
3. Jsou stejné na předek i na zadek?

Děkuji.
Ahoj, podle fotky předpokládám že se jedná o čep na zadním elektronickým třmenu.
Ten zakroužkovaný má OEM kód GML8-26-695

Ale za mě je nemá vůbec smysl kupovat podle OEM kódu natož originál v Mazdě (ten zakroužkovaný stojí v Mazdě nějakých 700Kč což je nesmysl). Ten zadní elektronický brzdový třmen je systém TRW a normálně se dá koupit celá sada v autodílech:
Výrobců je víc, dal jsem jen návrh.

1) Mění se jen ty díly co jsou potřeba, ale když koupíš sadu ve který je všechno, tak můžeš vyměnit všechno.
2) Žádný měnící interval na těchto dílech není. Vše je o kontrole během údržby brzd a vždy by se měl posoudit stav, tak aby díly vydrželi alespoň do další kontroly. Ta kontrola by se měla provádět alespoň 1x za 2 roky (majitelé starších Mazd - GH,GG,GF,... se systémem Akebono to kontrolují častěji, protože mají o řád horší systém). Jediný na co bych za sebe dal nějaký interval jsou ty prachovky co chrání čepy a ty měnil třeba po 4 letech i kdyby vypadali sebelíp (opět majitelé starších Mazd to mají jinak)
3) Na tvém autě jsou jiné na předek a jiné na zadek (jsou to dva odlišné brzdové systémy).

Pokud ti ten plovoucí čep zareznul v úchytu destiček, tak si hlavně pohlídej, aby nebylo vyrezlý i to futro ve kterém jezdí, jinak ti žádný nový čep nepomůže. Jak plocha na čepu, tak i díra ve který se hýbe musí být perfektně čistý a hlavně hladký jinak se to nehýbe/neplave dobře (proto "plovoucí" systém brzd)
 
Poslední úprava:
Ahoj, podle fotky předpokládám že se jedná o čep na zadním elektronickým třmenu.
Ten zakroužkovaný má OEM kód GML8-26-695

Ale za mě je nemá vůbec smysl kupovat podle OEM kódu natož originál v Mazdě (ten zakroužkovaný stojí v Mazdě nějakých 700Kč což je nesmysl). Ten zadní elektronický brzdový třmen je systém TRW a normálně se dá koupit celá sada v autodílech:
Výrobců je víc, dal jsem jen návrh.

1) Mění se jen ty díly co jsou potřeba, ale když koupíš sadu ve který je všechno, tak můžeš vyměnit všechno.
2) Žádný měnící interval na těchto dílech není. Vše je o kontrole během údržby brzd a vždy by se měl posoudit stav, tak aby díly vydrželi alespoň do další kontroly. Ta kontrola by se měla provádět alespoň 1x za 2 roky (majitelé starších Mazd - GH,GG,GF,... se systémem Akebono to kontrolují častěji, protože mají o řád horší systém). Jediný na co bych za sebe dal nějaký interval jsou ty prachovky co chrání čepy a ty měnil třeba po 4 letech i kdyby vypadali sebelíp (opět majitelé starších Mazd to mají jinak)
3) Na tvém autě jsou jiné na předek a jiné na zadek (jsou to dva odlišné brzdové systémy).

Pokud ti ten plovoucí čep zareznul v úchytu destiček, tak si hlavně pohlídej, aby nebylo vyrezlý i to futro ve kterém jezdí, jinak ti žádný nový čep nepomůže. Jak plocha na čepu, tak i díra ve který se hýbe musí být perfektně čistý a hlavně hladký jinak se to nehýbe/neplave dobře (proto "plovoucí" systém brzd)
Mockrát děkuju. Na zadek teda systém TRW s EPB. A na předek? Tu fotku jsem dal jen pro ilustraci, který díl mi rezne, není to ověřené na moje auto (nemám vyfocený ten svůj). Na netu jsem našel díly pro systémy Akebono, TRW a Mazda.
 
Mockrát děkuju. Na zadek teda systém TRW s EPB. A na předek? Tu fotku jsem dal jen pro ilustraci, který díl mi rezne, není to ověřené na moje auto (nemám vyfocený ten svůj). Na netu jsem našel díly pro systémy Akebono, TRW a Mazda.
Na předku máš systém od Akebono.
Předek na tvoje auto:
Opět výrobců je víc, je to jen návrh.
 
Back
Top