• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

OEM kódy náhradních dílů

Ahoj,
Byla jsem v Mazdě pro čep/šroub zadního tlumiče, jenže mi řekli, že stojí cca 400Kč, dodání minimálně týden, a že to dělají tak, že původní uřežou a nahrazují jiným pevnostním šroubem s jemným závitem.

Má někdo zkušenost s náhradou? Jaký typ/rozměr šroubu tam padne? Jinak budeme muset ty moje uřezat a teprve shánět a auto mi zas bude nějakou dobu asi stát 😂🙈

Děkuji.

Jde o tuto blbost, údajně číslo dílu 9YA02-123J
Screenshot_20240403_132436.jpg
 
Ahoj,
Byla jsem v Mazdě pro čep/šroub zadního tlumiče, jenže mi řekli, že stojí cca 400Kč, dodání minimálně týden, a že to dělají tak, že původní uřežou a nahrazují jiným pevnostním šroubem s jemným závitem.

Má někdo zkušenost s náhradou? Jaký typ/rozměr šroubu tam padne? Jinak budeme muset ty moje uřezat a teprve shánět a auto mi zas bude nějakou dobu asi stát 😂🙈

Děkuji.

Jde o tuto blbost, údajně číslo dílu 9YA02-123J
Zobrazit přílohu 50919
Ahoj. Opravdu se to tak dá udělat. Ten šteft se nějakým jemným způsobem vydoluje z těhlice, aby se nepoškodil závit v těhlici a dá se nahradit klasickým vysokopevnostním šroubem. Jen se mě teď fakt neptej na rozměry, protože si to nepamatuju (je to nějaká asi M12).

To číslo dílu co jsi dala 9YA02-123J je už nějaký ten šroub kterým se to nahrazuje, jen si nejsem jistý jestli je to správný rozměr.
Ten šteft co tam originálně je má kód 9YA90-1216

EDIT: Jen se mi teď v hlavě promítá jestli tam nebyly dva rozměry. Že ten šteft měl větší závit do těhlice a menší přes který šel tlumič, ale to si možná pletu s M6GJ
 
Poslední úprava:
Ahoj. Opravdu se to tak dá udělat. Ten šteft se nějakým jemným způsobem vydoluje z těhlice, aby se nepoškodil závit v těhlici a dá se nahradit klasickým vysokopevnostním šroubem. Jen se mě teď fakt neptej na rozměry, protože si to nepamatuju (je to nějaká M12).

To číslo dílu co jsi dala 9YA02-123J je už nějaký ten šroub kterým se to nahrazuje, jen si nejsem jistý jestli je to správný rozměr.
Ten šteft co tam originálně je má kód 9YA90-1216
Díky díky, tak snad si s tím nějak poradíme 😁
 
Mám velkou prosbu, chci na M3 měnit komplet zadní brzdy a jelikož jsou dle servisní příručky 2 verze dodávaných brzd, potřebuji OEM kódy náhradních dílů pro:
- brzdové kotouče
- brzdové destičky
- PZ třmen
- LZ třmen

VIN: 3MZBM64762M138285

Díky moc.
 
Mám velkou prosbu, chci na M3 měnit komplet zadní brzdy a jelikož jsou dle servisní příručky 2 verze dodávaných brzd, potřebuji OEM kódy náhradních dílů pro:
- brzdové kotouče
- brzdové destičky
- PZ třmen
- LZ třmen

VIN: 3MZBM64762M138285

Díky moc.
kotouč - BJS7-26-251B
desky - B4Y0-26-48ZB
pravý třmen - B4Y7-26-98ZA
levý třmen - B4Y7-26-99ZA
 
Prosím vás,
vyhodil jsem pytlíky od tyček stabilizátoru Lemförder. RH a LH značí levou a pravou že ano?

IMG_4339.jpeg
 
kotouč - BJS7-26-251B
desky - B4Y0-26-48ZB
pravý třmen - B4Y7-26-98ZA
levý třmen - B4Y7-26-99ZA
Nějak se v tom při objednání dílů ztrácím.
PZ brzdový třmen pod OEM číslem B4Y7-26-98ZA je pro brzdový systém ATE,
zadní brzdové destičky pod OEM číslem B4Y0-26-48ZB mi to nalezne s brzdovým systémem Akebono (např. Brembo P49 049) nebo v popisu bez uvedení brzdového systému (např. výrobce ATE 13.0460-5657.2 nebo TEXTAR 2587801) a pod tím samým OEM sada příslušenství (vodící plíšky) Frenkit 900025 pro brzdový systém ATE (Teves). Je toto v pořádku? Jaký brzdový systém má moje M3 na zadní nápravě?
 
Nikdo neví poradit proč mi to pod stejným číslem OEM nabízí díly s různými brzdovými systémy? Tak to musím rozhodnout sám.
Objednávám tedy:
PZ brzdový třmen zn. ATE 24.3367-0442.5, brzdové kotouče ATE 24.0109-0181.1, brzdové destičky TEXTAR 2587801 (když se na BM nedělají ATE keramické) a vodící plíšky Frenkit 90025 (u příslušenství toho na výběr moc není).
Snad to bude vše sedět.
 
Nikdo neví poradit proč mi to pod stejným číslem OEM nabízí díly s různými brzdovými systémy? Tak to musím rozhodnout sám.
Objednávám tedy:
PZ brzdový třmen zn. ATE 13.0460-5657.2, brzdové kotouče ATE 24.0109-0181.2, brzdové destičky TEXTAR 2587801 (když se na BM nedělají ATE keramické) a vodící plíšky Frenkit 90025 (u příslušenství toho na výběr moc není).
Snad to bude vše sedět.
A není škoda, měnit celé třmeny? Co je zkusit zrepasovat? Taky jsem teď dělala a chodí jak po másle..
Já teda u brzd, jako takových - kotouče, desky, nikdy neřešila OEM číslo, a vždy jsem koupila to správné.. 😅
 
A není škoda, měnit celé třmeny? Co je zkusit zrepasovat? Taky jsem teď dělala a chodí jak po másle..
Já teda u brzd, jako takových - kotouče, desky, nikdy neřešila OEM číslo, a vždy jsem koupila to správné.. 😅
Taky jsem si s tou myšlenkou pohrával a zhlédl několik video návodů. Tak trochu se toho domácího repasu (možná zbytečně) obávám kvůli mechanismu parkovací brzdy ve třmenu, kvůli které musím třmen řešit. Nerad bych, aby se mi problém s parkovací brzdou znovu v blízké době objevil na nových kotoučích a deskách, protože kvůli přibržďování kola to odnesly právě i brzdové destičky a vyhřátý brzdový kotouč, a to jsem rád, že to neodneslo vyhřáté ložisko kola. Proto volím jistotu celý nový třmen, i když zrovna ten ATE levný není.
 
Taky jsem si s tou myšlenkou pohrával a zhlédl několik video návodů. Tak trochu se toho domácího repasu (možná zbytečně) obávám kvůli mechanismu parkovací brzdy ve třmenu, kvůli které musím třmen řešit. Nerad bych, aby se mi problém s parkovací brzdou znovu v blízké době objevil na nových kotoučích a deskách, protože kvůli přibržďování kola to odnesly právě i brzdové destičky a vyhřátý brzdový kotouč, a to jsem rád, že to neodneslo vyhřáté ložisko kola. Proto volím jistotu celý nový třmen, i když zrovna ten ATE levný není.
Řešila jsem něco podobného.. Kotouč jsem měla už celkem slušně spálený.. Repas chtěl dávku pečlivosti, ale povedlo se.
Ale na druhou stranu chápu.. Ono je to trošku sra*í se s tím 😅
 
Je velký problém vložit odkaz místo obrovského screenshotu?
Ahoj nevíte kde by se dal koupit ochrany štít na brzdy Mazdu 3 bm 2013 viz foto co nejdřív nejlepší český obchod 🫣
Screenshot_2024-04-10-11-07-27-984_com.android.chrome.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Také jsem před pár lety chtěl koupit ochranný štít na Hondu. Bohužel, jako druhovýroba neexistoval a originál stál tuším 1100 bez daně.
Nakonec to vyřešil vrakáč.
 
Existuje nějaká náhrada za originální omezovač předních dveří na moji šestku?
GHP9 58 270
 
@VegasBaby Číňani dělají kopie originálu a stojí cca 700-800Kč
ale když je štěstí tak se do 1000Kč dá sehnat i originál.
Jinak regulérní druhovýroba tohodle dílů asi není.

Ale jde to když tak nahradit hodně pevným provázkem :)
 
Prosím, číslo dílu pro čepy řízení, případně i axiální táhla?

Koukala jsem na ty čepy, a ukázalo mi to různé délky, tak jsem z toho trochu v pasti.

Asi bude lepší udělat komplet čepy + axiální táhla, než jen samostatně čepy, co? Dá se to zvládnout na autě, aniž by muselo jít řízení ven?

Díky moc!

JMZBM546611158225
 
Prosím, číslo dílu pro čepy řízení, případně i axiální táhla?

Koukala jsem na ty čepy, a ukázalo mi to různé délky, tak jsem z toho trochu v pasti.

Asi bude lepší udělat komplet čepy + axiální táhla, než jen samostatně čepy, co? Dá se to zvládnout na autě, aniž by muselo jít řízení ven?

Díky moc!

JMZBM546611158225
Čep řízení PRAVÝ: GHT2-32-280
moje doporučení: https://mlparts.cz/vyhledavani?filter=QnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMCU1RD0zODU2NyZCcmFuZFByb2R1Y3RGaWVsZHNGaWx0ZXIlNUIxJTVEPTkzJkJyYW5kUHJvZHVjdEZpZWxkc0ZpbHRlciU1QjIlNUQ9ODYmQnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMyU1RD04NyZCcmFuZFByb2R1Y3RGaWVsZHNGaWx0ZXIlNUI0JTVEPTEwMw==&search=GHT2-32-280

Čep řízení LEVÝ: GHT2-32-290
moje doporučení: https://mlparts.cz/vyhledavani?filter=QnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMCU1RD0zODU2NyZCcmFuZFByb2R1Y3RGaWVsZHNGaWx0ZXIlNUIxJTVEPTkzJkJyYW5kUHJvZHVjdEZpZWxkc0ZpbHRlciU1QjIlNUQ9ODYmQnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMyU1RD04Nw==&search=GHT2-32-290

Axiální táhlo Pravý/Levý: GHT2-32-240A
moje doporučení: https://mlparts.cz/vyhledavani?filter=QnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMCU1RD0zODU2NyZCcmFuZFByb2R1Y3RGaWVsZHNGaWx0ZXIlNUIxJTVEPTI5NzU2JkJyYW5kUHJvZHVjdEZpZWxkc0ZpbHRlciU1QjIlNUQ9ODc=&search=GHT2-32-240A

Ochraná prachovka Pravá/Levá: KD31-32-12X
u oprachovky se asi jedno jestli koupíš nějakou čínu nebo ne.

Já sám rád používám tyhle díly od TRW (za mě TOP), Lemförder (za mě TOP), Sidem, případně Moog a docela mě překvapilo polský NTY že taky docela funguje.

Dá se to udělat i před barákem a určitě se to dá udělat i bez vyndání řízení. Záleží jen na vybavení, který máš.
Hlavní problém pro tebe asi bude povolení axiálního táhla od hřebenový tyče řízení. Buď na to jsou přípravky a pak se to dělá naprosto parádně, nebo musíš mít velkej klíč/siko kleště a snažit se to povolit zespod auta. Zároveň potom doporučuju zakápnout závit novýho táhla na straně co jde do řízení kapkou lepení na závitový spoje střední pevnost.

A jestli měnit i axiální táhla, tak to záleží v jakym jsou stavu. Pokud mají vůli (cvakají), tak 100% vyměnit. Pokud jsou jen vyběhaný a ty tyčky (bez čepů) už se houpou a padají naprosto volně, tak u 10let starýho auta asi taky vyměnit. Pokud ale pěkně drží na místě (bez čepů) a mají dobrý závit na ty nový čepy, tak bych je klidně nechal

Samozřejmostí na závěr je potom udělat geometrii.
 
Poslední úprava:
Čep řízení PRAVÝ: GHT2-32-280
moje doporučení: https://mlparts.cz/vyhledavani?filter=QnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMCU1RD0zODU2NyZCcmFuZFByb2R1Y3RGaWVsZHNGaWx0ZXIlNUIxJTVEPTkzJkJyYW5kUHJvZHVjdEZpZWxkc0ZpbHRlciU1QjIlNUQ9ODYmQnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMyU1RD04NyZCcmFuZFByb2R1Y3RGaWVsZHNGaWx0ZXIlNUI0JTVEPTEwMw==&search=GHT2-32-280

Čep řízení LEVÝ: GHT2-32-290
moje doporučení: https://mlparts.cz/vyhledavani?filter=QnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMCU1RD0zODU2NyZCcmFuZFByb2R1Y3RGaWVsZHNGaWx0ZXIlNUIxJTVEPTkzJkJyYW5kUHJvZHVjdEZpZWxkc0ZpbHRlciU1QjIlNUQ9ODYmQnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMyU1RD04Nw==&search=GHT2-32-290

Axiální táhlo Pravý/Levý: GHT2-32-240A
moje doporučení: https://mlparts.cz/vyhledavani?filter=QnJhbmRQcm9kdWN0RmllbGRzRmlsdGVyJTVCMCU1RD0zODU2NyZCcmFuZFByb2R1Y3RGaWVsZHNGaWx0ZXIlNUIxJTVEPTI5NzU2JkJyYW5kUHJvZHVjdEZpZWxkc0ZpbHRlciU1QjIlNUQ9ODc=&search=GHT2-32-240A

Ochraná prachovka Pravá/Levá: KD31-32-12X
u oprachovky se asi jedno jestli koupíš nějakou čínu nebo ne.

Já sám rád používám tyhle díly od TRW, Lëmforder, Sidem, případně Moog a docela mě překvapilo polský NTY že taky docela funguje.

Dá se to udělat i před barákem a určitě se to dá udělat i bez vyndání řízení. Záleží jen na vybavení, který máš.
Hlavní problém pro tebe asi bude povolení axiálního táhla od hřebenový tyče řízení. Buď na to jsou přípravky a pak se to dělá naprosto parádně, nebo musíš mít velkej klíč/siko kleště a snažit se to povolit zespod auta. Zároveň potom doporučuju zakápnout závit novýho táhla na straně co jde do řízení kapkou lepení na závitový spoje střední pevnost.

A jestli měnit i axiální táhla, tak to záleží v jakym jsou stavu. Pokud mají vůli (cvakají), tak 100% vyměnit. Pokud jsou jen vyběhaný a ty tyčky (bez čepů) už se houpou a padají naprosto volně, tak u 10let starýho auta asi taky vyměnit. Pokud ale pěkně drží na místě (bez čepů) a mají dobrý závit na ty nový čepy, tak bych je klidně nechal

Samozřejmostí na závěr je potom udělat geometrii.
Moc díky!

Koukala jsem už předtím na Lemforder, ale jak koukám, chybu neudělám ani teda s něčím dalším, co doporučuješ.

A tip na takový přípravek? Na povolení toho axiálního táhla. Bude se nám hodit, chlap potřebuje udělat i na GH. Takže se to v garáži určitě neztratí 😁
 
Back
Top