• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

OUT

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
...O souběžnou jízdu se nejedná, to by musel být souvislý proud vozidel v obou pruzích.
A co je to "souvisly proud vozidel"? Kolik za sebou jedoucich vozidel jiz vytvori souvisly proud? Dve, deset, nebo sto? Rozhoduje pocet vozidel, nebo celkova delka kolony? Vyhlaska nikde nevysvetluje, jak dlouhej musi byt ten "souvislej proud vozidel". Teoreticky muzu jiz dve vozidla jedouci za sebou povazovat za "souvislej proud vozidel".

Ze ne? Tak kolik tedy? Pet, nebo sest? Deset vozidel v rade jeste neni "souvislej proud vozidel", a jedenact jiz je? Jak to ma ridic za jizdy spocitat? Kde zakon rika neco takoveho? Nikde? Tudiz muzu miti pochybnost o tom, co zakon rozumi pod "souvislej proud vozidel".

Tak by sme se mohly podivat na vyznam ciste slova "souvislej". Jak blizko museji byti vozidla za sebou, aby byl proud "souvislej"? Kolik metru maximalne mezi nima? Pet, nebo padesat? (Ne)zavisle na rychlosti?

Zakon nechava velikej prostor na volnou interpretaci, cimz muzou vznikat opravnene pochybnosti. A jak vime, "in dubio, pro reo"...
 
Klidně si tam jeďte, nemíním se přít o slovíčka:).
Zákony nejsou vždy jednoznačné, nejsem z oblasti práva, ale pokud si matně vybavuju, existuje něco jako výklad zákona.
V každém případě, v této situaci bych vlevo nejel.

Edit: https://www.autoskola-testy.cz/prohlizeni_otazek.php?otazka=1872-kolonou_vozidel_se_rozumi
a
 
Poslední úprava:
Lajckým pohledem jsou ty auta správně. Není to očividně v obci, takže levej pruh je jen předjížděcí - předjíždění je zakázáno značkou, což je zřejmě kvůli tomu zúžení kousek dál. V obci by ten zákaz byl nešťastný řešení, ale tady to svůj důvod má.
 
Zdravim, buduci vikend (piatok-nedela) ideme do Prahy na rozlucku so slobodou, vlak bol zamietnuty, takze bohuzial autom, zatial som bol vzdy vlakom. Su v prahe nejake moznosti parkovania cez vikend aj bezplatne, popripade nejake zachytne parkoviska mimo centra za ludovu cenu? Pytam sa, lebo Bratislava ma v centre a prilahlejsich castiach uz skoro vsade plateny parkovaci system rezidenti a nerezidenti, ale su mestske casti 10-15 minut do centra, kde sa parkuje po starom bezplatne, popripade parkoviska pred obchodnymi centrami, kde sa neplati atd. Plus niektore zony aj v centre maju cez vikend bezplatne parkovanie (napr. piatok od 18:00 do nedele vecera)
 
Já parkuju u metra Zličín, Ringhofferova ul. Chtěj tam tuším 69 kč za den a je to 100 metrů od metra.......
 
@Kuko116 Jestli nechceš vyloženě oplocené parkoviště se závorou (typicky P+R např. u konečných metra, kde si ale vždy zaplatíš něco málo), tak o víkendu je asi nejlepší zaparkovat v těch částech, které mají o víkendech modrou (nebo fialovou) zónu zneplatněnou. Slušně zaparkovat se dá o víkendech např. v okolí metra Skalka nebo Strašnická na trase A.
 
Ďakujem za rady, keby ste vedeli nejake koknkretne miesto, kde nechat auto s tym, ze ubytovanie mame na ulici Slezska, cast Vinohrady, popripade niekde, odkial je tam spojenie verejnou dopravou, alebo aj kludne nejake platene parkovisko, ak tam nenecham 3000kc za tri dni. Nasiel som ze obch. centrum Novo Plaza ma cez vikend parkovanie zdarma neobmedzene, je to relativne blizko atd
 
Poslední úprava:
Od Slezský máš Strašnickou poměrně blízko (dvě stanice metrem). Osobně doporučuju ulici V Olšinách. Btw. ve Slezský ukradl týpek ženě auto, tak tam bych asi neparkoval :-D
 
Nechce se mě registrovat na Opel fórum, tak mě zkuste prosím pomoc tady. Aktuálně elektro problém jde mimo mě. Na své dodávce Vivaro 2012, jsem si dodělal voltmetr.

Proč ukazuje multimetr 14,03V, voltmetr 13,6V a OBD 15,02V na baterce? Tím proč myslím, proč ukazují tři měřiče tak rozdílný hodnoty.

Multimetr jsem měl na pólech baterky, ten displej v OBD a dodělávaný voltmetr přes odbočku na pojistku zapalovače s 5A pojistkou a ukostřený na kastli.

Mám ještě jeden voltmetr (https://www.gme.cz/v/1504653/ds-4010-cerveny-digitalni-panelovy-voltmetr) a ten neukazuje nic, jenom nulu.


IMG_5919.jpeg
 
Rozdíl baterka vs voltmetr může být prechodovej odpor po cestě, nebo má voltmetr v sobě ochrannou diodu proti přepólování. Na ní je pak ubytek okolo 0,5-0,7V podle typu což by odpovídalo a to OBD čtecí zařízení má zřejmě blbě nastavení čtení napětí - kalibraci. V jiným autě to ukazuje normálně?
 
Tu by som povedal že ten "pomocný" display trepe blbosti... Keby si pripojil diagnostiku, ktorá tiež číta z OBD určite by si tam nemal 15V
 
Rozdíl baterka vs voltmetr může být prechodovej odpor po cestě, nebo má voltmetr v sobě ochrannou diodu proti přepólování. Na ní je pak ubytek okolo 0,5-0,7V podle typu což by odpovídalo a to OBD čtecí zařízení má zřejmě blbě nastavení čtení napětí - kalibraci. V jiným autě to ukazuje normálně?
Tak jsem se k tomu dostal. Tentokrát jsem napojil přímo na baterku bez provozu.
Multimetr 12,52V a voltmetr 12,3V. Dokonce u zdechlé baterky multimetr 10,8V a voltmetr 8,1V. Stejné rozdíly ukazovala každá baterka, co jsem našel i v Mazdě za jízdy ukazoval voltmetr o víc jak 1V méně než multimetr.

Koupil jsem nový, který tam chci, už jenom proto, že tolik nezáří výraznou zelenou a doufám, že bude ukazovat přesnější hodnoty. Ale pozor, ukazuje 0.00 na všech baterkách. Takže je asi vadný a půjdu ho vyměnit.

Ten nepřesný je
a ten nový, který ukazuje 0.00
(nahoře vpravo křížek, ukazuje mě to furt vyhledávání)

Asi bude fakt vadný co?
 
Pokud jede a ukazuje 0.0, pak je vadný
 
Tak jsem ho vyměnil, každopádně voltmetr ukazuje o 4-5 desetin méně než je skutečné napětí baterie. Ta hodnota se ztrácí někde po cestě. Píchnul jsem multimetr na konektory voltmetru a měřené napětí se shoduje ale reálné napětí aku je větší.

Licna cya 1x1.5mm průřez, odbočkou napojenou na pojistku zapalovače, chráněno 5A pojistkou, ukostření na kastli.

Jde to udělat jinak k lepšímu výsledku?
 
Tak zase s mojím soplem.
Normálně jedu a zdechlo to, došla nafta, už nenastartovalo. Odtlačím to 20m, dojedu s kanďákem a naftou, doliju, nastartuji a vyjíždím. Bezprostředně hned při prvním zatočením, co jsem vyjížděl zpoza auta vibrace jak prase.
Můžou mít nějakou souvislost fakt silné vibrace při zatáčení hlavně v nízkých rychlostech a i když kroutím volantem na místě bez jízdy s tím, že mě došla nafta? Nevím co se může vše vysrat, čerpadlo jsem snad nepřidřel, auto nezdechá. Pouze při zatáčení se to děje, čepy řízení nové, pružiny nové, tlumiče nevyteklý, vše pevný bez vůlí.

Ve videu, to jde v pozadí slyšet.

 
Tak zase s mojím soplem.
Normálně jedu a zdechlo to, došla nafta, už nenastartovalo. Odtlačím to 20m, dojedu s kanďákem a naftou, doliju, nastartuji a vyjíždím. Bezprostředně hned při prvním zatočením, co jsem vyjížděl zpoza auta vibrace jak prase.
Můžou mít nějakou souvislost fakt silné vibrace při zatáčení hlavně v nízkých rychlostech a i když kroutím volantem na místě bez jízdy s tím, že mě došla nafta? Nevím co se může vše vysrat, čerpadlo jsem snad nepřidřel, auto nezdechá. Pouze při zatáčení se to děje, čepy řízení nové, pružiny nové, tlumiče nevyteklý, vše pevný bez vůlí.

Ve videu, to jde v pozadí slyšet.

Nemusí to mít vůbec souvislost s tím že ti došla nafta, ale:
Popros někoho, aby ti na místě točil volantem doplna na obě dvě strany. Ty zatím otevři kapotu a koukni na klínovej řemen. Pokud ten řemen bude skákat, tak se zaměř na volnoběžku alternátoru.
 
Nemusí to mít vůbec souvislost s tím že ti došla nafta, ale:
Popros někoho, aby ti na místě točil volantem doplna na obě dvě strany. Ty zatím otevři kapotu a koukni na klínovej řemen. Pokud ten řemen bude skákat, tak se zaměř na volnoběžku alternátoru.
Děkuji ti. Ale… včera pozlobilo 2x, dneska ani jednou. A to předevčírem, kdy to začalo, dělalo furt. Klíňák se točí v klidesu.
Jsem to vyléčil lehčím flegmatismem, “to nějak dopadne” 😂.
Můj vyučňák a živnostňák automechanika se musí ve skříni fest klepat 😂 ale olej vyměnit umím, dokonce i žárovku 😂.
 
Bohužel máme poblíž výstavbu bytového domu,podle toho to taky tak vypadá.Stačí dva dny stát na místě.Takže zlatá písečná bouře oproti tomuhle😁

No to ale existujú plachty za pár šupov trebárz v Lidlu.

 
Back
Top