• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Panel displeje CMU vytváří náhodně fantomové dotyky

A hlavne ten dobrý pocit keď viem že mi nezačne na semaforu náhodne stláčať 😂
Dotyk som tiež použil iba raz keď som skusal či funguje pri kupé auta. Toto odpojenie mi vyhovuje, keby volov nastaveniach možnosť ho vypnúť mám ho vypnutý aj keby problémy nemal 😂
 
A hlavne ten dobrý pocit keď viem že mi nezačne na semaforu náhodne stláčať 😂
Dotyk som tiež použil iba raz keď som skusal či funguje pri kupé auta. Toto odpojenie mi vyhovuje, keby volov nastaveniach možnosť ho vypnúť mám ho vypnutý aj keby problémy nemal 😂
Jj, já ho taky zkusila jen v den, kdy jsem auto koupila, vezla jsem ho domů a zkoušela jsem si přes něj do navigace naťukat adresu 😅😅 potom už nikdy..
 
Ale zase nevite jak krasny ten displej je s novym digitizerem. To je cistota a jasny obraz najednou :D
 
Čaute všetci, prosím vás mám taký problém na Mazde 6 2017 sa mi samé na display samovoľne prepína všetko, behá zvuk hore dole, stanice, nastavenia, navigácia, volanie, a všetko čo sa len dá to robí samé. Počul som že sa tomu hovorí " Dotyk ducha " a problém mávajú všetky Mazdy po čase. Spravil som test dotyku a funguje dobre ale keď som spravil test obrazovky tak vyhodilo chybu CMU DTC 1 - B108E04 (Display-System Internal Failure) a to znamená že je zlá obrazovka, na výmenu nie ? Ešte že pomáha odpojiť konektor na dotyk v rádiu a je po probléme, len už nepôjde dotyk vôbec to by nevadilo až tak. Poradíte riešenie čo bude najlepšie?
 
Podle mě stačí koupit ten dotykový rámeček. Na Aliexpress za dobré peníze a výměna je jednoduchá. Jedná se o ten svrchní černý rámeček včetně dotykové plochy nikoli samotný display. Cena kolem dvojky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Alebo ak nepotrebuješ dotykové ovládanie, tak stačí len odpojiť vrchnú dotykovú vrstvu. Na YT nájdeš videá s podrobným návodom, nič zložité to nie je.
 
Videl som tie videa že to pomáha, dotyk mi nechýba. Len mi nieje jasné prečo obrazovka pekne ide na dotyk keď skúšam a potom zas tomu šibe po čase. Nejaká aktualizácia alebo podobné veci nepomôžu? To odpojenie určite pomôže ?
 
Odpoj, vyskúšaj a uvidis. Kedykoľvek môže zapojiť naspäť. Ináč to nezistiš.
 
Je to rôzne podľa teploty a hlavne vlhkosti vzduchu. Proste sa ti ten dotykový panel na určitých miestach odlepí a robí to šarapatu. Ja som to na mojej 3 odpojil, dotyk mi nechýba a je po probléme.
 
Môžem poprosiť niekoho o upresnenie, dotyková vrstva je rovnaká pre všetky modely v danom rozmedzí rokov? Odkaz z príspevku #11 má v popise 3ku, cx3ku a iné, 6ka tam nieje, bude pasovať ?
 
Tak se jdu připojit do klubu ghostbusters. Stejné problémy, obrazovka si občas (celkem často) kliká co chce a pípá u toho. Nejraději bych to zarazil odpojením konektoru, sám na tu obrazovku stejně nikdy nesahám, ale mám 12/2017 což je GL před faceliftem. Někde jsem četl, že tahle generace (s bose) mají ten kabel dotyku integrovaný s celým spojem s CMU, takže když to vytáhnu, tak to celé přestane fungovat, nejen dotyk. Není tu někdo povolanější, kdo by vědět, zda to je fáma, nebo fakt? Děkuju
 
Môžem poprosiť niekoho o upresnenie, dotyková vrstva je rovnaká pre všetky modely v danom rozmedzí rokov? Odkaz z príspevku #11 má v popise 3ku, cx3ku a iné, 6ka tam nieje, bude pasovať ?
Není, M3 BM a BN se liší, M6 je taky jiná, CX5 taky. Shodné jsou jen nejstarší modely M3 CX3 M2 MX5, ale ty novější už jsou taky jiné.
 
Tak se jdu připojit do klubu ghostbusters. Stejné problémy, obrazovka si občas (celkem často) kliká co chce a pípá u toho. Nejraději bych to zarazil odpojením konektoru, sám na tu obrazovku stejně nikdy nesahám, ale mám 12/2017 což je GL před faceliftem. Někde jsem četl, že tahle generace (s bose) mají ten kabel dotyku integrovaný s celým spojem s CMU, takže když to vytáhnu, tak to celé přestane fungovat, nejen dotyk. Není tu někdo povolanější, kdo by vědět, zda to je fáma, nebo fakt? Děkuju
Tipnul bych si, že je to fáma, nevšiml jsem si, že by se displaye v něčem lišily ve variantách s Bose a bez. Nejhůř tu jeden funkční velmi pěkný display do M6 mám 😅
 
Není, M3 BM a BN se liší, M6 je taky jiná, CX5 taky. Shodné jsou jen nejstarší modely M3 CX3 M2 MX5, ale ty novější už jsou taky jiné.
Dík, teraz ako mrzne tak mi to nerobí, len keď bolo okolo nuly a vlhko, určite pred výmenou teda pozriem počet pinov a tak. Rozmýšľam či nestačí iba utesniť obvod, aby sa pod to vlhkosť nedostala
 
Dík, teraz ako mrzne tak mi to nerobí, len keď bolo okolo nuly a vlhko, určite pred výmenou teda pozriem počet pinov a tak. Rozmýšľam či nestačí iba utesniť obvod, aby sa pod to vlhkosť nedostala
Nestačí, odděluje se digitizer od dotykové vrstvy. V teple je jiná "roztažnost" a projeví se to víc.
 
Tipnul bych si, že je to fáma, nevšiml jsem si, že by se displaye v něčem lišily ve variantách s Bose a bez. Nejhůř tu jeden funkční velmi pěkný display do M6 mám 😅
To bose jsem zmínil, protože to týpek taky zmiňoval, ale spíš jsem mířil na konkrétní generaci :) Zkusím to rozebrat. Čeká mě teď servis olej/brzdy/svíčky a k tomu řeším byt, takže řešit ten infotainment novým momentálně nejde. Navíc při příšerné kvalitě mazdy jako celku by to bylo za pár let problém znova.
 
Kdyby to někoho zajímalo, tady je slušný návod, jak to rozebrat a odpojit. Oproti M3 je to docela odrb, ale tak hlavně, že to jde :)
 
To bose jsem zmínil, protože to týpek taky zmiňoval, ale spíš jsem mířil na konkrétní generaci :) Zkusím to rozebrat. Čeká mě teď servis olej/brzdy/svíčky a k tomu řeším byt, takže řešit ten infotainment novým momentálně nejde. Navíc při příšerné kvalitě mazdy jako celku by to bylo za pár let problém znova.
Tak pokud se nebavíme o dieselech, co s nima lidi jezdí krátké trasy, tak bych naopak řekl, že Mazdy od r. 2013 jsou jedny z nejméně poruchových aut. Tak trochu vím, o čem mluvím, těch aut (starších) jsme prodali dost, na všechny jsme dávali záruky a řešilo se za tu dobu jen pár prkotin typu sklápění zrcátek atd. Tyhle poruchy displaye nejsou bohužel dílem Mazdy (sama si je nevyrábí), ale nějakého Číňana a naprosto stejné problémy se objevují i u ostatních značek. Jasně, odpovědnost za to nese Mazda, ale kdo dopředu ví, že za 8let používání začne digitizer zlobit? To se zjistí až zpětně...
 
Tak pokud se nebavíme o dieselech, co s nima lidi jezdí krátké trasy, tak bych naopak řekl, že Mazdy od r. 2013 jsou jedny z nejméně poruchových aut. Tak trochu vím, o čem mluvím, těch aut (starších) jsme prodali dost, na všechny jsme dávali záruky a řešilo se za tu dobu jen pár prkotin typu sklápění zrcátek atd. Tyhle poruchy displaye nejsou bohužel dílem Mazdy (sama si je nevyrábí), ale nějakého Číňana a naprosto stejné problémy se objevují i u ostatních značek. Jasně, odpovědnost za to nese Mazda, ale kdo dopředu ví, že za 8let používání začne digitizer zlobit? To se zjistí až zpětně...
Poruchovost není úplně to samé jako mizerná kvalita. Mazdu jsem pořídil protože předchozí audiny byly neustále v servisu kvůli závadám na motoru. Je fakt, že s Mazdou zatím takové problémy nejsou (knock knock), ale věci jako:
•Příliš měkký lak (to už i felicie na tom byla lépe)
•Nekvalitní kůže v interiéru, specificky volant. Auto má najeto 70tis a je ošoupaný jak na 300tis (na 20ti letých A4 b6 a b7 po 300tis ani známky opotřebení)
•Celý interiér je takový slabší, nepamatuju že by nějaké předchozí auto třeba praskalo v palubce při prudké změně směru nebo přejetí nerovnosti (jak se kroutí kastle)
•Nejhorší je ale pofidérní elektronika. Věci jako občas nesklápějící zrcátka (raději už ani nepoužívám), HUD štítek se občas nezvedne do správné polohy, takže na něm není nic vidět (v poslední době to naštěstí přestalo), dále se mi už stalo, že jsem stáhl okénko a už nechtělo se vrátit (po znovunastartování už šlo). Ten displej infotainmentu je už jen třešnička na dortě. Není nad to, když to během stání na semaforu samo vleze třeba do nastavení hlasitosti navigace a vohulí ji naplno a mě to pak ustřelí hlavu, když to recituje tu defaultní větu.

Dál mi třeba vloni měnili okno kvůli pavoukovi od kamínku. To je samozřejmě normální, nicméně už není normální, že nové okno je za rok poškrábané tak, že proti sluníčku za chvíli bude s bídou něco vidět. A tak se dá pokračovat. Většina je bohužel problémem všech moderních shitboxů, ale zamrzí to.
 
Poruchovost není úplně to samé jako mizerná kvalita. Mazdu jsem pořídil protože předchozí audiny byly neustále v servisu kvůli závadám na motoru. Je fakt, že s Mazdou zatím takové problémy nejsou (knock knock), ale věci jako:
•Příliš měkký lak (to už i felicie na tom byla lépe)
•Nekvalitní kůže v interiéru, specificky volant. Auto má najeto 70tis a je ošoupaný jak na 300tis (na 20ti letých A4 b6 a b7 po 300tis ani známky opotřebení)
•Celý interiér je takový slabší, nepamatuju že by nějaké předchozí auto třeba praskalo v palubce při prudké změně směru nebo přejetí nerovnosti (jak se kroutí kastle)
•Nejhorší je ale pofidérní elektronika. Věci jako občas nesklápějící zrcátka (raději už ani nepoužívám), HUD štítek se občas nezvedne do správné polohy, takže na něm není nic vidět (v poslední době to naštěstí přestalo), dále se mi už stalo, že jsem stáhl okénko a už nechtělo se vrátit (po znovunastartování už šlo). Ten displej infotainmentu je už jen třešnička na dortě. Není nad to, když to během stání na semaforu samo vleze třeba do nastavení hlasitosti navigace a vohulí ji naplno a mě to pak ustřelí hlavu, když to recituje tu defaultní větu.

Dál mi třeba vloni měnili okno kvůli pavoukovi od kamínku. To je samozřejmě normální, nicméně už není normální, že nové okno je za rok poškrábané tak, že proti sluníčku za chvíli bude s bídou něco vidět. A tak se dá pokračovat. Většina je bohužel problémem všech moderních shitboxů, ale zamrzí to.
Tak pokud je to myšlené takhle, tak je to věc samozřejmě lehce jiná. Ale i tak je potřeba se na některé věci podle mého koukat "optikou dnešní doby". Laky i plechy se ztenčují všude kvůli ekologii (nižší váha, nižší emise atd) a bezpečnosti (měkčí plechy). Souhlas, že Audi bude mít podle mého stále ty laky kvalitnější, nicméně je to taky na úkor vyšší pořizovací ceny (pokud se bavíme o novém autě). Kůže ok, tam je to trochu přešlap, předchozí generace měla tu kvalitu paradoxně výrazně vyšší. HUD už jsem v historii jednou, možná 2x řešil, jde tam velmi pravděpodobně o "zatuhnutí" stářím, stačilo to rozebrat, vyčistit, promazat, složit a bylo to ok, ale chápu, že je to otrava tohle řešit na relativně drahém autě. S elektronikou to nesouvisí, ta je naopak nadprůměrně kvalitní, bohužel je od r. 2013 problém s motorky sklápění. U okénka je to stejně tak, je to v motorku. Takže je to spíš mechanika komponent, elektronika je naštěstí v pořádku. Jsou to položky v nižších jednotkách tisíc a za mně prkotiny, ale chápu, že když se to takhle sejde na jednom autě, tak to dělá dost špatný dojem. Řekl bych, že je to i lehce smůla konkrétního kusu. Důležité komponenty auta jsou naopak držáci. S oknem to nejspíš byla nějaká méně kvalitní druhovýroba, nepamatuji, že bych jel v Mazdě s poškrábaným oknem s výjimkou mé staré M5, která měla na hrbu 425tis km a stále originál okno :-D ...a vlastně i většinu dílů na autě :-D. A to mi těch Mazd prošlo za poslední roky rukama hodně. Já to vidím opravdu na téměř "extrémní" smůlu, kdy se sešly všechny možné závady na jednom autě v plus mínus jeden čas.
 
Back
Top