• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Péče o klimatizaci

Nenašel jsem zde téma týkající se klimatizace tak jej tedy zakládám.
Je to jedna z velmi důležitých částí automobilu a přesto si myslím že ne všichni co tu jsme ji máme v absolutním pořádku. Možná porávě naopak.
Problém, který řeším (a to už několik sezón) je co nejefektivnější vyčištění výparníku bez jeho demontáže a tím nutnosti rozdělání celé palubní desky. Video zde
To video tu dávám účelově, aby se všichni, co se tímto problémem někdy zabývali viděli, kde je samotný výparník umístěn a jaká by byla vlastně nejlepší cesta pro aplikaci čístící pěny na výparník.
Situace u mě je taková, že i po vyčistění ze strany ventilátoru (umístěn hned pod kabinovým filtrem) my přijde že samotné čistění není vůbec efektivní a pěna se díky délce potrubí dostává na výparník poměrně těžce. To už jsem taky vyřešil když jsem na potrubí objevil nějaký senzor a ten šel vyšroubovat, takže jsem se dostal mnohem blíže výparníku. Celý problém je ale podle mě v tom, že všechny klasické postupy řeší čištění výparníku ze strany ventilátoru, ale podle mě je vetší "binec" z opačné strany. Dnes chci mrknout jaký by byl nejlepší způsob jak dostat čistící pěnu právě z opačné strany, ale co si pamatuju tak mám takový špatný pocit že právě nad výparníkem je hned radiátor topení, takže jej nejspíše z vrchu zakrývá.

K tomuto přídávám ještě report od člena Nahasapimapetilon z MC:
"Tak jsem dneska s cistenim klimatizace pokrocil na vyssi level. Vzal jsem endoskop a strkal ho dovydechu a prisel jsem na zajimavou vec. jak se rika ze se ma ta pena nadelit primo na vyparnik, tak temi vnitrnimi pruduchy vprostred palubky to neni mozny protoze je tam takovyzvlastni zahnuti. Ale prisel jsem na to ze nejlepsi je kdyz se to povede od predniho okynka strcit dolu. ten vydech je kousek vpravo od stredu pristrojovky. Pak by to melo jit primo na vyparnik. Jinak pokud by mel nekdo 6ku rozebranou na dily a mel by moznost vyfotit jak je to tam udelany a kudy se nejlip dostat na vyparnik tak bych to ocenil.

Včera jsem zkoušel podle tohoto popisu jen zkusmo nasunout hadičku od spreje pod oknem, ale nepodařilo se mi ji k výparníku dostat - problém je, že to vedení vzduchu není rovné, takže se hadička vždy stočí nějakým jiným směrem. A co víc ono stejně těžko poznat jestli je hadička u výparníku když tam není vůbec vidět :)

Ještě přidám poznatek, že při vyšších venkovních teplotách, tzn od cca 28st. je z výdechů cítit hodně jakoby vlhký, ale hlavně ne "svěží" vzduch. Každopádně když se klima před dojezdem vypíná, je to v autě skoro k nevydržení jak se vysrážená vlhkost na výparníku mísí s těmi bakteriemi, které jsou podle mě z opačné strany výparníku, než jej všichni čistíme.
 
Paradni prace :) ... ja jen budu predpokladat, ze cisteni level 1. To jest antibakterialni bombicka jste jiz zkouseli.
 
Chyba je v tom ze cistis pomocí pěny.Ta nemá možnost se dostat do všech zákoutí a zahybu...použij kapalinu,ja to tu už někde popisoval.
A navíc je potřeba dodržet pár zásadních pravidel.Klidně mi pošli PMko,rád ti odpovím.

odesláno z mobilu
 
K tomu dostávání se k samotný klimatizaci pod palubní deskou.
Sám sem měl tu zkušenost na svý šestce komplet celou palubku sundavat a jako je to opravdu chuťovka. ;) Obzvláště těch asi milion konektorů, který vedou ke všemu možnýmu pak zapojovat zpět je velká sranda.(dlouho sem nemoh přijít na to kam zapojit konektor od ventilátoru) :D Nerozebíral jsem to teda kvuli klimatizaci, ale kvuli řadícím táhlům takže sem ji nějakou velkou pozornost nevěnoval, ale to je ve výsledku jedno tak jako tak je to práce na pár hodin.
Tomu kdo by se do týhle akce pustil doporučuju pročíst si postup demontáže v servisnim manuálu a dodržet ho. Opravdu ušetří to dost práce. :)

Takle vypadá kompletní automatická klimatizace v šestce bez palubní desky:
PA100641.JPG
 
Tak nakonec jsem našel taky slevu u nás v regionu, stihl jsem to tak tak končila za pár hodin než jsem ji zakoupil. Po telefonu se zdál pán rozumný tak uvidíme jak dopadnu, ale předem jsem ho upozornil že chci mít výparník vyčištěný nejlíp jak jen to půjde, tak jsem zvědav jak to bude probíhat.
V souvislosti s tím jsem koupil i nový kabinový filtr, nakonec budu mít uhlíkový od MANNu CUK-2043 a to proto že cenový rozdíl od CU-2043 (bez uhlíku) je malý. Jaké máte zkušeností s uhlíkovými filtry? Poznáte jejich účinek, když jedete třeba za kamionem nebo Pragou V3S ? :)
 
Já používám jenom uhlíkové filtry. Nicméně, že bych pozoroval nějaký rozdíl oproti klasice se říct nedá.
Ale kamarád je alergik a říkal mi, že bezpečně pozná rozdíl ve prospěch použití uhlíkového filtru :)
 
Tak konečně Vám můžu dát info o proběhlém doplnění a čištění klimy u jedné firmy, u které jsem zakoupil slevový kupon. Takže dojmy jsou takové rozporuplné až bych řekl negativní. Asi jsem nekápl na ty správné týpky. Jako první se pán dopátrával v motoru, jestli tam někde neni napsáno kolik tam patří chladiva, což mě trošku překvapil, ale řekl jsem mu že minule (už je to 4 roky) mi dávali náplň 430 gramů chladiva a 70 g oleje. Mrkl do svých tabulek kde vyčetl 470 g chladiva a o oleji se nebavil, jen mi tvrdil, že s olejem je to rozporuplné, že mi tam toho oleje minule dal určitě moc, protože při odsátí zůstane nemalá část v kompresoru. Je to možné, možná mi tady k tomu JaMiJa napíše víc...
V prvním kroku tedy odsátí chladiva, nakonec 320 g což značí ubýtek cca 25g chladiva za rok, což je prý úplně běžné. V druhém kroku, odsátí oleje 23g což mi přišlo málo, ale jak jsem psal , prý že to je v klidu a že vrátí zpět co sebral. Pak zkouška tlakování, s výsledkem OK. Poté plnění, tak nakonec tam nastavil těch 470 g a samotné plnění šlo do 430 g jako pomásle, ale na 440 g systém ne a ne naplnit, stále visel na 430g. Nakonec přístroj napsal překročen časový limit plnění - tušil jsem že to je proto, že se do systému víc než těch 430 g jak jsem "borcovi" říkal nevleze... Nu borec nastartoval s napíchlou mašinou motor auta, zapl klimu a mašina dotlačila zbylých 40 g. Měl jsem z toho tak jako tak divný pocit... Celý vtip je v tom, že "borec" asi potřeboval nějaké drobné "bokem" protože v ceně slevového kuponu bylo i doplnění 100 g chladiva. Proto mi možná řekl že tam patří 470 g aby dostal pajcku bokem na pivo :) Nevím, možná se pletu. Každopádně klima chladí, tak snad tomu celému systému více chladiva nevadí... Snad...
No a co jsem potřeboval nejvíce, bylo trošku sofistikovanější čistění než dělám doma a to byl totální propadák, protože borec použil pěnu skoro stejnou jakou mám doma a tu sázel přímo na běžící ventilátor. Toto byly vlastně moje začátky v čištění výparníku :) Tak jsem mu apsoň řekl že já to čistil až za ventilátorem po odšroubování čidla z vrchu na tom potrubí, což mu bylo samozřejmě šumák a říkal že japonci to oproti evropským autům mají takto na prd řešené, tedy že je výparník celkem nepřístupně uvězněn v interiéru. V čemž má teda asi pravdu. Sice to voní, ale uvidíme až se to odpaří, protože podle mě mu stejně většina pěny skončila někde v potrubí a na ventilátoru... Zbytečná práce...

Probíhalo některým z Vás (třeba Natural nebo Vitus) co jste taky navštívili servis klimy čištění výparníku podobně?

Myslím že jsem opravdu natrefil na "profíky" a čeká mě dodělání si samodomo. Cílem této slevové akce je asi získat si po dobré zkušenosti nové zákazníky, mě si ale rozhodně nezískali, abych je to učil a za to jim ještě platil, to nejde :)
Jak jsem psal ale v prvním mém přípěvku, nejvíc mě trápilo to, že při vyšších venkovních teplotách, tzn od cca 28st. byl z výdechů cítit hodně jakoby vlhký vzduch, prostě jakoby klima nestíhala chladit a nebo odvádět kondenzát. Možná to už teď bude jinak. Každopádně vývod kondenzátu mám určitě průchozí, jednak z něj odkapává voda a "nasucho" to vyzkoušíte tak, že zapnete foukání rychlostí třeba na 70% (i bez nastart. motoru) a pod kapotou v motoru u vývodu z výparníku (na MC jsem kdysi dával i fotku, kdyžak pohledám) zkusíte jestli z toho fouká vzduch. Celkem dost to fučí, takže když nebudete vědet kde vývod je a a budete šátrat rukou pod těmi tepelnými izolacemi, určitě to foukání na ruce pocítíte... Pokud jej ale máte ucpán, tak neucítíte žádný průvan, ale to se vám pak může projevovat zase tak, že se bude kondenzát hromadit a kapat na nohy spolujezdci :D

Toliko tedy k mým dojmům a zkušenostem...
 
Jak jsem psal na předchozí stránce, tak u mě probíhalo čištění ozonem ;)
Jinak ve voucheru bylo už zahrnuté všechno médium, takže jsem nemusel nic doplácet :)
 
Mno ty lepší mašiny,plnicky klimy mají autodata,stačí jen zadat typ a rok výroby,plus KW,no a plnicka sama všechno nastaví,jinak štítek je viditelně v motoru jaký typ chladiva a kolik.Olej do kompresoru klimatizace se vždy odsava celý,protože plnicka funguje jako čistička,vše prefiltruje jak chladivo tak olej a plus ma dávat ještě fosforeskujici medium pro hledání případných netestnosti,následně pak jen doplní vše co chybí.Bohužel jsi narazil na cistokrevneho blba co není vůbec profesionální,kvůli takovým mistrům jsou všelijaké problémy.

odesláno z mobilu
 
Sice jsi mě moc nepotěšil (respektive konání toho guru "borce" přes klimy :) ), ale co se dá nyní už dělat... Každopádně klima chladí, takže zatím to nechám tak.
 
@pavel473 To je problém celkově s těma slevama. Protože kdo je dobrej tak má zákazníky a kdo má dost zákazníků nepotřebuje slevy tohoto typu.
Samozřejmě to neplatí vždy a proto je lepší využívat slevy kde to znáš nebo najdeš dobré recenze.
My jsme třeba byli po dlouhé době na večeři přes slevu v Olomouci. Až na to že tam od cca 18 do 21h nebyla ani noha a servírka se o nás moc nestarala tak dobré-za ty prachy, ale platit plnou cenu taky bych asi moc nadšenej nebyl.....
 
lepší mašiny,plnicky klimy mají autodata

přesně tak, profesionální vybavení znamená napojit chladící systém na stroj, zadat údaje o voze a stroj si vše ostatní obstará sám. Pak následuje vyhubení mikrozvěře ozonem a je hotovo... veškeré dopouštění a další matlání je amaterismus .....
 
Zdarec já používám jedině chemie od Wurtu a ta patrona na klimu funguje hodně dobře snadná aplikace a dobrý účinek doporučuji Wurt .jo a Wurt používá i Origo servisy Mazda.
 
Ono každej prodejce auto chemie se snaží uzavřít smlouvu s konkrétním zastoupením značky aut,např Škoda má smlouvu s minimálně třema dodavatelama této chemie,ale konečný rozhodnutí s jakou chemii se bude pracovat dává ten konkrétní servis.Jsou tam další podmínky a detaily který určují ceny a to je většinou pro konečný servis nevýhodné.V každým případě Wurth je kvalitní,ale brutálně predrazeny.Navíc všechny značkový servisy nákupem těchto predrazenych výrobků okrádají majitele aut.Například obyčejný Čistič brzd 500ml se u Wurtha dál koupit uz za 40kč bez dph,ale značkový servis ho nakupoval za 75až120kc bez dph,což se nauctuje zákazníkovi.Značkový servis bohužel není nejlepší volba.
 
Back
Top