pavel473
nový člen
- 18
Nenašel jsem zde téma týkající se klimatizace tak jej tedy zakládám.
Je to jedna z velmi důležitých částí automobilu a přesto si myslím že ne všichni co tu jsme ji máme v absolutním pořádku. Možná porávě naopak.
Problém, který řeším (a to už několik sezón) je co nejefektivnější vyčištění výparníku bez jeho demontáže a tím nutnosti rozdělání celé palubní desky. Video zde
To video tu dávám účelově, aby se všichni, co se tímto problémem někdy zabývali viděli, kde je samotný výparník umístěn a jaká by byla vlastně nejlepší cesta pro aplikaci čístící pěny na výparník.
Situace u mě je taková, že i po vyčistění ze strany ventilátoru (umístěn hned pod kabinovým filtrem) my přijde že samotné čistění není vůbec efektivní a pěna se díky délce potrubí dostává na výparník poměrně těžce. To už jsem taky vyřešil když jsem na potrubí objevil nějaký senzor a ten šel vyšroubovat, takže jsem se dostal mnohem blíže výparníku. Celý problém je ale podle mě v tom, že všechny klasické postupy řeší čištění výparníku ze strany ventilátoru, ale podle mě je vetší "binec" z opačné strany. Dnes chci mrknout jaký by byl nejlepší způsob jak dostat čistící pěnu právě z opačné strany, ale co si pamatuju tak mám takový špatný pocit že právě nad výparníkem je hned radiátor topení, takže jej nejspíše z vrchu zakrývá.
K tomuto přídávám ještě report od člena Nahasapimapetilon z MC:
"Tak jsem dneska s cistenim klimatizace pokrocil na vyssi level. Vzal jsem endoskop a strkal ho dovydechu a prisel jsem na zajimavou vec. jak se rika ze se ma ta pena nadelit primo na vyparnik, tak temi vnitrnimi pruduchy vprostred palubky to neni mozny protoze je tam takovyzvlastni zahnuti. Ale prisel jsem na to ze nejlepsi je kdyz se to povede od predniho okynka strcit dolu. ten vydech je kousek vpravo od stredu pristrojovky. Pak by to melo jit primo na vyparnik. Jinak pokud by mel nekdo 6ku rozebranou na dily a mel by moznost vyfotit jak je to tam udelany a kudy se nejlip dostat na vyparnik tak bych to ocenil.
Včera jsem zkoušel podle tohoto popisu jen zkusmo nasunout hadičku od spreje pod oknem, ale nepodařilo se mi ji k výparníku dostat - problém je, že to vedení vzduchu není rovné, takže se hadička vždy stočí nějakým jiným směrem. A co víc ono stejně těžko poznat jestli je hadička u výparníku když tam není vůbec vidět
Ještě přidám poznatek, že při vyšších venkovních teplotách, tzn od cca 28st. je z výdechů cítit hodně jakoby vlhký, ale hlavně ne "svěží" vzduch. Každopádně když se klima před dojezdem vypíná, je to v autě skoro k nevydržení jak se vysrážená vlhkost na výparníku mísí s těmi bakteriemi, které jsou podle mě z opačné strany výparníku, než jej všichni čistíme.
Je to jedna z velmi důležitých částí automobilu a přesto si myslím že ne všichni co tu jsme ji máme v absolutním pořádku. Možná porávě naopak.
Problém, který řeším (a to už několik sezón) je co nejefektivnější vyčištění výparníku bez jeho demontáže a tím nutnosti rozdělání celé palubní desky. Video zde
Situace u mě je taková, že i po vyčistění ze strany ventilátoru (umístěn hned pod kabinovým filtrem) my přijde že samotné čistění není vůbec efektivní a pěna se díky délce potrubí dostává na výparník poměrně těžce. To už jsem taky vyřešil když jsem na potrubí objevil nějaký senzor a ten šel vyšroubovat, takže jsem se dostal mnohem blíže výparníku. Celý problém je ale podle mě v tom, že všechny klasické postupy řeší čištění výparníku ze strany ventilátoru, ale podle mě je vetší "binec" z opačné strany. Dnes chci mrknout jaký by byl nejlepší způsob jak dostat čistící pěnu právě z opačné strany, ale co si pamatuju tak mám takový špatný pocit že právě nad výparníkem je hned radiátor topení, takže jej nejspíše z vrchu zakrývá.
K tomuto přídávám ještě report od člena Nahasapimapetilon z MC:
"Tak jsem dneska s cistenim klimatizace pokrocil na vyssi level. Vzal jsem endoskop a strkal ho dovydechu a prisel jsem na zajimavou vec. jak se rika ze se ma ta pena nadelit primo na vyparnik, tak temi vnitrnimi pruduchy vprostred palubky to neni mozny protoze je tam takovyzvlastni zahnuti. Ale prisel jsem na to ze nejlepsi je kdyz se to povede od predniho okynka strcit dolu. ten vydech je kousek vpravo od stredu pristrojovky. Pak by to melo jit primo na vyparnik. Jinak pokud by mel nekdo 6ku rozebranou na dily a mel by moznost vyfotit jak je to tam udelany a kudy se nejlip dostat na vyparnik tak bych to ocenil.
Včera jsem zkoušel podle tohoto popisu jen zkusmo nasunout hadičku od spreje pod oknem, ale nepodařilo se mi ji k výparníku dostat - problém je, že to vedení vzduchu není rovné, takže se hadička vždy stočí nějakým jiným směrem. A co víc ono stejně těžko poznat jestli je hadička u výparníku když tam není vůbec vidět
Ještě přidám poznatek, že při vyšších venkovních teplotách, tzn od cca 28st. je z výdechů cítit hodně jakoby vlhký, ale hlavně ne "svěží" vzduch. Každopádně když se klima před dojezdem vypíná, je to v autě skoro k nevydržení jak se vysrážená vlhkost na výparníku mísí s těmi bakteriemi, které jsou podle mě z opačné strany výparníku, než jej všichni čistíme.