• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Pokud tě s Dunlopy Winter Sport 5 na M3 (BN) netrápí zvýšená hlučnost, jdu do nich. V rozměru 205/60 R16 jsou cenově v pohodě, vychází kolem 2 tis. za kus. Jen taková zajímavost, v XL zátěžovém provedení mají o 1 decibel nižší hlučnost oproti standartním (71 vs. 72 dc). Asi se díky pevnějšímu kordu méně deformují. Na druhou stranu budou zátěžovky trochu tvrdší, ale při poměru výšky bočnice 60 procent z 205 mm to neřeším a asi vezmu kvůli nižší hlučnosti zátěžové.
Tu hlučnost jsem asi dost eliminoval pač mám dodatečně auto odhlučněno a podbehy z vnější i vnitřní strany. Je to markantní rozdíl proti sérii. Měl jsem možnost porovnat. Ale ta guma mi vyhovuje a krásně drží.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Propo, takový dotaz. Když prehodim za širší ráfky a budu se soustředit na gumu šíře 225 místo 215, je lepší vzít profil 40 nebo zachovat 45,na trhu existuje obojí i výběr je.
V tom profilu 45 cenově hůře a bude o něco asi těší na úkor většího pohodlí nebo placam blbost? Co vzít?

Samsung S22 256GB Tapatalk
1. Cena - jak uz nekdo odpovidal, 45 vs 40 je rozdil cca 1000 Kc/ks. Pak to, jak jiz take bylo uvedeno, vychazi podobně jako 215/45.
2. Spousta disku neumoznuje u BM/BN zapis 45, ale pouze 40.
3. Chces-li to jeste snizovat, vubec bych nad 45 neuvazoval.
4. Sam jsi postoval fotku M3 s 225/45 - neprijde ti, ze uz jsou to fakt balony a vypada to dosti hnusne?

= mne varianta 225/45 smysl nedava.

Za mne je to spis náhoda nebo nějaká pneu bere víc kamínky.
To je klidne mozne - trochu z jine oblasti, ale na MTB jsem mel jeden cas takove ultra debilni gumy, kdy predni byly z cesty schopne sebrat sutr a poslat mi ho primo proti holeni, a ze jsem jich schytal! Pri te rychlosti nic prijemneho. U jinych jsem se s tim nesetkal.
 
Tu hlučnost jsem asi dost eliminoval pač mám dodatečně auto odhlučněno a podbehy z vnější i vnitřní strany. Je to markantní rozdíl proti sérii. Měl jsem možnost porovnat. Ale ta guma mi vyhovuje a krásně drží.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tak to je potom jiná. O odhlučnění auta také uvažuju, jen si na to najít čas. Ale stejně, zimní Dunlopy vyzkouším, tak nějak mě lákají. Myslím, že to bude na naše podhorské podmínky dobrá guma.
 
Tak chyba kluci. GY Supersport má treadwear 300 a ne 240. Starší příspěvek upraven
 
Dávám zas drobnej přehled aktuálních cen na GH (a nejen) pokud někdo zvažuje na léto nový obutí

Zobrazit přílohu 49803
Co me tam prekvapuje je ta hmotnost Goodyear 4Season 3. generace... to by treba u slabsiho auta mohl zacit byt argument, treba proti Hankookum. Zvlast pokud by to platilo i v jinych rozmerech a na jina (i slabsi) auta. Taky uz to podle me muze byt pozorovatelny pozitivni vliv na jizdni vlastnosti, kilo dolu na neodpruzene hmotnosti v kazdem rohu auta.
 
Co me tam prekvapuje je ta hmotnost Goodyear 4Season 3. generace... to by treba u slabsiho auta mohl zacit byt argument, treba proti Hankookum. Zvlast pokud by to platilo i v jinych rozmerech a na jina (i slabsi) auta. Taky uz to podle me muze byt pozorovatelny pozitivni vliv na jizdni vlastnosti, kilo dolu na neodpruzene hmotnosti v kazdem rohu auta.
No ono to možná bude hlavně znamenat nižší dezen.
Takže bych tak nejásal, a váhu si časem člověk srazí až z toho bude mít 4mm dole.
 
To mi nerikej, ze na devitikilove pneu je 2 mm (tolik bude tak nejvyssi rozdil mezi nejhlubsim a nejmelcim, pokud vubec) dezenu pres 10 % hmotnosti... to preci neni mozny. Nebo je?

Obecne jsou v ty tabulce Goodyeary lehci, nez konkurence. Ja bych cekal, ze maji jinou konstrukci te ocelove kostry, oproti konkurenci.
 
To jistě mít můžou. Jen říkám že bych tam čekal i nižší dezen. A ten rozdíl je někdy i 3mm když si vezmes cca nejvyšší a nejnižší.
Jestli budou plus minus stejný pak super, ale asi spíš než na váhu bych se díval na hloubku dezenu a pak samozrejmne hlavně na reference ty danny pneu.

PS - jen pro zajímavost. Nahodil jsem obvod kola. K tomu vzal jeho šířku a vzal 3mm dezénu.
Když si najdeš měrnou hmotnost gumových materiálů vše si to propočítáš vyjde mi velmi hrubým výpočtem cca 1kg.

Takže ano - kostra nebo síla stěn muže u jiné konstrukce udělat samozrejmne snáz větší rozdíl, ale….
 
Poslední úprava:
A nebo to bude od každého trochu,jak kostra,tak nižší výška dezénu.Ušetří se materiál a taky hmotnost.
 
Poslední úprava:
@Ondrej K - on je ten rozdil hmotnosti vykoupen cenou. Já mám ty hankooky v 17" teď 4. Sezónu (jen přes zimu) a musím říct že teda dost hučí (jako zatím každej hankook co jsem na nějakým autě měl) ale spotřebu mam na nich nižší než s 18" asymetric 5 a fungují furt slušně. Jsou horší na studeným povrch na záběr (prokluzují víc než bych si představoval) ale zase brzdí hodně slušně i po těch 4 sezónách a nevyjel jsem s nima kopec u baráku jen jednou kdy byl ráno vyloženě pokrytej hladkým ledem jinak mě překvapily. Musím taky ale říct, že na lehčím Jazzovi 3.gen. kde se používají celej rok, fungují líp.

Volil bych je buď celoročně pro nenáročnýho řidiče, kterých je na silnici většina (dal jsem je mámě na auto taky - jezdí hlavně po Brně) a nebo misto zimní sady na městskej provoz, kde je přes zimu hlavně mokro nebo břečka s tím, že občasnej sníh řidiče neodstaví. Na GH teď už koupím na další sezonu klasický zimáky protože mě přijde, že bych je využil tady 30km od Brna víc.
 
Poslední úprava:
@Ondrej K - on je ten rozdil hmotnosti vykoupen cenou. Já mám ty hankooky v 17" teď 4. Sezónu (jen přes zimu) a musím říct že teda dost hučí (jako zatím každej hankook co jsem na nějakým autě měl) ale spotřebu mam na nich nižší než s 18" asymetric 5 a fungují furt slušně. Jsou horší na studeným povrch na záběr (prokluzují víc než bych si představoval) ale zase brzdí hodně slušně i po těch 4 sezónách a nevyjel jsem s nima kopec u baráku jen jednou kdy byl ráno vyloženě pokrytej hladkým ledem jinak mě překvapily. Musím taky ale říct, že na lehčím Jazzovi 3.gen. kde se používají celej rok, fungují líp.

Volil bych je buď celoročně pro nenáročnýho řidiče, kterých je na silnici většina (dal jsem je mámě na auto taky - jezdí hlavně po Brně) a nebo misto zimní sady na městskej provoz, kde je přes zimu hlavně mokro nebo břečka s tím, že občasnej sníh řidiče neodstaví. Na GH teď už koupím na další sezonu klasický zimáky protože mě přijde, že bych je využil tady 30km od Brna víc.
Na mx5 jsou ty Hankooky porad docela fajn, proti Potenzam S001 jsou zatim tichoucke, pohodlne. Huceni Hankooku - beznych, letnich - zminoval i muj tata, ze mel dvoje, a pokazdy po case zacaly dost hucet... trochu mi je rozmlouval. Ale vysledky testu vypadaly priznive, cena taky, tak jsem si rekl, ze ja to s mxkou risknu. Ja je pri podzimnim, zimnim a jarnim provozu brzo nesjedu... od rijna doted jsem natocil 1200 km, pocitam ze do kvetna natocim dalsich 1200... takze tempem max 3000 rocne se na 12 tis dostanu za ctyri roky, a podle ruznejch testu a recenzi by mely i na relativne vykonnejsim aute a hrubsim zachazeni zvladnout 15 - 20. Po ctyrech letech je uz kvuli starnuti smesi s klidnym srdcem vymenim zase za neco jinyho, ta cena byla skoro o pulku nizsi, nez Michelinky, ktere jsem puvodne planoval, a na tech bych stejne vic jak 5 - 6 let jezdit nechtel.

Na snehu a lede jsem s nima byl vickrat, tezko soudit jak by auto, ktery ma problem i v lete pod plynem na mokry silnici, drzelo s plnohodnotnyma zimnima, ale problem jsem nemel. Ani rozjezd v mirnem kopci na sneholede, na kterem se dalo v botach klouzat (to jsem fotil dve serie fotek, ktery jsem si pak hazel tady do vlastniho vlakna). Asi jako v ramci moznosti dobry. Taky se mi porad libi nezaludny charakter, do skluzu jdou za mokra a sucha krasne plynule a kontrolovane, nic divokyho nebo necekanyho. Stabilita v rychlosti super, na mokry silnici taky drzi pekne. Na suchu je to proti letnim horsi. Brzdeni je bezva na vsem povrchu, v tom mi taky prijdou silny, a to je skoro nejdulezitejsi parametr. Za mokra subjektivne excelentni, na snehu nebo lede asi tak jak bych cekal od zimaku, a na suchu je podobny jako s letnima Potenzama.

Takze za me maji taky palec nahoru, i kdyz to, ze jsou tezsi, nez konkurence, me samozrejme s lehounkou mx5 zklamalo. Na to me nenapadlo se divat... myslel jsem si, ze pneu jsou skoro vsechny stejne tezke. Co jsem teda usetril na origo OEM disku, ktery je lehci, nez 99 % dostupnych aftermarket hliniku vc. OZ, o to je tezsi pneu, skoro :). Priste teda asi Goodyear...
 
Opět se dostávám k myšlence, co pořídit na léto. Původní Pilot Sport 3 jsem po letech sundal a ty nové stojí celkem ranec (3600kč/ks).
Tak jestli třeba ten Bridgestone nebo Goodyear nebo Continental...nebo co třeba Hankook Ventus S1 evo2? Nebo má smysl si připlatit za ty Pilot Sport 5?
Bohužel jsem nenašel ráfky, které bych chtěl, takže asi zůstávám na variantě 2x sada alias letní/zimní....
Budu rád za typy, jestliže máte s čím porovnat..Respektive co vozíte?
 
Poslední úprava:
Opět se dostávám k myšlence, co pořídit na léto. Původní Pilot Sport 3 jsem po letech sundal a ty nové stojí celkem ranec (3600kč/ks).
Tak jestli třeba ten Bridgestone nebo Goodyear nebo Continental...nebo co třeba Hankook Ventus S1 evo2? Nebo má smysl si připlatit za ty Pilot Sport 5?
Bohužel jsem nenašel ráfky, které bych chtěl, takže asi zůstávám na variantě 2x sada alias letní/zimní....
Budu rád za typy, jestliže máte s čím porovnat..Respektive co vozíte?
Rok oo kúpe auta som dojazdil dunlop rt2, vymenil som ich pri 5mm koli načatej bočnici(v servise potom povedali že to nevadí ničomu) za hankook s1evo2. Okrem toho že Hankook nemá ochranu disku a teda vyzerá horšie tak od nových niesom spokojný s rozbehom na vode. Tie dunlopy nemali problém a tu je to takmer nemožné keď sa treba pripájať na hlavnú cestu rýchlejšie. Hankook má momentálne 5mm, tento rok ešte dojazdim a na budúci buď znova Dunlop rt2 alebo Goodyear asmyetric 5/6.
Určite nemôžem s1evo2 doporučiť.
 
Já v loni na podzim v rozm. 215/45/18 koupil Bridgestone Turanza T005A. Oproti původním Pilot sport 3 velice tichá komfortní guma a sedí hezky. Za mě spokojenost.
Jen škoda, že cenově je to stejný jako Pilot Sport 5. Ale je dobré vědět, že je vnímáš jako tišší. Pokud vím, tak je Mazda osazuje z výroby.
 
Kdybys chtěl Hankook Ventus (asi 3) tak dam celou sadu v 215/45 R18 myslím ze s cca 6mm za 2000,-
 
Jen škoda, že cenově je to stejný jako Pilot Sport 5. Ale je dobré vědět, že je vnímáš jako tišší. Pokud vím, tak je Mazda osazuje z výroby.
Jo,mám je na autě a spokojenost.
 
Jen škoda, že cenově je to stejný jako Pilot Sport 5. Ale je dobré vědět, že je vnímáš jako tišší. Pokud vím, tak je Mazda osazuje z výroby.
Je fakt, že ty Bridgestone jsou cenově taky darda. Ještě k nim další plus, z výroby měly výšku vzorku přes 7 mm (pokud si dobře vzpomínám tak 7,3 mm - můžu doma přeměřit, na zadních kolech jsou ještě vidět odlitky z výroby). Píšu to proto, že při koupě nových Goodyear v 17" na druhé auto jsem byl nemile překvapen, že guma měla výšku vzorku jen 6,5 mm.
 
6,5 mm to je nejaká bída. V sobotu som zrovna meral moje pôvodné pneu TOYO a 4-5 mm. Auto má 10 rokov a 97000 km v lete ale netuším kolko mám na zimákoch. Skúsim to nejak spočítať.
 
Poslední úprava:
Back
Top