• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Počasí, aneb už máte přezuto?

Zjova, GJ na 16" se zas tak casto nevidi.

Mno ja mam termin az za dva tydny, takze doufam, ze to nejak do te doby preziju. Koukam, ze uz dnes nam predpovidaji peknych -4 :D.

Jinak jsem mel mimochodem fakt "uzasny" napad. Jak jsem si objednaval dve sady zimnich pneumatik pro obe auta, tak jsem se rozhodl je schovat doma (v pracovne - nemam garaz ani sklep). Musim rict, ze uz se tesim, az budou pryc ... moc me tam v tom oderu nebavi doma pracovat :D.
 
Jinak jsem mel mimochodem fakt "uzasny" napad. Jak jsem si objednaval dve sady zimnich pneumatik pro obe auta, tak jsem se rozhodl je schovat doma (v pracovne - nemam garaz ani sklep). Musim rict, ze uz se tesim, az budou pryc ... moc me tam v tom oderu nebavi doma pracovat :D.

To ses mohl zeptat :D. Ja je v baraku mivam par dnu nebo tydnu jen v predsini / zimni zahrade, a i tam je to pekelny smrad, ze si pak davame boty za dvere na chodbu... Ted jsme v tom po dvou letech zas, tak to mam cerstvy. V pracovne nebo kdekoliv v byte bych to asi neprezil.
 
Dnes přezouvám na 18" Dunlop, tak jsem zvědav, jak se to projeví na jízdních vlastnostech.
 
Fuj. Zapach novych gum je neco sileneho. To jsi borec, ze si to das dobrovolne do pracovny. Ja to mel 2 dny na poste a pani mi bylo lito, tak jsem si je spechal prevzit...
 
Manzelka take rika, ze se ji z toho dela spatne uz po chvilce, co je v mistnosti. Nakonec tam ani ja zase tak moc nepobyvam. Ale pro priste jsem jiz poucen. Ted uz to vydrzime :D.
 
na ty kovovy cepicky bacha, za zimu mi tak "zarezly" ze budu muset nechat uriznout ventilky a dat novy :confused:
Tak tak, jsou hezky, ale nekdy pred 2 roky jsem zachranil ventilky na posledni chvili. Hned jsem vsechny rychle a neekologicky vyhazel do smiseneho odpadu. Neni nad plast! :)

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
 
na ty kovovy cepicky bacha, za zimu mi tak "zarezly" ze budu muset nechat uriznout ventilky a dat novy :confused:
Tohle už jsem od někoho slyšel, takže jsem to pod čepičkou máznul trošku vazelínou a samozřejmě to budu průbežně kontrolovat... :)
 
Tohle už jsem od někoho slyšel, takže jsem to pod čepičkou máznul trošku vazelínou a samozřejmě to budu průbežně kontrolovat... :)
presne to mi bylo doporuceno ze funguje, bohuzel pozde :(
 
Vcera sem taky prezouval a poprve videl mou M6/GL na 17" s tema balounama. Vypada to priserne! Ten vuz uplne stratil svou krasu. Jak sem doted se zalibou hledel zboku na prikrcenou siluetu myho auta, ted jen nevericne ziram na ty dve velke tmave diry v podbezich a to mnozstvi cerne gumy kolem malyho rafku. Fujtajbl, dejte to z meho auta pryc! :mad:

A co je jeste horsi, taky jizdni vlastnosti vzaly za sve! Mam takovou oblibenou trasu, S6 na Semmering, krasna klikata 4proudovka. Pres leto sem si tam vychutnaval jizdu, a ted? Sem tam vcera malem vletel do zvodidel (a to sem jel o ~20 mene nez obvykle). Auto se ted tak nejak divne pohupuje nebo co, a taky naklani znatelne vice. Ja trouba, ze sem nevzal na zimu 19tky... :(
 
Podle dnešní předpovědi počasí na Seznamu, má být u nás na Kladně přes den 17 stupňů a v noci 16, takže já jdu přezout zpátky na letní. :confused:
 
Tak ta spatna prilnavost nebude rozmerem 17", to bude dezenem nebo horkou silnici. Mam opakovane vyzkouseno, ze na (dobrych) mensich zimakach muzu jezdit stejne ostre, jako na vetsich letnich, jak s Mazdou 6, tak s predchozi 165k Mazdou 3... a ze ostre myslim fakt ostre :). Ten rozdil v gripu je prakticky zanedbatelny, pokud teda clovek nejede se zimakama na teply silnici. Uz kolem 5 stupnu zacnou sportovni jizdou zahraty zimaky daleko vic plavat, nad 15 stupnu uz je to docela kriticky. Ale je asi logicky, ze zimaky si clovek porizuje do zimy a musi tomu prizpusobit chovani.... stejne jako by asi bylo hodne kriticky letet 180 po okresce na letnich pri -15 st C.
 
Mám doma auta, všetky už majú zimné pneu. 185/55/16 205/50/17 225/45/18
Takže profily v mm takmer identické. Všetky pneu od 1 výrobcu.
Najistejšie jazdí auto na 18" kach.

Zdá sa, že na veľkosti záleží......
 
Najistejšie jazdí auto na 18" kach.
Ale také náboj(ložisko) dostává nejsilnější rány. Na velikosti opravdu záleží (velikost kola je pochopitelně +/- stejná, jen se mění výška bočnice pneumatiky). Na YT jsou minimálně 2, nebo 3 porovnání 16 vs 17 vs18 a všechny výhody a nevýhody co s tím souvisí, i měřený čas na jedno kolo na trati a pocity jezdců.
 
Mám doma auta, všetky už majú zimné pneu. 185/55/16 205/50/17 225/45/18
Takže profily v mm takmer identické. Všetky pneu od 1 výrobcu.
Najistejšie jazdí auto na 18" kach.

Zdá sa, že na veľkosti záleží......

To ale nejsou stejna auta? :D

Ale také náboj(ložisko) dostává nejsilnější rány. Na velikosti opravdu záleží (velikost kola je pochopitelně +/- stejná, jen se mění výška bočnice pneumatiky). Na YT jsou minimálně 2, nebo 3 porovnání 16 vs 17 vs18 a všechny výhody a nevýhody co s tím souvisí, i měřený čas na jedno kolo na trati a pocity jezdců.

Imho vyssi bok do nejaky miry muzes kompenzovat volbou zesileny bocnice, nebo i obecne typem pneu, nekdo dela mekkci (vzdycky mi nevedecky prislo, ze treba Dunlop), nekdo tvrdsi, to mi prislo u Nokianu Z-Line treba. Tyhle srovnani asi budou stejna pneu v ruznych rozmerech? Vecer zkusim najit...
 
A joo, teď jsem si všiml, @lakilaki má u všech 3 kol stejnou výšku bočnice. Tak to pak je jiná, tady hraje roli geometrie konkrétního podvozku + fakt měnící se šířky, ten také dělá s ovladatelností divy. A to nemluvím ani o různých discích a jejich ET, a samozřejmě rozvor vs. rozchod kol.
Ale jinak u srovnatelného platí co je všeobecně známo, a jak to také i teď na náhodu vychází i u @lakilaki .
Čím větší balón, tím lepší. Čím menší profil bočnice, tím zase lepší pro závodníka.
 
Tak všechna auta jsou už také na zimních ;)
Rozdíl mezi staršími Nokian WR A4 na GHčkách a zánovníma Falkenama co jsem dostal k MX-5 je neuvěřitelně propastný (všechno v 16"). Po prvních kilometrech jsem přemýšlel, že Falkeny vyhodím. No nakonec jim dám šanci - alespoň bude se zadohrabem v zimě sranda. A proti hluku se pustí naplno rádio :D :rolleyes:
Více později v tématu: Pneumatiky
 
@Deri - v 2154518 sa vybrat da, napriklad aj Goodyear Ultragrip Performance GEN-1, ktorým sa v v testoch darí výborne a tiež Dunlop Wintersport 5, Conti ma tuším v tomto rozmere 850ku...
 
Tak v pondělí objednano u pneuok 4ks MICHELIN 205/60 R 16 ALPIN 5 ,tak v patek uz taky na zimnich. Minule 3 zimni sezony jsem mel NOKIAN 205/60 R 16 WR D4 ,tak jsem zvedav na rozdil...
 
Back
Top