• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Přední náprava

Marcus11

člen KLANu
Zprávy
83
Zdravím. Dnes jsem byl na STK a z formality se stal spíš problém. Mám najeto cca 95tis a chlap mi oznámil, že mi dá STK na měsíc, na odstranění závad. O co jde. Řekl, že mi na přední nápravě začíná něco praskat. Nechtěl být konkrétní, zmínil silentblok, čepy, uložení ramen,.. Nic mi neukázal ani nevyfotil, takže nemám představu, co by to mohlo být. Samozřejmě mám už domluvenou prohlídku u mého mechanika. Jen se chci zeptat - co může praskat, aby to bylo považováno za vážnou závadu? Jen připomenu, že jsem si za jízdy ničeho nevšiml, nic neboucha, řízení je přesné, nepřijde mi, že by byl s něčím problém. Díky za tipy :)
 
Tak to nech na mechanikovi, protože pod pojmem praskat může být naprosto cokoliv. Praskat na přední nápravě může pružina, nebo třeba ložisko horního uložení,nebo třeba přední silentblok spodního ramene a nebo třeba taková maličkost jakou prachovka táhla řízení.
 
Samozřejmě, že nechám. Jen mě zajímalo, který díl může být nakřáplý, ať vím, na co se připravit.
 
Oni už nepíšou závady do protokolu?
Mě tam kdysi na tátový Felicii napsal i prosezenou sedačku 😀
 
Zdravím. Dnes jsem byl na STK a z formality se stal spíš problém. Mám najeto cca 95tis a chlap mi oznámil, že mi dá STK na měsíc, na odstranění závad. O co jde. Řekl, že mi na přední nápravě začíná něco praskat. Nechtěl být konkrétní, zmínil silentblok, čepy, uložení ramen,.. Nic mi neukázal ani nevyfotil, takže nemám představu, co by to mohlo být. Samozřejmě mám už domluvenou prohlídku u mého mechanika. Jen se chci zeptat - co může praskat, aby to bylo považováno za vážnou závadu? Jen připomenu, že jsem si za jízdy ničeho nevšiml, nic neboucha, řízení je přesné, nepřijde mi, že by byl s něčím problém. Díky za tipy :)

Pri zhruba rovnakých km 106t km som bol aj ja na STK a technik vyšiel z jamy z verdiktom "perfektné".Emisie nulové.

Myslím že ten týpek nemôhol nič nájsť tak si všimol že guma na silenbloku je popraskaná. Ten silentblok tam prežije ešte raz tolko rokov čo tam je. Porézna guma je bežná u starších áut ale nejedná sa o nebezpečnú závadu a už vôbec ti nemal obmedzovať dobu STK.

Každopádne to daj pozrieť v servise a hlavne mať s toho zápis aby bolo s čím argumentovať.
 
Nic konkrétního..pro mě dost obecné informace..pokus/omyl - jinak řečeno, prohlédnout to na zvedáku a když nic, tak rozebrat a pokusit se něco objevit..když mají takový problém říct, co s tím je, nebo mi to nafotit/ukázat..super :D



IMG_20250314_165632.jpg
 
Mechanik si s tím poradí, mě tenkrát taky vyhodil za vůli v čepu řízení, ale aspoň mi to řekl na rovinu 😀
 
Ahoj dnes me na STK - Cerny most TUV Nord vyhodili kvuli zadnim brzdovym kotoucum(Zavada: Brzdovy kotouc nadmerne zkorodovany - hloubkova koroze, poskozena funkcni plocha zjevne presahuje 1/5 jeji sirky). Jeste si stezoval ze mam zpuchrele oba silentbloky a ze vydrzi max 30k. Mam najeto 80k a pred 3 mesici jsem menil predni brzdove desticky v Mazda Tabor. Kdo delate rocni prohlidky a servis tam tak at Vam laskave udelaji kontrolu kotoucu z obou stran! Jeste jeden takovy preslap a budu si hledat servis jinde!
 
@marty_fire s takýmito zadnými kotúčmi som kúpil auto, niežeby to bol dovod nekúpiť ale divné že s tým niekto jazdil.


Pre všetkých: vie mi niekto poradiť či je toto bežný jav u silentblokov prednej nápravy u GL(115k km), konkrétne že sa rameno oprie o doraz? Alebo ma čaká výmena ramien? Zdá sa mi že po stk, kde technik dlhšie "triasol" nápravou, začalo byť riadenie nejak gumové, asi im pomohol

A tak isto spodný silentblok motora či môže ísť na doraz a mať vôľu 1cm?
Ďakujem



IMG20241130114652.jpg

IMG20250325130744~2.jpg

IMG20250325130720.jpg

IMG20250325130334.jpg

IMG20250325130328.jpg

Screenshot_2025-03-25-14-19-55-25_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Tak nakonec proběhla výměna komplet obou ramen. Ale...při jízdě rovně je to celkem ok, ale při zatáčení něco dře. Zní to, jakoby drhly brzdy a navíc při brzdění jsou slabší než před výměnou. Nevím, zda je to možné, není to moc příjemný zvuk. Je možné, že se to na geometrii vyladí nebo tam může být něco špatně?
 
Back
Top