• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

  • Vlákno založil Vlákno založil Doofer
  • Datum založení Datum založení
To vrzání neodstraníš žádným zázračným olejíčkem,nesmíš věřit všemu,co vidíš na netu.Horní uložení je jen silentblok.Kdyby to byl McPherson,pak by nějaké máznutí dávalo smysl.Další věc je chemie,jakýkoliv olej,pokud není čistý silikát,pryž vysušuje a dojde ke ztvrdnutí pryže.A proto to za mokra nevrže a naopak za sucha to vrže jak stará postel.Smím-li poradit,pak před montáží ponoř celé uložení do silikonového oleje tak na hodinku,pryž ji do sebe nasaje a bude o dost měkčí,samozřejmě na oko se to nepozná,ale v provozu ano.
To čo robil je v mazacom pláne, to robil dobre, odstráni to buchnutie pri prejazde jamy, akurát stačí sprejom
 
To čo robil je v mazacom pláne, to robil dobre, odstráni to buchnutie pri prejazde jamy, akurát stačí sprejom
K tomu bouchnutí jen malý poznatek.Vyměnil jsem dvě značky tlumičů Made in Poland ,Sachs a Monroe,oboje bouchalo.V rámci záruky od dodavatele vyměněny za KYB a zázrak,bouchání je pryč.Po přeměření se zjistilo,že Monroe i Sachs měly pístnice o 2cm delší,než originál tlumič od Mazdy.S originálem souhlasil KYB,na milimetr přesně.
 
Aký net? Treba to mazať, naozaj to pomôže. Však je to tam vidiet, Rubber Grease...
Net jako internet.Ano,mazání je v pořádku,ovšem jsem už měl i zákazníka,který tam vystříkal celé WD40 🙂 .Já uložení,v demontovaném stavu, nechám namočený hoďku v silikonovém oleji a je klid.Ale jako provizorní a rychlá oprava pomůže i Rubber G .
 
Net jako internet.Ano,mazání je v pořádku,ovšem jsem už měl i zákazníka,který tam vystříkal celé WD40 🙂 .Já uložení,v demontovaném stavu, nechám namočený hoďku v silikonovém oleji a je klid.Ale jako provizorní a rychlá oprava pomůže i Rubber G .
To je ale chyba ľudí aj bez netu, že všade lejú litre wd. Ja som to mazal vazelinou
 
Nibiru akou presne? Zišlo by sa niečo tekuté.. To červené mazivo je tuhšie, myslím že striekačkou sa to úplne nedostane tam kam má... A na to buchnutie pri prejazde nejakým väčším retarderom to naozaj pomáha, už mi to dávnejšie tam jeden striekal ale neviem čím
 
Mazal som to silikónovým sprejom, bielou vazelinou v spreji, čo nezničí gumu... Vazelinou červenou ale keď som to mal rozobraté, z vrchu sprejom
 
Tu matici bych rozhodně nepovoloval :D
 
Keby som to dal rozobrať a premazat, keďže mám k tomu to mazivo, je to náročné časovo? Musí sa celý tlmič dávať von, alebo sa dá dostať aj od motora k tomu uloženiu? Jedna sa mi o to keby som to dal spraviť, tak ako dlho by to mazivo tam vydržalo a nemusel to do budúcna už riešiť, keby napr. za 10r auto predám... Jazdím malo, povedzme 2-3 tisíc ročne a nájazd mám niečo málo cez 120 000, predpokladám že tlmiče ako také by mali ešte vydržať
 
Kôli mazaniu určite nerozoberať, je to síce do hodiny komplet ale stačí ten sprej zvrchu.
 
Je na GH menitelny samostatnotne čáp na hornom rameni? Ci sa musi menit vzdy cele rameno?
 
Vymeň celé, silentbloky budú v zlom stave ak sú pôvodné, jazda bude stabilnejšia, bol som prekvapený po výmene, vobec som necítil že oproti preletel kamión
 
Zdravím, mám M6 GH combi s motorem 2.5L, s autem jsem naprosto spokojený, jen mě poslední dobou trápí jedna věc. V létě jsem měnil tlumiče jak vepředu tak i vzadu, dával jsem KYB, dopředu i s novým uložením a gumou (manžetou), pružina na obou stranách v pořádku. jsou i nové tyčky stabilizátoru (vepředu i vzadu), uložení stabilizátoru v pořádku. Výměna tyčky řízení včetně axiálního táhla. Mechanik mi kontroloval ramena, čep atd. ale nic nenašel, brzy jsou taky ok, kompletní včetně plíšků, takže desky mlátit nemohou. Problém je v tom, že při přejezdu přes nerovnosti jde zepředu bouchání, nejhorší je to když je pod nulou, v létě to bylo naprosto v pohodě, ale jak začala být zima, tak se to projevilo a nevím vůbec co s tím. Je možný že jsou tlumiče špatné ikdyž jsou nové? Jak jste spokojeni se značkou KYB nebo používáte jiné tlumiče?
 
Kyb tlmič na GH 2.5 po roku:
Vymenil som ho za japanparts. Čo znamená že pružiny boli v poriadku? Ak majú 200k tak sú ko, neveril som kým som nevymenil za nové a nechápal som že zas iné auto z toho
Ale inak skús dorazy premazať, pod kapotou, pod tými krytkami sú dve diery, strekni tam zopár sekúnd silikónový sprej( doraz sa mal vazelinou namazať pri montáži?
 
Kyb tlmič na GH 2.5 po roku:
Vymenil som ho za japanparts. Čo znamená že pružiny boli v poriadku? Ak majú 200k tak sú ko, neveril som kým som nevymenil za nové a nechápal som že zas iné auto z toho
Ale inak skús dorazy premazať, pod kapotou, pod tými krytkami sú dve diery, strekni tam zopár sekúnd silikónový sprej( doraz sa mal vazelinou namazať pri montáži?
A co to video znamená ohledně tlumičů:
1) buď je tlumič od Japanparts levnější konstrukce a je v něm více plynu než kapaliny a proto letí nahoru rychle
nebo
2) byl tlumič od Kayaby poškozený při skladování (nepřišel zatlačený a obvázaný)
nebo
3) dostal nahodilou silnou ránu při provozu a došlo u něj k úniku plynu a zůstala jen kapalina
(Nebo prostě kombinace odevšeho)
Podle videa za sebe řeknu, že by ta pístnice měla jít nahoru o něco rychleji. Ale nedokážu říct co předcházelo tomhle stavu.
Kayaba (KYB) jsou na svojí cenu hodně kvalitní tlumiče a dodávají (nejenom) Mazdě tlumiče přímo do fabriky. Nechci tím říct, že nemohla nastat chyba ve výrobě, ale určitě bych tlumiče od Kayaby nehanil.
 
Poslední úprava:
Zdravím, mám M6 GH combi s motorem 2.5L, s autem jsem naprosto spokojený, jen mě poslední dobou trápí jedna věc. V létě jsem měnil tlumiče jak vepředu tak i vzadu, dával jsem KYB, dopředu i s novým uložením a gumou (manžetou), pružina na obou stranách v pořádku. jsou i nové tyčky stabilizátoru (vepředu i vzadu), uložení stabilizátoru v pořádku. Výměna tyčky řízení včetně axiálního táhla. Mechanik mi kontroloval ramena, čep atd. ale nic nenašel, brzy jsou taky ok, kompletní včetně plíšků, takže desky mlátit nemohou. Problém je v tom, že při přejezdu přes nerovnosti jde zepředu bouchání, nejhorší je to když je pod nulou, v létě to bylo naprosto v pohodě, ale jak začala být zima, tak se to projevilo a nevím vůbec co s tím. Je možný že jsou tlumiče špatné ikdyž jsou nové? Jak jste spokojeni se značkou KYB nebo používáte jiné tlumiče?
Pokud nechce někdo něco speciálního (Bilstein B6,B8,... nebo KONI, nebo Öhlins,....) tak Kayaby jsou opravdu kvalitní věcí. Nebudu tvrdit že nemůže být zmetek z výroby (koukněte na téma o CX60 kde je zmetek z výroby celý auto), protože to co jde do fabriky nemusí vždy být to co jde do AutoKelly, ale KYB je kvalitní značkou běžných tlumičů a Mazdy je měly i z fabriky namontovaný.
U GH může být problém třeba i v montáži. Dal mechanik dostatek správné vazelíny na horní uložení, když tlumiče kompletoval? To je takový často opomíjený bod u GH při kompletaci tlumičů a dá se to ověřit tím, že se stříkne mazací tuk (nebo jen nějaký silikonový olej) přes mazací díry horního uložení. Pokud po stříknutí je chvíli klid, tak je problém jasný.
Také je důležitý říct, kdy se rána projeví. Je to když ve stejnou chvíli na ní najedou obě kola zároveň nebo když je to tak zvaně při kroucení karoserie, kdy na díru/retardér najede nejdřív jedno kolo a potom až druhý nebo tohle prostě nehraje roli a je to při jakémkoliv "drncnutí" ?
Tak jako tak je třeba brát v úvahu fakt, že GH bude auto 13 let a více starý (klidně 18 let) a tam může bouchat/klepat/cinkat naprosto každá věc, která se na první pohled zdá pevná.
 
Poslední úprava:
A co to video znamená ohledně tlumičů:
Po kúpe šli hore oba rovnako, chápem aké sú cesty ale mne nevydržali ani rok. Po výmene sa to zas zlepšilo. Po tvojom opise im možno nabudúce dám ešte šancu.
 
Kôli mazaniu určite nerozoberať, je to síce do hodiny komplet ale stačí ten sprej zvrchu.
Prave ramena som menil cca 2 roky spat, znacka Febi Bilstein a uz maju vybite capy. Je mi luto vyhadzovat peniaze za cele nove rameno ak sa da vymenit iba cap, aj ked tuto moznost mi ponukaju eshopy tak som si to uz inde nepotvrdil a neviem ci to je samostatne menitelny diel.
 
Back
Top