• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Problém s brzdami

Mozno je to problem iba novych modelov, specialne M6 a CX-5. Ja som na GG a GH tiez tieto problemy nemal a to boli tazke diesle.
 
Poslední úprava:
No ja mam najeto 55k a uz jsem desticky menil dvakrat. Zvlnene kotouce jsem ale nemel.
 
Je mozne, ze uz Mazda pouziva ine kotuce. Tieto probemy boli dost rozsirene a vyrobca musel reagovat.
 
Já bych také řekl, že na aktuálních modelech jsou kotouče (s ohledem na jejich velikost, resp. malost) a destičky odladěné dobře, definitivně lépe, než na GH, BL, ER... Jako nemůžeme zase čekat od 300mm kotoučů zázraky, když brzdíme CX-5 v plné náloži ze 200. :)
 
Poslední úprava:
Já bych také řekl, že na aktuálních modelech jsou kotouče (s ohledem na jejich velikost, resp. malost) a destičky odladěné dobře, definitivně lépe, než na GH, BL, ER... Jako nemůžeme zase čekat od 300mm kotoučů zázraky, když brzdíme CX-5 v plné náloži ze 200. :)

Ona je ta "malost" relativni — 300mm je docela brutalne velkej kotouc, napr. Boxster S (gen. 987; 230 kW) ma 299mm, pritom prazdnej vazi tusim 1450 kg. Je to spis o konstrukci kotouce a trmene.
 
No právě, 1450 kg nemá CX-5 v plné ani náhodou. Celková hmotnost je pak úplně někde jinde.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Moja BM trojocka je benzinova a vacsinou jazdim sama. Snazila som sa co najviac setrit brzdy, ale menit ich komplet po 60tis. je min. vada materialu a teda na zaruku. :vomit: Pred trojockou som mala astru H a tam mi pri rovnakom style jazdy vydrzali cez 100tis.
 
60000 km najeto na brzdách a vada materiálu? No nechtěl bych být v kůži soudního znalce, který by se pod to podepsal. :)
 
Zaruka , nezaruka, vynente si nove brzdove kotuce v pripade problemov s nimi, od ineho vyrobcu , ako mazda a budete v pohode. Usetrite si tak nervy , cas, financie s neuspesnou reklamaciou mizernych mazda brzd.
Mazda bohuzial setri uz aj na kvalite brzd.
Je to rada z vlastnej skusenosti.
 
Pisala som, ze som ich reklamovala pred prvou garanckou teda pred 20tis a autorizak zamietol moju reklamaciu brzd/vymenu kotucov a dosticiek. Vtedy este len zadnych. A na tretej garancke teda pri 60tis uz vymenit komplet? :eek:
Ja sa sudit s autorizakom nebudem a nikde som to nepisala, len dalsie nove auticko uz mazda nebude.
 
Pisala som, ze som ich reklamovala pred prvou garanckou teda pred 20tis a autorizak zamietol moju reklamaciu brzd/vymenu kotucov a dosticiek. Vtedy este len zadnych. A na tretej garancke teda pri 60tis uz vymenit komplet? :eek:
Ja sa sudit s autorizakom nebudem a nikde som to nepisala, len dalsie nove auticko uz mazda nebude.
Priklad toho, "Jak mazda přichází o básníky...." :-(
 
"vydržal" som 39000 km :( (2 r 10m).

upload_2018-6-18_19-3-12.png upload_2018-6-18_19-3-37.png

Defintívne doporučujete ATE / Textar ?
Kotúče lakované?
 
"vydržal" som 39000 km :( (2 r 10m).

Zobrazit přílohu 14499 Zobrazit přílohu 14500

Defintívne doporučujete ATE / Textar ?
Kotúče lakované?
Tohle se ti objeví na všech kotoučích když auto bude dýl stát někde venku na větru/dešti. To už je silně zažraná řez. U lakovaných kotoučů zachrání š akorát ten střed kotouče, ale brzdnou plochu Nee. Buď když takhle odstavuješ auto na dýl, tak ho odstav do garáže, nebo dej přes kola fólii. Občas to jde zbrousit i silnějším zabrzděním
 
Se zadními je potíž, když člověk pořádně nebrzdí, berou všechno jen přední, takže zrezlé se nemají jak očistit. A to nemluvě o známých zarezlých třmenech s visícím pístkem, že. Je třeba občas pořádně zatáhnout za ručku během jízdy... :)
 
Parkujem len vonku aj v zime , posledné mesiace menší nájazd tak patrične vyzerajú :eek: ... Elektrickú ručku neviem či pri jazde zatiahnem :D
 
Zatiahnes, ale zabrzdi vsetky styri a bude brzdit len kym ju budes drzat. Takze ako hlavna brzda.
 
Elektrickú ručku neviem či pri jazde zatiahnem :D
Zatiahnes, ale zabrzdi vsetky styri a bude brzdit len kym ju budes drzat. Takze ako hlavna brzda.
Emergency braking function
• The electric parking brake can be applied while driving the vehicle. Braking force is generated and the rear wheels are controlled so that they do not lock-up only when the electric parking brake is pulled up while the vehicle is being driven.

Emergency braking function
Note
• The emergency braking function operates only when the electric parking brake switch is continuously pulled up while the vehicle is being driven.
• If the accelerator pedal is depressed while the emergency brake function is operating, the emergency brake is released to give priority to vehicle acceleration.
• The emergency brake function operates when all of the following conditions are met.
Operation condition
― Vehicle is being driven
― Electric parking brake switch is continuously pulled up
1. When the electric parking brake control module detects an electric parking brake operation request signal (1) of the electric parking brake switch while the vehicle is being driven, it sends motor operation current (2) to the electric parking brake motor gear unit.

2. The motor operates (3) and generates braking force by the motor operation current. (The motor rotates towards the engagement side)

Note
• For vehicle speeds of 5 km/h {3 mph} or more, independent anti-lock control on the left and right is performed so that the rear wheels do not lock-up.
• When the vehicle speed is 4 km/h {2 mph} or less, the emergency braking function does not operate so that the system can determine if the vehicle is about to stop.
• If the ABS control is detected while the emergency braking function is operating, control of the emergency braking function is canceled.
ac5wzn00003541.png
 
Je tu někdo, kdo má zkušenosti s výměnou zadních brzdových kotoučů a desek u Mazda CX-5 Facelift (2015-2017). Nakoupil jsem na internetu materiál (desky a kotouče) ale od známého jsem se dozvěděl, že prý výměna mimo autorizák je poměrně problematická. Díky elektronické zadní brzdě je potřba nejrve ruční brzdu uvést pomocí diagnostiky do servisního režimu a poté je tepve možná výměna brzd obložení. Podobně to prý mají koncernové vozy VW s el. parkovací brzdou. Bez předchozího nastavení na diagnostice hrozí riziko poškození elektronické parkovací brzdy. Porováděl jste někdo výměnu zadního obložení mimo autorizovaný servis Mazda?
 
Back
Top