- 3 498
Tento návod je pro všechny mazdy s elektronickou ručkou:Je tu někdo, kdo má zkušenosti s výměnou zadních brzdových kotoučů a desek u Mazda CX-5 Facelift (2015-2017). Nakoupil jsem na internetu materiál (desky a kotouče) ale od známého jsem se dozvěděl, že prý výměna mimo autorizák je poměrně problematická. Díky elektronické zadní brzdě je potřba nejrve ruční brzdu uvést pomocí diagnostiky do servisního režimu a poté je tepve možná výměna brzd obložení. Podobně to prý mají koncernové vozy VW s el. parkovací brzdou. Bez předchozího nastavení na diagnostice hrozí riziko poškození elektronické parkovací brzdy. Porováděl jste někdo výměnu zadního obložení mimo autorizovaný servis Mazda?
Když chceš měnit zadní destičky nebo kotouče u Mazdy s elektronickou ručkou,tak musíš nejdřív dát ruční brzdu do tzv. "Servisního režimu"
A to se dá dvěma způsoby:
1) přes diagnostiku
2) bez diagnostiky podle následujícího postupu:
1. Zapalování dej do polohy ON (tzn. 2x stiskni tlačítko Start) ale nestartuj motor (tzn. bez sešláplé brzdy nebo spojky)
2. Sešlápni brzdový pedál a tlačítkem povol ruční brzdu (uslyšíš jak pracuje motůrek na třmenu a zhasne kontrolka EPB-electronic parking brake)
3. Sundej nohu z brzdového pedálu a teď v jeden okamžik sešlápni naplno plynový pedál a jednou rukou zmáčkni dolů (jako když chceš povolit) tlačítko ruční brzdy a jak pedál tak tlačítko takhle drž.
4. Druhou rukou teď 3x rychle za sebou zmáčkni tlačítko Start.
Teď by jsi měl slyšet znovuzabzučení motůrků na zadních třmenech a zároveň se ti rozsvítí žluťě kontrolka EPB což znamená že jsi uspěl a jsi v servisním módu. Teď normálně můžeš dělat na brzdách co chceš, jen si pamatuj že NESMÍŠ TOČIT SE ZADNÍMA PÍSTKAMA JAKO U KLASICKÝCH TŘMENŮ, ALE MUSÍŠ JE JEN ROVNĚ ZAMÁČKNOUT!!! Klidně teď můžeš vypnout zapalování ať si nevybíjíš baterku.
Až na brzdách doděláš,tak servisní režim se ukončuje úplně stejně jako jsi se do něj dostal, jen v bodě 3. to tlačítko ruční brzdy budeš mačkat/vytahovat nahoru.
Poslední úprava: