• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problém s příjmem FM rádia a položkou Oblíbené

Sikyl

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
430
Chtěl bych se zeptat, jestli jste někdo už řešil problém s příjmem FM signálu. Od novoty od 12.2015 mi neustále poškrtává rádio. V servise několikrát přehrávali softvér, ale bohužel to nepomohlo. Už jsem jel asi v pěti Mazdách 6 a ve všech hrálo rádio čistě. Jediný rozdíl byl v tom, že půjčená auta neměla BOSE, jako já. Společně s tím mám problém s položkou OBLÍBENÉ- pro uložení rádiových stanic. U všech předchozích aut jsem si uložil např. Impuls a kdykoli jsem jej potom zvolil, rádio si našlo nejlepší frekvenci a hrálo. Bohužel u mé Mazdy 6 to funguje tak, že pokud uložím Impuls např. na pásmu 92,1 do oblíbených a když potom zvolím Impuls někde mimo dosah této frekvence, tak se rádio nepřeladí na silnější signál a jen škvrčí. Jen v mém okolí jsou 4 frekvence Impulsu, všechny mám v oblíbených (takže mám v oblíbených 4x pod sebou Impuls) a pak mi funguje RDS mezi těmito 4 uloženými frekvencemi. Není problém uložit další "Impuls" se stejnou již uloženou frekvencí! Už jsem z toho zoufalý. Mazda si s tím neví rady a já jen jezdím do servisu. Budu opravdu vděčný za jakýkoliv tip ať již ohledně špatného příjmu signálu, tak ohledně špatně fungující položky oblíbené.
V servise mi měnili zesilovač antény za jiný ( pod plastem 5 dveří nahoře), ale nic se nezměnilo. Sám mám pocit a tvrdím to od začátku, že bude špatné rádio- modul, ale může to být cokoli. Mazda ČR samozřejmě neuhradí nic, pokud servis neprokáže, že toto je ten špatný díl. Diagnostika mlčí :(. Prý modul stojí 60.000,-Kč. Bohužel mám auto na firmu, takže pro mě 30- denní reklmační lhůta neplatí. Měsíc servis čeká na odpověď programátorů z německa...


29255884953_bd12fce61e_o.jpg

29847464286_3a1dd01d66_o.jpg

29768796232_58d0d10b36_o.jpg
 
Ja osobne mam pocit, ze se mi to chova stejne s temi favourites. Kdyz vyberu stanici s celorepublikovym pokrytim na jine frekvenci, tak obcas skrci. Takze pak musim ladit.

Mam pocit, ze jsem to pozoroval treba u Evropa 2.
 
Dělá to u všech stanic. Škvrčení není odvisle jen od AF (RDS) i když se přeladí na jiný vysílač, tak topoškvrkává, jako by rádio něco rušilo. Včera jsem jel do Liberce- celou cestu rádio nepříjemně poškvrkávalo. Když jsem jel za 4 hod. stejnou cestou domů, tak hrálo hezky. Dnes zase na ... Pokud nechám vyhledat stanice v dosahu a vyberu např. Impuls, tak potom AF (RDS) funguje správně, ale stejně rádio poškvrkává (někdy ne). Pokud vyberu stanici uloženou v oblíbených a je uložena na jiné frekvenci než je dostupná, tak se automaticky nepřeladí a jen škvrčí. U Mazdy 6 II. jsem uložil např. pod 1 Impuls a když jsem kdekoli v republice zmáčknul 1, tak mi začal hrát Impuls na dostupné frekvenci a čistě.
 
Ehm, nebylo by dobré jet za čáru a zeptat se v DE? Tedy tam by mohl být přístup techniků zajímavější.
 
IMG_3965.jpg Včera vyměněna jednotka CMU. AF- RDS (přelaďování rádia na vysílač se silnějším signálem) funguje, ale rádio stále škvrčí. Zase jsme měl půjčenou jinou M6 bez BOSE a rádio hrálo jako Bůh. Přide mi to, jako by nefungovala anténa. Test, ale ukazuje, že funguje. Můžu poprosit někoho, kdo má Mazdu 6 Wagon, r.v. 2016 (já mám 12.12015), zda by se mi podíval, na který pruh má připojenu anténu na zadním skle? Našel jsem na netu před faceliftové zadní okno a tam byla anténa napojena na středový největší pruh (viz. foto). Já ji mám napojenou jen na malé "elko na pravé straně zadního skla, které není s ničím propojeno. Zesilovač nad sklem byl už taky vyměněn, ale zdá se mi, že 15 cm proužek "L"je málo.
 
Poslední úprava:
Jak jsi dopadnul s tím příjmem .... nedalo mi to a šel jsem se podívat. Mám MAZDA6 GL 2/2017 Wagon a anténa na tom skle je taky takové malé L (ale opravdu malé, tak max 8cm) a rádio hraje taky velice nic moc oproti MAZDE 6 GH, kde hrálo snad na 100%. Nová 6 má rádio (příjem signálu) minimálně o 30% horší a nerozumím tomu proč, přece když něco udělám dobře, tak to pak už dělám dobře pořád. Snad asi že tam je i DAB a na klasické FM si říkali že nebude nikdo používat už .... Toto mě štve a není to jenom u MAZDY je to obecně ... připadá mi jako kdyby ti staří pracovní co to vyvíjeli odešli do důchodu a vždy přijmou nové mladé a ti to vymýšlejí od základu znova a větším spěchu a pak kvalita trpí ....
 
Reším to s Mazdou od koupě auta. Poslední věc, kterou by mi měli vyměnit je koaxialní kabel pod střechou. Čekám........ až někdy přijde...... Anténu pro rádio Ti dělá to malé L na zadním skle se zesilovačem pod plastem na 5 dveřích a ploutev na střeše! Mnoho lidí si myslí, že ploutev je pro navigaci- omyl. Navigační modul je pod přístrojovou deskou zhruba uprostřed. Mám najeto 80.000 km a na 100.000 km mi končí záruka a pak se na mě Mazda... , protože vědí, že to je konstrukčně odfláknuté. Prodloužená záruka není od Mazdy, ale nějaké pojišťovny a ta se na elektroniku už nevztahuje, jak mi bylo řečeno v servise. Limusína hraje podstatně lépe! Mé auto hraje tak, jako když Ti někdo u klasické antény ukradl bič ze střechy! U auta za milion korun je to super! Co by jsi chtěl za tyhle peníze? Zaplať a mlč. Gj se s GH nedá absolutně srovnávat. Po roce a cca 11 měsích mám k Mazdě 6 cca. 4 cm A4 papírů v šanonu. Tak je to super kára. Těch cest do servisu, domů, pro auto a zase domů bych už nani nespočítal. Kdyby mi to Mazda měla uhradit, tak mám slušný základ na jiné auto. Pravdou je, že Mazda stále řeší, řeší..... Nikdy jsem tohle se žádným autem nezažil! Kdyby měl o tohle nějaký novinář zájem, tak mu rád poskytnu svou dokumentaci, včetně fotodokumentace, videí atd. Pak bych chtěl slyšet pana Kiriakovského, jak se o všechny vždy postarají. Samozřejmě bych se dozvěděl, že to je vijimečný případ. Už se mi tu do nekonečna nechce psát o problémech s lakem, nedostříkanýma, nebo nenastříkanýma plochama, korozi pantů na rok starém autě, propadlé sedačce, nejhorším rádiu v mém životě, problémech s kamerami, brzdami, bezpečnostními asistenty, navigací atd.
PŘEJI TI UPŘÍMNĚ HODNĚ TRPĚLIVOSTI ! ČASEM SI ZVYKNEŠ A OTUPÍŠ!
 
Zobrazit přílohu 6818 Včera vyměněna jednotka CMU. AF- RDS (přelaďování rádia na vysílač se silnějším signálem) funguje, ale rádio stále škvrčí. Zase jsme měl půjčenou jinou M6 bez BOSE a rádio hrálo jako Bůh. Přide mi to, jako by nefungovala anténa. Test, ale ukazuje, že funguje. Můžu poprosit někoho, kdo má Mazdu 6 Wagon, r.v. 2016 (já mám 12.12015), zda by se mi podíval, na který pruh má připojenu anténu na zadním skle? Našel jsem na netu před faceliftové zadní okno a tam byla anténa napojena na středový největší pruh (viz. foto). Já ji mám napojenou jen na malé "elko na pravé straně zadního skla, které není s ničím propojeno. Zesilovač nad sklem byl už taky vyměněn, ale zdá se mi, že 15 cm proužek "L"je málo.
Radio antena umiestnena na skle , vo vyklopnych 5.-tych dverách ??????
To je snad zly vtip....
 
Samozřejmě bych se dozvěděl, že to je vijimečný případ.
Na druhou stranu pohledem na tohle forum to tak skutecne vypada, jako vyjimka. Tolik problemu, co Ty, tu nikdo neresil a ani tech jednotlivych tu zas tak moc neni.
 
musím se přidat, signál rádia u mé CX3 je fakt žalostný. Když jsem měl VW ( 2008 ) měl jsem naladěnou Evropu 2 a ta mi hrála skoro pořád, teď mi hraje tak akorát když auto stojí na trase Rakovník - Dobříš - Příbram - nepoužitelná. Mám teď naladěný Relax, ale když přijedu do Rakovníka tak mi to tam ruší jak šílený, to mi na starém VW nedělalo :(
 
Mám 3 roky starou M3 BM Hatchback a přijde mi, že mi to začalo dělat úplně to samé co tobě. Dva a půl roku bylo všechno v pohodě a rádio mi hrálo bez větších problémů. Až teď, najednou rádio chrčí. Přijde mi, že nejvíce když přijdu do auta, nastartuji, tak to chrčí a když se rozjedu, tak se to srovná, ale ani to se někdy nestane a chrčí to po celou cestu a jakékoliv frekvence. Auto nalezne i méně stanic.

Nevím jak u vás, ale mě přijde, že moje ploutvička na střeše je jakoby uvolněná a dá se sní hýbat, lehce ji vytáhnu nahoru. I tak si ale říkám, že kdyby byl povolený šroub, který ji drží, tak by to nemělo přeci mít vliv na signál protože by to tam mělo být zapojené konektorem.

Popravdě nevím jak to budu řešit, ale s největší pravděpodobností s tím budu muset také navštívit servis. :(
 
Ono je problém, že čím novější auto, tak tím menší antény .... jak na skle nebo ploutev ... a tím pádem je problém s příjmem a připadá mi že u nás je slabší výkon vysílačů a proto trpí příjem nových aut .... Polské a Slovenské stanice chytím lépe než České v Česku. Jinak EVROPA 2 má jeden s nejslabších signálů a na ní to jde nejvíce poznat. Moje první MAZDA 3 v roce 2006 měla super příjem a pak i MAZDA 2 a dokonce i MAZDA 6 GH hrála perfektně a ta měla anténu jen na zadním skle pátých dveří, ale velkou + zesilovač. Nová MAZDA 6 má takovou malou směšnou na skle zadním a předpokládám že taky zesilovač :-( a nevím na co je ta ploutev, zda na GPS a DAB ... nebudu zatím řešit, protože to stejně je jedno. Mám v MAZDA 6 GH i OEM čínské multimediální rádio a tam je příjem tragický, hraje to ve městech a kousek od nich :-( a přece to číňani prodávají a montují i u sebe a jim to hraje ....
 
Mám 3 roky starou M3 BM Hatchback a přijde mi, že mi to začalo dělat úplně to samé co tobě. Dva a půl roku bylo všechno v pohodě a rádio mi hrálo bez větších problémů. Až teď, najednou rádio chrčí. Přijde mi, že nejvíce když přijdu do auta, nastartuji, tak to chrčí a když se rozjedu, tak se to srovná, ale ani to se někdy nestane a chrčí to po celou cestu a jakékoliv frekvence. Auto nalezne i méně stanic.

Nevím jak u vás, ale mě přijde, že moje ploutvička na střeše je jakoby uvolněná a dá se sní hýbat, lehce ji vytáhnu nahoru. I tak si ale říkám, že kdyby byl povolený šroub, který ji drží, tak by to nemělo přeci mít vliv na signál protože by to tam mělo být zapojené konektorem.

Popravdě nevím jak to budu řešit, ale s největší pravděpodobností s tím budu muset také navštívit servis. :(
No asi máš taky někde poškozený koaxiální kabel od zesilovače k rádiu nebo někde nějaký spoj volný (zesilovač nebude asi KO) .... je celkem dlouhý.
 
Přidávám se s opravdu špatným příjmem rádia u M6 sedan 2019. Zkusím servis, ale ve vyřešení bohužel moc nevěřím...
 
Nemáš v autě nějakou nabíječku např. kamery? Zkus jí odpojit od zdroje.
 
momentálně mám kameru úplně vyndanou a přesto rádio vypadává tam, kde třeba předchozí CX-5 hrála, ale ta měla alespoň ploutev proti M6
 
momentálně mám kameru úplně vyndanou a přesto rádio vypadává tam, kde třeba předchozí CX-5 hrála, ale ta měla alespoň ploutev proti M6
Tak aspoň víš že kamerou to není,ale prostě anténa stojí za h.....:confused::)
 
Kontrolní otázka: dělá vám ty problémy s příjmem rozhlasu jen FM, nebo i DAB?
 
Back
Top