• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Řízení a náprava

Ještě doplním že bych si to vytáhl ze servisního manuálu ale každým co mám zrovna stránky výměny tohoto dílu chybí, těžko říct jestli záměrně nebo jen náhodou (stránky 06-13-17 až 06-13-19)
 
Ahoj, nekupoval jste nekdo predni horni ramena? Objednal jsem a prisly o 3cm delsi
A objednával si kde? Objednávka jen dle katalogu a oka nebo přímo na doporučený typ přesně pro tvůj vůz? Někdy třeba i v autokelly mají u jednoho auta víc rozměrů, často třeba délka tyček stabilizátoru se musí před objednáním změřit

Pokud mi sdělíš VIN, najdu originální číslo, které by mohlo pomoci
 
Spíš jestli nedošlo při objednávce k omylu a nevzal jsi místo na GH na GG. To by mohlo odpovídat problému.
Ale občas i samotní druhovýrobci "ujedou" a díl zařadí špatně do katalogu (přiřadí i špatný OEM kód) nebo rovnou i blbě vyrobí (to je problém spíš Číňanů)
Takhle jsem řešil spodní ramena na 323BJ pofacelift kde sice seděl OEM kód, ale druhovýroba to brala že je stejný jako na předfacelift a rameno byť vypadalo naprosto stejně, tak bylo o 1cm kratší.
 
Objednaval jsem na autodily pema, presne na model GH. V pondeli to s nimi vyresim, jen teda nevim jaky objednat, delku ramena nikde neuvadi.
 
Chalani, riešim jednu "logickú hádanku" na mojej Mazde GH. (Ako som už v inom vlákne o pneu spmínal) nedávno som chytil obrubník pravým predným a pravým zadným kolesom. Odvtedy mám problém s riadením. Konkrétne cítim v ňom vôľu (ale to som cítil aj predtým), ale hlavne pri jemnom otáčaní volantom (vpravo aj vľavo) cítim v ňom ako keby protichod resp. ako keby sa volant chcel protipohybom vrátiť späť. Pri polotáčke a viac už to mizne, ako aj pri vyššej rýchlosti (90 km/h +).

Len pre upresnenie: dal som vyvážiť predné kolesá, skontrolovať disk (že vraj je rovný), skontrolovať geometriu (minimálne odchýlky resp. všetko v "zelenom") a skontrolovať podzvozkové časti prednej nápravy - mechanik nič nenašiel, ale nejako sa mi to nezdá.
Čo by ste tipovali, že to môže spôsobovať? Je to dosť zvláštne, nepríjemné a obávam sa, že to narúša aj bezpečnosť jazdy. Vďaka za rady.

P.S.: tuhosť otáčania volantu doprava a doľava je rovnaká.
 
Poslední úprava:
prilis negativny zaklon by znamenal, ze sa volant v zakrute chce vratit dostredu viac ako si zvyknuty. Nieco co sa neprejavilo na geometrii ked auto stoji na mieste, ale pri jazde hej. Na 2 lichobeznikovej naprave sa tazsie hladaju vole ako na mcpherson. Zly cap, ulozenie ramena alebo napravnica?
 
Záklon, odklon a zbiehavosť by mala byť v poriadku - na geometrii všetko skontrolovali a ani nechceli nastavovať, lebo to bolo v (zelenej) tolerancii. Musím zohnať nejakého schopného a ochotného mechanika, ideálne v okolí ZA, lebo ako som spomínal, naposledy to chlapec kontroloval a nemal ani šajnu čo má pozerať.
Snažil som sa nakontaktovať aj na jedného mechanika z PN (na konkurenčnom fóre má nick VFR), ale nejako nemá záujem, tak ak by niekto o niekom vedel, bol by som vďačný.
 
Back
Top