• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Řízení a náprava

  • Vlákno založil Vlákno založil Mori
  • Datum založení Datum založení
Ještě doplním že bych si to vytáhl ze servisního manuálu ale každým co mám zrovna stránky výměny tohoto dílu chybí, těžko říct jestli záměrně nebo jen náhodou (stránky 06-13-17 až 06-13-19)
 
Ahoj, nekupoval jste nekdo predni horni ramena? Objednal jsem a prisly o 3cm delsi
A objednával si kde? Objednávka jen dle katalogu a oka nebo přímo na doporučený typ přesně pro tvůj vůz? Někdy třeba i v autokelly mají u jednoho auta víc rozměrů, často třeba délka tyček stabilizátoru se musí před objednáním změřit

Pokud mi sdělíš VIN, najdu originální číslo, které by mohlo pomoci
 
Spíš jestli nedošlo při objednávce k omylu a nevzal jsi místo na GH na GG. To by mohlo odpovídat problému.
Ale občas i samotní druhovýrobci "ujedou" a díl zařadí špatně do katalogu (přiřadí i špatný OEM kód) nebo rovnou i blbě vyrobí (to je problém spíš Číňanů)
Takhle jsem řešil spodní ramena na 323BJ pofacelift kde sice seděl OEM kód, ale druhovýroba to brala že je stejný jako na předfacelift a rameno byť vypadalo naprosto stejně, tak bylo o 1cm kratší.
 
Objednaval jsem na autodily pema, presne na model GH. V pondeli to s nimi vyresim, jen teda nevim jaky objednat, delku ramena nikde neuvadi.
 
Chalani, riešim jednu "logickú hádanku" na mojej Mazde GH. (Ako som už v inom vlákne o pneu spmínal) nedávno som chytil obrubník pravým predným a pravým zadným kolesom. Odvtedy mám problém s riadením. Konkrétne cítim v ňom vôľu (ale to som cítil aj predtým), ale hlavne pri jemnom otáčaní volantom (vpravo aj vľavo) cítim v ňom ako keby protichod resp. ako keby sa volant chcel protipohybom vrátiť späť. Pri polotáčke a viac už to mizne, ako aj pri vyššej rýchlosti (90 km/h +).

Len pre upresnenie: dal som vyvážiť predné kolesá, skontrolovať disk (že vraj je rovný), skontrolovať geometriu (minimálne odchýlky resp. všetko v "zelenom") a skontrolovať podzvozkové časti prednej nápravy - mechanik nič nenašiel, ale nejako sa mi to nezdá.
Čo by ste tipovali, že to môže spôsobovať? Je to dosť zvláštne, nepríjemné a obávam sa, že to narúša aj bezpečnosť jazdy. Vďaka za rady.

P.S.: tuhosť otáčania volantu doprava a doľava je rovnaká.
 
Poslední úprava:
prilis negativny zaklon by znamenal, ze sa volant v zakrute chce vratit dostredu viac ako si zvyknuty. Nieco co sa neprejavilo na geometrii ked auto stoji na mieste, ale pri jazde hej. Na 2 lichobeznikovej naprave sa tazsie hladaju vole ako na mcpherson. Zly cap, ulozenie ramena alebo napravnica?
 
Záklon, odklon a zbiehavosť by mala byť v poriadku - na geometrii všetko skontrolovali a ani nechceli nastavovať, lebo to bolo v (zelenej) tolerancii. Musím zohnať nejakého schopného a ochotného mechanika, ideálne v okolí ZA, lebo ako som spomínal, naposledy to chlapec kontroloval a nemal ani šajnu čo má pozerať.
Snažil som sa nakontaktovať aj na jedného mechanika z PN (na konkurenčnom fóre má nick VFR), ale nejako nemá záujem, tak ak by niekto o niekom vedel, bol by som vďačný.
 
Back
Top