• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Rozdíl v tvrdosti na discích 17" a 19"

Za mě je rozdíl na 17/"19" kolech obrovský. Jsou totiž o dost těžší a je znát, že s tím mají tlumiče moc práce. Že mají menší profil a je více cítit nerovnosti je taky znát, ale to mi nevadilo tolik. Nejpohodlnější jsou ty 16" plechy.
 
"Dominik" - si si istý že píšeš o tom čo sa tu rieši? Píšeš o svojich dojmoch z CX-5 ??? Myslím si, teda som si istý, že určite 16" plechové disky na CX-5 neexistuju...
 
Stahovanie/natahovanie pneu na disk vzdy pri zmene sezony neprospieva velmi pneumatikam...
To může být pravda. Ovšem moje Dezent disky dostávaly v zimě tak zabrat, že přestaly těsnit. Takže jsem postupně všechny musel nechat zout a začistit.:(
 
"Dominik" - si si istý že píšeš o tom čo sa tu rieši? Píšeš o svojich dojmoch z CX-5 ?? Myslím si, teda som si istý, že určite 16" plechové disky na CX-5 neexistuju...

mozna Dominik pozna na chovani auta to, co jini ne. Ja teda rozdil poznal vzdy a vsude... skok o 2 palce je dost masivni.

Nakonec si casto staci prezout trochu jety letni + novy zimni s vetsi vrstvou navic mekky gumy navrchu. Rozdil v tlumeni DROBNYCH nerovnosti markantni.
 
Ahoj, já mám letní 19" a zimní 17" a rozdíl to tedy na tlumení nerovností je. Stejně tak máme doma Captura - letní17" a zimní16" a tam je to s pocitem tlumení úplně stejné.
Ale zase ty 19" jsou hezčí :).
Minimálně při porovnání s "dojezdovkou 16" " - viz foto. To je jak vtip:))).
 

Přílohy

  • 20180703_172500.jpg
    20180703_172500.jpg
    437,4 KB · Zobrazení: 35
Vypadá to srandovně,ale zlaté kolečko,pořád lepší,než stepovat u krajnice a čekat na pomoc.
 
Kdysi jsem četl na mazda klubu, že s tím někdo dojel až z Chorvatska.:D
Když musíš tak musíš. ;)
Nechápu když můžeš mít na autě od 16"-19" tak proč tam nedají střední velikost. Dají nejmenší.
 
V mazdě už to vyřešili, místo dojezdovky tam daj lepící sadu a když uděláš větší díru, tak se o půlnoci na dálnici v Chorvatsku třeba po.er.....
 
Tak ja nevim, to je snad kazdeho vec/risk, jak to chce mit, ne? Vsichni to vedi, ze se nedava rezerva, tak se podle toho zaridte/me, ne? Mazda Europe Service by mela fungovat i v Chorvatsku. Ja uz jsem za ty tri roky vlastneni GJ trikrat prorazil pneu. Dvakrat odtahovka, jednou jsem nastesti mel defekt asi 5 km od meho pneuservisu, tak jsem to dokroutil tam. Muze za to Mazda? Samozrejme, ze ne. Muzu si za to sam, nebyl jsem na to pripraveny. A ... svete div se, stale vozim pouze lepici sadu ;).
 
A to je právě ta možnost výběru - odtahovka je skoro všude - v nové Octavce jsem měl taky servis. sadu. Když jsem v Albánii prorazil kolo a čekal jsem 5 hodin na odtahovku, tak od té doby preferuji rezervu....
Když jezdíš doma a kolem komína, proč ne sadu. Když jezdíš Evropu a často i přes noc, má rezerva svoji výhodu.
 
Rád by som poznal skúsenosti tých, čo mali 17" disky a vymenili za 19", je cítiť veľký rozdiel v tvrdosti auta? Práve idem kúpiť 19" na leto a mám obavy, či nebude CX-5 moc tvrdá a či nakoniec disky nebudem zas predávať... Na každom aute je to totiž iné a keďže mám CX-5 len pár dní a nemám možnosť vyskúšať inú CX-5 s 19" diskami, mám trochu obavy z 19"... :confused:
Mám na CX5 II na léto pneu 245/45 R 19, při první jízdě (po přezutí ze zimních disků 17 na 19) strach, co se to děje (?špatně vyvážené?) , v dalších dnech to nějak "sedlo", nebo jsem si na tvrdost zvykl, nevím. Nyní ji pociťuji jen někdy. Pokud budeš mít gumy 55 a né 45 jako já, myslím si, že už rozdíl nepocítíš. V každém případě až je sjedu, nové letní koupím už minim.50ky. PS: Nic by se příliš moc nemělo odchylovat od doporučených rozměrů Mazdy. Jen přidám odkaz na šířky pneu, ne na velikost disků, líbí se mi že je to tam pěkně shrnuto: https://www.oponeo.cz/clanek/sirsi-nebo-uzsi-pneumatiky
 
Pro mne 3.5 cm není míra a každá změna pro Mazdu cx 5 znamená nepříjemnosti respektive pro posádku

Mne by těch pár milimetrů za tu vyhopsanou krásu nestálo, ale každý máme jiné kosti :D
Ještě jednu poznámku dnes. Sice bez záruky, ale kdysi jsem vygooglil ze nová CX5 (KF) má o 10mm větší rozchod (né rozvor) kol vepředu (a o 5 mm vzadu) než KE, takže mě těch zmiňovaných 3,5cm nějak nesedí.
 
Mám na CX5 II na léto pneu 245/45 R 19, při první jízdě (po přezutí ze zimních disků 17 na 19) strach, co se to děje (?špatně vyvážené?) , v dalších dnech to nějak "sedlo", nebo jsem si na tvrdost zvykl, nevím. Nyní ji pociťuji jen někdy. Pokud budeš mít gumy 55 a né 45 jako já, myslím si, že už rozdíl nepocítíš. V každém případě až je sjedu, nové letní koupím už minim.50ky. PS: Nic by se příliš moc nemělo odchylovat od doporučených rozměrů Mazdy. Jen přidám odkaz na šířky pneu, ne na velikost disků, líbí se mi že je to tam pěkně shrnuto: https://www.oponeo.cz/clanek/sirsi-nebo-uzsi-pneumatiky

Na CX-5 si dal 245/45 R19 ?????? Ved to neni urcene na CX-5 I. ani II., ci sa mylim? Tak to rozdiel pochopitelne musi byt dramaticky! Ja porovnavam len 225/65 R17 a 225/55 R19 a prilis velky ci dramaticky rozdiel necitim...To bola moja prvotna myslienka pri zalozeni tohto vlakna :)
 
nahodou mne se pidirezerva libi. a mohla by byt klidne (treba za priplatek) v hliniku (kvuli vaze, ne pro paradu).

hlavne, at se Mazda nerozhodne pro RunFlaty...
 
Ne, nemám. U těch 19´´ mám jen 245. Při 19 ´´, na zmiňované 50tky gumy, bych musel volit jen 235 nebo 255 pneumatiky.
Sorry mám u 19ek i možnost 255/45 R19, teď jsem se koukal do TP.
 
Back
Top