• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Rozdíl v tvrdosti na discích 17" a 19"

Hmmm, ja mam 7,5 x 19" (z Mazdy 6) a ziadny rozdiel ci problem nevidim...Myslim si ze 8" by tiez este mohlo byt v pohode, sam som mal hranicu do 8" ked som uvazoval o diskoch...
 
Co sa stane, ak sa zmeni sirka disku na 8x19 namiesto 7x19? Disk v rozmere 7x19 vie dodat naozaj len Mazda...
Pokud Ti to technicky nebude drit o podbehy pri zataceni, tak snad jen to, ze Ti disk nebude odpovidat technickemu prukazu, pokud si tam novy rozmer nenechas zapsat. Coz napriklad prave s uvadenym pouzitim disku z Mazdy 6 na Mazdu CX-5 nejspis ani nepujde.
 
Ja idem tiež 19. Bude to ale moja prvá zima. Tak som zvedavý...

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku
 
Plánuji koupit nové 7x17" disky a 225/65 pneu. Rozdíl v ceně 19" a 17" pneumatik ty 17" disky téměř zaplatí. Zatím jsem ale nevybral.
 
Tak ja som zatial na 90% rozhodnuty pre tieto 19" na zimu:
https://www.centrumkolies.sk/MAK-WOLF-hlinikove-disky-7x19-5x114-3-ET40-SILVER-d79483.htm
Maju akurat o 5 mensie ET, ale zvysok parametrov sedi.

Pozri si ich aj nazivo, nazivo vyzeraju trochu inac, tiez som nad nimi uvazoval...Maju ich priamo v PPS Zvončín pri Trnave (aj ked su 8"), ale uvidis vzor nazivo, co je dolezite. A to ET40 je v pohodeeeeee, ja som rozhodnuty pre ET 35, lebo origo aj ET45 sa mi vidia este dost utopene, a to predosla CX-5 mala dokonca ET50 !
 
Ach jo, přestože se řidiči změřený tlak pneumatik nikde neukazuje, tak 2017+ CX5 má bohužel direct TPMS. Rozhodnutí koupit zimní disky asi rychle přehodnotím. Zkoušel někdo jezdit bez senzorů? Jak moc to auto otravuje? Je to jen pípnutí při startu, nebo tam i za jízdy pořád něco bliká? Moc se mi to nechce kupovat, už proto že baterie má omezenou životnost a půlku doby by ležela ladem, to už radši budu nazouvat 19"..
 
Po detekci nízkého tlaku to chvíli pípá, pak už jen svítí ikonka podprsenky. Při prvním zastavení jsem dofoukl, a tak nevím zda obtěžuje po každém nastartování.

Ale jak se chová pokud nemá signál, to by mě taky zajímalo (i když mám zimáky i s čidly).
 
Zdá se že TPMS je menší zlo než jsem si myslel, takže kupuju disky..
- Kvalitní, certifikované, programovatelné senzory různých výrobců (cub, autel) se dají koupit od zhruba $20.
- Senzor komunikuje v ISM pásmu, 433MHz v Evropě, 315MHz jinde. Jsou i 2 in 1 senzory.
- Dílenský programátor stojí cca $150+, ale dobře funguje i podložka za $55 připojená k usb portu v notebooku.
- Čtení/programování senzoru je bezdrátové, jde to i zvenku u stojícího auta. Vybere se jen typ auta a nové id senzoru.
- Auto není třeba programovat, kódy si buď načte samo (mazda) nebo jdou naklonovat původní kódy.
- Senzor snímá tlak, teplotu a zrychlení, zapíná se při pohybu. Výdrž je přes 5 let při 10 hodinách jízdy denně, baterie se dají měnit.

 
Tak v pátek přezuto. Rozhodl jsem se pro 17" Racing Line HR005 stříbrná 17x7 5x114,3 ET45, TPMS senzor CUB pro Mazda CX5 KF (06/2017-12/2018) a navlíkl jsem na ně Nokiany WR SUV 4.
Spotřeba se zvedla cca o půl litru benzínu. Dnes otestováno na sněhu a TCS ani nebliklo, budu to muset zkusit urvat na louce za barákem;)
 

Přílohy

  • IMG_2321 2.jpg
    IMG_2321 2.jpg
    715 KB · Zobrazení: 82
Skončil jsem podobně. Brock RC30 7x17 ET45, Autel MX-Sensor 433MHz, Nokian WR SUV 4. Senzory koupeny v 11/11 sale na Aliexpresu za hubičku ($69 senzory + $48 programovací podložka). Programování bylo na pár minut, naprosto bez problémů.
 
Divné že po výměně kol se indikátor tpms vůbec nerozsvítil. Asi se to spárovalo samo během cca 5-10 minut, než jsem startoval.

Jinak mám navíc 20 matic co přišly s diskama, a nevím co s tím.
 

Přílohy

  • IMG_20181130_174246.jpg
    IMG_20181130_174246.jpg
    263,1 KB · Zobrazení: 71
TPMS nemal dovod sa rozsvietit, pokial bol tlak v poriadku tak, ako ma vo svojej pamati od vyrobcu...Tiez som dnes disky vymenil za zimne, skontroloval tlak a dofukal - TPMS spokojne :)
 
Tak já jsem 19 zahodil, jsou fakt tvrdý. Na 17 naprostá pohoda :)
Mohu se zeptat na r o z m ě r y pneu 19palců, které si zahodil? Já chci svoje pneu 245/45 R19 v létě nahradit o centimetr širšími a vyššími gumami, abych trochu eliminoval tu tvrdost, která je přece jen při jízdě cítit, jak jsem už psal 7.8.2018.
 
To budes kupovat dalsi disky, abys mel dalsi typovy list na zapis novych rozmeru? Tentokrat R18?
 
Back
Top