• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Rozsvícení kontrolek ABS, brzdového systému, DSC off, kontrolka stability - smyku, červený klíč, červený zámek auta a navíc vypínání radia během jízdy

HonzaMaticka

nový člen
12
Mazdar kolegové,

konečně jsme si v prosinci pořídili po dlouhém čekání Mazdu 6 GH 2.5 r.v. 2011 po facelift. Je to super kára a obrovsná změna.

Bohužel včera se nám stala nemilá věc a to, že se během jízdy z ničeho nic vyplo rádio, rozsvítilo několik kontrolek jako varovná kontrolka ABS, varovná kontrolka brzdového systému, DSC off, varovná kontrolka KEY, indikační kontrolka zabezpečení vozu. Varovná červená kontrolka KEY a červená indikační kontrolka zabezpečení vozu různě mizela a objevovala se viz. obrázek. To samé platí o radiu - vypíná se a zapíná. Nicméně auto normálně dojelo. Po znovunastartování motoru kontrolky zmizí, nicméně situace se dnes opakovala. Po připojení na diagnostiku hlasí špatná data, případně špatná nebo nedostupná komunikace, s několika jednotkami jako je právě ABS, multimédia a modul dálkového ovládání.

Objevil se Vám někdy takový problém? Nikde jsem to tady na MazdaKlanu nenašel. Podobný byl jen problém s vybitou autobaterií, ale ten to určitě není, protože auto dnes ráno bez problémů nastartovalo.

Naše teorie s kamarádem automechanikem je, že se dostala vlhkost do některého z konektorů se sběrnicemi na řídící jednotku nebo se něco pokazilo v komfortní jednotce.

Potřebovali bychom ale elektrické schéma zapojení jednotek právě u Mazdy 6 GH po FL. Nikde jsem ho nenašel, možná špatně hledám. Mohl bych někoho poprosit o jeho poskytnutí, abychom mohli projít konektory a zkontrolovat je?

Věřím, že je to práve jen nějaka prkotina v kontaktech kabelů. Rádi bychom to opravili, ať nám naše mazdička může dělat jen radost.

Díky moc

Honza

IMG_20210117_113326.jpg
 
Poslední úprava:
Zkontroluj veškerá ukostření,pod baterii,i uvnitř vozu.
 
Dobry den

uplne stejne se včera zachovala moje GH před FL, je pravda ta že jsem byl v ruční myčce , při rannim startu jsou všechné označené kontrolky pozhasínaná jedina ktera svítí do očí je klíček (kontrolka) KAY červeně. Takže to vypadá (domnivám se) na problem se spinačema v kufru nebo v klikach dveří. zažil jsem take že auto nešlo otevřít (řidičove dveře) klika otevřela ale hned zamkla.
 
nedelá ti přesně toto? ptam se?
Ano presne tohle mi to dela taky. Akorat ne hned po nastartovani, ale az pri jizde. Kazdopadne u tebe je to asi ten hlavni kostrici bod, co si s nim pohyboval. To mi radili primo v autorizovanem servisu, at zkontroluju jako prvni. Nejak jsi to vyresil ?
 
Ano presne tohle mi to dela taky. Akorat ne hned po nastartovani, ale az pri jizde. Kazdopadne u tebe je to asi ten hlavni kostrici bod, co si s nim pohyboval. To mi radili primo v autorizovanem servisu, at zkontroluju jako prvni. Nejak jsi to vyresil ?
to neni hned po nastartovani jsem pozastavil video. až se zacli rozvicovat tak jsem natacel. ten hlavni kostřící bod to není ten jsem prave opravoval. takže hledam dal co by to mohlo byt
 
Poslední úprava:
Tak to jsme na tom stejne.. Ozvu se hned, jak na neco prijdeme
Napadá mě , maš na klikach ty spínače? protože dnes sem koukal že na kufru je ta ochranna guma ponicena jestli to nedela nektery z nich (spínače) mrkni se na to . Já vzhledem k tomu že mam víkend pracovní tak to nerozebirám .klika.jpg
 
Dobrý večer všem,

tak problém skutečně byl v nějakém ukostření. Prošli jsme všechny kostřící body, kabely byly místy zkorodované, tak jsme je vyčistili a prostříkli Kontakt sprejem od Würthu. Nejdříve se zdálo, že to nezafungovalo, protože se kontrolky znovu po cca 30 km rozsvítily. Ale pak mazda od pondělí do pátku stála v dílně, protože jsme domluvili návštěvu u firmy, kde se specializují na řídící jednotky, aby závady prověřili na větší diagnostice. Ale když jsme do dílny auto vezli, tak se závada vůbec neprojevila. Proto jsme najeli dalších cca 60km. Předtím se vždy kontrolky rozsvítily. Nicméně pro jistotu jsme nechali všechny jednotky prověřit již zmíněnou diagnostikou a vše bylo v pořádku. Od pátku kamarád mechanik měl pro jistotu mazdu k dispozici najel cca 200 km a vše v pořádku. Předpokládám, že tím je problém vyřešen. Kdyby se něco změnilo, tak se ozvu. Snad tento tip a popis pomůže i někomu dalšímu.

Mazdar Honza
 
Já jsem závadu nenašel, jediny podezření mám v tlačitkách ve dveří, ktere jsem nechal vymenít a když mi je ukazoval byli potrháne gumičky a nefungovali správně , od té doby nic...
 
Zdravim mam ten isty problem ako je na videu vyssie. Viete mi povedat kde su kostrici body? . Okolo blatniku som nasiel a este jeden priamo od baterie. Pripadne ukazalo sa vam este casom nejaka chyba ?
 
Dělá mi to stejné, začlo to jednou minulý rok v chladnějším a mokrém počasí, ale další den to zmizlo. Přednedávnem to začlo znovu, ale už to dělá pořád. Někdy víc, někdy míň :D Plánek kostřících bodů, resp. veškeré elektriky dal výše @MichalP, ale já našel pouze 3 co jsou dobře přístupné. Na ty ostatní by se to v tom asi chtělo více pohrabat. Tipuju že to budou ty vnější na 99%, vnitřek nemá proč.
 
Taky mě to potkalo. Zprvu mi jen po chvíli jízdy svítil červený klíč. Po pár dnech se mi restartovalo rádio, kamera v zapalovači a rozsvítili se mi výše popsané kontrolky.
Vyčistil jsem (obrousil jemným smirkem a prostříkal kontaktolem):
- hlavní ukostření baterie na podběhu řidiče
- ukostření na podběhu spolujezdce (G06)
- ukostření pod baterií (G22)
- ukostření na bloku motoru - přístupné pod baterií (G04)
- ukostření hlavních svazků v kabině nad pojistkovou a reléovou skříní (G01, G07 a G08)

1675433949791.png 03-02-2023 15-20-56.jpg

Od té doby najeto 250km a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo opakovat :)
Dělá mi to stejné, začlo to jednou minulý rok v chladnějším a mokrém počasí, ale další den to zmizlo. Přednedávnem to začlo znovu, ale už to dělá pořád. Někdy víc, někdy míň :D Plánek kostřících bodů, resp. veškeré elektriky dal výše @MichalP, ale já našel pouze 3 co jsou dobře přístupné. Na ty ostatní by se to v tom asi chtělo více pohrabat. Tipuju že to budou ty vnější na 99%, vnitřek nemá proč.
Dívám se, že jsi z Ostravy (nebo okolí) tak bych ti s tím mohl pomoct.
 
Taky mě to potkalo. Zprvu mi jen po chvíli jízdy svítil červený klíč. Po pár dnech se mi restartovalo rádio, kamera v zapalovači a rozsvítili se mi výše popsané kontrolky.
Vyčistil jsem (obrousil jemným smirkem a prostříkal kontaktolem):
- hlavní ukostření baterie na podběhu řidiče
- ukostření na podběhu spolujezdce (G06)
- ukostření pod baterií (G22)
- ukostření na bloku motoru - přístupné pod baterií (G04)
- ukostření hlavních svazků v kabině nad pojistkovou a reléovou skříní (G01, G07 a G08)

Zobrazit přílohu 44428 Zobrazit přílohu 44429

Od té doby najeto 250km a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo opakovat :)

Dívám se, že jsi z Ostravy (nebo okolí) tak bych ti s tím mohl pomoct.
No paráda, to by bylo fajn! Já jsem taky z Poruby. Klidně se můžeme potkat a mrknout na to spolu ?
 
Back
Top