• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Sbírka fotografií ojetých vaček

No ja to ted zatím trošinku z opatrnosti jen lechtam...takže jsem se nepouštěl do nějákýho velkýho lítání ..ikdyž podle mechaniku na dílně by s tím neměl být problém, říkam si raději to chvilku zajedu a udržím to třeba takovych 500km a pak zase začnu jezdit normálněj...samozřejmě bez manželky vedle sebe...s tou musím opatrně..svižná jízda jí neděla dobře :) TAkže zajíždím teď se ženou a ta je ráda za klid i spotřebu. Spotřeba šla oproti stavu před opravou opravdu razantně dolu...prvních cca 300km..jezdím ted za 6,6...kombinace dalnice,okrsky město - 1x vypálení DPF...před opravou jsem jezdil cca 7,5-7,7. Ted si to začínam hlídat i přes apku v mobilu abych nespolehal jen na PC v autě.
 
Mazdar! Do nového roku přeji vše dobré! Přídám malý příběh své ojeté vačky. Před Vánoci cestou do Brna se mi rozsvítila chyba P06DE:00-FE - Řídící obvod tlaku oleje vázne. Tlak oleje na volnoběhu 140kPa a při zátěži se dostal sotva přes 250kPa. Podezření padlo na ucpané sítko a podfukujíci vstřik. Auto jsme dovezl na dílnu a sundal vanu. Sítko KO. Kousky uhlíků. Po sundání víka hlavy mě čekalo překvapení na 3.hrnku. Fouklá podložka.....a ojetá vačka na prvním. Koš jsme kontroloval před 50tkm. Podložky byly ještě staré provedení a rovněž šrouby držáku vstřikovačů. V panice jsem zavolal do autorizáku Mazdy Ustí nad Orlicí a domluvil se na objednání vačky nové. Záloha 6 tisíc a ráno druhý den tam bude pane. Ještě jsem se ujistil zda-li není třeba měnit vahadla a to prý ne jsou tam rolny, ale kdybych chtěl, tak vahadlo stojí 7 tisíc kus.....Aha! Však když tam dám jen novou vačku a nechám stará vahadla odejde úplně stejně. Nehledě na to, že to vahadlo prvního hrnku bylo taky pěkne ofrézované. Prdele to je 40 tisíc! Tak jsem projel místní fórum a koukám, že se to dá sehnat i za normální peníz. Kluci z Pavlic mi poslali vačku i s vahadly v sadě. Do desítky jsme se vešel. Výměna sítka čerpadla, vačka, vahadla, zdvihátka, podložky pod vstřiky atd. Motor jsem vypláchl BG109 a vyměnil olej.
Připomínám jaký jsem byl hlupák, když jsem po koupi auta s 167tkm zkontroloval jen sítko a tlak oleje, a vysral jsem se ,v dobré víře v servisní historii auta, na podložky!
víko.jpg vstřik.jpg vačka.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, kolik měl motor najeto, když se objevil ten problém s vačkou? Psal jsi jen, kolik měl, když jsi ho kupoval. Jestli jsem to teda správně pochopil...
 
Ahoj, kolik měl motor najeto, když se objevil ten problém s vačkou? Psal jsi jen, kolik měl, když jsi ho kupoval. Jestli jsem to teda správně pochopil...
Zdar. Měl 232tkm. Tedy já jsem najel 67tkm. 2x čistěné sání. Výměny oleje po 10tkm. Němec měnil zhruba 15-18tis. Jinak při sundání vany a vyvažováku jsem koukal, že někdo předemnou asi kontroloval i ojniční ložiska, bo měl pořadí označené zelenou barvou. Nevím. Jen spekuluji. Jestli se například roztrhl řetěz olejového čerpadla...Auto je z DE a servisní historie nejasná. Ještě jsem psal v jiném topicu, že jsem si myslel, že vytáhnu staré provedení vahadel, tedy stříbrné...po umytí jsou černá matná jako ta nová. Proto se obávám jestli vačka nebude spotřební zboží a je jedno jaký vahadla tam jsou...
 
Vačka byla v pozdějších ročnících motorů inovována. Někdy Mazda vačku měnila na záruku, třeba to bylo i tady. Ale je to jen spekulace...
 
Takže můžu být v klidu, že když jsem vyměnil o víkendu vačku a nová inovovaná vahadla ze sady, co přišla společně s vačkou už budu mít pokoj???
 
Zdar. Měl 232tkm. Tedy já jsem najel 67tkm. 2x čistěné sání. Výměny oleje po 10tkm. Němec měnil zhruba 15-18tis. Jinak při sundání vany a vyvažováku jsem koukal, že někdo předemnou asi kontroloval i ojniční ložiska, bo měl pořadí označené zelenou barvou. Nevím. Jen spekuluji. Jestli se například roztrhl řetěz olejového čerpadla...Auto je z DE a servisní historie nejasná. Ještě jsem psal v jiném topicu, že jsem si myslel, že vytáhnu staré provedení vahadel, tedy stříbrné...po umytí jsou černá matná jako ta nová. Proto se obávám jestli vačka nebude spotřební zboží a je jedno jaký vahadla tam jsou...
Ahoj,
na ojniční ložiska se zapomíná. Takto vypadaly moje po 250.000km. Je to budoucí problém, pokud si člověk nedá pozor.

7d85c76b-e910-48a5-bb34-b893bdcb7993.jpg 866f22e1-f0b6-4f0d-a34d-76176b69244d.jpg
 
Vačka byla v pozdějších ročnících motorů inovována. Někdy Mazda vačku měnila na záruku, třeba to bylo i tady. Ale je to jen spekulace...
Ne, vačka je stejná.

Takže můžu být v klidu, že když jsem vyměnil o víkendu vačku a nová inovovaná vahadla ze sady, co přišla společně s vačkou už budu mít pokoj???
Na nějakou dobu ano.
 
Tak auto v kupě. Ale.... regenerace po výměně vačky,vahadel, sítka olejového čerpadla a MAP senzoru v sání zhruba 230km. Auto táhne hezky necuká a i pazvuky z pod ventilového víka se již neozývají. Co mě ale trápí je, že mi přibývá hrozně rychle nafta v oleji. To předtím ani s podfukujícím vstřikem nebylo....Po opravě najeto necelých 900km a po výměně oleje po opravě, kdy jsem dolil mezi rysky jsem nad horní asi 8mm. Regenerace byly vždy dojety bez přerušení. Nechce se mi věřit,že po třech regeneracích přibyde tolik nafty v oleji. Motor jsme po opravě vypláchli BG109 a pak dali novou náplň... může takhle rychle vzlínat nafta kroužkama??? Nebo nějaká rada?
 
Back
Top