• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Skyactiv-G špatný teplý start

Jenom po startu klasický nechám dojet vyšší otáčky cca 1min a jedu. Tož nevím. Přemýšlel jsem nad viskozitou oleje, protoze ale netuším jaky olej tam byl před tím. Jestli tam byl hustší s a zajety třeba na 5w30, mohla by se i snížit komprese?
 
Jezdím dohromady 60 km denně a pak v sobotu po dedine pro chleba a zpátky :)

Jen při zvýšených otáčkách pak už zrovna jedu
 
A co že máš vlastně přesně za problém? Píšeš že je olej cítit po benzínu ale sorry to je cítit u každého benzínu. Mám doma přímé i nepřímé vstriky a jezdí dlouhé i krátké trasy ale pach benzínu pod víčkem oleje ucitis vždy a kdo tvrdí opak tak kecá. Dle merky oleje ani během roka nemění hladinu na rysce takže se fakt neredi. Jen je dobré ten olej měnit třeba po 10 000km.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jde me hlavne o delsi prodlevu u startu za tepla. Nevim cim to je, tak se snazim nejak vydedukovat co by to mohlo zpusobovat.
 
Tuhle prodlevu mám na autě taky a nikdy sem to neřešil. Slyšel jsem to i z jiných mazd. Případně bys musel nahrát zvuk jestli se chápeme stejně.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Abych byl přesný. Studený start paráda. Teplý start cca po půl hodině paráda. Ale teplý start po chvilce třeba při tankování jakoby zakopne ale naskočí ale o 2vteriny je třeba delší. Toto myslíš? Všiml jsem si že to dělá vícero Mazd a přestal řešit jinak netuším co má na to vliv..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak pak platí co píšu. Že to slyším snad u každé Mazdy ale proč? To by možná věděl @Max6

Minimálně už teď víš že to dělá i mě a za 7 let provozu se nic nestalo a auto jezdí krásně. Koukal jsem i na zahraniční videa a též to bylo slyšet. Více pochybuji že to někomu nedělá.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ale nebudu kecat že by mě též zajímalo co to způsobuje. Ale beru to spíše jako vlastnost. Je to zvláštní jev. Pokud zahraty motor stojí půl hodiny tak naskočí krásně. Ale jestliže se jedná o pár minut tak to právě jakoby zakopne.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tohle startování o cca 1 vteřinu delší když je auto hodně horký může (a taky nemusí) být způsobeno tím, že to drobný množství paliva co zůstane ve vstřikovačích se vlivem tepla přemění na plyn na který to hůř chytá a motor nastartuje až na další dávku už tekutého paliva. Ty vstřikovače jsou zapuštěný přímo do spalovací komory a teplo je tam chvíli po zastavení motoru opravdu velký. Tekoucí palivo ty vstřiky ochlazuje, ale když motor chcípne, tak je chlazení konec. Ale důvodu proč se to děje může být opravdu víc (baterka, startér, netěsnost palivové soustavy.....).

Jinak pokud by měl olej takový vliv na kompresi, až by to zhoršovalo startování, tak to znamená, že ten motor je těsně před smrtí (tak zvaně v prdeli)
 
Poslední úprava:
Ale nebudu kecat že by mě též zajímalo co to způsobuje. Ale beru to spíše jako vlastnost. Je to zvláštní jev. Pokud zahraty motor stojí půl hodiny tak naskočí krásně. Ale jestliže se jedná o pár minut tak to právě jakoby zakopne.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tento “jav” sa vyskytuje viac menej u všetkých splovákoch dokonca aj u motocyklových motoroch. Je to závislé hlavne od teploty motora a v akej sa práve vypne. Pri prevádzkovej teplote je nasávaná zmes ochudobnená v pomere vzduch/benzín a preto to chvílu trvá. Pri studenom motore je to zase opačne, zmes má viac benzínu ako vzduchu ( sitič ) Potom zahráva rolu aj poloha piestu v akej úvrati sa nachádza. Preto aj i- stop vypne motor v ideálnej polohe stlačenej zmesi aby hneď nastal výbuch.
 
Poslední úprava:
Myslím že nemáš důvod měřit kompresi. Max6 to napsal jasně a celkem to dává smysl. Já to beru jako vlastnost. V ničem mě to neomezuje. Motor funguje a tahá krásně.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zrovna včera sem si na tebe vzpomněl. Situace, která vždy zařídí ten nejistý start. Zastávka pro benzín. Auto zahrate na 12km jízdy, stop motor, natankuji plnou a startují a opět ten kuckavy start. Myslím si že teorie Max6 je přesná ale taky věřím že by někdo dokázal jednotku nastavit tak aby obohatil směs i po zahřátí a nemuselo to vteřinu nasávat jen ty výpary a tomuto se předešlo. Jiné automobilky odjizdeji od pumpy na břink. Jako neřeším to ale zbavit se toho by bylo fajn.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Je třeba rozlišit problém teplého startu. Je rozdíl, když auto o cca 1 vteřinu dýl točí startérem než za studena. Úplně něco jinýho když auto za tepla točí startérem třeba o 10 a víc vteřin. Mě třeba BM za tepla udělalo 1-2 otáčky motoru navíc, ale nikdy přitom necukalo. Pokud auto při startu cuká, tak to může značit úplně jiný problém, než je u auta, který jen dýl startuje. Proto jsem psal že to může být způsobeno pokaždé něčím jiným (od prehřáté baterie, přes vytahané rozvody, po ztrátu tlaku paliva - a mezitím je dalších X důvodu).
To zplynatění paliva ve špičce vstřikovače hrozí třeba jen u přímovstřiku a ještě musí být ten motor opravdu ohřátý. U Sky-G s i-Stopem to může být třeba i startérem, který dle mého názoru je kus bahna (to by ale bylo třeba slyšet).
 
Však píšu ačkoli možná nepřesně že točí cca o 2 vteřiny déle. Alespoň tedy v mém případě asi běžný jev těchto motorů.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Však píšu ačkoli možná nepřesně že točí cca o 2 vteřiny déle. Alespoň tedy v mém případě asi běžný jev těchto motorů.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Píšeš "kuckavý start" a to je pro mě něco jiného než že to jen o 1-2 vteřiny dýl točí.
 
Back
Top