Zdravím členov klubu.
Rád by som sa podelil o skúsenosti/pocity z novej Mazdy, ktorú vlastníme. Recenziu berte s nadhľadom od vodiča, ktorý celý život jazdil na preplňovaných T(F)SI, TDI nemecko-českých značkách. Tento rok sme zaparkovali pred dom novú MAZDU CX-30 GT 180 PLUS M HYBRID SKYACTIV-X 132 kW AWD. Auto bolo kupované pre manželku na bežné dochádzanie do práce, vozenie detí atď., kde malo ísť o výmenu za 118kw TSI motor s ktorým jazdila.
Dizajn: Kontroverzná čisto subjektívna záležitosť. Manželka sa odjakživa obzerala za Mazdou, hlavne za 3 a CX-3 a priznávam aj ja som sa zamiloval. Nádherné autá, skĺbenie agresívneho dizajnu s gráciou vo mne vyvolávali chlapčenské spomienky o autách. Ako to býva zvykom u žien, vzhľad vecí je dôležitý, červená farba biela koža vo vnútri TOPKA, slina po kolená 3x ÁNO teba si veziem domov. Interiér nadčasový, jednoduchý, luxusný dojem, príjemné materiály, precízne spracovanie no proste samé superlatívy.
Praktickosť: Jedným slovom dobrá teda známka 2-. Zabudnime na bielu kožu, ktorá je okamžite zababraná od kopancov, vecí atď., veď kto by to bol čakal, že áno Tu známku som udelil z dôvodu nie ideálneho posedu vzadu pre dospelých, stiesnené, málo miesta na nohy, zlý nastupovací uhol a z rovnakých dôvodov sú obmedzenia pre detské sedačky 4-5 ročných detí. Buď je v diskomforte posádka sediaca vpredu alebo dieťa. Téma priestoru je tiež diskutabilná pretože ak chceš viac priestoru kúp si väčšie auto. Problem solved. Čo považujem za najväčšie negatívum je povinný rozmer pneu. 215/55 R18 95H atypický rozmer, obmedzený výber, ťažko sa zháňa, predražené. Na pneu som nikdy nešetril a snažím sa vyberať z testov tie najkvalitnejšie, prémiové značky. Voľba padla na Bridgestone Turanza LM005 99V zimné pneu za 540 EUR plus kombinácia s TPMS v pneuservise za výmenu 80 EUR, zabolelo, nahnevalo. Ďalšie negatívum na ktoré si nemôžem zvyknúť je ovládanie infotainmentu. Zavolať niekomu v tel. zozname počas jazdy, ak nie je v posledných volaniach je tak na haváriu, zbytočné medzikroky, Apple Carplay cez kábel. Konkurencia to má veru vymyslené lepšie. Na druhú stranu head-up displej super vec. Manželka si pochvaľuje, že oveľa viac vďaka nemu pozerá na cestu.
Jazdné vlastnosti: Čím začať. Ako som spomínal obaja sme odchovaní na preplňovaných nemecko-českých autách 81 - 135kw. Podvozok naladený športovo-neutrálne až zabúdam na vyššie ťažisko auta, dobre filtruje nerovnosti, rány sa ozývajú, ale nič strašné. Riadenie presné, rate ok, komfort jazdy super. Čo mi vadí je poddtáčanie motora automatom, kľudne zaradí vyšší stupeň a ide na 1300 rpm inokedy podradí o dva a to chcem len trochu zrýchliť. Tie pohľady spolucestujúcich keď motor zreve a to len vychádzam z kruhového objazdu . Výkon: Tak tu je môj najväčší bôľ. Nikto ma nepresvedčí, že to auto má 132kw. Áno, niečo sa stratí v štvorkolke, ale toto? Tam kde som obiehal bez problémov a bez stresu tu sa pripravujem ako na maturitu. Pružné zrýchlenie z 70 vyššie je ako dôchodca. Ak obieham kamión musím si dať odstup, rozbehnúť sa vo svojom jazdnom pruhu počas ktorého stále pozerám či nejde oproti auto a až potom vybočím a predbehnem. Ja obieham ako tak a keď som sám v aute, manželka prestala obiehať úplne. Za toto som naozaj nahnevaný na auto.
p.s. ak veziem známych a dám kick down chytajú sa čoho môžu od ľaku ako auto zreve. Naučil som sa ich už upozorniť v štýle "nezľaknite sa bude vzlietať boing 747"
Spotreba 4000km a 8.9l/100km merané podľa dotankovania, vcelku mrzí aj keď to neriešim. Otravné je však časté navštevovanie čerpacích staníc čo cca 400km tzn. malá nádrž.
Ak by som teraz vyberal znova. Mazdu by som manželke kúpil, ale manual a prednokolku. Kúpil by som ju však len z dôvodu krásy, taká voľba srdca, nie rozumu.
Ahojte