• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín SkyActiv-X zkušenosti

Automat alebo manuál.
Tempomat hore kopcami nedrží, nastavenú rýchlosť 138 km/h znižuje aj na 125. Vysvetľujem si to normou Euro6... Motor zbytočne komplikovaný, efekt nepatrný. Autom jazdí manželka

Tak keď je to manuál tak to vysvetluje prečo ti nebude zrýchlovať resp. držať pri stúpaní nadstavenú rýchlosť. Nadstavenie tempomatu na rovine 138 km/h na 6 prevodovom stupni je OK ale do kopca už to motor nestačí ťahať a logicky rýchlosť bude klesať. Treba preradiť na 5 a možno krátkodobo aj na 4 a to podla jazdných odporov. Pri automate to zabezpečuje riadiacia jednotka ktorá to vyhodnotí a podla toho preradí ale pri manuáli to musí spraviť šofér.
Toto signalizuje aj palubák a rádca prevodov kde ponúka aký prevod. stupeň treba zaradiť.

Ja viem je to otravné, sám jazdím Praha-Bratislava a hlavne na Vysočine sa treba s tým "vyhrať "

Pre manželku treba kúpiť automat :)
 
Poslední úprava:
Tak keď je to manuál tak to vysvetluje prečo ti nebude zrýchlovať resp. držať pri stúpaní nadstavenú rýchlosť. Nadstavenie tempomatu na rovine 138 km/h na 6 prevodovom stupni je OK ale do kopca už to motor nestačí ťahať a logicky rýchlosť bude klesať. Treba preradiť na 5 a možno aj na 4 a to podla jadných odporov. Pri automate to zabezpečuje riadiacia jednotka ktorá to vyhodnotí a podla toho preradí ale pri manuáli to musí spraviť šofér.
Toto signalizuje aj palubák a rádca prevodov kde ponúka aký prevod. stupeň treba zaradiť.

Ja viem je to otravné, sám jazdím Praha-Bratislava a hlavne na Vysočine sa treba s tým "vyhrať "
áno, ale potom automaticky stúpne spotreba a aj hluk - vyššie otáčky. A je to fakt otrava a komfort v prdeli. Jediné plus je to, že aj po preradení (manuál) tempomat funguje ďalej, v iných autách automaticky vypína.
A okrem toho staršia Mazda 3 s papierovo slabším výkonom drží rýchlosť aj do kopca...
 
áno, ale potom automaticky stúpne spotreba a aj hluk - vyššie otáčky. A je to fakt otrava a komfort v prdeli. Jediné plus je to, že aj po preradení (manuál) tempomat funguje ďalej, v iných autách automaticky vypína.
A okrem toho staršia Mazda 3 s papierovo slabším výkonom drží rýchlosť aj do kopca...

To áno ale sa odlahčí motor a nedusí sa. Palivo je tak efektívne využité nevzniká karbonizácia a motor pracuje v ideálnych otáčkach čím sa predlžuje jeho životnosť resp. neskracuje. Na spotrebe to fakt spraví iba nejaké drobné navýšenie.
 
S mojí trojkou 165k mám sice dlouhodobou spotřebu 6,9L/100km, ale pokud si vynuluju ukazatel dlouhodobé spotřeby a zkusím jezdit fakt přesně podle předpisů (město DC-UL a okresky mezi), tak jsem na 6,4. Ale pak stačí jedna cesta do Prahy a zpět po dálnici a je tam zase 6,9 :) Takže asi jak a kde se jezdí. Každopádně města+okresky dle předpisů to auto umí za 6,5. Takže alespoň v mém případě nevidím u překomplikovaného SkyaktivX žádné výhody.
Ale to asi nejezdis po tech okreskach kratke trasy, ne? Ja mival na dojizdeni 60 - 70 km jednim smerem, a obyvkle dle predpisu, protoze v silnejsim provozu, 7.8. Samozrejme treba cesta nekam do Italie s rodinou byvala v pohode kolem sesti, jakmile jede trvale zahraty motor a jede se dle predpisu, v okrajovych dobach, protoze fakt nechci zahranicni pokuty, tak to jde. Ale v tomhle modu umi SkyX jet i lehce nad pet... a dokonce se s nim da extremne lehce jet pod pet, to uz teda lehce pod predpisama. Kamarad, ktery dela propagaci Mazde, s nima takhle v pohode jezdi, jak v 3 tak CX-30. A je rychlej ridic, zadnej brzdic provozu.

Jeste doplnim, nasel jsem tu svuj stary prispevek, ve kterem jsem shrnoval vikend s pujcenou CX-30, se SkyX, FWD, mel jsem 5.9, a pamatuju si jaka to byla jizda - Roudnice nad Labem-Brozany-Libochovice, a pak zpatky k Roudnici pres Lovosice... jeli jsme ji vyzkouset tenkrat naplnenou rodinou na zamek do Libochovic a pak na kafe do oblibeny kavarny. To je takovy moje oblibeny okreskovy kolecko, dohromady asi 50 km, nejaky predjizdeni v tom bylo (jel jsem jako standardne jezdim, takze vetsinove podle predpisu, ale kdyz nekdo jede 80, tak ho predjedu... a ne devadesatkou)... za tolik bych to byval nikdy s 3 se 165k nedal, ani nahodou. Zaroven to uz nepovazuju za uplne kratkou trasu, minimalne polovinu mezi kazdym zastavenim uz to jede s ohratym motorem.
 
Poslední úprava:
Aby to nebylo tak subjektivni, mrknul jsem na spritmonitor.de, a CX-30 se SkyX hybridem tam ma 6.33 litru, a CX-3 s mnohem slabsim (118/121k) dvoulitrem 6.72 litru. To je sice rozdil mensi, nez pul litru, ale k tomu CX-3 je/byla o neco mensi a lehci auto, a ten rozdil v tom, jak to jede, je velky. V pripade CX-3 je to v tehle slabsi variante motoru vzdy spotreba variant s pohonem pouze prednich, v CX-30 v tech datech mohou byt zamichane i AWD. Pro doplneni, CX-3 s AWD a manualem (150k verze; tim se to da presne ohranicim) tam maji prumer 7.27 litru. Pokud u CX-3 odmazu omezeni na vykon, prumer je 6.78, protoze tech 150k je tam asi jen sedmina.

To jsou asi vic porovnatelna data, nez subjektivni dojmy, na ktere ma urcite vliv presny profil tras, ktere jezdime, i nase ridicske navyky. Pri poctu vyssich desitek aut na spritmonitoru v kazde teto motorizaci uz by tam tenhle vliv moc velky byt nemel.
 
Back
Top