Předem podotýkám, že nejsem specialista na konstrukci a vývoj motorů - ale asi teď jezdím tedy jiným autem, než většina, co tu psala.... Mám teď čerstvě CX-30 nejvyšší motorizaci, přesedla jsem z CX-3 AT/AWD G150. A to auto jede jedním slovem perfektně, bez zaváhání, žádná prodleva reakce na plynový pedál, žádný problém s okamžitým předjetím, krásně sedí v zatáčkách, žádný řev motoru jako u cx3...jezdím denně, velmi svižně a bez koukání na spotřebu, často cestou domů po okreskách ve sportrežimu - a prostě je radost to řídit, takový pocit jsem naposledy měla v Alfě Giulia.
Začátky byly nad osm litrů, teď už pod - a fakt to při jízdě nešetřím. Neřeším nic, já si to užívám.
Proti CX-3 je to jiná třída, a to jsem si myslela, že je to prostě jen novější a trochu silnější auto - ale je to zase jiný vesmír.
A k té spotřebě: vážně si někdo kupuje Mazdu kvůli tomu, aby celou dobu sledoval spotřebu, porovnával s kdekým a kdečím, bál se prošlápnout plyn a strachy sledoval otáčky? Kdybych přeci chtěla jezdit za pět šest litrů, tak si nepůjdu pro dvoulitr do Mazdy,...?
Ale jak říkám, nejsem odborník, jsem jen uživatel, nadšený uživatel.